IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

+21
Patrik K
PAX
rsm.gbg
Andre B
linusorn
Gigabyte
johan r
Alper
Tobias
Caverö
Henrik Bergman
Janne.S
Warsawpact
Brage
cas
TommyKillander
Matt_Public
glimturen
Azgaron
Stefan E
Marlin
25 posters
Skapa nytt ämne   Det här ämnet är låst så du kan varken svara på eller ändra det.

Sida 22 av 40 Föregående  1 ... 12 ... 21, 22, 23 ... 31 ... 40  Nästa

Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 22 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Stefan E tis apr 10 2018, 20:46

Spännande bygge, Henrik!

Du har plockat på dig det mesta du behöver (i stort sett samma delar som jag använde), men jag rekommenderar en ny spinner och propellerblad också.

Trumpeters spinner är alldeles för trubbig  och bladen är inte bra de heller, jag tog spinnern från Dragons (inte helt 100 den heller, men mycket bättre än Trumpys), propellerbladen kommer från QuickBoost.

Aires hjulhus och cockpit passar bra var för sig, men de kommer i konflikt med varandra när man använder båda!

Du kommer att få jobba hårt, men det blir en fin modell till slut!

Jag byggde min som Shangri-La;


Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 22 35294458244_2f8013d331

Länk till mitt bygge, kanske du kan få några tips;

https://ipmsgoteborg.swedishforum.se/t1247-p-51b-mustang-trumpeter-1-32

Lycka Till, jag kommer att följa ditt äventyr!   Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 22 2497531929 Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 22 2497531929 Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 22 2497531929 Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 22 2497531929 Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 22 2497531929

Stefan  sunny
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 22 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Henrik Bergman tis apr 10 2018, 21:28

Tack för tipsen.
Jag söker fortfarande delar till Mustangen. En ny prop och spinner får jag kolla upp...


/Henrik
Henrik Bergman
Henrik Bergman


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 22 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Azgaron tis apr 10 2018, 22:04

Trevliga inköp! Inte fel med Mussar och extra pryttlar till! Smile

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 22 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Henrik Bergman tis apr 10 2018, 22:44

Tänker inte ens försöka gissa vilken som blev J26...


"HUBERT" blev 26107 i Flygvapnet.

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 22 VPflmFW


/Henrik
Henrik Bergman
Henrik Bergman


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 22 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av cas ons apr 11 2018, 08:02

Ha! Hubert var ju en snygg maskin!

_________________
På byggbordet just nu:
2x P-38J Lightning 1/72, P-47M 1/72, Shackleton MR3 1/72, F-14A Tomcat 1/48

I skämslådan:
Fairey Gannet 1/48, Tornado IDS 1/48, P-61A Black Widow 1/48, Harrier GR9 1/72, Harrier GR3 1/72,  F-100F Wild Weasel 1/72, Sea Vixen 1/48,  F-4C 1/48, Seamew 1/72,Mirage IIIC 1/48,  Messerschmitt BF110C 1/48, mfl
cas
cas
Vicesheriff


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 22 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Azgaron ons apr 11 2018, 12:33

Idag så ramlade in ett kul litet paket! Smile

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 22 40670888694_f798d82726_b

Ska förhoppningsvis bli ett trevligt tillskott till min Bucc! Smile

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 22 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av cas ons apr 11 2018, 21:32

Åh, det där var ju ett mumsigt paket!

_________________
På byggbordet just nu:
2x P-38J Lightning 1/72, P-47M 1/72, Shackleton MR3 1/72, F-14A Tomcat 1/48

I skämslådan:
Fairey Gannet 1/48, Tornado IDS 1/48, P-61A Black Widow 1/48, Harrier GR9 1/72, Harrier GR3 1/72,  F-100F Wild Weasel 1/72, Sea Vixen 1/48,  F-4C 1/48, Seamew 1/72,Mirage IIIC 1/48,  Messerschmitt BF110C 1/48, mfl
cas
cas
Vicesheriff


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 22 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Stefan E tor apr 12 2018, 10:41

Det kommer du inte att ångra, Håkan!  cheers

Stefan  sunny
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 22 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Henrik Bergman tor apr 12 2018, 18:28

Very nice.
Det där resinet kommer helt säkert göra gott för "buccen"  Very Happy

/Henrik
Henrik Bergman
Henrik Bergman


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 22 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Azgaron tor apr 12 2018, 19:31

Tackar! Jo, det får man ju hoppas. Smile


Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 22 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av glimturen tor apr 12 2018, 22:33

Henke lättar på lädret och släpper loss en flock med hästar! Very Happy
Håkan får hem en bunt resin till sin bucc!
Bådar gott detta!
cheers
glimturen
glimturen


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 22 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Marlin fre apr 13 2018, 08:42

Hejsan,

Nu börjar "födelsedagspresenterna" trilla in.

Jag har tvekat en stund, men nu slog jag till och beställde ett av mina absoluta favorit flygplan.
Lockheed P-3 Orion.
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 22 39605670760_edb1636d2f_h039 by Bosse Persson, on Flickr
Och nu fick jag den i tysk märkning.

Lådan innehåller två olika specialmålningar, boxarten och denna.
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 22 German-navy-deutsche-marine-lockheed-p-3c-orion-maritime-patrol-and-GNPKG1
Vi får se om det blir någon av dem, eller om det blir en helt vanlig linjemaskin.
Dessa är baserade på Nordholz strax söder om Cuxhaven, och det är i det området vi var på semestern sist i Tyskland.
Och det är dit vi kommer åka tillbaka till i sommar.
Förra gången såg jag en flyga precis över stugbyn vi bodde i.
Hoppas jag får se dem i sommar igen.

Hasegawa skickar med lite resindelar så att man kan bygga den enligt den senaste tyska uppdateringen.
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 22 26543431627_12ecf2c731_h041 by Bosse Persson, on Flickr

Men jag tycker inte det räcker så jag köpte på mig vad jag kunde hitta i resin och ets.
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 22 40676987284_cae4b77008_h038 by Bosse Persson, on Flickr
Eduards etsdelar

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 22 40519250965_c7a426701e_h040 by Bosse Persson, on Flickr
Och CMK's resindelar till bombrum med mera.

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 22 26543428907_d5ec4e01dc_h041 by Bosse Persson, on Flickr
Snygga propellrar från Quickboost fick också följa med.
Det saknas fortfarande lite snygga resin torpeder till bombrummet, men de ska jag försöka få tag på så snart det går.

I samma paket fyllde jag på förrådet med dekaler från Begemot till några kommande byggen.
MiG-25 dekaler och stenciler.
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 22 27521274538_a287280fd1_h035 by Bosse Persson, on Flickr
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 22 41391098211_ab0f326e88_h036 by Bosse Persson, on Flickr

Och nya klibbisar till en födelsedagspresent som ännu inte har kommit hem.
Su-35S
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 22 40676978724_dd58c1ab16_h037 by Bosse Persson, on Flickr

Jag väntar på tre paket till från olika platser i världen ska anlända till Upplands Väsby. bounce
Så man kan väl säga, Fortsättning följer.... Very Happy

/Bosse
Marlin
Marlin


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 22 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Matt_Public fre apr 13 2018, 09:16

Oooh, stortyskt och MiG-25?

Jag har sagt det förut, och jag säger det igen: Bosse vet då hur man lever.
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 22 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Marlin fre apr 13 2018, 09:21

Matt_Public skrev:Oooh, stortyskt och MiG-25?

Jag har sagt det förut, och jag säger det igen: Bosse vet då hur man lever.

Tack Matt. Very Happy
/Bosse
Marlin
Marlin


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 22 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Azgaron fre apr 13 2018, 10:26

Trevliga inköp Bosse! Inte fel med extra allt! Smile

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 22 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Stefan E fre apr 13 2018, 10:57

Mycket spännande pryttlar som hintar om kommande stordåd och fantastiska byggtrådar!  cheers

Du blev inte avskräckt av Begemots-stencilmaraton i alla fall!  Laughing

Stefan  sunny
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 22 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Marlin fre apr 13 2018, 12:41

Tackar mina herrar. Very Happy
Avskräckt - inte jag.
Snarare tvärtom faktiskt.
Jag har fyra stycken inplanerade MiG-25:or i olika smaker och nationaliteter.
Alla kommer få sina rundlar från samma ark, men det lär bli till att köpa fler stencil ark.
För tydligen räcker bara stencilerna till ett flygplan per ark.

/Bosse
Marlin
Marlin


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 22 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av glimturen lör apr 14 2018, 16:47

Stiligt jobbat Bosse!

Själv har jag inte legat på latsidan, jo för att posta bilder då Embarassed

Men jag har hittat lite saker....

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 22 DSCN7506

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 22 DSCN7521

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 22 DSCN7542

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 22 DSCN7572

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 22 DSCN7573

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 22 DSCN7570

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 22 DSCN7520

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 22 DSCN7797

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 22 DSCN7798

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 22 DSCN7799

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 22 DSCN7800

Coolcheers
glimturen
glimturen


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 22 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Matt_Public lör apr 14 2018, 21:25

Oooh, Tornado! drunken

Och en liten lagom Walfisch blir man intelligent av, sägs det. Very Happy
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 22 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Stefan E lör apr 14 2018, 23:17

Jösses, vilken laddning!   sunny

Kolibrin ser mest spännande ut!  cheers

Ser fram emot många spännande byggtrådar!  bounce bounce bounce bounce


Stefan  sunny
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 22 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av TommyKillander sön apr 15 2018, 00:15

Mumma! drunken

Stridsbåt 90 och Easy 8 sitter bra såhär i sommarvärmen kan jag tänka!

Formidabelt inköpt!

cheers
Tommy
TommyKillander
TommyKillander


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 22 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Azgaron sön apr 15 2018, 00:50

Väldans kul inköp Rickard! Ser fram emot spännande byggtrådar! Smile

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 22 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Marlin sön apr 15 2018, 14:28

Omgående byggtråd på Stridsbåt 90 önskas, tack. bounce  Very Happy

/Bosse


Senast ändrad av Marlin den tis apr 24 2018, 07:44, ändrad totalt 1 gång
Marlin
Marlin


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 22 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av TommyKillander mån apr 23 2018, 22:57

Halloj,

Jag ropade hem denna lilla kärran på ISM's Models for Heroes auktion.

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 22 41654889031_7f22dfd5dc_k

cheers
Tommy
TommyKillander
TommyKillander


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 22 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Azgaron mån apr 23 2018, 23:31

Ser trevligt ut! Smile

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 22 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 22 av 40 Föregående  1 ... 12 ... 21, 22, 23 ... 31 ... 40  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

Skapa nytt ämne   Det här ämnet är låst så du kan varken svara på eller ändra det.
 
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet