Plastkollo 7 - tankar och funderingar
+13
Caverö
Brage
Granström
rsm.gbg
glimturen
Janne.S
johan r
Marlin
TommyKillander
Azgaron
Tobhol
Stefan E
cas
17 posters
Sida 5 av 6
Sida 5 av 6 • 1, 2, 3, 4, 5, 6
Sv: Plastkollo 7 - tankar och funderingar
Jajamensan, nu är det bara frågan hur man tar sig dit med den STORA lådan.
Jag har tagit ledigt på Fredag och vill vara där så tidigt jag kan, Vilken tid Öppnar det
* Bilen lägger frugan beslag på (hon jobbar fredag och behöver bilen)
* Tåg funkar, men att bära den STORA lådan, nja, nödfall/sista utvägen, DIT skall jag på nåt sätt
* Lådan får skjuts av någon och jag tar tåget, jag kan skjutsa lådan till någon på Torsdag kväll
* Jag och Lådan Samåker med någon, jag bor i Onsala (Kungsbacka)
* Frugan skjutsar mig Fredag Kväll missar en hel dags byggande som jag är ledig.
Alla ideer välkomna.
Skicka ett PM.
Frugan kan hämta mig på Söndag.
- Roland
Jag har tagit ledigt på Fredag och vill vara där så tidigt jag kan, Vilken tid Öppnar det
* Bilen lägger frugan beslag på (hon jobbar fredag och behöver bilen)
* Tåg funkar, men att bära den STORA lådan, nja, nödfall/sista utvägen, DIT skall jag på nåt sätt
* Lådan får skjuts av någon och jag tar tåget, jag kan skjutsa lådan till någon på Torsdag kväll
* Jag och Lådan Samåker med någon, jag bor i Onsala (Kungsbacka)
* Frugan skjutsar mig Fredag Kväll missar en hel dags byggande som jag är ledig.
Alla ideer välkomna.
Skicka ett PM.
Frugan kan hämta mig på Söndag.
- Roland
rsm.gbg
Roland, vi får försöka lösa ditt transportproblem med gemensamma krafter på nåt vis.
I övriga nyheter medellade Timo att Dinominhobby inte har lördagsöppet längre, MEN undantag görs.
Den 9:e juni är dessutom Sani på flygshow i Danmark, men han lovade att skicka frugan till affären om vi kommer.
Som plåster på såren så erbjuder han 20% rabatt på allt begagnat och 10% på resten vid detta tillfället.
Har vi några intressenter?
I övriga nyheter medellade Timo att Dinominhobby inte har lördagsöppet längre, MEN undantag görs.
Den 9:e juni är dessutom Sani på flygshow i Danmark, men han lovade att skicka frugan till affären om vi kommer.
Som plåster på såren så erbjuder han 20% rabatt på allt begagnat och 10% på resten vid detta tillfället.
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
cas skrev:Roland, vi får försöka lösa ditt transportproblem med gemensamma krafter på nåt vis.
Definitivt!
Jag är med!
Matt, är det inte dags att ta en tur söderöver snart?
Stefan
Stefan E- Linkebodamannen
Jodå. Hög tid, rentav.Stefan E skrev:[...] är det inte dags att ta en tur söderöver snart?
Möjligen kommer jag loss redan nästa år.
Matt_Public- Master of DNF
Och det ser vi fram emot något oerhört!
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Min herre är då för rar.cas skrev:Och det ser vi fram emot något oerhört!
Detsamma gäller för övrigt även omvänt!
Jag ser också fram emot ett besök i butiken!
Likaledes ser jag fram emot att träffa herr Public, vid tillfälle i framtiden!
Håkan
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Azgaron skrev:Jag ser också fram emot ett besök i butiken!
Håkan
+1 på allt som Håkan skrev!
/Patrik
Patrik K
Roland: kollar du om du kan flytta din stora låda till Rickard på torsdagen?
Sen kan vi lösa transporten på något vis, antingen kan vi hämta upp dig i Alingsås, eller så får vi försöka fixa samåkning innefrån stan på något sätt.
Nu till en viktig punkt:
GRILL!
Det skall grillas, men på fredagen har det blivit bestämt.
För att kunna grilla behövs ett antal tillbehör, men korv, bröd och dylikt står IPMS Göteborg för säjer ryktet (ordföranden själv sa det till mig) så den biten är löst.
Förmodligen blir inte vandrarhemmet/skolan så impade om vi häller upp kol direkt på golvet och grillar övern öppen låga, så en grill kan ju vara att föredra.
Brage bistår med en klotgrill, men om alla skall kunna äta hyffsat samstämmigt så kan vi behöva en grill till. Har vi någon frivillig somm kommer på fredagen som kan tänka sig släpa runt en sådan?
Sen kan vi lösa transporten på något vis, antingen kan vi hämta upp dig i Alingsås, eller så får vi försöka fixa samåkning innefrån stan på något sätt.
Nu till en viktig punkt:
GRILL!
För att kunna grilla behövs ett antal tillbehör, men korv, bröd och dylikt står IPMS Göteborg för säjer ryktet (ordföranden själv sa det till mig) så den biten är löst.
Förmodligen blir inte vandrarhemmet/skolan så impade om vi häller upp kol direkt på golvet och grillar övern öppen låga, så en grill kan ju vara att föredra.
Brage bistår med en klotgrill, men om alla skall kunna äta hyffsat samstämmigt så kan vi behöva en grill till. Har vi någon frivillig somm kommer på fredagen som kan tänka sig släpa runt en sådan?
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
cas skrev:Roland: kollar du om du kan flytta din stora låda till Rickard på torsdagen?
Nu till en viktig punkt:
GRILL!
Finns det ingen grillplats vid badplatsen vid sjön måntro?? Kanske bara en eldstad men vill man grilla nåt annat än korv så finns ju klotgrillen.
Kan inte se något direkt på Eniros flygfoto för platsen är skymd av träd.
/Patrik
Patrik K
Ah! Kollokänslan förstärks naturligtvis genom att grilla över öppen eld!
Pinnar gör vi ju lätt av varmdragen gjutstam, eller så tar vi våra skalpeller ut i skogen och ger oss på lite sly...
Pinnar gör vi ju lätt av varmdragen gjutstam, eller så tar vi våra skalpeller ut i skogen och ger oss på lite sly...
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Möjligen kan Janne dremla till ett enhetligt gäng grillpinnar efter en mall.cas skrev:[...] eller så tar vi våra skalpeller ut i skogen och ger oss på lite sly...
Matt_Public skrev:Möjligen kan Janne dremla till ett enhetligt gäng grillpinnar efter en mall.cas skrev:[...] eller så tar vi våra skalpeller ut i skogen och ger oss på lite sly...
Nu är jag inte där förrän lördag då
Janne.S- Moderator
cas skrev:Ah! Kollokänslan förstärks naturligtvis genom att grilla över öppen eld!
Om jag inte minns helt fel så fanns det hel klassuppsättning bunsenbrännare att tillgå
Tommy
TommyKillander
Ja varför inte? Är ju modernt med gasolgrillar nuförtiden . . .
CAS får helt enkelt fråga efter nyckeln till skåpet med huvudkranen till gasen vid incheckningen.
Kokt korv med bröd funkar det också!
T
CAS får helt enkelt fråga efter nyckeln till skåpet med huvudkranen till gasen vid incheckningen.
Kokt korv med bröd funkar det också!
T
Timo P
Skärpning gubbar!
Det skall väl gå att få fram en grill till?
Annars får jag väl köpa en
Det skall väl gå att få fram en grill till?
Annars får jag väl köpa en
glimturen
Upprop!
Vilka kommer till lunch på fredag och önskar macka från Café Skåne?
Vilka kommer till lunch på fredag och önskar macka från Café Skåne?
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Har chattat med Tommy, och kommer först senare på kvällen, vilket var bra, då det löste problemet med min grabbs student!
Håkan
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Jag och Patrik (Veritech) bör anlända runt lunch men jag vet inte om han vill ha macka, jag vill gärna ha en!
Stefan
Stefan
Stefan E- Linkebodamannen
Då fixar jag det till er båda Stefan!
Blir det når över så går det väl åt förr eller senare.
Ni övernattar, tänk på att det är vandrarhem!
Egna sängkläder medtages.
Hjälmared är dessutom torrlagt, så enda alkohol vi får använda är det som Tamiya erbjuder
Vilka tar med kompressor?
Blir det når över så går det väl åt förr eller senare.
Ni övernattar, tänk på att det är vandrarhem!
Egna sängkläder medtages.
Hjälmared är dessutom torrlagt, så enda alkohol vi får använda är det som Tamiya erbjuder
Vilka tar med kompressor?
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
+1 på den!Stefan E skrev:Jag och Patrik (Veritech) bör anlända runt lunch men jag vet inte om han vill ha macka, jag vill gärna ha en!
Stefan
/Patrik
Patrik K
Plastkolloresan inledd!
Jag kan ha packat lite för mycket, som vanligt!
Det är bara att hoppas att jag inte köper på mig nåt jag inte behöver...
Jag kan ha packat lite för mycket, som vanligt!
Det är bara att hoppas att jag inte köper på mig nåt jag inte behöver...
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Sida 5 av 6 • 1, 2, 3, 4, 5, 6
Liknande ämnen
» Lite primer funderingar..
» Plastkollo 5 - 2016-05-27 - 29 ?
» Plastkollo 6 - När?
» Plastkollo 3
» Plastkollo 4 - Tånga Hed 2015-05-22 - 24 (?)
» Plastkollo 5 - 2016-05-27 - 29 ?
» Plastkollo 6 - När?
» Plastkollo 3
» Plastkollo 4 - Tånga Hed 2015-05-22 - 24 (?)
Sida 5 av 6
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet