IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Care-package från Bästkusten till exilist i Stockholm

+6
Gigabyte
Azgaron
cas
Stefan E
Matt_Public
Tobias
10 posters

Sida 8 av 8 Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8

Gå ner

Care-package från Bästkusten till exilist i Stockholm - Sida 8 Empty Sv: Care-package från Bästkusten till exilist i Stockholm

Inlägg av Azgaron mån apr 04 2022, 23:11

Snyggt med lite dekaler! Smile

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Tobias likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Care-package från Bästkusten till exilist i Stockholm - Sida 8 Empty Sv: Care-package från Bästkusten till exilist i Stockholm

Inlägg av Tobias mån apr 04 2022, 23:40

Tack Håkan. Smile
Tobias
Tobias


Till överst på sidan Gå ner

Care-package från Bästkusten till exilist i Stockholm - Sida 8 Empty Sv: Care-package från Bästkusten till exilist i Stockholm

Inlägg av cas tis apr 05 2022, 06:51

Konstigt nog har jag inte superkoll på rundelstorlek till en Beau, men det kanske går att googla sig fram?
Hursomhaver, du har ju ändå satt fast dom nu, så varför ändra?
Man kan ju bara digga slutresultatet, för det är så himla fint!

_________________
På byggbordet just nu:
2x P-38J Lightning 1/72, P-47M 1/72, Shackleton MR3 1/72, F-14A Tomcat 1/48

I skämslådan:
Fairey Gannet 1/48, Tornado IDS 1/48, P-61A Black Widow 1/48, Harrier GR9 1/72, Harrier GR3 1/72,  F-100F Wild Weasel 1/72, Sea Vixen 1/48,  F-4C 1/48, Seamew 1/72,Mirage IIIC 1/48,  Messerschmitt BF110C 1/48, mfl
cas
cas
Vicesheriff


Till överst på sidan Gå ner

Care-package från Bästkusten till exilist i Stockholm - Sida 8 Empty Sv: Care-package från Bästkusten till exilist i Stockholm

Inlägg av LasseThid tis apr 05 2022, 06:56

Toksnygg modell Tobias!

LasseThid


Till överst på sidan Gå ner

Care-package från Bästkusten till exilist i Stockholm - Sida 8 Empty Sv: Care-package från Bästkusten till exilist i Stockholm

Inlägg av Tobias tis apr 05 2022, 10:34

nej tänkte inte ändra, bara veta hur hemskt jag struntade i hurd et skall vara.. Wink

Tack, tack! Middle Stone är lite annorlunda än sist jag använde den. (ljusare). Men jag blev ganska nöjd när dekalerna kom på.
Kamot skall gå dikt an motorn på styrbords sida (Dark Earth) men jag gjorde fel där. Ah well.
Tobias
Tobias


Till överst på sidan Gå ner

Care-package från Bästkusten till exilist i Stockholm - Sida 8 Empty Sv: Care-package från Bästkusten till exilist i Stockholm

Inlägg av Stefan E tis apr 05 2022, 15:00

Jag tittade i min SAMI Datafile och där anges storleken till standard 63in. (63x25.4mm = 1600,2 => 1600/48 = 33,4mm).

Den når mellan framkant och bakkanten ligger vid skevrodren.

Så den är inte så hemskt mycket för små och de ser bra mycket bättre ut än vad du hade innan.

Stefan  sunny
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen


Tobias likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Care-package från Bästkusten till exilist i Stockholm - Sida 8 Empty Sv: Care-package från Bästkusten till exilist i Stockholm

Inlägg av Tobias tis apr 05 2022, 16:28

cheers Tack Stefan! Ja de färgerna var mycket bättre.

Hade ju tänkt köra Panel Line Accent Colour här - Dumt? Panellinjerna har ganska fin, subtil skugga.. Men en wash borde framhäva det mera. Eller det gör det. Men frågan är, blir det för mycket tro?
lackat igen, efter dekalerna, med X-22.
Tobias
Tobias


Till överst på sidan Gå ner

Care-package från Bästkusten till exilist i Stockholm - Sida 8 Empty Sv: Care-package från Bästkusten till exilist i Stockholm

Inlägg av Stefan E tis apr 05 2022, 22:02

Jag gillar inte det här "modet" att accentuera panellinjerna, jag tycker det ser ofta "för mycket" ut och förstör ofta en fin modell.
Men vill man ha ett plan som ser ut som en streckteckning så...

Gärna vädring, chipping, smutsning, men inga panellinjer, Tack!  

Jag vet att jag är lite "gubben mot strömmen" här, men tänk på vad Louise Hoffsten sjunger " Bara döda fiskar följer strömmen", det ligger mycket i det. Laughing


Stefan  sunny
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen


Tobias likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Care-package från Bästkusten till exilist i Stockholm - Sida 8 Empty Sv: Care-package från Bästkusten till exilist i Stockholm

Inlägg av Tobias tis apr 05 2022, 22:39

Ja lite kluven av de anledningarna.. Jag testade lite, och det ser ok ut, innan jag tvättat.. Får se imorgon i bättre ljus..
Det har sin pats, men kanske itne här? Storgillade att använda det, försiktigt, på min P-47-motor senast. Det gråa.

Care-package från Bästkusten till exilist i Stockholm - Sida 8 51960063441_b45da0a4f6_hIMG_0519
Care-package från Bästkusten till exilist i Stockholm - Sida 8 51960395750_b9d762494d_hIMG_0513

Men är ju som någon wash, vilken som helst iofs..

Haha! Japp, kul referresn. Very Happy

Sminksettet väntar med lite sot (ffa till P-47an!)
Tobias
Tobias


Azgaron likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Care-package från Bästkusten till exilist i Stockholm - Sida 8 Empty Sv: Care-package från Bästkusten till exilist i Stockholm

Inlägg av Stefan E tis apr 05 2022, 22:43

Ja, en rejäl wash på motorer och i cockpit hör ju definitivt hemma där, snyggt jobbat!    cheers

Det är bara panellinjerna jag inte gillar...   Very Happy

Stefan  sunny
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen


Tobias likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Care-package från Bästkusten till exilist i Stockholm - Sida 8 Empty Sv: Care-package från Bästkusten till exilist i Stockholm

Inlägg av Azgaron ons apr 06 2022, 00:35

Tjusigt! Smile

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

Care-package från Bästkusten till exilist i Stockholm - Sida 8 Empty Sv: Care-package från Bästkusten till exilist i Stockholm

Inlägg av glimturen mån apr 18 2022, 23:39

Mycket tjusig kärra! cyclops

cheers

_________________
Jag är inte alls beroende av plastmodeller, jag kan sluta närsomhelst.....
glimturen
glimturen


Till överst på sidan Gå ner

Care-package från Bästkusten till exilist i Stockholm - Sida 8 Empty Sv: Care-package från Bästkusten till exilist i Stockholm

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 8 av 8 Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet