F-20BJ Taigāshāku
+7
glimturen
Stefan E
Marlin
cas
Azgaron
TommyKillander
Matt_Public
11 posters
Sida 2 av 2
Sida 2 av 2 • 1, 2
Sv: F-20BJ Taigāshāku
Brutalt borr för det där lilla hjulet. Man tycker ju nästan synd om den lilla rackaren...
De där småmoddarna ter sig alldeles utmärkta i mina ögon.
De där småmoddarna ter sig alldeles utmärkta i mina ögon.
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Jepp tjusigt plastsnickeri av dig Matt !
Och storverk tar tid titta bara på den sixtinska kapellet i Rom
//Kent
Och storverk tar tid titta bara på den sixtinska kapellet i Rom
//Kent
Gigabyte
Varmt tack!Janne.S skrev: [...] älskar allt plastsnickrande du gör.
Bah, jag är en medelålders man som bygger leksaksflygplan; det om något är väl ett fritt val.glimturen skrev:Han är ju tvungen...
Inte ens nästan.Stefan E skrev:Spännande följetong det här, men man får inte ha bråttom!
Ja, det är lite Exxxtra Small över hela alltihopat.cas skrev:Brutalt borr för det där lilla hjulet. Man tycker ju nästan synd om den lilla rackaren...
(Webbsök på egen risk!)
Smickrare där!Gigabyte skrev:Och storverk tar tid titta bara på Sixtinska kapellet i Vatikanstaten.
Det märker vi så småningom.Marlin skrev:Detta blir ju hur läcker som helst.
Pjahapp, dags för en uppdatering!
FMK har tydligen haft blicken hårt fäst på en F-5F, like so:
Eftersom det endast finns en mynningsdeflektor (för babords kanon) fästes istället ett luftintagsrör på styrbords sida. Jag bollade med tanken på att byta kanontyp helt och hållet, men bekvämligheten vann igen.
Lite colores, would you like? Ifall nedanstående bild anses vara ett lite väl raskt skutt framåt i processen bör det betänkas att detta är det andra målningsalternativet som prövas skarpt. Hela eländet runt huvpålimningen rubbade tyvärr mina dokumentationscirklar rätt rejält.
Den som tror att jag avser att applicera JASDF:s havskamouflage rakt av har dock något annat att vänta.
Påverkad av Professorns Hellcat började jag grunna lite lätt på ifall inte US Navys gamla takter vore ett lämpligt val, rent kulörmässigt. Något slags kvarlevande intryck i folksjälen, liksom.
Huruvida beslutet var vettigt kan jag emellertid inte avgöra förrän klibbisarna är på plats, men jag är nog inte helt snett ute. Hursomhelst sparas inköpet av rätt färgnyanser till min kommande F-2A, rätt ska vara rätt.
Härnäst blir det röda cirklar och annat otyg.
Matt_Public- Master of DNF
Far och flyg så fräsigt målat!
Tre-tons kammo av WW2 stil på en whif-kärra? Sååå läckert!
Det där mumlandet om en Blå-blå F-2A tar jag som ett löfte och hoppas på snar byggtråd.
Det där mumlandet om en Blå-blå F-2A tar jag som ett löfte och hoppas på snar byggtråd.
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Stefan E skrev:Ser riktigt läckert ut!
Janne.S skrev:Jag är rätt jäkla svag för japanskt blå-blå-kammo... Älskar't!
glimturen skrev:Far och flyg, så fräsigt målat!
Azgaron skrev:Snyggt målat kammo!
Tackar allra mjukost!cas skrev:Tre-tons kammo i WW2-stil på en whif-kärra? Sååå läckert!
Scoutens hedersord!cas skrev:Det där mumlandet om en blå-blå F-2A tar jag som ett löfte och hoppas på snar byggtråd.
Fjuppdatering! Resinutblåset sitter nu där det sitter:
Komiskt nog överskattade jag min tur kraftigt och grundmålade, metallfärgade samt vädrade alla ingående delar separat före montering. Denna hybris fick jag emellertid snart tillfälle att ångra rejält då nyttjande av superlim tydligen inte alls hör hemma på listan över saker som jag behärskar väl. Fram med acetonlösning, bräckjärn, kniv, Topz och spackel! Förhoppningsvis lärde jag mig något på kuppen, håhåjaja...
Ingen skugga över Wolfpack Design, dock. I skickligare händer hade resultatet säkerligen blivit spektakulärt snyggt.
Härnäst applicerar jag troligen dekaler.
Monterat utblås är alltid en bra punkt på checklistan över färdigställandet.
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Hybris är en sträng läromästare, men detta verkar ju ha gått vägen på ett bra sätt!
Väl bekomme!rsm.gbg skrev:Snyggt, nu sitter den där och glädjer oss.
I sanning! Inte i klass med ställfästar-afton, men ändå...cas skrev:Monterat utblås är alltid en bra punkt på checklistan över färdigställandet.
Ja, det är helt klart en välsignelse att räkna.glimturen skrev:[...] men detta verkar ju ha gått vägen på ett bra sätt!
Klibbisar har applicerats, like so:
En närbild på baken, would you like?
Sökandet efter en passande fenmärkning vållade mig lite huvudbry då min japanska är lika kraftigt begränsad som mina åsikter är starka. Till sist föll dock valet på en estetiskt tilltalande variant av 8:e skvadronens märkning medan den var baserad vid Misawa. Utöver den stiliserade trean ingår även formen av Shimokita-halvön belägen i Aomori-prefekturen. I mitt What if-scenario förblev skvadronen vid Misawa och bytte aldrig emblem till pantern (slogs mot Godzilla gjorde grabbarna också, men mer om det senare).
Ett broskfiskflin till Kapten Britfix ära!
Texten knycktes från ett gammalt Corsair-ark. Valet kändes rätt på något vis med tanke på målningsschemat.
Övermåttet av pyttiga stenciler på ovansidan går lyckligtvis inte igen undertill:
Härnäst blir det mattlack och bensprattel!
Azgaron likes this post
Hilfe, vad snyggt!
Ser fram emot bensprattel och godzilla-fajt!
Tommy
Ser fram emot bensprattel och godzilla-fajt!
Tommy
TommyKillander
Ojojoj va fräsigt det där blev, gillar den blåa toningen skarpt
- Roland
- Roland
rsm.gbg
Klart i den högre Whif-skolan! Snyggt!
Hells Bells Matt!
Det där är faktiskt det läckraste jag sett på hela dan!
Till på köpet med en sån där fantastisk fin finish så man blir alldeles till sig i trasorna.
Vad du än gör, fortsätt med det!
Det där är faktiskt det läckraste jag sett på hela dan!
Till på köpet med en sån där fantastisk fin finish så man blir alldeles till sig i trasorna.
Vad du än gör, fortsätt med det!
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Man är ju man van att mannen levererat det bästa i modell väg ,,,så kommer denna skönhet
Ett verkligen snyggt bygge ,,mega häftigt målat , så in i snusburken snyggt gjort av dig Matt !!!
Ett verkligen snyggt bygge ,,mega häftigt målat , så in i snusburken snyggt gjort av dig Matt !!!
Gigabyte
Tackar allra mjukost!TommyKillander skrev:Hilfe, vad snyggt!
Så roligt att den går hem!rsm.gbg skrev:Ojojoj, vad fräsigt det där blev; gillar den blåa toningen skarpt.
Åtminstone inte helt i OBS-klass.glimturen skrev:Klart i den högre Whif-skolan!
Min herre är alltför vänlig!Stefan E skrev:Ja, vad kan man säga annat än SUPERSNYGGT?!
Vad har man egentligen för val?cas skrev:Vad du än gör, fortsätt med det!
Du kan då verkligen uttrycka dig vackert.LudvigN skrev:Riktigt tjusigt, alltså; kittlar på helt rätt ställen!
Smickrare där!Gigabyte skrev:[...] så in i snusburken snyggt gjort av dig, Matt!
Tack-å-bock!Azgaron skrev:Ser mycket bra ut!
Jag fick bestämt i något slags överväxel på slutet och petade till en trave vapen:
Därefter fästes ställen och i detta skede uppstod intressanta problem då plast, lim och färg tillsammans reagerade illa på ett högst oväntat vis. Mindre detaljer smälte, fästpunkter omformades och inget ville riktigt härda som det var tänkt. Med tre i varierande grad urspårade fokusområden att hantera samtidigt fick det hela gå så gott det kunde. Nosstället förstärktes smått panikartat med superlim och bikarbonat. Att skåda djupt i det schaktet är således inget för de petiga.
Ett snöpligt slut på ett ofta rätt segt bygge, men nu är modellen åtminstone färdig. Bara en sådan sak!
Fler och i viss mån bättre bilder finns att beskåda i Bildrutan. Stort och varmt tack till alla som snällt har följt processen!
Härnäst tar jag mig an C-versionen.
Sida 2 av 2 • 1, 2
Sida 2 av 2
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet