IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

+21
Patrik K
PAX
rsm.gbg
Andre B
linusorn
Gigabyte
johan r
Alper
Tobias
Caverö
Henrik Bergman
Janne.S
Warsawpact
Brage
cas
TommyKillander
Matt_Public
glimturen
Azgaron
Stefan E
Marlin
25 posters
Skapa nytt ämne   Det här ämnet är låst så du kan varken svara på eller ändra det.

Sida 13 av 40 Föregående  1 ... 8 ... 12, 13, 14 ... 26 ... 40  Nästa

Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 13 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Marlin mån dec 11 2017, 15:03

rsm.gbg skrev:Fördrev tiden på rusta en stund i väntan på dottern när jag såg denna lilla låda!
Såg ut att passa perfekt till att förvara färg i tyckte jag.
Köpte en för att testa Very Happy

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 13 Moto_g44
Passa som en smäck, 10 bagis styck Smile

Se där, en till som har hittat Smartstore lådorna.
Jag har nog 35st i olika storlekar kring byggbordet vid det här laget.
Helt underbara.
Varje bygge jag håller på med har sin egen lilla låda så man inte tappar bort delar under byggtiden.
Helt oumbärliga när man har mellan 5-10 byggen igång samtidigt.

/Bosse
Marlin
Marlin


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 13 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av TommyKillander mån dec 11 2017, 18:06

Smart förvaring!

Jag kör 14L lådorna i samma serie som temporär förvaring till mina pågående byggen. Dammtäta lådor som rymmer gjutstammar, "Janne"-skogar och eftermarknadsdelar, så att man kan stuva undan ett bygge ett tag om man så vill Wink

cheers
Tommy
TommyKillander
TommyKillander


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 13 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Azgaron tis dec 12 2017, 10:33

Praktisk låda! Får ta mig in på Rusta och kolla. Vore bra att kunna stuva undan sina pågående byggen, och lite sånt.

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 13 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Andre B tis dec 12 2017, 15:48

Jag skulle gärna få tag i de där små plastlådorna som bland annat Billing Boats använder för små detaljer. Perfekt för att förvara landningsställ, huvar och propellrar i...

Andre B


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 13 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av glimturen tor dec 14 2017, 00:07

Fint fynd! Jag kör med 3-liters glasslådor.... Embarassed men gott är det! I love you


Sedan har köpfesten inte slutat i år.

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 13 DSCN6367
Ena sån här var ett måste, nu måste jag bygga klart bärgaren ....och en vagn att ha på detta släp med... Very Happy

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 13 DSCN6365
Jul=röd låda, då fick det bli denna.

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 13 DSCN6366
Något intressant för dio som var på rea kom med.

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 13 DSCN6369
Avdelningen för lätta sidobyggen. Very Happy

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 13 DSCN6370
Samt ett annat lite kul sidobyggesprojekt.
glimturen
glimturen


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 13 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Stefan E tor dec 14 2017, 09:07

Kul projekt!

Airfix Jagga köpte jag första gången i den klassiska plastpåsen någon gång på -60talet! 

Min favoritsportbil genom alla tider och fortfarande en drömbil, SÅ skall en riktig sportvagn se ut!  I love you I love you I love you drunken

Å du har skaffat Trailerekipaget också.....   drunken

En jämförelse mellan Thunders och IBG´s Trailerdragare skulle vara mycket intressant!

Stefan  sunny
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 13 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Azgaron tor dec 14 2017, 12:39

Kul inköp Rickard! Smile

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 13 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Gigabyte tor dec 14 2017, 17:39

Den mega Trucken blir man nu avis på,, drunken  

Lägges till inköpslistan 2018  



   //Kent
Gigabyte
Gigabyte


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 13 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av TommyKillander tor dec 14 2017, 20:12

Köpfesten har ju bara startat! cheers

Härliga inköp. Coolt med en Mersa i 1/35, vågar man hoppas på ett Bagdad-diorama med din Bradley?

santa
Tommy
TommyKillander
TommyKillander


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 13 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av glimturen fre dec 15 2017, 00:04

Tack För glada tillrop!

TommyKillander skrev:
Coolt med en Mersa i 1/35, vågar man hoppas på ett Bagdad-diorama med din Bradley?
Tommy

Hmm, så var det nog inte tänkt, eller tänkt färdigt i alla fall. Nu ger du mig ideér.... scratch cheers
glimturen
glimturen


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 13 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Brage fre dec 15 2017, 06:22

Hej Rickard,

Ett tips angående din nya (fina) Scammell. Jag upptäckte av en slump lite information på deras hemsida. Det verkar som om det strulat i kommunikationen mellan Thunder och formtillverkaren. Därför har en del (grillern - A1?), tillverkats med ett felaktigt ritningunderlag. Man erbjuder nu en ersättningsdel.

Mer info hittar du på deras hemsida http://www.thundermodel.com/

Min grill ser inte alls ut som på bilden på hemsida, så jag har beställt en ersättare.

/ Lars
Brage
Brage


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 13 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av glimturen fre dec 15 2017, 23:20

Brage skrev:Hej Rickard,

Ett tips angående din nya (fina) Scammell. Jag upptäckte av en slump lite information på deras hemsida. Det verkar som om det strulat i kommunikationen mellan Thunder och formtillverkaren. Därför har en del (grillern - A1?), tillverkats med ett felaktigt ritningunderlag. Man erbjuder nu en ersättningsdel.

Mer info hittar du på deras hemsida http://www.thundermodel.com/

Min grill ser inte alls ut som på bilden på hemsida, så jag har beställt en ersättare.

/ Lars

Tack Lars!
Min grill ser dock misstänkt lik ut som visas på deras hemsida och är dessutom lik den i IBG´s kit.
Jag kanske beställer en ändå, för att se skillnaden. Very Happy
Många tack! Rickard
glimturen
glimturen


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 13 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Gäst tis dec 19 2017, 20:46

och så egeninköp gällande årets julklapp för egna lusidorer  Very Happy 


Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 13 LJz1InsRCupFCDoKiEpEsWFwEfBUlfeYKXlzZ8ib1s9IPeP57cqExJEpZWm-S1LwJ83ws2A63_4d6lGU2uvC3q-CMcz8DMOVewatIT0cn-hteXQQPLIKpbwjOhtG7VbQB8Ax6JYpvQthRtNG65CdKYFPcyWwjWIzaiS91VZnZKMpYyfF0I8gC6ebGKkv0AhGzB9OURe2zFIaEr9M4CN18IUi7n-BPnIAzpJHgF4SjdwinPhFOOOo0AcBvipdLSgFDW8VJdReQdIHGXXIeAdW0XTFSMjSI5eoveV-HzSh38y6EoLNka4IuLfjInEB25sy9zZVaaarfJ78jA5tBdtIcF7LxftGgcVX147nSVFS5J3TK8lL_1qBCi3S_Vqt5VawRXPRrbACxnUy1OXAi7e0Yv96idX-W0lI4VbfE8fWAyUAcryuzCIa11R-6IQlazalqloUyz4kNfaP2h1jFpfwXISeBu-YarFXd9gwukzQTPq2gptCVA3WbVfm1cELiKLN72j6AJ3LJgHUIGRG7mQHL2FWy6LtbNs5qDpesxX91NEDLik_y7rcmZKE_bV3-Ia4aHhkvdRK0fFerbCSOV007B179YKBbq6TjWOAKq4=w712-h949-no'


Senast ändrad av Ola den ons dec 20 2017, 18:38, ändrad totalt 1 gång

Gäst
Gäst


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 13 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av glimturen ons dec 20 2017, 00:38

Ohh, mycket trivsamt skrammel och figurer Ola! cheers


Idag kom årets sista ? modell till mig.

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 13 DSCN6467

God Jul! santa Tacklelitack!

glimturen
glimturen


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 13 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Marlin ons dec 20 2017, 08:18

Jag "råkade" se vad Tomten santa har i sin säck. Razz
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 13 25307157458_c8013b5c3a_h018 by Bosse Persson, on Flickr
En mycket sen tillkommen deltagare i mitt försenade Sex Dagars Krigs Bygge.
Algeriska dekaler är på väg från Hannants...

Och sen det stora paketet. cheers  Very Happy
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 13 25307157208_6f31e30898_h019 by Bosse Persson, on Flickr
Äntligen, efter ha suktat efter denna i två års tid så slog jag till nu.
Anne har fått fast anställning på firman där hon monterar hjärt-/lung maskiner.
Och med hennes inkomst säkrad så tyckte jag att Tomten kunde vara lite extra snäll mot mig också.
MiG-31:an kommer att komma upp på byggbordet så snart det är möjligt, troligtvis redan i mellandagarna.
Måste bara städa upp runt byggbordet först så detta monster får plats.

God Jul Alla santa
/Bosse
Marlin
Marlin


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 13 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Stefan E ons dec 20 2017, 09:05

Rickard; Lysandern är en riktigt fin byggsats av ett härligt flygplan!

Bosse; Du har köpt en av de bästa byggsatser jag byggt, många timmar ren bygglädje väntar!

Smart att skaffa extra-asken också, jag inser nu att jag måste skicka efter den jag också, det blir en både tung o stöddig modell, så metallbenen behövs verkligen!

Dessutom råkade jag slå av nosstället också på min modell!  Embarassed No

Stefan  sunny
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 13 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Marlin ons dec 20 2017, 09:39

Tack Stefan.
Jo den bygglädjen ser jag fram emot.
Har läst i princip alla byggtrådar jag har hittat i ämnet och nu vill jag bara bygga den.
Jag har semester efter nyår i en vecka, och om inte förr så kommer den upp på bordet då.
Får nog skaffa en lite större Smartstore låda till detta bygge.
Min normal 1 liters lär inte räcka långt till detta monster. Razz

Jag köpte extra asken mest för pitot röret.
Prisskillnaden mellan denna och ett pitot rör från Master var så liten, knappt 40.-
Så metallställen får jag se som en extrabonus.

/Bosse
Marlin
Marlin


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 13 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av cas ons dec 20 2017, 10:17

Tänk så mycket fina julklappar ni fixar åt er!
Hejja!

_________________
På byggbordet just nu:
2x P-38J Lightning 1/72, P-47M 1/72, Shackleton MR3 1/72, F-14A Tomcat 1/48

I skämslådan:
Fairey Gannet 1/48, Tornado IDS 1/48, P-61A Black Widow 1/48, Harrier GR9 1/72, Harrier GR3 1/72,  F-100F Wild Weasel 1/72, Sea Vixen 1/48,  F-4C 1/48, Seamew 1/72,Mirage IIIC 1/48,  Messerschmitt BF110C 1/48, mfl
cas
cas
Vicesheriff


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 13 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av TommyKillander ons dec 20 2017, 18:51

Fin-fina inköp där!

Det verkar som tomten har gjort en tidig visit hos mig också  Razz

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 13 39178404131_e6b296e70d_k

Lite blandat smågodis i skala 1/72!

cheers
Tommy
TommyKillander
TommyKillander


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 13 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Gäst ons dec 20 2017, 20:58

Se där jag Tommy , en liten Horten och en Komet , spännande Very Happy

Gäst
Gäst


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 13 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Azgaron ons dec 20 2017, 21:01

Attans trevliga inköp! Ser fram emot många ny trevliga byggtrådar! Smile

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 13 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Matt_Public ons dec 20 2017, 22:47

Brummbjörnar, Lysanders och MiGgar? Världen är ändå bra vacker. Very Happy
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 13 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av cas tor dec 21 2017, 08:15

Horten-vingen är så snygg att man blir alldeles mjuk i knäna!
Man kanske borde hetsa till gruppbygge med flygande vingar istället?

_________________
På byggbordet just nu:
2x P-38J Lightning 1/72, P-47M 1/72, Shackleton MR3 1/72, F-14A Tomcat 1/48

I skämslådan:
Fairey Gannet 1/48, Tornado IDS 1/48, P-61A Black Widow 1/48, Harrier GR9 1/72, Harrier GR3 1/72,  F-100F Wild Weasel 1/72, Sea Vixen 1/48,  F-4C 1/48, Seamew 1/72,Mirage IIIC 1/48,  Messerschmitt BF110C 1/48, mfl
cas
cas
Vicesheriff


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 13 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av glimturen tor dec 21 2017, 23:33

Skojsiga inköp Tommy! cheers
glimturen
glimturen


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 13 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Brage fre dec 22 2017, 18:23

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 13 20171222_1

Hejsan

Brevbäraren lämnade över några paket, till mig, innan han gick på julledighet.

Först 2 stycken Volvo i skala 1/24. Vill börja direkt....men jag måste vänta in tillbehörssetet (ets) innan jag kan starta.

Sedan ett ett antal färger från MRP till några ännu inte startade projekt.

Sist men inte minst en julklapp från Ungern. Zoltan på SBS/z63 skickade mig ett specialgjort nitverktyg för skala 1/144. De har motsvarande verktyg i 1/72, 1/48 och 1/32, men detta är specialtillverkat.

God Jul och Gott nytt byggår

Lars
Brage
Brage


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 13 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 13 av 40 Föregående  1 ... 8 ... 12, 13, 14 ... 26 ... 40  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

Skapa nytt ämne   Det här ämnet är låst så du kan varken svara på eller ändra det.
 
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet