P-47N Thunderbolt, 1/48 Revell
+6
Stefan E
Caverö
Azgaron
cas
Matt_Public
glimturen
10 posters
Sida 2 av 4
Sida 2 av 4 • 1, 2, 3, 4
Sv: P-47N Thunderbolt, 1/48 Revell
Mjo, en aning kompakt living är det allt.glimturen skrev:Lite trååångt detta.
Men jämfört med en Spitfire-hytt är kontoret dock rena balsalen.
Matt_Public- Master of DNF
Sv: P-47N Thunderbolt, 1/48 Revell
Snyggt jobbat med kontor och kroppsihoplimning!
Håkan
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Sv: P-47N Thunderbolt, 1/48 Revell
Trång har jag då aldrig hört någon beskriva en P-47 cockpit...
Är du säker på att spakapan är i skala 1/48?
Är du säker på att spakapan är i skala 1/48?
_________________
På byggbordet just nu:
Westland Whirlwind
I skämslådan:
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Sv: P-47N Thunderbolt, 1/48 Revell
Skalans rikighet är väl – om än svagt – underordnad individens egen storlek?cas skrev:Är du säker på att spakapan är i skala 1/48?
En figur i skala 1/35 ståendes brevid en Tomcat i 1/32 kan exempelvis ursäktas med att det är "Maverick" Mitchell (Tom Cruise). Omvänt borde en bjässe till man i samma skala som flygetyget kunna fylla ut kajutan utan större problem. Lille Johnny bör därmed betraktas som ett relativt ironiskt namn. Jag gläds oaktat vilket åt att tuttmajan på motorhuven klottrats dit av en rejäl karl som orkar hantera dylika godsaker.
Matt_Public- Master of DNF
Sv: P-47N Thunderbolt, 1/48 Revell
Matt_Public skrev:Mjo, en aning kompakt living är det allt.glimturen skrev:Lite trååångt detta.
Men jämfört med en Spitfire-hytt är kontoret dock rena balsalen.
Tack Matt! Jag har fortfarande inte satt en pilot i en spit, men det ser inte stort ut det heller.
Azgaron skrev:Snyggt jobbat med kontor och kroppsihoplimning!
Håkan
Tack Håkan!
cas skrev:Trång har jag då aldrig hört någon beskriva en P-47 cockpit...
Är du säker på att spakapan är i skala 1/48?
Tack cas! Det är nog lite si och så med skalan på prylarna i kontoret. Sen är ju lillejohnny i hårdplast och inte så formbar.
Matt_Public skrev:Skalans rikighet är väl – om än svagt – underordnad individens egen storlek?cas skrev:Är du säker på att spakapan är i skala 1/48?
En figur i skala 1/35 ståendes brevid en Tomcat i 1/32 kan exempelvis ursäktas med att det är "Maverick" Mitchell (Tom Cruise). Omvänt borde en bjässe till man i samma skala som flygetyget kunna fylla ut kajutan utan större problem. Lille Johnny bör därmed betraktas som ett relativt ironiskt namn. Jag gläds oaktat vilket åt att tuttmajan på motorhuven klottrats dit av en rejäl karl som orkar hantera dylika godsaker.
Tack för klargöringen Matt! Det är dock dubbla tuttmajjor på denna modellen!
Undervinge, ställ och hjulhus skall ihop.
Lite klena ställ, vilket är oroande när ett gått av innan montering.
Nåja, bara att montera. Samt förstärka den trasiga delen.
Jag börjar få lite Stefan-shortrun-känsla över denna modell.
Intressant med luckor på direkt, blir till att maska sen.
Den andra på med. Inklusive eländig utvändig Revell-logga. SKÄMS!
Testar lite med övervingar på.
Uj, uj.
Jag hoppas att jag får ihop det bättre än såhär sen, för här blir det mer än spackel annars.
Slipade bort den eländiga loggan. Den syns bara för att plasten är lite speciell, men nu är det helt slätt.
Så blev det till att blanda lite färg och måla lite gulgrönt i hjulhusen.
På ovanvingarna.
Samt i hjulhusen.
glimturen
Sv: P-47N Thunderbolt, 1/48 Revell
Academys lilla N-bult ser ju trevligare ut än det där, men det klart, hjulhusen har ju mer detaljer i Revell-varianten.
Vingrotsglipan kanske kan avhjälpas med rejäla stöttor i flygkroppen som trycker ut sidorna?
Vingrotsglipan kanske kan avhjälpas med rejäla stöttor i flygkroppen som trycker ut sidorna?
_________________
På byggbordet just nu:
Westland Whirlwind
I skämslådan:
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Sv: P-47N Thunderbolt, 1/48 Revell
CAS kosmiska visdom är stor.cas skrev:Vingrotsglipan kanske kan avhjälpas med rejäla stöttor i flygkroppen som trycker ut sidorna?
Också: Den allmänna short-run-känslan bli säkerligen inte bättre av jämförelser med Tamiyas dunderbult.
Matt_Public- Master of DNF
Sv: P-47N Thunderbolt, 1/48 Revell
Snyggt jobbat Rickard, fast att ställen ställt till det!
Håkan
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Sv: P-47N Thunderbolt, 1/48 Revell
cas skrev:Academys lilla N-bult ser ju trevligare ut än det där, men det klart, hjulhusen har ju mer detaljer i Revell-varianten.
Vingrotsglipan kanske kan avhjälpas med rejäla stöttor i flygkroppen som trycker ut sidorna?
Tack cas! Bra idé! Bygga på spant har jag gjort tidigare i flygsammanhang, men det kan gå att lösa utan.
Matt_Public skrev:CAS kosmiska visdom är stor.cas skrev:Vingrotsglipan kanske kan avhjälpas med rejäla stöttor i flygkroppen som trycker ut sidorna?
Också: Den allmänna short-run-känslan bli säkerligen inte bättre av jämförelser med Tamiyas dunderbult.
Tack Matt! Jo, han tänker stort liksom.
Dock gjorde jag idag misstaget att kika i Tamiya-lådan.... tappade nästan tråden.
Azgaron skrev:Snyggt jobbat Rickard, fast att ställen ställt till det!
Håkan
Tack Håkan!
Vingarna åkte på, med tejpstagning.
Gliporna vid vingroten blev inte större än såhär, det kan jag leva med.
Jo, jag kollade att ställen inte spretar, det var nog såhär det var tänkt.
En kobent dunderbult gör ingen glad.
Limmade ett litet sporrhjul.
Motordags.
Smärtfritt.
På med sporrhjul och stabbar.
Nu var det dags för del 5.
Alltså den här.
Så här såg det dock ut i min sprue.
Så kan det gå när man blir pålurad gamla modeller.....
Den skall ju in i motorkåpan.
Det var här jag gjorde misstaget att titta i Tamiya lådan för en ev referens.
Hade jag gjort det innan hade jag nog slängt denna modell.
Till verket, scratch!
Så är jag igång igen.
Limmar ihop något plausibelt.
Kan funka.
Tja, det får duga.
glimturen
Sv: P-47N Thunderbolt, 1/48 Revell
Hantverk, hempul och uteblivna jämförelser är vägen till seger!
Bra sås reder sig själv, som Ragnar Vanheden så klokt påpekade. Till denna generella visdom fogas nu det något mer specifika "hellre komponent-fem-lös än rådlös".
Bra sås reder sig själv, som Ragnar Vanheden så klokt påpekade. Till denna generella visdom fogas nu det något mer specifika "hellre komponent-fem-lös än rådlös".
Matt_Public- Master of DNF
Sv: P-47N Thunderbolt, 1/48 Revell
Snyggt jobbat med vingditlimning och motorbygge. Den saknade delen scratchade du ihop fint!
Håkan
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Sv: P-47N Thunderbolt, 1/48 Revell
Nu får jag skämmas....
Jag har ju knappt haft modellen ur lådan själv (bara tittat någon gång), så jag lovar att jag var helt ovetande om den saknade delen!
Köpte den själv begagnad en gång i tiden, sålde den när jag sett o byggt Tamiyas....
Pinsamt.....
Men du löste det ju galant ändå, snyggt jobbat!
Stefan
Jag har ju knappt haft modellen ur lådan själv (bara tittat någon gång), så jag lovar att jag var helt ovetande om den saknade delen!
Köpte den själv begagnad en gång i tiden, sålde den när jag sett o byggt Tamiyas....
Pinsamt.....
Men du löste det ju galant ändå, snyggt jobbat!
Stefan
Stefan E- Linkebodamannen
Sv: P-47N Thunderbolt, 1/48 Revell
Topp-notch!
Föredömligt fixat - med rätt inställning och lite händighet så löser man problemet och går vidare
Frågan är om inte din scratchbyggda detalj blev bättre än plastklumpen i kitet
Tommy
Föredömligt fixat - med rätt inställning och lite händighet så löser man problemet och går vidare
Frågan är om inte din scratchbyggda detalj blev bättre än plastklumpen i kitet
Tommy
TommyKillander
Sv: P-47N Thunderbolt, 1/48 Revell
Nu skall vi inte vara såna, Tamiyas P47:or är ju fantastiska, men dom har ju ingen N!
Fast en M....och en hel hoper D och hur många hade jag i stashen nu igen sa jag?
Ooops...
Nåväl, den där läppen blev ju utsökt!
Fast en M....och en hel hoper D och hur många hade jag i stashen nu igen sa jag?
Ooops...
Nåväl, den där läppen blev ju utsökt!
_________________
På byggbordet just nu:
Westland Whirlwind
I skämslådan:
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Sv: P-47N Thunderbolt, 1/48 Revell
Matt_Public skrev:Hantverk, hempul och uteblivna jämförelser är vägen till seger!
Bra sås reder sig själv, som Ragnar Vanheden så klokt påpekade. Till denna generella visdom fogas nu det något mer specifika "hellre komponent-fem-lös än rådlös".
Tack Matt! Hr. Vanheden är en klok man!
Azgaron skrev:Snyggt jobbat med vingditlimning och motorbygge. Den saknade delen scratchade du ihop fint!
Håkan
Tack Håkan!
Stefan E skrev:Nu får jag skämmas....
Jag har ju knappt haft modellen ur lådan själv (bara tittat någon gång), så jag lovar att jag var helt ovetande om den saknade delen!
Köpte den själv begagnad en gång i tiden, sålde den när jag sett o byggt Tamiyas....
Pinsamt.....
Men du löste det ju galant ändå, snyggt jobbat!
Stefan
Tack Stefan! Inte behöver du skämmas. Så blir det bara ibland. Och jag gillar ju att plocka fram plasticarden.
TommyKillander skrev:Topp-notch!
Föredömligt fixat - med rätt inställning och lite händighet så löser man problemet och går vidare
Frågan är om inte din scratchbyggda detalj blev bättre än plastklumpen i kitet
Tommy
Tack Tommy!
cas skrev:Nu skall vi inte vara såna, Tamiyas P47:or är ju fantastiska, men dom har ju ingen N!
Fast en M....och en hel hoper D och hur många hade jag i stashen nu igen sa jag?
Ooops...
Nåväl, den där läppen blev ju utsökt!
Tack cas! Nu är det bara att sätta igång och bygga dem då?
Caverö skrev:Det där fixade du till riktigt bra
Tack Caverö!
Lite primer på insidan kåpan och vid motorfästet.
Motorn fick ett litet stänk när jag ändå var i farten.
Senare blev det GZC på, nu får det torka. Läppen skall väl var BM, men det får jag kolla på sen.
glimturen
Sv: P-47N Thunderbolt, 1/48 Revell
Ser snyggt ut! Kul när det börjar komma på lite färg!
Håkan
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Sv: P-47N Thunderbolt, 1/48 Revell
Snyggt jobbat!
Ja, under motorplåten är det BM.
Stefan
Ja, under motorplåten är det BM.
Stefan
Stefan E- Linkebodamannen
Sv: P-47N Thunderbolt, 1/48 Revell
GZC i motorrummet? Skall det inte vara YZC ?
Skitsamma, det blir nog alla tider i slutändan!
Skitsamma, det blir nog alla tider i slutändan!
_________________
På byggbordet just nu:
Westland Whirlwind
I skämslådan:
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Sv: P-47N Thunderbolt, 1/48 Revell
Tjusigt knåpat, med lite plasticard löser du ju allt
- Roland
- Roland
rsm.gbg
Sv: P-47N Thunderbolt, 1/48 Revell
Azgaron skrev:Ser snyggt ut! Kul när det börjar komma på lite färg!
Håkan
Tack Håkan!
Stefan E skrev:Snyggt jobbat!
Ja, under motorplåten är det BM.
Stefan
Tack Stefan! Så får det bli.
Matt_Public skrev:Uj, så gräsligt grönt.
Tack så gräsligt mycket Matt!
cas skrev:GZC i motorrummet? Skall det inte vara YZC ?
Skitsamma, det blir nog alla tider i slutändan!
Tack cas! Nä, nä, det skall vara grönt enligt expertisen.
rsm.gbg skrev:Tjusigt knåpat, med lite plasticard löser du ju allt
- Roland
Tack Roland!
På med siktet.
Hjulfix och trix.
Raketer.
Fasligt pill med dessa.
Tankar. Valde bort bomberna.
Målade siktet och lite runt kontoret.
Sprutor på och en fjädring på ställen.
Fronthuv på. Spackel på vingrot.
Proppen hade några elaka sjunkmärken på baksidan.
Nästan inga delar kvar i lådan.
glimturen
Sv: P-47N Thunderbolt, 1/48 Revell
Fint framåtskridande! Raketer är ju inte fel!
Håkan
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Sv: P-47N Thunderbolt, 1/48 Revell
HVAR-raketer kan vara roliga att måla har jag hört, men att dom också är tråkiga att sätta ihop är ju också typiskt...
K-14 siktet är rejält stort det med alltså.
Bra jobbat!
K-14 siktet är rejält stort det med alltså.
Bra jobbat!
_________________
På byggbordet just nu:
Westland Whirlwind
I skämslådan:
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Sida 2 av 4 • 1, 2, 3, 4
Liknande ämnen
» P-47N Thunderbolt 1/48 Academy
» P-47N Thunderbolt, Trumpeter 1/32
» A-10A Thunderbolt 2
» P-47 Thunderbolt, Tamyia 1/48
» A-10A Thunderbolt II (Tamiya, 1/48)
» P-47N Thunderbolt, Trumpeter 1/32
» A-10A Thunderbolt 2
» P-47 Thunderbolt, Tamyia 1/48
» A-10A Thunderbolt II (Tamiya, 1/48)
Sida 2 av 4
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet