E-2C Hawkeye 2000, hasegawa 1/72
+6
dm4
merlin1953packard
Azgaron
Gigabyte
JOooCKE
Janne.S
10 posters
Sida 2 av 6
Sida 2 av 6 • 1, 2, 3, 4, 5, 6
Sv: E-2C Hawkeye 2000, hasegawa 1/72
Ja det är bra..det är tungt och formbart! Ibland kan det behövas limmas fast men för det mesta så håller det. Har väl någon enstaka modell som jag måste vicka framåt för att vikten ska hamna rätt
Janne.S- Moderator
Det här bygget rullar på bra än så länge (ta i trä)
Inte så mycket som behövt spackel än, bara den här skarven i nosen
Och på undersidan åxå. Jag använder Cyano Acrylat som spackel, det är suveränt till småskarvar och sprickor, torkar fort och man kan börja bearbeta med en gång.
Här e hela flygkroppen, väldigt bra passform på den här...nästan Fine Mold kvalitet En bra byggare skulle nog kunna bygga den här utan att spackla något alls. Eftersom jag inte är det så
ser mitt bygge lite annorlunda ut
Sedan limmade jag på vingen, underbar passform...kommer bara behöva spackla lite i bakkanten, eftersom jag slipat bort plast där när jag slipade mitt skarven
Om ni undrade om den grå färgen som följer mittskarven, så är det inte spackel utan jag använde en grå färg för att kolla skarvarna efter slipningen.
Kunde inte låta bli att torrpassa lite
Efter det så sågade jag bort vingtippen..ska bli genomskinliga delar där för positionsljusen.
Som sagt, det rullar på bra det här...ska bara spackla den där Vingfogen så ska jag nog sättaigång med motorerna
Limma lugnt!
Inte så mycket som behövt spackel än, bara den här skarven i nosen
Och på undersidan åxå. Jag använder Cyano Acrylat som spackel, det är suveränt till småskarvar och sprickor, torkar fort och man kan börja bearbeta med en gång.
Här e hela flygkroppen, väldigt bra passform på den här...nästan Fine Mold kvalitet En bra byggare skulle nog kunna bygga den här utan att spackla något alls. Eftersom jag inte är det så
ser mitt bygge lite annorlunda ut
Sedan limmade jag på vingen, underbar passform...kommer bara behöva spackla lite i bakkanten, eftersom jag slipat bort plast där när jag slipade mitt skarven
Om ni undrade om den grå färgen som följer mittskarven, så är det inte spackel utan jag använde en grå färg för att kolla skarvarna efter slipningen.
Kunde inte låta bli att torrpassa lite
Efter det så sågade jag bort vingtippen..ska bli genomskinliga delar där för positionsljusen.
Som sagt, det rullar på bra det här...ska bara spackla den där Vingfogen så ska jag nog sättaigång med motorerna
Limma lugnt!
Janne.S- Moderator
Jo här rullar det på bra som du skriver Janne , snyggt jobb med cockpiten, du fick fram detaljerna mycket fint
Gigabyte
Ser snyggt ut Janne! Inte helt lätt att få till helt spackelfria skarvar!
Håkan
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Snyggt arbete, Janne. Smart tips med tejp och maskol; det måste man ju pröva någon gång!
merlin1953packard
hehe, tack...då ska vi bara se om det funkar som det är tänkt åxå
Janne.S- Moderator
Ser fint ut janne! Du kommer vara klar med denna och ha tid över för en till innan modell gbg... skönt tempo! *avundsjuk*
Claes
Tja, men nu börjar allvaret igen ... då blir det mindre tid över :/
Janne.S- Moderator
Snyggt Janne!!!! Du vågar dig på propeller, dock är det ju inte någon riktig motor på kärran.
Turboprop nä de sa va kolvar vet tu!!
Hoppas du hinner i tid. Vilken klass blir det?
Turboprop nä de sa va kolvar vet tu!!
Hoppas du hinner i tid. Vilken klass blir det?
Caverö
Standard klassen bara bälten å antenner som kommer att läggas till!
Hoppas åxå jag hinner i tid...nu är semestern slut och man måste tag tag i The Real Life :/
Bara idag så kom jag en halvtimme tidigare till jobbet och fick jobba över nästan en timme ... å det var första dagen efter semestern! kanske ett tecken på vad som komma skall!
Hoppas åxå jag hinner i tid...nu är semestern slut och man måste tag tag i The Real Life :/
Bara idag så kom jag en halvtimme tidigare till jobbet och fick jobba över nästan en timme ... å det var första dagen efter semestern! kanske ett tecken på vad som komma skall!
Janne.S- Moderator
Fråga, hur är det med bromsrör? är det standard oxå?
Jag vill veta för kanske vill man lägga till det men varit lite osäker på vad som gäller.
Jag vill veta för kanske vill man lägga till det men varit lite osäker på vad som gäller.
Caverö
Tyckte det stog det..... får fråga någon som vet bättre, Brage var är du?
Janne.S- Moderator
Det blir bara en liten uppdatering idag...jobbet kom i mellan
Jag hann bara maska fönstren och spackla en liten fog mellan vingen och kroppen.
Här är den lilla noskonen med landningsljus i, inget finurligt här utan bara en bit Tamyia tejp som jag skar till med enb vass kniv.
Sidofönstren målades med lite Tamyia smoke innan de hamnade i Johnson badet och sedan så bara satte jag dit en tejpbit som jag skar till på plats.
För den stora vindrutan/cockpittaket -delen så blåste jag först lite Smoke på de små fönsstren på ovansidan och sedan fick även den här delen ett Johnson bad.
Sedan maskades de små fönstren av med tejpbitar som skars till på plats och vindruta maskades med smala tejpremsor och maskol i mitten.
Kontrollpanelen i taket hittade sin plats...
Och den lilla fogen i vingensbakkant spacklades med lite superlim, jag slipade ner det när jag kom hem från jobbet..ser OK ut
Imorgon blir det nog till att rista panellinjer som försvunnit i slipnings ivern. Det är en linje, framför vindrutan, som är krökt
får nog göra en mall för den..
Inte mycket till uppdatering men alltid något
Limma lugnt!
Jag hann bara maska fönstren och spackla en liten fog mellan vingen och kroppen.
Här är den lilla noskonen med landningsljus i, inget finurligt här utan bara en bit Tamyia tejp som jag skar till med enb vass kniv.
Sidofönstren målades med lite Tamyia smoke innan de hamnade i Johnson badet och sedan så bara satte jag dit en tejpbit som jag skar till på plats.
För den stora vindrutan/cockpittaket -delen så blåste jag först lite Smoke på de små fönsstren på ovansidan och sedan fick även den här delen ett Johnson bad.
Sedan maskades de små fönstren av med tejpbitar som skars till på plats och vindruta maskades med smala tejpremsor och maskol i mitten.
Kontrollpanelen i taket hittade sin plats...
Och den lilla fogen i vingensbakkant spacklades med lite superlim, jag slipade ner det när jag kom hem från jobbet..ser OK ut
Imorgon blir det nog till att rista panellinjer som försvunnit i slipnings ivern. Det är en linje, framför vindrutan, som är krökt
får nog göra en mall för den..
Inte mycket till uppdatering men alltid något
Limma lugnt!
Janne.S- Moderator
Snyggt jobbat med maskering, Janne! Hur får du till de runda hörnena?
merlin1953packard
Jag skär väldigt försiktigt
Håller delen i motljus så linjerna syns åsså ber jag en stilla bön innan jag börja skära och hoppas att jag inte slinter med bladet.
Håller delen i motljus så linjerna syns åsså ber jag en stilla bön innan jag börja skära och hoppas att jag inte slinter med bladet.
Janne.S- Moderator
Janne.S skrev:Jag skär väldigt försiktigt
Så du menar, att du skär den direkt på huven???
merlin1953packard
Snyggt maskerat som sagt! Ska bli kul att se hur det blir!
Skär direkt mot huven gör jag med!
Håkan
Skär direkt mot huven gör jag med!
Håkan
Tack Janne, nu vet jag det! Tanten klagar så över att jag har fått så mycket hår på bröstet på äldre dar!
Håkan
Håkan
snyggt maskat!!! ser ut att bli ett nytt toppen bygge av dig Janne !!!!
Gigabyte
Sida 2 av 6 • 1, 2, 3, 4, 5, 6
Liknande ämnen
» E-2C Hawkeye 2000, hasegawa 1/72
» Kollobygget : E-2C Hawkeye VAW-112 Golden Hawks 1995
» Hobby 2000
» Eurofighter 2000 Typhoon, Italeri 1:48 scale
» Reggiane Re.2000 aka J20
» Kollobygget : E-2C Hawkeye VAW-112 Golden Hawks 1995
» Hobby 2000
» Eurofighter 2000 Typhoon, Italeri 1:48 scale
» Reggiane Re.2000 aka J20