MiG-31B Foxhound, AMK 1/48
+15
Warsawpact
Mats05
linusorn
Zander_Lindstrom
Azgaron
Henkepenke
TommyKillander
Janne.S
Caverö
Marlin
Matt_Public
glimturen
Andre B
cas
Stefan E
19 posters
Sida 7 av 10
Sida 7 av 10 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10
Sv: MiG-31B Foxhound, AMK 1/48
Många små små paneler att maska.
Kämpa på bara!
Kämpa på bara!
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Snyggt jobbat Stefan.
Och jag håller med dig att den första färgen var nog lite i ljusaste laget.
/Bosse
Och jag håller med dig att den första färgen var nog lite i ljusaste laget.
/Bosse
Marlin
Hejsan!
Ännu en omgång med Alclad Svart Microfiller för att ”städa upp” o snygga till lite.
Även stjärten fick en omgång…
Efter att ha sprutat på lite Alclad Clear Kote Gloss på nosen så kunde jag maskera över den ömtåliga svarta primern.
Även undersidan fick samma behandling….
Jag fick göra om en del av maskeringen pga att jag använde den sista snutten tejp på rullen, tydligen var klistret inte så bra längre.
Sedan började jag spruta det helgrå cammot med MRP-189 Traffic Grey.
Halvvägs…
Kommer mera snart!
Stefan
Ännu en omgång med Alclad Svart Microfiller för att ”städa upp” o snygga till lite.
Även stjärten fick en omgång…
Efter att ha sprutat på lite Alclad Clear Kote Gloss på nosen så kunde jag maskera över den ömtåliga svarta primern.
Även undersidan fick samma behandling….
Jag fick göra om en del av maskeringen pga att jag använde den sista snutten tejp på rullen, tydligen var klistret inte så bra längre.
Sedan började jag spruta det helgrå cammot med MRP-189 Traffic Grey.
Halvvägs…
Kommer mera snart!
Stefan
Stefan E- Linkebodamannen
Snyggt jobbat Stefan! Ser fint ut så långt!
Håkan
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
+1 på den, och glad midsommar!Azgaron skrev:Snyggt jobbat, Stefan! Ser fint ut så här långt!
Matt_Public- Master of DNF
Det ser skitballt ut, Stefan!
Siktar du på att ha den färdig till GGG 2018 eller 2019?
Siktar du på att ha den färdig till GGG 2018 eller 2019?
Zander_Lindstrom
Oj! Stabil preshade på midsommarafton?
Inte illa alls och jag ser spänt fram emot fortsättningen!
Inte illa alls och jag ser spänt fram emot fortsättningen!
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Tack skall ni ha, allihop!
@Zander; Tyvärr kommer jag nog inte att få den klar till Grevens.
Det är en himla massa dekaler (stenciler....) som skall på, plus en hel del delar och jag vill absolut inte stressa sönder den här modellen.
Men till AIM skall den med!
Stefan
Det är en himla massa dekaler (stenciler....) som skall på, plus en hel del delar och jag vill absolut inte stressa sönder den här modellen.
Stefan
Stefan E skrev:Tack skall ni ha, allihop!
Stefan
GGG 2019 alltså.
Men kul att den börjar bli färdig nu med.
Zander_Lindstrom
Ooh, vilken underskön kontrast mellan gråtonerna.
Matt_Public- Master of DNF
Mycket snyggt målat, Stefan! Maskeringen funkade väl!
Håkan
Håkan
Det förstår jag att du är nöjd med!
Helfint!
Helfint!
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Tror du lär få tävla mot 4-5 MIG-31:or på Grevens nästa år nu när en slik vann pris.
Zander_Lindstrom
Hejsan!
Luftbromsarna och diverse luckor och stag som utelämnats från tidigare steg har monterats.
AMK vill att alla smådelarna i hjulhusen monteras långt innan de behövs och de sticker ut från kroppen under bygget.
Det går utmärkt att montera dem senare i slutet av bygget som jag gjort.
Jag borde däremot monterat landstället INNAN luckorna, DOH!
Nosstället hade jag naturligtvis lyckats slå av, så jag skaffade AMK´s metallställ, önskar bara att jag investerat i det från början.
Det hade gjort installationen av nosstället MYCKET enklare, men det gick dit fint, om än med lite bök och milt våld.
Men till slut satt nosstället det där det skulle.
AMK har använt en mycket hård vitmetallegering till ställen (inte det mjuka skräpet son SAC använder), alla delar och stag var spikraka och lika väldetaljerade som plastdelarna.
Det var bara att byta ut plastdelarna till motsvarande metalldel enligt de klara anvisningarna.
Huvudställen såg lite klena ut från början, men det blev oerhört starkt när det väl monterats ihop.
Här var det absolut inga problem med passformen, alla delar, inklusive metalldelarna, klickade ihop fint.
På egna ben för första gången, stadig som en klippa och klarlackad inför dekalerna;
Jag har valt att använda AMK´s egna dekaler som ser riktigt fina ut.
De flesta stenciler är för små för att vara läsbara, de som är stora nog är fullt läsbara om man läser kyrilliska och allt är snyggt, prydligt och logiskt ordnat på arket;
Dekalhinnan ser en aningen tjock ut, men vi får se vad som händer när de kommer på modellen.
Kommer mera snart!
Stefan
Luftbromsarna och diverse luckor och stag som utelämnats från tidigare steg har monterats.
AMK vill att alla smådelarna i hjulhusen monteras långt innan de behövs och de sticker ut från kroppen under bygget.
Det går utmärkt att montera dem senare i slutet av bygget som jag gjort.
Jag borde däremot monterat landstället INNAN luckorna, DOH!
Nosstället hade jag naturligtvis lyckats slå av, så jag skaffade AMK´s metallställ, önskar bara att jag investerat i det från början.
Det hade gjort installationen av nosstället MYCKET enklare, men det gick dit fint, om än med lite bök och milt våld.
Men till slut satt nosstället det där det skulle.
AMK har använt en mycket hård vitmetallegering till ställen (inte det mjuka skräpet son SAC använder), alla delar och stag var spikraka och lika väldetaljerade som plastdelarna.
Det var bara att byta ut plastdelarna till motsvarande metalldel enligt de klara anvisningarna.
Huvudställen såg lite klena ut från början, men det blev oerhört starkt när det väl monterats ihop.
Här var det absolut inga problem med passformen, alla delar, inklusive metalldelarna, klickade ihop fint.
På egna ben för första gången, stadig som en klippa och klarlackad inför dekalerna;
Jag har valt att använda AMK´s egna dekaler som ser riktigt fina ut.
De flesta stenciler är för små för att vara läsbara, de som är stora nog är fullt läsbara om man läser kyrilliska och allt är snyggt, prydligt och logiskt ordnat på arket;
Dekalhinnan ser en aningen tjock ut, men vi får se vad som händer när de kommer på modellen.
Kommer mera snart!
Stefan
Snyggt jobbat Stefan! Blir fint med metallställ, och bra att de är gjutna med bra kvalitet!
Håkan
Håkan
Sida 7 av 10 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10
Sida 7 av 10
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet