Trumpeter 1/32 F/A-18F Super Hornet
+9
Järven
Janne.S
Azgaron
glimturen
TommyKillander
Stefan E
Marlin
cas
Henkepenke
13 posters
Sida 3 av 4
Sida 3 av 4 • 1, 2, 3, 4
Sv: Trumpeter 1/32 F/A-18F Super Hornet
Matt_Public skrev:"Frihet är det bästa ting som sökas kan all världen kring." (Thomas Simonsson, 1439)Henkepenke skrev:"The freedom load" blir nånting åt detta hållet,
Utmärkt vapenval, återhållsamt men samtidigt fullt tillräckligt. Och så ruskigt grannt stället blev!
Han var inte så dum den där Simonsson!
Hehe, ja nått säger mig att den lasten är fullt kapabel till att "få jobbet gjort" så att säga Tack ska du ha Matt, ett ruskigt pill men blev rätt bra tror jag
Henkepenke
Snyggt jobbat Henke!
Håkan
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Azgaron skrev:Snyggt jobbat Henke!
Håkan
Stort tack Håkan
Henkepenke
Här var det länge sedan det hände något
Har dock inte varit helt overksam, även om det har varit mycket annat som har tagit tid från byggandet de senaste månaderna.
Men har ialf fått pillat ihop en hjulbrunn för nosstället, landningsställ (även insett att det fattades delar på ställen,limmat dit dessa å ska nu måla dem igen ) samt lite annat småpill,så som att få till en bra torrpassning för de sömlösa luftintagen.
Har tyvärr varit lite kass på att ta bilder på mina "framsteg" så kan bara bjucka på en bild på hjulbrunnen nu, men mer kommer inom kort!
Har dock inte varit helt overksam, även om det har varit mycket annat som har tagit tid från byggandet de senaste månaderna.
Men har ialf fått pillat ihop en hjulbrunn för nosstället, landningsställ (även insett att det fattades delar på ställen,limmat dit dessa å ska nu måla dem igen ) samt lite annat småpill,så som att få till en bra torrpassning för de sömlösa luftintagen.
Har tyvärr varit lite kass på att ta bilder på mina "framsteg" så kan bara bjucka på en bild på hjulbrunnen nu, men mer kommer inom kort!
Henkepenke
Om de andra grejerna ser lika bra ut som hjulbrunnen, ja då jäklar blir det doningar!
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Ser snyggt ut!
Håkan
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Stilig hjulbrunn!
Tack å bock Cas, vi får väl se om jag kan hålla uppe nivåncas skrev:Om de andra grejerna ser lika bra ut som hjulbrunnen, ja då jäklar blir det doningar!
Tack ska du ha Rolandrsm.gbg skrev:Rackarns vad vackert det där blev då
- Roland
Tack HåkanAzgaron skrev:Ser snyggt ut!
Håkan
Tackar glimturenglimturen skrev:Stilig hjulbrunn!
Henkepenke
Då ska vi se, längesedan det hände något här. Men nu börjar det så sakta att trilla på!
Brukar tappa motivationen då det kommer till spackel och slip..och det har detta bygget haft sin beskärda del av, mest pga mig sjäv förmodligen och inpassning av sömlösa luftintag och aires kannor..
Men men! Nu känner jag att enough is enough, den blir aldrig nått showmaterial, men känner att jag måste få färdigt nått bygge nån gång..senaste var väl typ 2 år sedan. Den lär väl se hyffsad ut på nån meters avstånd tänker jag
Så, primer på och Janneskogen är ett faktum!
Semester i några veckor nu, så förhoppningsvis ska jag hinna med lite målning på kvällarna tänker jag
'til next time!
//Henke
Brukar tappa motivationen då det kommer till spackel och slip..och det har detta bygget haft sin beskärda del av, mest pga mig sjäv förmodligen och inpassning av sömlösa luftintag och aires kannor..
Men men! Nu känner jag att enough is enough, den blir aldrig nått showmaterial, men känner att jag måste få färdigt nått bygge nån gång..senaste var väl typ 2 år sedan. Den lär väl se hyffsad ut på nån meters avstånd tänker jag
Så, primer på och Janneskogen är ett faktum!
Semester i några veckor nu, så förhoppningsvis ska jag hinna med lite målning på kvällarna tänker jag
'til next time!
//Henke
Henkepenke
Från bilder på en hjulbrunn till färdigprimat plan...här har det gått framåt stort!
Man får hålla tummarna för heltrevliga målningstillfällen.
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Mycket snyggt!
Visst känns det bra när man fått på primern ?
Lycka till med både semester och målning
Tommy
Tommy
TommyKillander
Stora kliv mellan uppdateringarna.
Superbuggen blir supersnygg!
Hur är den jämfört med Revells nya, har du sett den?
Stefan
Stefan
Stefan E- Linkebodamannen
Hehe, jo det var några steg där som jag liksom missade att dokumentera kan man väl säga Mest spackling och slipning dockcas skrev:Från bilder på en hjulbrunn till färdigprimat plan...här har det gått framåt stort!
Ja verkligen, nu börjar ju det roliga!
Tack Tommy!TommyKillander skrev:Mycket snyggt!
Tommy
Ja verkligen, det är en riktigt milstolpe! Fått finjustera några missar men nu tror jag sista lagret primer är på!
Tackar! Verkar ha lyckats pricka rätt veckor rent vädermässigt ialf!
Hehe, jo det bar iväg lite kan man väl sägaStefan E skrev:Stora kliv mellan uppdateringarna.
Stefan
Tack Stefan, Har bara sett den på bild och läst nån recension så vågar inte säga så mycket. Men det är ju ingen jätte avancerad modell i sig det får jag nog säga. Sen har ju jag krånglat till den med sömlösa intag och AM-utblås så utan de tilläggen så hade den säkert gått ihop hyffsat smärtfritt. Finns väl några ställen jag funderar hur de tänkt egentligen men inget för allvarligt!
//Henke
Henkepenke
Ser ju syndigt svart ut!
Snyggt jobbat!
Snyggt jobbat!
glimturen skrev:Ser ju syndigt svart ut!
Snyggt jobbat!
Tack ska du ha Glimtur
Henkepenke
Då ska vi se, har så sakta börjat ge mig på målningen av den här US Navy kärran.
Som alla (de flesta ialf) vet så brukar de kunna vara i en allsköns kulörer av grått i slutet av en tjänstgöring,och även om F/A-18 inte brukar se riktigt lika skabbiga ut som te.x Tomcats så har jag sett rätt mycket bilder där de ser ut att vara i stor behov av en tvätt.
Så med det sagt så är siktet inställt nånstans mot 50 shades of grey..typ.
Har börjat att så sakta bygga upp marmorerings lagret med en par,tre olika nyanser av grått, får se om jag nöjer mig så och kör resten under vädringen eller om jag drar på någon till kanske.
//Henke
Som alla (de flesta ialf) vet så brukar de kunna vara i en allsköns kulörer av grått i slutet av en tjänstgöring,och även om F/A-18 inte brukar se riktigt lika skabbiga ut som te.x Tomcats så har jag sett rätt mycket bilder där de ser ut att vara i stor behov av en tvätt.
Så med det sagt så är siktet inställt nånstans mot 50 shades of grey..typ.
Har börjat att så sakta bygga upp marmorerings lagret med en par,tre olika nyanser av grått, får se om jag nöjer mig så och kör resten under vädringen eller om jag drar på någon till kanske.
//Henke
Henkepenke
Jisses, jag får kramp i handen bara jag ser det!
Blanda gärna in lite andra färger (försiktigt!) som brunt o blått för ännu mera variation....
Det kommer att bli superläckert det här!
Stefan
Blanda gärna in lite andra färger (försiktigt!) som brunt o blått för ännu mera variation....
Stefan
Stefan E- Linkebodamannen
Nu gissar jag hårt att du har använt lite skumma marmoreringsmasker för att få till det där mönstret va?
Det kommer blir fränt med toppfärgen på plats!
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Tack BosseMarlin skrev:Snygg marmorering.
/Bosse
Stort tack Tommy!TommyKillander skrev:
Det ser kalas ut!
Tommy
Tack ska du ha Rolandrsm.gbg skrev:Kalas fint, bra start på målningen.
- Roland
Hehe, ja det var tanken att gå på lite lätt med nån Tan och något åt det blåare hållet också, får bli kvällens rundaStefan E skrev:Jisses, jag får kramp i handen bara jag ser det!
Stefan
Tack Stefan!
Busted! Hehe, ja det stämmer bra det, har ett gäng olika jag kör med, några från Uschi och nån random jag hitta nånstans på nätet Gör det hela lite lättare och snabbare, även om jag kör lite frihandsmarmorering också in i mellan Tack Cas!cas skrev:Nu gissar jag hårt att du har använt lite skumma marmoreringsmasker för att få till det där mönstret va?
//Henke
Henkepenke
Värsta black snakeskin cammot!
Det ser ruskigt bra ut!
Det ser ruskigt bra ut!
glimturen skrev:Värsta black snakeskin cammot!
Det ser ruskigt bra ut!
Hehe, ja precis Tack ska du ha glimtur!
Henkepenke
Sida 3 av 4 • 1, 2, 3, 4
Liknande ämnen
» F/A-18F Super Hornet, Hasegawa 1/48
» F-18F Super Hornet, Hasegawa 1/48
» Svensk F/A-18E Super Hornet
» F-100D Super Sabre, 1/48 Trumpeter
» F-18F Super Hornet,VFA-103 Jolly Roger, Hasegawa 1/48
» F-18F Super Hornet, Hasegawa 1/48
» Svensk F/A-18E Super Hornet