IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Hasegawa's 1/20 - Maschinen Krieger FALKE

+5
JOooCKE
Azgaron
Caverö
Janne.S
Warsawpact
9 posters

Sida 2 av 2 Föregående  1, 2

Gå ner

Hasegawa's 1/20 - Maschinen Krieger FALKE - Sida 2 Empty Sv: Hasegawa's 1/20 - Maschinen Krieger FALKE

Inlägg av Azgaron ons sep 16 2009, 23:26

Markus kan nog ge bättre svar, men det är en tvåkomponents modell/skulpturmassa som tydligen kan användas till rätt mycket, som att göra egna figurer eller delar eller fylla igen glipor etc. När den härdat kan man slipa, borra och fila i den, och den ska visst tåla rätt tuffa tag!
Komponeterna är blå resp. gulfärgade och blir då grön när man knådat ihop den!

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009

Till överst på sidan Gå ner

Hasegawa's 1/20 - Maschinen Krieger FALKE - Sida 2 Empty Sv: Hasegawa's 1/20 - Maschinen Krieger FALKE

Inlägg av merlin1953packard tor sep 17 2009, 21:27

Aha, Håkan! Blev nästan lite rädd att det var sådant man rullar en viss form av rökverk av, hehe! Är det kanske en mer avancerad och utvecklad variant av förskolans eviga trolldeg som de små barnen plägade göra små figurer av? Som du säger, kan kanske Markus ge oss bättre besked!
merlin1953packard
merlin1953packard

Inlägg av Warsawpact sön sep 20 2009, 18:51

merlin1953packard skrev:Aha, Håkan! Blev nästan lite rädd att det var sådant man rullar en viss form av rökverk av, hehe! Är det kanske en mer avancerad och utvecklad variant av förskolans eviga trolldeg som de små barnen plägade göra små figurer av? Som du säger, kan kanske Markus ge oss bättre besked!

"Putty" är en engelsk benämning för modelpasta. Greenstuff heter det därför att det är ett 2-komp pasta som när man blandar ihpå härdaren och retarden som är gul o blå så blir degen grön.
Tar ca 3 timmar för den att helt härda och då kan man utan vidare borra i gen utan att den spricker. Stenhård men extremt följsam när man skulpterar med den.

...and now for something completely different.

Jag har nu gjort färdigt det andra pilothuvudet a.k.a Cybernetic Helmet för Falke piloten. Många bilder följer!

Hasegawa's 1/20 - Maschinen Krieger FALKE - Sida 2 DSC03421
Hasegawa's 1/20 - Maschinen Krieger FALKE - Sida 2 DSC03422
Grundad med GW's Cahos Black spray som enligt moi, är, den bästa grundaren på tryckflaska. Basade därefter med en egenblandad Grön-grå ton till hjälmen och därefter highlightade med grått. Själva visiret basades med grått för att sedan målas vit med den japanska flaggan på.

Hasegawa's 1/20 - Maschinen Krieger FALKE - Sida 2 DSC03428
Färdiga resultatet! Det blev ingen 1910 NIsshoki som jag hade tänkt mig skulle täcka hela visiret. Blev den nuvarande japanska flaggan fast med flera dekaler på istället.

Hasegawa's 1/20 - Maschinen Krieger FALKE - Sida 2 _DSC3439
Hasegawa's 1/20 - Maschinen Krieger FALKE - Sida 2 _DSC3438
Hasegawa's 1/20 - Maschinen Krieger FALKE - Sida 2 _DSC3437
Hasegawa's 1/20 - Maschinen Krieger FALKE - Sida 2 _DSC3436
Hasegawa's 1/20 - Maschinen Krieger FALKE - Sida 2 _DSC3440

Härnäst blir det bilder på den färdiga piloten...
Warsawpact
Warsawpact
Starwarsviritous
Starwarsviritous

Inlägg av JOooCKE sön sep 20 2009, 18:58

åååh , det visiret gillade jag ! Very Happy
Så snyggt !

btw , hur går det med D1 bilarna ?

Jocke
JOooCKE
JOooCKE

Inlägg av Janne.S sön sep 20 2009, 19:00

Läcker hjälm!!!!!!! cheers

Du e ju grym på figurer Chrille!
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator

Inlägg av Janne.S tis sep 22 2009, 23:22

Var e piloten du lovade mig? Jag börjar tugga på bord snart om jag inte får se piloten!!!!!!! (det är inte bra för då tittar mina kolleger så konstigt på mig)
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator

Inlägg av Warsawpact ons sep 23 2009, 00:04

JOooCKE skrev:åååh , det visiret gillade jag ! Very Happy
Så snyggt !

btw , hur går det med D1 bilarna ?

Jocke
tack Jocke Smile Tyckte det blev lyckat med visiret jag med!
D1 bilarna ligger lite på sjusovarsidan när Falken är i full gång, sprayade dock spoilern och fälgarna till min illgula RX-7 idag.

Janne.S skrev:Läcker hjälm!!!!!!! cheers

Du e ju grym på figurer Chrille!
Jag tackar och bugar Janne. Smile

Janne.S skrev:Var e piloten du lovade mig? Jag börjar tugga på bord snart om jag inte får se piloten!!!!!!! (det är inte bra för då tittar mina kolleger så konstigt på mig)

Den är här:
( eller snarare huvudet) Sitter och puffar upp bilder till det magiska världs vida intranätet nu och det går inte fort.
I klassisk Boråsisk anda så kommer det i små bitar...och det är bl.a. därför ingen köper bil här. För då får du först däcken, bagageluckan och motorn sedan kommer resten av bilen Cool

Hasegawa's 1/20 - Maschinen Krieger FALKE - Sida 2 DSC03417
Hasegawa's 1/20 - Maschinen Krieger FALKE - Sida 2 DSC03418
Hasegawa's 1/20 - Maschinen Krieger FALKE - Sida 2 _DSC3441
Ytterst WiP....

Hasegawa's 1/20 - Maschinen Krieger FALKE - Sida 2 DSC03456
Hasegawa's 1/20 - Maschinen Krieger FALKE - Sida 2 DSC03457
Hasegawa's 1/20 - Maschinen Krieger FALKE - Sida 2 DSC03454
.....och klar!

Hoppas den är godkänd. Skall se om jag lyckas få till det med bättre ljus imorgon.
Warsawpact
Warsawpact
Starwarsviritous
Starwarsviritous

Inlägg av Janne.S ons sep 23 2009, 00:09

Uj Uj uj!!! dels målar du som en kung....men jäklars vilket levande nylle! Snyggt skulpterat alltså, killarna på gawa vet vad de gör Very Happy

Hur många filurer fick du med?
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator

Inlägg av Warsawpact ons sep 23 2009, 21:32

Janne.S skrev:Uj Uj uj!!! dels målar du som en kung....men jäklars vilket levande nylle! Snyggt skulpterat alltså, killarna på gawa vet vad de gör Very Happy

Hur många filurer fick du med?

Fick med 1 pilotkropp med 2 huvuden.
Indeed Janne-san, Gawa kan sin sak. Men när det kommer till ansiktena så är det på sätt och vis inte helt och hållet Gawas förtjänst om man skall vara petig. Det
är nämligen så att Hasegawa har anställt 牛横 och några från Oznet för att vara sanna emot det enorma Ma.K arvet som de get sig i kast med...därav den enormt höga kvaliteten.
På rak arm så kan jag säga att 牛横 o det lilla teamet från Oznet gör bättre skulpturer än Verlinden och ÄNDÅ är de "vanliga" plastgjutningar i "vanliga" kits.

Inget after-market dravell behövs när det gäller Maschinen Krieger minsann!! BANZAIIII !!!! : bounce

Hasegawa's 1/20 - Maschinen Krieger FALKE - Sida 2 Kow
Mannen, myten, kungen, mästaren.
Sensei 牛横-san !
Vissa säger att när han tänker så genererar hans hjärna ett eget gravitationsfällt....
vissa säger att hans enda näring är orange enamelfärg...
Han är skaparen av Maschinen Krieger!
Warsawpact
Warsawpact
Starwarsviritous
Starwarsviritous

Inlägg av Azgaron ons sep 23 2009, 22:22

Snyggt målat Chrille! Ska bli kul att se hur den färdiga piloten blir!
Tycker han ser lite rysk ut! Wink

Håkan
Azgaron
Azgaron

Inlägg av Janne.S ons sep 23 2009, 22:28

Hette han saru?
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator

Inlägg av Gigabyte ons sep 23 2009, 22:32

snyggt målat huvud W-P Smile
Gigabyte
Gigabyte

Inlägg av Warsawpact ons sep 23 2009, 22:43

Azgaron skrev:Snyggt målat Chrille! Ska bli kul att se hur den färdiga piloten blir!

Håkan

Rysk... lol!
Han är så Japansk det går att bli.
Men han ser faktiskt inte helt och hållet japansk ut, ser lite för "grov" ut. Förmodligen släkt ifrån Hokkaido eller Okinawa?! Eller han kasnke helt enkelt inte äter så mycket ris.

Janne.S skrev:Hette han saru?

Ja du Kenny...öhh...Janne Wink
Han heter Kow Yokoyama. Född i Tokyo, uppväxt i Tokyo och bor i Tokyo.

Gigabyte skrev:snyggt målat huvud W-P Smile
Danke Giga Cool
Warsawpact
Warsawpact
Starwarsviritous
Starwarsviritous

Inlägg av Azgaron tor sep 24 2009, 00:18

Warsawpact skrev:
Azgaron skrev:Snyggt målat Chrille! Ska bli kul att se hur den färdiga piloten blir!

Håkan

Rysk... lol!
Han är så Japansk det går att bli.
Men han ser faktiskt inte helt och hållet japansk ut, ser lite för "grov" ut. Förmodligen släkt ifrån Hokkaido eller Okinawa?! Eller han kasnke helt enkelt inte äter så mycket ris.

Jag avsåg nu piloten, inte japanen! Smile

Håkan
Azgaron
Azgaron

Inlägg av MiniStuff tor sep 24 2009, 22:32

Här händer det grejer medans man är bortrest.... Very Happy

Vajjert! Snyggt som f!!! Jag hoppas verkligen att de fortsätter med utvecklingen av dessa Ma.K.-grejerna som de nu börjat med. Gotta to have more!

/M

Inlägg av Janne.S lör okt 17 2009, 23:11

Jag suktar efter en uppdatering Chrille!!!!
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator

Inlägg av Janne.S lör okt 24 2009, 19:34

Nu börjar jag få ont i kroppen!
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator

Inlägg av Janne.S fre okt 30 2009, 19:21

Ajjjjjj..denna smärta!!!! Måste...se.....bilder......
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator

Inlägg av Warsawpact mån nov 02 2009, 23:34

Janne.S skrev:Nu börjar jag få ont i kroppen!

Ta en alvedon Laughing
Jag skall se om jag kan få upp några bilder på't men jag är inte allt för lovande!
Warsawpact
Warsawpact
Starwarsviritous
Starwarsviritous

Inlägg av Janne.S ons jan 13 2010, 20:02

Bilder på den här åxå kanske?
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator

Inlägg av Sponsored content

Sponsored content

Sida 2 av 2 Föregående  1, 2

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet