Eduard Bf110C, 1/48
+9
Matt_Public
Marlin
rsm.gbg
Gigabyte
Caverö
linusorn
Andre B
TommyKillander
Azgaron
13 posters
Sida 2 av 5
Sida 2 av 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Sv: Eduard Bf110C, 1/48
Tack så mycket!
Jag har ägnat lycklig tid åt pilotens lilla tupphål, och nu anser jag det vara färdigt. Så när som på stolen då, men den skall bara få lite bälten sen kommer den på plats.
Gött så.
Har jag sagt att Eduard för 10 år sen var helt besatta i smådelar?
Här är alla ammolådor och trummor
De skall dessutom kompletteras med etsade handtag. Eller inte om jag vill behålla mitt förstånd!
Tydligen kunde dessa messerschnitzlar ta med en färdmekaniker eller nåt sånt på en liten pall.
Kul för honom.
I och med det så började började jag på bakre cockpit, och det är MÅNGA smådelar som skall limmas dit i vinkel. Jag försöker göra det i nån form av ordning för att göra det lättare med målning.
Men man får åtminstone säga att allt passar rätt bra
Jag har ägnat lycklig tid åt pilotens lilla tupphål, och nu anser jag det vara färdigt. Så när som på stolen då, men den skall bara få lite bälten sen kommer den på plats.
Gött så.
Har jag sagt att Eduard för 10 år sen var helt besatta i smådelar?
Här är alla ammolådor och trummor
De skall dessutom kompletteras med etsade handtag. Eller inte om jag vill behålla mitt förstånd!
Tydligen kunde dessa messerschnitzlar ta med en färdmekaniker eller nåt sånt på en liten pall.
Kul för honom.
I och med det så började började jag på bakre cockpit, och det är MÅNGA smådelar som skall limmas dit i vinkel. Jag försöker göra det i nån form av ordning för att göra det lättare med målning.
Men man får åtminstone säga att allt passar rätt bra
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Tack Håkan!
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
*Hurr*
Eduards delikatessjäv i etsfrågan är i det närmaste plågsamt uppenbart. Klokt av dig att stå emot, snyggt blir det också.
Eduards delikatessjäv i etsfrågan är i det närmaste plågsamt uppenbart. Klokt av dig att stå emot, snyggt blir det också.
Matt_Public- Master of DNF
Man tackar!
En får ju hoppas att man får lite byggro igen efter AIM och inte att man börjar på en jetkärra eller nåt dumt Janne-influerat infall...
En får ju hoppas att man får lite byggro igen efter AIM och inte att man börjar på en jetkärra eller nåt dumt Janne-influerat infall...
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Varje gång jag släpar fram den här så slås jag av hur galna Eduard är/var i att gjuta saker i plast.
Detta skall bli noskulspruteinstallationen, och delarna är utsökta! Mycket tunna, mycket fint detaljerade och med bara ett gnutta gjutskägg att putsa bort. Makalöst!
Den här lådan får följa med till C4 så jag har nåt att göra...
Detta skall bli noskulspruteinstallationen, och delarna är utsökta! Mycket tunna, mycket fint detaljerade och med bara ett gnutta gjutskägg att putsa bort. Makalöst!
Den här lådan får följa med till C4 så jag har nåt att göra...
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Skönt att ha något att göra! Men mycket små detaljer tar det ju lite tid!
glimturen
Fint med detaljer ,, bara det inte för mycket ,,som du skriver i tråden
fint jobb med inte helt lätt modell Cas
// Kent
fint jobb med inte helt lätt modell Cas
// Kent
Gigabyte
Har ÄNTLIGEN fått ordning på motorgonodlerna också. Tog massvis med slipande och primande innan jag fick till nåt som jag kan stå ut med.
Nu skall man bara rista lite panellinjer...
Svårigheten med alla dessa smådelar är inte att de tär smått, utan att man inte kan måla allt på samma gång. Man får ta några i taget, och det är lite knepigt att hitta nåt ställe att hålla småttingarna i.
Nåja, det är ju angenäma problem!
Nu skall man bara rista lite panellinjer...
Svårigheten med alla dessa smådelar är inte att de tär smått, utan att man inte kan måla allt på samma gång. Man får ta några i taget, och det är lite knepigt att hitta nåt ställe att hålla småttingarna i.
Nåja, det är ju angenäma problem!
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Idag är förta dagen av min korttidspermittering. VAD skall jag ta mig till
Sommardäcken är på, lägenheten är städad, så det är väl bara till att ge sig på modellerna?
Efter ivrigt påhejjande av Matt och stränga förmaningar från Janne så skall jag inte börja nåt nytt före påsk.
Istället blir det operation färdigställande, eller rotande bland påbörjade projekt, och vad passar väl bättre än nåt obyggbart?
Vi skall se hur den har klarat 2,5 år i långtidsförvaring.
Vingarna ser ju ok ut, bara lite panellinjer att rista på ovansidan. Ser ut att vara nåt tanklock som försvann och några nitrader. Nå det skall gå att lösa.
I en fin lockförsedd låda återfann jag cockpiten:
Det mesta är grundmålat med RLM02, och behöver mest massa detaljer samt mer pillemålning här och där.
Smutt.
Spakapans stol har ett limmat bälte och två lossnade. Kan undra vart det fjärde är?
Radio Luxemburg, Önska i P3 och andra klassiker går säkert att ratta in på de där.
Däremot rekommenderar jag INTE ALLS att långtidsförvara torkande färg på häftmassa.
Det blir nån knepig reaktion mellan plast och omgivningen så att de kan börja att smälta en smula. Får se hur många som kan räddas av dessa. Mindre bra.
Kroppshalvorna är det inget fel på. Testade att pensla lite RLM02 från Mission Models bakom ett skott där det inte kommer att synas. Föga förvånande ser det inte alls ut som Xtracrylix RLM02. Inte oväntat nånstans.
Sen skall man kämpa en smula för att få till denna skarv!
Här har Eduard dabbat sig en smula, för det verkar som dom har lite för mycket släppvinkel på den vertikala delen av vingen som skall sitta kroppen.
Det gör att under och överhalva vildar en vinkel istället för att vara helt plana i änden, och det är här som folk tappar sugen och spacklar förgäves.
Jag planerar att skrapa denna vinkel plan istället.
Men först, frukost!
Sommardäcken är på, lägenheten är städad, så det är väl bara till att ge sig på modellerna?
Efter ivrigt påhejjande av Matt och stränga förmaningar från Janne så skall jag inte börja nåt nytt före påsk.
Istället blir det operation färdigställande, eller rotande bland påbörjade projekt, och vad passar väl bättre än nåt obyggbart?
Vi skall se hur den har klarat 2,5 år i långtidsförvaring.
Vingarna ser ju ok ut, bara lite panellinjer att rista på ovansidan. Ser ut att vara nåt tanklock som försvann och några nitrader. Nå det skall gå att lösa.
I en fin lockförsedd låda återfann jag cockpiten:
Det mesta är grundmålat med RLM02, och behöver mest massa detaljer samt mer pillemålning här och där.
Smutt.
Spakapans stol har ett limmat bälte och två lossnade. Kan undra vart det fjärde är?
Radio Luxemburg, Önska i P3 och andra klassiker går säkert att ratta in på de där.
Däremot rekommenderar jag INTE ALLS att långtidsförvara torkande färg på häftmassa.
Det blir nån knepig reaktion mellan plast och omgivningen så att de kan börja att smälta en smula. Får se hur många som kan räddas av dessa. Mindre bra.
Kroppshalvorna är det inget fel på. Testade att pensla lite RLM02 från Mission Models bakom ett skott där det inte kommer att synas. Föga förvånande ser det inte alls ut som Xtracrylix RLM02. Inte oväntat nånstans.
Sen skall man kämpa en smula för att få till denna skarv!
Här har Eduard dabbat sig en smula, för det verkar som dom har lite för mycket släppvinkel på den vertikala delen av vingen som skall sitta kroppen.
Det gör att under och överhalva vildar en vinkel istället för att vara helt plana i änden, och det är här som folk tappar sugen och spacklar förgäves.
Jag planerar att skrapa denna vinkel plan istället.
Men först, frukost!
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Mums.
Detta ser ju ut att kunna bli kul.
Och permitterad måste innebära massor av dagliga uppdateringar framöver.
/Bosse
Detta ser ju ut att kunna bli kul.
Och permitterad måste innebära massor av dagliga uppdateringar framöver.
/Bosse
Marlin
Tack skall ni ha!
Ja, det är väl stor risk för dagliga uppdateringar på ett flertal objekt...
Ja, det är väl stor risk för dagliga uppdateringar på ett flertal objekt...
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Trevligt med återupphämtade objekt!
Håkan
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Nu blir vi farliga!
Jag slår vad om att du hittar en lämplig blankvapenlösning som ett nix!
Jag slår vad om att du hittar en lämplig blankvapenlösning som ett nix!
Ser ut som min skrotbox ungefär.
En del renoveringsjobb på denna, men det fixar du säkert.
Nu blir det till att göra något färdigt cas! eller?
Tackar tackar!
Jag har faktiskt hittat det fjärde bältet så imorgon skall det bli nedsmutsning och montering av cockpit!
Dagen har ägnats åt lite småmålande, trä saker på pinnar och lite klurande. Nu har det mesta fått ett lager klarlack, så medans jag tränar och sover så får det hårda.
Jag har faktiskt hittat det fjärde bältet så imorgon skall det bli nedsmutsning och montering av cockpit!
Dagen har ägnats åt lite småmålande, trä saker på pinnar och lite klurande. Nu har det mesta fått ett lager klarlack, så medans jag tränar och sover så får det hårda.
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Inte så mycket renovering alls verkar det som. Denna parkerades rätt så snyggtglimturen skrev:Ser ut som min skrotbox ungefär.
Göra nåt färdigt?
Tja, det är väl inte helt omöjligt, egentligen...
Dag ett som permitterad är ju avklarad, bara 29 kvar!
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Se nu till o få någonting färdigt när du har chansen!
Denna kommer säkert att bli kalasers när den blir färdig!
Stefan
Denna kommer säkert att bli kalasers när den blir färdig!
Stefan
Stefan E- Linkebodamannen
Stefan E skrev:Se nu till o få någonting färdigt när du har chansen!
Stefan
BAH! Färdigställande är för byggjobbare som får betalt!
Jag gör det jag vill för det är roligt
Det blev visst ingen uppdatering igår, men det beror ju på att allt tar lite tid, speciellt när man VABBAR samtidigt.
Men idag har jag uppnått målet, nästan!
Jag tror nog att det går att göra en öppen nos så man ser massa MG17, och sånt livar ju upp?
Tyvärr har jag inget matchande porrpipe-set men man kan ju inte få allt...
Apropå pipor, så gnussade jag lite Uschi-järnpulver på de där MG FF som sitter under buken
Det blev en långt bättre lyster än vad som jag kunde fota.
Kul, då är det bara att göra likadant med alla 5 MG17 då.
Efter konsulterande med Bäste Bror i Östersund så förstod jag att kablaget var målat i fel färg. Ett sånt elände.
En rask utflykt till Lekia för att köpa lite Citadel-färg så kunde man pensla till nåt som inte blev helt arschligt.
Efter diverse montering, smuts och annat så börjar cockpiten att se ut som färdig. En glad liten torrpassning kanske vore nåt?
Naturligt ljus visar inte speciellt mycket så jag slår på blixten och prövar igen.
Lugn bara lugn, allt går inte som på dans. Här har vi ett problemområde att jobba på:
Men imorgon börjar en ny dag!
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Framsteg!
"Problemområdet" såg ju mellanruskigt ut, men det där reder du säkerligen ut som en hel karl.
"Problemområdet" såg ju mellanruskigt ut, men det där reder du säkerligen ut som en hel karl.
Tack skall ni ha!
Jag tror att problemområdet går att lösa med grovt våld och en sån där tandläkarkrok
Jag tror att problemområdet går att lösa med grovt våld och en sån där tandläkarkrok
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Sida 2 av 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Liknande ämnen
» Bf110C nightfighter - Revell 1/32
» MIG-29A, Eduard, 1/48
» Eduard MiG-21
» eduard
» Eduard Fw 190 D-9
» MIG-29A, Eduard, 1/48
» Eduard MiG-21
» eduard