Stashrensning inför nystart SÅLD
+2
Marlin
LudvigN
6 posters
Sida 1 av 1
Stashrensning inför nystart SÅLD
Sommarn kryper närmare. Det blir varmare. Pollen kommer. Vi gillar det inte. Vi vill vara inomhus! Vad sägs om att fylla på stashen med några billiga fina modeller?
Jag är på G in i hobbyn igen. När man gjort ett ofrivilligt uppehåll på nästan 4 år ser man med annorlunda ögon på sin stash. En bra sak med andra ord. Jag vill därför passa på att sälja av de modeller jag inte känner någonting för längre. Allt ska bort, varning för vrakpriser! Nästan alla är fina och någorlunda moderna(jag är feg och ynklig) så det är bara att sätta igång. Jag använder helst swish, men jag är också flexibel. Frågor tas gärna emot i tråden, men köp görs i DM.
Några disclaimers:
1. Allt kommer skickas med tanke på tiderna som råder. Köparen betalar frakten, därför har jag sänkt priset rejält. Jag kommer packa så säkert det bara går.
2. Några påsar är öppnade för inspektion. Kommer även att packa plasten på det sättet som innebär minst skador, vilket kan innebära att jag plockar ur plast ur påse.
3. Ingenting är påbörjat, dock har vissa delar lossnat osv. Är dock ganska säker på att ingenting saknas.
4. Först till kvarn
5. Har skrivit Tillverkare - skala - årtal från scalemates - pris. Läs även eventuella kommentarer.
Tarangus 1/48 (2014) 150kr
Marivox 1/72 (1996) 100kr Har inte riktigt koll på skicket, kan vara något repig eftersom kartongen är sprängfull.
Hasegawa 1/72 (1999) 50kr Har lite skavsår från hantering. Räcker nog med lite fet primer för att fixa.
Revell 1/72 (2014) 50kr
Revell 1/72 (1999) 50kr
RV aircraft 1/72 (2012)100kr
Airfix(duh) 1/48 (2013) 100kr
Hasegawa 1/48 (2008) 200kr
Meng 1/35 (2011) 150kr
ICM 1/72 (2008) 50kr Älskar flygplanet, men är inte nöjd med gjutningen. Ser ut att ha små små blåsor över kroppen. Eventuellt räcker det med en bra primer, men jag orkar inte sånt.
Jag är på G in i hobbyn igen. När man gjort ett ofrivilligt uppehåll på nästan 4 år ser man med annorlunda ögon på sin stash. En bra sak med andra ord. Jag vill därför passa på att sälja av de modeller jag inte känner någonting för längre. Allt ska bort, varning för vrakpriser! Nästan alla är fina och någorlunda moderna(jag är feg och ynklig) så det är bara att sätta igång. Jag använder helst swish, men jag är också flexibel. Frågor tas gärna emot i tråden, men köp görs i DM.
Några disclaimers:
1. Allt kommer skickas med tanke på tiderna som råder. Köparen betalar frakten, därför har jag sänkt priset rejält. Jag kommer packa så säkert det bara går.
2. Några påsar är öppnade för inspektion. Kommer även att packa plasten på det sättet som innebär minst skador, vilket kan innebära att jag plockar ur plast ur påse.
3. Ingenting är påbörjat, dock har vissa delar lossnat osv. Är dock ganska säker på att ingenting saknas.
4. Först till kvarn
5. Har skrivit Tillverkare - skala - årtal från scalemates - pris. Läs även eventuella kommentarer.
Senast ändrad av LudvigN den lör jun 06 2020, 00:07, ändrad totalt 2 gånger
LudvigN
Sv: Stashrensning inför nystart SÅLD
Knuffas inte Bosse!
Jag såg den där Draken först
Jag såg den där Draken först
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Får jag bara Safiren och Spitfiren är jag nöjd.
Visst vill jag ha Draken, men jag har precis köpt en av Roland.
/Bosse
Visst vill jag ha Draken, men jag har precis köpt en av Roland.
/Bosse
Marlin
Ludwig, bara att ta med resterna på söndag till Plastkollot så köper jag dom.
Tror nämligen inte jag har någon Marivox SAAB 105 i min stash . . .
Och dom andra verkar ju också vara kul modeller.
Hälsningar
Timo
Stashbyggare
Hälsningar
Timo
Stashbyggare
Timo P
Kommer inte kunna delta på kollot som tänkt, men visst kan jag ta vägen förbi om det är något som vill inhandlas!Timo P skrev:Ludwig, bara att ta med resterna på söndag till Plastkollot så köper jag dom.
Hälsningar
Timo
Stashbyggare
LudvigN
Kom förbi på en kaffe under helgen så kan du vinka till killarna på forat!
Vi (läs jag) ska se till att du åker hem tomhänt!
Hälsningar
Timo
Hälsningar
Timo
Timo P
Kommer du förbi så behöver du ju inte skicka Draken!
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Timo P skrev:
Du har minst 3st, som jag sett......
Men du köper ju ändå.....
Jag kommer på lördagsförmiddagen då tänker jag. Vilka tider bygger ni?Timo P skrev:Kom förbi på en kaffe under helgen så kan du vinka till killarna på forat!
Hälsningar
Timo
Jag tar med mig paketet till brottsplatsen istället! Är du inte där då, lämnar jag den i forumiternas trygga vantar. Så swishar du mig sen.cas skrev:Kommer du förbi så behöver du ju inte skicka Draken!
LudvigN
glimturen skrev:Timo P skrev:
Du har minst 3st, som jag sett......
Men du köper ju ändå.....
Man behöver ju iallafall 6 st och om man skall få ihop till "en sexa Skåne", dvs Team 60
Tommy
TommyKillander
Timo P skrev:Avslöjad
Men Tommys kommentar är värd att beakta!
Självklart ska Tommys avslöjande om mina avsikter om ett sexpack beaktas.
Det är bara att dra ur fingrarna ur syltburken och slicka dom rena innan byggandet påbörjas.
Det är bara att dra ur fingrarna ur syltburken och slicka dom rena innan byggandet påbörjas.
Timo P
Liknande ämnen
» Stashrensning (uppdaterad, ny info)
» Skapa en plats för nystart
» Kompressor såld
» (Såld) Airbrush set.
» MIG-21 1/48 - Endast ett exemplar! - SÅLD
» Skapa en plats för nystart
» Kompressor såld
» (Såld) Airbrush set.
» MIG-21 1/48 - Endast ett exemplar! - SÅLD
Sida 1 av 1