Någon som beställt från England på länge?
4 posters
IPMS Göteborg :: Modellsnack :: Allmänt
Sida 1 av 1
Någon som beställt från England på länge?
Fick en lapp i lådan för ett par veckor sedan att nu är det annandags-postutdelning även i mitt område.. och det märks att allting tar längre tid.. Trist.
Men, någon som beställd hos hannants eller liknande på länge? Sen de trädde ur EU iaf?
Jag drog iväg en beställning på några dekal-ark - som jag inte kunde få tag på här.. Kan ju tycka att ett par ark, paketerat som brev, hoppas jag, borde gå igenom tuillen. emn får väl se..
Annrs var det Modelbaukönig och DerSockelshop som gäller elelr? Den där polska vad den nu hette? De har ju ofta, men inte alltid ung som Hannants?
Men, någon som beställd hos hannants eller liknande på länge? Sen de trädde ur EU iaf?
Jag drog iväg en beställning på några dekal-ark - som jag inte kunde få tag på här.. Kan ju tycka att ett par ark, paketerat som brev, hoppas jag, borde gå igenom tuillen. emn får väl se..
Annrs var det Modelbaukönig och DerSockelshop som gäller elelr? Den där polska vad den nu hette? De har ju ofta, men inte alltid ung som Hannants?
Tobias
Sv: Någon som beställt från England på länge?
Jodå! Hannants nyttjas regelbundet även sedan det ärofyllda utträdet. Dekaler i brev har slunkit igenom, huruvida detta är regel eller undantag är dock okänt.Tobias skrev:[...] någon som har beställt från Hannants eller liknande på länge?
Utomlands, men inom EU, rekommenderas Modellbau König, Berliner Zinnfiguren, Der Sockelshop och The 48ers alla lika varmt (beroende på vad som önskas). Inrikes är Rebell Hobby alltjämt en prima firma.
Matt_Public- Master of DNF
Jo, jag gjorde en beställning på lite delar från Aerocraft, men det blev dyrt....
Ordersumman var £49+ frakten £11, summa 60£, vilket blev 750:-, moms och tullavgifter lade på 195:-, totalt 945:-!
Jag beställer INOM EU hädanefter!
ModellbauKönig är mitt vattenhål numera, inom Sverige Alfa och Rebellen.
Stefan
Ordersumman var £49+ frakten £11, summa 60£, vilket blev 750:-, moms och tullavgifter lade på 195:-, totalt 945:-!
Jag beställer INOM EU hädanefter!
ModellbauKönig är mitt vattenhål numera, inom Sverige Alfa och Rebellen.
Stefan
Stefan E- Linkebodamannen
Tack matte och Stefan.
Ah får se om det slinker under radarn då..
Jodå, jag knatar till Rebell, har kanske 2 km dit? Handlat från de tyska men det var ett tag sedan. De har bra med grejor dock. Men itne de dekalerna jag behövde nu..
Oh, ja jag förstår dig Stefan.. Går det så blir det ju inom EU. Bökigt att hålla på o betala o vänta på skiten med.. Jävla trams.
Ja just det, Alfa är bra med.
Ah får se om det slinker under radarn då..
Jodå, jag knatar till Rebell, har kanske 2 km dit? Handlat från de tyska men det var ett tag sedan. De har bra med grejor dock. Men itne de dekalerna jag behövde nu..
Oh, ja jag förstår dig Stefan.. Går det så blir det ju inom EU. Bökigt att hålla på o betala o vänta på skiten med.. Jävla trams.
Ja just det, Alfa är bra med.
Tobias
Matt_Public skrev:Utomlands, men inom EU, rekommenderas Modellbau König, Berliner Zinnfiguren, Der Sockelshop och The 48ers alla lika varmt (beroende på vad som önskas). Inrikes är Rebell Hobby alltjämt en prima firma.
Jag kan lägga till Super-Hobby i Polen till den listan.
Beställde via dem tre gånger under sommaren och absolut inga problem med leveranserna.
Tilläggas kan göra, jag beställde mina dekaler direkt från Quinta i Ryssland fullt medveten om att nu blir det tull och moms.
Men två dekal set fick ju självklart plats i ett kuvert som slank igenom tull filtret obemärkt.
/Bosse
Marlin
Ja så heter de! Var dem jag tänkte på. Inte testat dem och det kan nog bli snart.. tack!
Såg att någon frågade om dina Quintas på BM. Tror det var det?
Såg att någon frågade om dina Quintas på BM. Tror det var det?
Tobias
Marlin likes this post
Liknande ämnen
» Någon från Göteborgstrakten som skall till IPMS Open?
» De va länge sedan..
» Gruppbygge någon?
» Länge leve Marlin!
» Någon som är bra på modernt flyg?
» De va länge sedan..
» Gruppbygge någon?
» Länge leve Marlin!
» Någon som är bra på modernt flyg?
IPMS Göteborg :: Modellsnack :: Allmänt
Sida 1 av 1
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet