IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Grymt irriterande problem med uppladdning av bilder

4 posters
Skapa nytt ämne   Svara på ämnet

Gå ner

Grymt irriterande problem med uppladdning av bilder Empty Grymt irriterande problem med uppladdning av bilder

Inlägg av Gäst sön nov 03 2019, 08:56

Hejsan

Har stora problem med att ladda upp bilder på forumet.
Har absolut inga problem med att få bilden uppladdad som den skall vid ett inlägg, problemet kommer dock upp mot ett dygn senare när allt har blivit som nedan, en bara massa jidderish  scratch Crying or Very sad

Hur löser man detta problem ?

Grymt irriterande problem med uppladdning av bilder A8CjcfnZZpS_ceOe11b-OZvzAViGgq6QBfhvEow9wtGAjz83LANl7yUHWeaGoq-6iD2GvxaLbNpZJaVxZRPXuUgpOQURjK2Zivf58GP_8oBt1aVSOuFskt5gANq-Gw0PTgTQJoe5Z32UdZbicKOPlp-7ANChv8OABzD-4iZ2vSPQXbeCATyWthFf0YzNdHfk57UDq3fa6-2kzzVXeIwXW4E1vrzve9RLf0z3gGgSCX8JCYkhrRA-r39O9j2PGYt8K5pYP1rIHBODp0bKVOirm0YqBbo-e7U66m2C_nIjGC-vaR5x7KF8iJ7b5IWRXq1giJ465vCYktOE1L86hqM0LbFAozJoySAFOJVFlJZki1vVywD7-4ydD53A-RNtlUgTr20T7wbnuP9bVLG5gcjSek-pnoe-XBLyPJfbD8l4E4ElVUtp27PZEB98Cti4bXTLF7J_NYUTVph5vKv0S-3U7jRXubqCOsroLl3QteR4RrD6bA7Cx9KeNwJbM1IE2Pw1X1RSQuHjbET58kjrZB-ciuf_uC9rDAEbfRO1roB50mKNkFTKh0GL7kC8WL34Itjfe-lyCBaIzCuVIUx86Pw9w5YKY5yPiqNMfhFT571kYN4_mrkfUiIo975YeY0aV6CgGWDJQwRvtZ_7VvwZP5bdUvBmrLzTCjEuGq9fMV58e4WgYOw5N0lMT1E=w703-h937-noSidoprojekt XVII, Fw 190A-8 A8CjcfnZZpS_ceOe11b-OZvzAViGgq6QBfhvEow9wtGAjz83LANl7yUHWeaGoq-6iD2GvxaLbNpZJaVxZRPXuUgpOQURjK2Zivf58GP_8oBt1aVSOuFskt5gANq-Gw0PTgTQJoe5Z32UdZbicKOPlp-7ANChv8OABzD-4iZ2vSPQXbeCATyWthFf0YzNdHfk57UDq3fa6-2kzzVXeIwXW4E1vrzve9RLf0z3gGgSCX8JCYkhrRA-r39O9j2PGYt8K5pYP1rIHBODp0bKVOirm0YqBbo-e7U66m2C_nIjGC-vaR5x7KF8iJ7b5IWRXq1giJ465vCYktOE1L86hqM0LbFAozJoySAFOJVFlJZki1vVywD7-4ydD53A-RNtlUgTr20T7wbnuP9bVLG5gcjSek-pnoe-XBLyPJfbD8l4E4ElVUtp27PZEB98Cti4bXTLF7J_NYUTVph5vKv0S-3U7jRXubqCOsroLl3QteR4RrD6bA7Cx9KeNwJbM1IE2Pw1X1RSQuHjbET58kjrZB-ciuf_uC9rDAEbfRO1roB50mKNkFTKh0GL7kC8WL34Itjfe-lyCBaIzCuVIUx86Pw9w5YKY5yPiqNMfhFT571kYN4_mrkfUiIo975YeY0aV6CgGWDJQwRvtZ_7VvwZP5bdUvBmrLzTCjEuGq9fMV58e4WgYOw5N0lMT1E=w703-h937-no

Gäst
Gäst

Till överst på sidan Gå ner

Grymt irriterande problem med uppladdning av bilder Empty Sv: Grymt irriterande problem med uppladdning av bilder

Inlägg av Gäst sön nov 03 2019, 09:45

Använder Google som fotohanterare , har aldrig varit problem innan  scratch

Gäst
Gäst

Grymt irriterande problem med uppladdning av bilder Empty Sv: Grymt irriterande problem med uppladdning av bilder

Inlägg av Janne.S sön nov 03 2019, 18:35

Inget jag känner igen....mysko
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator

Inlägg av Gäst sön nov 03 2019, 19:13

Janne.S skrev:Inget jag känner igen....mysko

Tjena Janne..

Har kollat lite löst och det gäller tex ALLA mina sidoprojekt inlägg  scratch Sad

Mvh Ola

Gäst
Gäst

Inlägg av cas mån nov 04 2019, 07:40

När jag kollar på länken så ser den likadan ut som dom länkar jag får när jag kopierar bilder från fejjan. Dom bilderna "lever" bara nån vecka eller så, så det kan vara nåt sånt som spökar.

I skämslådan:
sådär en 30 olika..
cas
cas
Vicesheriff

Inlägg av TommyKillander mån nov 04 2019, 11:51

Om man kopierar URLen och försöker öppna filen direkt i browsern får man ett 404 från googles server, så det verkar som filen inte finns längre (alt. har den bytt länk, som Christer föreslog).

Kan du kolla om bilden finns kvar och om länken är samma?

cheers
Tommy
TommyKillander
TommyKillander

Inlägg av Gäst mån nov 04 2019, 17:41

cas skrev:När jag kollar på länken så ser den likadan ut som dom länkar jag får när jag kopierar bilder från fejjan. Dom bilderna "lever" bara nån vecka eller så, så det kan vara nåt sånt som spökar.

jag har googlekonto och är då alltid inloggad på google och jag kopierar alltid "kopiera bildadress" (alltså bildens fysiska adress) som man alltid har gjort och sedan använder jag knappen "infoga bild" på forumsidan.

Mvh Ola

Gäst
Gäst

Inlägg av Gäst mån nov 04 2019, 17:43

TommyKillander skrev:Om man kopierar URLen och försöker öppna filen direkt i browsern får man ett 404 från googles server, så det verkar som filen inte finns längre (alt. har den bytt länk, som Christer föreslog).

Kan du kolla om bilden finns kvar och om länken är samma?

cheers
Tommy

Bilden har jag och jag har provat två gånger men jag får samma resultat även om jag har kopierat bilden vid två olika tillfällen med nån dag emellan Sad 

Mvh Ola

Gäst
Gäst

Inlägg av glimturen fre nov 08 2019, 19:51

Om man söker lite på nätet verkar fler ha bekymmer.

"1 sep. 2019 - The Google Drive and Photos services have gone their separate ways, but you still have options."
Kan vara anledningen.

Verkar dock inte som någon briljant lösning finns, än. Crying or Very sad

cheers

Inlägg av Gäst lör nov 09 2019, 08:55

glimturen skrev:Om man söker lite på nätet verkar fler ha bekymmer.

"1 sep. 2019 - The Google Drive and Photos services have gone their separate ways, but you still have options."
Kan vara anledningen.

Verkar dock inte som någon briljant lösning finns, än. Crying or Very sad

cheers

Oraklet har talat de vises informationens ord , tackar så mycket för input på detta Rickard  cheers cheers

Gäst
Gäst

Inlägg av Sponsored content

Sponsored content

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

Skapa nytt ämne   Svara på ämnet

Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet