MiG-31B Foxhound, AMK 1/48
+15
Warsawpact
Mats05
linusorn
Zander_Lindstrom
Azgaron
Henkepenke
TommyKillander
Janne.S
Caverö
Marlin
Matt_Public
glimturen
Andre B
cas
Stefan E
19 posters
Sida 8 av 10
Sida 8 av 10 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10
Sv: MiG-31B Foxhound, AMK 1/48
Gulp!
Det där dekalerna kam ju vara en utmaning men landstället är ju helnice!
Det där dekalerna kam ju vara en utmaning men landstället är ju helnice!
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
+1 på hela rasket. Duktigt friska spiror, alltså.cas skrev:De där dekalerna kan ju vara en utmaning, men landstället är ju helnice!
Matt_Public- Master of DNF
Bra tänkt där med de allra minsta dekalerna!
Jag hoppar alltid över de allra minsta dekalerna med text, särskilt i 1/48 och 1/72 just eftersom att jag tycker att de förstör skala-effekten lite då man inte lägger märket till dem på långt avstånd och det ser konstigt ut om man inte ens kan läsa det. Tror det beror på hur man resonerar lite, jag resonerar alltid som så att om jag ställer mig på sådant avstånd så ett flygplan i 1/1 ser ut att vara lika stort som i 1/48 t. ex och jag inte ser någon text, då utelämnar jag den dekalen. Samtidigt som man kan resonera som så att det är en miniatyr och texten ska vara på för att den är där på den riktiga förlagan.
Hur som helst, kul att någon duktig byggare resonerar som mig för en gångs skull där.
Med detta sagt så innebär det inte att jag kastar skit på någon som resonerar annorlunda utan det är bara så jag tänker om mina grejer.
Ska bli kul att se den på riktigt i Göteborg sen, du har gjort ett riktigt bra jobb såhär långt och det ska bli kul att få se den med lite dekaler nu.
Jag hoppar alltid över de allra minsta dekalerna med text, särskilt i 1/48 och 1/72 just eftersom att jag tycker att de förstör skala-effekten lite då man inte lägger märket till dem på långt avstånd och det ser konstigt ut om man inte ens kan läsa det. Tror det beror på hur man resonerar lite, jag resonerar alltid som så att om jag ställer mig på sådant avstånd så ett flygplan i 1/1 ser ut att vara lika stort som i 1/48 t. ex och jag inte ser någon text, då utelämnar jag den dekalen. Samtidigt som man kan resonera som så att det är en miniatyr och texten ska vara på för att den är där på den riktiga förlagan.
Hur som helst, kul att någon duktig byggare resonerar som mig för en gångs skull där.
Med detta sagt så innebär det inte att jag kastar skit på någon som resonerar annorlunda utan det är bara så jag tänker om mina grejer.
Ska bli kul att se den på riktigt i Göteborg sen, du har gjort ett riktigt bra jobb såhär långt och det ska bli kul att få se den med lite dekaler nu.
Zander_Lindstrom
Tack skall ni ha, allihopa!
Zander, jag är väl lite konstig.... men jag gillar faktiskt att plocka på alla små stenciler, oavsett hur små de än är.
Finns dom på det riktiga planet skall de finnas på modellen, men det tar tid att plocka på dom, det är helt klart.
Dessutom tror jag att AMK ändå inte har med riktigt ALLA dekaler, Begemot som Bosse använde har med ALLA. garanterat!
Just nu är det så stekande hett här att jag inte har lust eller ork att göra så mycket överhuvudtaget, men till AIM skall den med!
Stefan
Zander, jag är väl lite konstig.... men jag gillar faktiskt att plocka på alla små stenciler, oavsett hur små de än är.
Finns dom på det riktiga planet skall de finnas på modellen, men det tar tid att plocka på dom, det är helt klart.
Dessutom tror jag att AMK ändå inte har med riktigt ALLA dekaler, Begemot som Bosse använde har med ALLA. garanterat!
Just nu är det så stekande hett här att jag inte har lust eller ork att göra så mycket överhuvudtaget, men till AIM skall den med!
Stefan
Stefan E- Linkebodamannen
Aha, jag trodde du skulle skippa de där som man inte såg texten tydligt på. :O
Zander_Lindstrom
Det där stencilarket är inte för de klenmodiga!
Kör hårt Stefan!
Kör hårt Stefan!
glimturen
Alla skall på, Zander!
Med sturighet och envishet kommer man långt.....
Stefan
Med sturighet och envishet kommer man långt.....
Stefan
Det borde ju gå på halva tiden mot vad jag lade ner, eftersom du saknar nästan hälften av alla stenciler.
/Bosse
/Bosse
Marlin
Marlin skrev:Det borde ju gå på halva tiden mot vad jag lade ner, eftersom du saknar nästan hälften av alla stenciler.
/Bosse
trodde jag med....
Stefan
Snyggt jobbat Stefan
Skulle aldrig ge mig på något sådant med så mycket dekaler
Skulle aldrig ge mig på något sådant med så mycket dekaler
Caverö
tjusiga ställ o hjulhus Stefan
Dekalerna blir en utmaning,, fy ,,
//Kent
Dekalerna blir en utmaning,, fy ,,
//Kent
Gigabyte
Dekaleringen påbörjad!
Elaka tungor påstår att det inte är tillräckligt många stenciler, men de förökar sig fort!
Jag måste erkänna att jag var ganska skeptisk till AMK´s dekaler, de såg lite tjocka ut på pappret.
Men alla farhågor har kommit på skam, detta är några av de absolut bästa dekaler jag någonsin använt!
Den här dekalen har gett mig stora skälvan, en stor cirkel med ett antal markeringar som skall passa över ett stort område med många detaljer, och det finns en på varje sida av fenan.
Som ni ser passade dekalen perfekt, den sjönk ner fint i alla små ytdetaljer och dekalhinnan försvann utan tillstymmelse till silvring.
Att dekalerna sedan är mycket tåliga och tål att baxas runt en hel del innan de greppar fast är ytterligare ett plus!
De här dekalerna får absolut högsta betyg av mig!
Det tog en vecka att få på alla stenciler, men nu är det klart!
Bara missilerna kvar…
Kommer mera snart!
Stefan
Elaka tungor påstår att det inte är tillräckligt många stenciler, men de förökar sig fort!
Jag måste erkänna att jag var ganska skeptisk till AMK´s dekaler, de såg lite tjocka ut på pappret.
Men alla farhågor har kommit på skam, detta är några av de absolut bästa dekaler jag någonsin använt!
Den här dekalen har gett mig stora skälvan, en stor cirkel med ett antal markeringar som skall passa över ett stort område med många detaljer, och det finns en på varje sida av fenan.
Som ni ser passade dekalen perfekt, den sjönk ner fint i alla små ytdetaljer och dekalhinnan försvann utan tillstymmelse till silvring.
Att dekalerna sedan är mycket tåliga och tål att baxas runt en hel del innan de greppar fast är ytterligare ett plus!
De här dekalerna får absolut högsta betyg av mig!
Det tog en vecka att få på alla stenciler, men nu är det klart!
Bara missilerna kvar…
Kommer mera snart!
Stefan
Snyggt jobbat Stefan.
Fira med en glass i skuggan vet ja.
/Bosse
Fira med en glass i skuggan vet ja.
/Bosse
Marlin
Mycket med små dekaler ,ser ut som du betvingar dom rackans klibbisarna 👌👌
Gigabyte
Mycket snyggt jobbat med alla stenciler! Kul att det funkade så bra att få dit dem!
Håkan
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Uj, en veckas jobb....bara!
Men riktigt snyggt blir det Stefan!
Men riktigt snyggt blir det Stefan!
glimturen
Riktigt läckert, Stefan!
Både dekaler och stenciler ser riktigt krispiga ut. AMK gör bra grejjer....
Tommy
Både dekaler och stenciler ser riktigt krispiga ut. AMK gör bra grejjer....
Tommy
TommyKillander
En bra spenderad vecka, för det blev ju fint!
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Tack skall ni ha!
Det är en jäkligt rolig modell att jobba med!
Jag kommer att bygga flera, fast kanske lite mera fritt, ökencammo, splinter....
...å tänk om USA köpte in några som agressors?
Stefan
Jag kommer att bygga flera, fast kanske lite mera fritt, ökencammo, splinter....
Stefan
Stefan E skrev:Tack skall ni ha!
Stefan
Jag kan göra konceptmålningar åt dig om du vill, kan visa lite exempel.
Åt er andra också naturligtvis om så önskas.
Game of Thrones-koncept, "Lannister Air Force" ifall någon undrar.
Kvalitén blir i regel som Draken, den sista bilden är en tidig en och hade inte lärt mig fixa panellinjerna riktigt ännu då.
Zander_Lindstrom
Stefan E skrev:Snygga bilder, Zander!
Vi får väl se...
Stefan
Det blir alltid roligare om man kan se konceptet framför sig.
Bara att höra av sig.
Zander_Lindstrom
Hejsan!
Dekaleringen avslutad!
Alla dekaler skötte sig ypperligt, inte minsta tendens till silvring och de sjönk ner i panellinjerna nästan helt utan dekalvätskor.
Det saknas ett par dekaler som skall sitta på, luftintagen, jag väntar med dem så länge jag kan.
Det är alltför lätt att ta tag just där när man flyttar modellen, det kan få förödande konsekvenser (för dekalen...).
Jag väntar till det mesta hanterandet är över…
Kommer mera snart!
Stefan
Dekaleringen avslutad!
Alla dekaler skötte sig ypperligt, inte minsta tendens till silvring och de sjönk ner i panellinjerna nästan helt utan dekalvätskor.
Det saknas ett par dekaler som skall sitta på, luftintagen, jag väntar med dem så länge jag kan.
Det är alltför lätt att ta tag just där när man flyttar modellen, det kan få förödande konsekvenser (för dekalen...).
Jag väntar till det mesta hanterandet är över…
Kommer mera snart!
Stefan
Sida 8 av 10 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10
Sida 8 av 10
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet