88mm gun och Sd.Kfz.7 Airfix 00
+3
Gigabyte
JOooCKE
Azgaron
7 posters
Sida 1 av 1
88mm gun och Sd.Kfz.7 Airfix 00
Eftersom att jag börjat på Hasegawan, fick jag för mig att jag skulle göra en liten jämförelse med Airfix dito! Kanonen får ju följa med på köpet!
Airfixen och Hasegawan
Karossen
Båda karosserna
Lite målning, sen ska den ihop! Ratten åker dit när föraren är klar!
Även kanonen har jag kommit en bit på!
Även här ska det målas lite innan allt monteras!
Håkan
Airfixen och Hasegawan
Karossen
Båda karosserna
Lite målning, sen ska den ihop! Ratten åker dit när föraren är klar!
Även kanonen har jag kommit en bit på!
Även här ska det målas lite innan allt monteras!
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Sv: 88mm gun och Sd.Kfz.7 Airfix 00
Kul att se en sån här byggas !
För ca 4 år sedan så byggde jag och en kompis ett stort diorama av ett gammalt köks bord som var ca 3 meter långt !
Och vi bygge 1/72 mest då men om man fick någon annan skala som var nästan lika stort som det så byggde vi det med men jusst den här letade vi efter från byggets start till slut men vi kunde inte hitta den , och det var då när vi inte tänkte på web shopar
Gamla goa minnen när jag ser den här
Jocke
För ca 4 år sedan så byggde jag och en kompis ett stort diorama av ett gammalt köks bord som var ca 3 meter långt !
Och vi bygge 1/72 mest då men om man fick någon annan skala som var nästan lika stort som det så byggde vi det med men jusst den här letade vi efter från byggets start till slut men vi kunde inte hitta den , och det var då när vi inte tänkte på web shopar
Gamla goa minnen när jag ser den här
Jocke
JOooCKE
Så nu har du fått upp ångan rejält ,, ser bra ut så långt Håkan
Gigabyte
Viss skillnad på 1/72 och 1/76
Har åxå byggt den där Airfixen en gång i tiden och den är förvånansvärt fin.......
Har åxå byggt den där Airfixen en gång i tiden och den är förvånansvärt fin.......
Janne.S- Moderator
Tack Jocke, Giga och Janne!
Jo, det här med webshoppar var man ju inte så hemma på precis när jag drog igång med att bygga igen för lite mer än tre år sen!
För att vara en gammal airfix kan man inte klaga! Den går ihop fint och ser helt Ok ut! Det enda som jag inte kollat är banden! Får väl hoppas att de passar nått sånär och inte är för små iaf! Helst inte alltför stora heller!
Gubbarna är visserligen fullt påklädda men jag funderar på att göra den Afrikagul, så får Hasen bli pansargrå!
Håkan
Jo, det här med webshoppar var man ju inte så hemma på precis när jag drog igång med att bygga igen för lite mer än tre år sen!
För att vara en gammal airfix kan man inte klaga! Den går ihop fint och ser helt Ok ut! Det enda som jag inte kollat är banden! Får väl hoppas att de passar nått sånär och inte är för små iaf! Helst inte alltför stora heller!
Gubbarna är visserligen fullt påklädda men jag funderar på att göra den Afrikagul, så får Hasen bli pansargrå!
Håkan
Nu har jag fått på lite färg också!
Först lite preshade och sen lite lätt toning! Inte så mycket kvar sen!
Allt är målat med Vallejo! Helt underbart lätt och bra att måla med tycker jag! Praktiskt att bara klämma ut en droppe i en palletkopp och måla, eller i stort rätt i sprutan med air-versionen!
Håkan
Först lite preshade och sen lite lätt toning! Inte så mycket kvar sen!
Allt är målat med Vallejo! Helt underbart lätt och bra att måla med tycker jag! Praktiskt att bara klämma ut en droppe i en palletkopp och måla, eller i stort rätt i sprutan med air-versionen!
Håkan
Ser bra ut, det blir monoton sandgelb förstår jag. Jag har provat valejo penselfärg på figurer och tyckte no att dom var super.
Caverö
Tack Caverö!
Nä, roligare färgsättning än så blir det inte! Återkommer med bilder efter wash och torrborstning!
Tycker båda verkar funka fint med både spruta och pensel!
Håkan
Nä, roligare färgsättning än så blir det inte! Återkommer med bilder efter wash och torrborstning!
Tycker båda verkar funka fint med både spruta och pensel!
Håkan
Efter lite wash ser det ut så här!
Torrborstade lite också!
Kanske blev färgen till torrborstningen inte tillräckligt ljus, eller ska jag helt enkelt bara förstärka den på vissa ställen med en ljusare färg?
Håkan
Torrborstade lite också!
Kanske blev färgen till torrborstningen inte tillräckligt ljus, eller ska jag helt enkelt bara förstärka den på vissa ställen med en ljusare färg?
Håkan
Tack Caverö och Giga!
Jo, banden ska på, då det i stort bara är det som saknas! Sen måste jag bestämma ifall kanonen ska vara dragen eller stå på marken, fast dragen blir nog bäst då jag inte har nån kanonpersonal!
Håkan
Jo, banden ska på, då det i stort bara är det som saknas! Sen måste jag bestämma ifall kanonen ska vara dragen eller stå på marken, fast dragen blir nog bäst då jag inte har nån kanonpersonal!
Håkan
Ser mycket bra ut Håkan! Kör med dragen kanon, blir nog bäst med den skalan. Vet inte om du har tänkt på det men efter kanske lite mer koncentrerad highlight på en del ställen så borde du ta lite rivet blyertspulver på ett finger och stryka på utsatta ställen som där de stiger på och ur tex, och runt handtag etc. så blir det som avskavd färg - ren metall under du vet.
/Markus
/Markus
MiniStuff- Vicesheriff
Jo, jag har funderat på att ta en ljusare färg och torrborsta på de skarpaste kanterna! Satt med lite polished steel igår och la på lite "stragegiska" ställen, fast det där med blyerts är ju fiffigt! Varför tänkte jag inte på det?
Banden är och ihopvärmda och har fått lite metallfärg från Tamiyas set på sig!
Provade lite försiktigt med pigmenten jag köpte, men det var inte så lätt att få det att sitta! Måste man ha nått bindmedel eller nått som fixerar det? Har hört att det ska finnas fixermedel till MIGs pigment!
Håkan
Banden är och ihopvärmda och har fått lite metallfärg från Tamiyas set på sig!
Provade lite försiktigt med pigmenten jag köpte, men det var inte så lätt att få det att sitta! Måste man ha nått bindmedel eller nått som fixerar det? Har hört att det ska finnas fixermedel till MIGs pigment!
Håkan
Nu är nästan allt monterat!
Dragbil med banden monterade!
Kanonen!
Boogierna!
Provade att torrbosrta den vänstra med lite ljusare färg! Hoppas det räcker!
Har jobbat lite till så fler bilder kommer nog snart!
Håkan
Dragbil med banden monterade!
Kanonen!
Boogierna!
Provade att torrbosrta den vänstra med lite ljusare färg! Hoppas det räcker!
Har jobbat lite till så fler bilder kommer nog snart!
Håkan
Ser riktigt bra ut Håkan.
Ovant med fordon i den här skalan på forumet.
En lite undran från en som inte kan så mycket om kanoner mm.
Eftersom hjulen är borttagna så verkar det som om pjäsen är grupperad, kanske att eldrörsstödet borde fällas ner då....?
mvh
Johan
Ovant med fordon i den här skalan på forumet.
En lite undran från en som inte kan så mycket om kanoner mm.
Eftersom hjulen är borttagna så verkar det som om pjäsen är grupperad, kanske att eldrörsstödet borde fällas ner då....?
mvh
Johan
johan r
Tack Jocke, Johan och Giga!
Jo, du har helt rätt Johan, men eftersom jag ville vara säker på att den stod så fällde jag ner benen!
Dessa ska vara i uppfällt läge sen då jag tänkt att den ska dras!
Så här ser det ut nu!
Jag klippte till en bit genomskinlig plast och satte dit som ruta! Ska väl vädras lite också, tänkte jag!
Dock loosnade boggierna från kanonen då jag jobbade med vädringen! Får fixa till det sen när allt är klart!
Jag gjorde ju en liten miss med stolen på högersidan av kanonenm så benet tar i! Ska fixa lite smådetaljer!
Håkan
Jo, du har helt rätt Johan, men eftersom jag ville vara säker på att den stod så fällde jag ner benen!
Dessa ska vara i uppfällt läge sen då jag tänkt att den ska dras!
Så här ser det ut nu!
Jag klippte till en bit genomskinlig plast och satte dit som ruta! Ska väl vädras lite också, tänkte jag!
Dock loosnade boggierna från kanonen då jag jobbade med vädringen! Får fixa till det sen när allt är klart!
Jag gjorde ju en liten miss med stolen på högersidan av kanonenm så benet tar i! Ska fixa lite smådetaljer!
Håkan
Tack Janne!
Nästa omgång bilder hamnar nog i bildrutan!
Sen ska jag se om jag kan hitta nån lämplig basplatta!
Håkan
Nästa omgång bilder hamnar nog i bildrutan!
Sen ska jag se om jag kan hitta nån lämplig basplatta!
Håkan
Liknande ämnen
» 88mm gun och Sd.Kfz.7 Airfix 00 Klar!
» 88mm gun flak 37 - Tamiya 1/35
» HMS Nelson 1/600 Airfix,HMS Belfast 1/600 Airfix, Sdkfz 2/2 Kettenrad med signalkabel 1/35
» 88mm Flak 36, Dragon 1/35, FÄRDIG
» Airfix nya B-17G, 1/72
» 88mm gun flak 37 - Tamiya 1/35
» HMS Nelson 1/600 Airfix,HMS Belfast 1/600 Airfix, Sdkfz 2/2 Kettenrad med signalkabel 1/35
» 88mm Flak 36, Dragon 1/35, FÄRDIG
» Airfix nya B-17G, 1/72
Sida 1 av 1
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet