IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Kitty Hawk upphör med tillverkningen!

4 posters
Skapa nytt ämne   Svara på ämnet

Gå ner

Kitty Hawk upphör med tillverkningen! Empty Kitty Hawk upphör med tillverkningen!

Inlägg av Stefan E fre jun 04 2021, 15:23

Enligt den här tråden på LSP så ska Kitty Hawk lägga av med modelltillverkningen!

https://forum.largescaleplanes.com/index.php?/topic/89753-kitty-hawk-models-is-going-out-of-business/#comments

...eller är det bara ett uppehåll?

Hoppas det bara är ett uppehåll, jag gillar deras modeller trots dålig kvalitetskontroll, knasig byggordning och ofta halvtaskig passform.

När det gäller val av subjekt är de oslagbara....

Hoppas de klamrar sig kvar, det vore tråkigt att mista ytterligare en tillverkare!    Sad

Stefan  sunny
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen

Till överst på sidan Gå ner

Kitty Hawk upphör med tillverkningen! Empty Sv: Kitty Hawk upphör med tillverkningen!

Inlägg av Matt_Public fre jun 04 2021, 17:32

Jag har aldrig byggt något från KH, men färre aktörer vore en trist marknadsutveckling oaktat vilket.
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF

Kitty Hawk upphör med tillverkningen! Empty Sv: Kitty Hawk upphör med tillverkningen!

Inlägg av linusorn lör jun 05 2021, 16:37

Alltid trist när ett modellföretag försvinner. De har gjort en del intressanta modeller, men har inte köpt ngn. De har ett rykte som, ska vi kalla det knepiga att bygga och med dåliga instruktioner. Har annars varit väldigt sugen på deras SU-17 länge. Jaja, bara att vänta på att ICM kommer med en ny. Eller Eduard, eller vem det nu blir.

linusorn

Inlägg av Stefan E lör jun 05 2021, 17:47

linusorn skrev:Alltid trist när ett modellföretag försvinner. De har gjort en del intressanta modeller, men har inte köpt ngn. De har ett rykte som, ska vi kalla det knepiga att bygga och med dåliga instruktioner. Har annars varit väldigt sugen på deras SU-17 länge. Jaja, bara att vänta på att ICM kommer med en ny. Eller Eduard, eller vem det nu blir.

Kitty Hawks Su-17 har ett oförtjänt dåligt rykte!!

Visst instruktionerna lämnar mycket att önska och är direkt felaktiga på en del ställen, men modellen går ihop fint och har mycket bra passform, vingarna är helt i klass med Tamiya!
Du kommer inte att ha några som helst problem med den!

Hobbyboss Su-17 är sämre, eller ska vi säga mindre korrekt, i formerna och utförandet, speciellt runt vindrutan.

Titta på min byggtråd här på forumet, där ser du vad du måste se upp med...

Nu lägger ju Kitty Hawk ner modelltillverkningen så vänta inte för länge, jag tänker köpa deras Su-22 också innan det är för sent.

Stefan  sunny
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen

Inlägg av linusorn lör jun 05 2021, 18:49

Stefan E skrev:
linusorn skrev:Alltid trist när ett modellföretag försvinner. De har gjort en del intressanta modeller, men har inte köpt ngn. De har ett rykte som, ska vi kalla det knepiga att bygga och med dåliga instruktioner. Har annars varit väldigt sugen på deras SU-17 länge. Jaja, bara att vänta på att ICM kommer med en ny. Eller Eduard, eller vem det nu blir.

Kitty Hawks Su-17 har ett oförtjänt dåligt rykte!!

Visst instruktionerna lämnar mycket att önska och är direkt felaktiga på en del ställen, men modellen går ihop fint och har mycket bra passform, vingarna är helt i klass med Tamiya!
Du kommer inte att ha några som helst problem med den!

Hobbyboss Su-17 är sämre, eller ska vi säga mindre korrekt, i formerna och utförandet, speciellt runt vindrutan.

Titta på min byggtråd här på forumet, där ser du vad du måste se upp med...

Nu lägger ju Kitty Hawk ner modelltillverkningen så vänta inte för länge, jag tänker köpa deras Su-22 också innan det är för sent.

Stefan  sunny
Jag kommer ihåg att du fick ihop din bra. Ska fiska upp byggtråden. Synd att bilen måste lagas, får se vad räkningen blir för det innan jag lägger en beställning. Men risken för en ny WnW situation finns väl.

linusorn

Inlägg av rsm.gbg lör jun 05 2021, 19:40

Alltid tråkigt när företag lägger ner.
Min enda KittyHawk VooDoon är ju ett bra exempel på dålig passform.
Men med lite tålamod och trixande så går den ihop fint.

- Roland
rsm.gbg
rsm.gbg

Inlägg av Sponsored content

Sponsored content

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

Skapa nytt ämne   Svara på ämnet

Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet