IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Fairey Flycatcher - Armory Hobby 1/48 - lådtitt

5 posters

Gå ner

Fairey Flycatcher  - Armory Hobby 1/48 - lådtitt Empty Fairey Flycatcher - Armory Hobby 1/48 - lådtitt

Inlägg av Azgaron ons jan 05 2022, 10:38

Tänkte att det kanske kunde vara kul att göra en liten lådtitt på den här modellen.

Fairey Flycatcher  - Armory Hobby 1/48 - lådtitt Fairey_flycatcher_48th_box

Fairey Flycatcher  - Armory Hobby 1/48 - lådtitt Fairey_flycatcher_48th_contents

Vid en första anblick ser det rätt bra ut, så den kan nog bli intressant att bygga.

Först instruktionerna som jag tycker ser helt okej ut.

Fairey Flycatcher  - Armory Hobby 1/48 - lådtitt Fairey_flycatcher_48th_contents_1

Fairey Flycatcher  - Armory Hobby 1/48 - lådtitt Fairey_flycatcher_48th_contents_2

Fairey Flycatcher  - Armory Hobby 1/48 - lådtitt Fairey_flycatcher_48th_contents_3

Fairey Flycatcher  - Armory Hobby 1/48 - lådtitt Fairey_flycatcher_48th_contents_4

Fairey Flycatcher  - Armory Hobby 1/48 - lådtitt Fairey_flycatcher_48th_contents_5

Målningsinstruktioner till de olika individerna.

Fairey Flycatcher  - Armory Hobby 1/48 - lådtitt Fairey_flycatcher_48th_contents_6

Fairey Flycatcher  - Armory Hobby 1/48 - lådtitt Fairey_flycatcher_48th_contents_7

Fairey Flycatcher  - Armory Hobby 1/48 - lådtitt Fairey_flycatcher_48th_contents_8

Fortsätter med innehållet i nästa inlägg.

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Sadolf likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Fairey Flycatcher  - Armory Hobby 1/48 - lådtitt Empty Sv: Fairey Flycatcher - Armory Hobby 1/48 - lådtitt

Inlägg av Azgaron ons jan 05 2022, 10:54

Alla delar ligger i en stor ziplock påse och i den fler påsar med delar.

Motorn är gjuten i resin och ser väldigt fin ut.

Fairey Flycatcher  - Armory Hobby 1/48 - lådtitt Fairey_flycatcher_48th_contents_10

Resterande delar är vad jag har förstått kortseriegjutna, och ser hyggligt bra ut.

Fairey Flycatcher  - Armory Hobby 1/48 - lådtitt Fairey_flycatcher_48th_contents_11

Fairey Flycatcher  - Armory Hobby 1/48 - lådtitt Fairey_flycatcher_48th_contents_12

Fairey Flycatcher  - Armory Hobby 1/48 - lådtitt Fairey_flycatcher_48th_contents_13

Fairey Flycatcher  - Armory Hobby 1/48 - lådtitt Fairey_flycatcher_48th_contents_14

Fairey Flycatcher  - Armory Hobby 1/48 - lådtitt Fairey_flycatcher_48th_contents_15

Fairey Flycatcher  - Armory Hobby 1/48 - lådtitt Fairey_flycatcher_48th_contents_16

Till sist är där en påse med dekaler, fotoets och instrumentfilm.

Fairey Flycatcher  - Armory Hobby 1/48 - lådtitt Fairey_flycatcher_48th_contents_17

Ska bli kul att se hur den här blir att bygga, och jag har redan börjat lite smått med att såga och rensa resindelarna till motorn.
Så det kommer en byggtråd inom kort! Smile

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

Fairey Flycatcher  - Armory Hobby 1/48 - lådtitt Empty Sv: Fairey Flycatcher - Armory Hobby 1/48 - lådtitt

Inlägg av Marlin ons jan 05 2022, 11:45

WOW: Shocked
Den där ser ju riktigt trevlig ut.
Klart utmanande, men ändå väldigt spännande.
Det är något visst med sjöflygplan.
Ser fram mot byggtråden.

/Bosse. Fairey Flycatcher  - Armory Hobby 1/48 - lådtitt 2497531929 Fairey Flycatcher  - Armory Hobby 1/48 - lådtitt 590649625
Marlin
Marlin


Azgaron likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Fairey Flycatcher  - Armory Hobby 1/48 - lådtitt Empty Sv: Fairey Flycatcher - Armory Hobby 1/48 - lådtitt

Inlägg av Azgaron ons jan 05 2022, 14:58

Tack Bosse! Smile

Jo, den verkar som sagt trevlig och blir nog också lite av en utmaning.

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

Fairey Flycatcher  - Armory Hobby 1/48 - lådtitt Empty Sv: Fairey Flycatcher - Armory Hobby 1/48 - lådtitt

Inlägg av LasseThid ons jan 05 2022, 15:17

Det var i och för sig inte brevbäraren som kom med denna, utan UPS, men i alla fall...

Fairey Flycatcher  - Armory Hobby 1/48 - lådtitt 20220105-144753

Den var inte stor, men väldigt liten som jag brukar säga...
Fairey Flycatcher  - Armory Hobby 1/48 - lådtitt 20220105-150952

Fairey Flycatcher  - Armory Hobby 1/48 - lådtitt 20220105-151149

Jag har lite svårt att se hur jag ska få plats med Revells Bf 110 C-2/C-7 i denna...

Jag får kanske bygga in fläktdelen i min hemmabyggda box...  Laughing Laughing Mad

LasseThid


Till överst på sidan Gå ner

Fairey Flycatcher  - Armory Hobby 1/48 - lådtitt Empty Sv: Fairey Flycatcher - Armory Hobby 1/48 - lådtitt

Inlägg av Stefan E ons jan 05 2022, 15:28

@Håkan;

Den har jag tittat på och den ser väldigt spännande ut!

Modellen har fått fina resencioner i tidningarna och den ser komplett ut, om än med ett visst kortseriestuk.


@Lasse;

Nu kan du börja måla snart!
Väntar med spänning på första testet av sprutan o boxen!


Stefan
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen


Azgaron likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Fairey Flycatcher  - Armory Hobby 1/48 - lådtitt Empty Sv: Fairey Flycatcher - Armory Hobby 1/48 - lådtitt

Inlägg av Sadolf fre jan 28 2022, 22:13

Azgaron skrev:Tänkte att det kanske kunde vara kul att göra en liten lådtitt på den här modellen.

Fairey Flycatcher  - Armory Hobby 1/48 - lådtitt Fairey_flycatcher_48th_box

Fairey Flycatcher  - Armory Hobby 1/48 - lådtitt Fairey_flycatcher_48th_contents

Vid en första anblick ser det rätt bra ut, så den kan nog bli intressant att bygga.

Först instruktionerna som jag tycker ser helt okej ut.

Fairey Flycatcher  - Armory Hobby 1/48 - lådtitt Fairey_flycatcher_48th_contents_1

Fairey Flycatcher  - Armory Hobby 1/48 - lådtitt Fairey_flycatcher_48th_contents_2

Fairey Flycatcher  - Armory Hobby 1/48 - lådtitt Fairey_flycatcher_48th_contents_3

Fairey Flycatcher  - Armory Hobby 1/48 - lådtitt Fairey_flycatcher_48th_contents_4

Fairey Flycatcher  - Armory Hobby 1/48 - lådtitt Fairey_flycatcher_48th_contents_5

Målningsinstruktioner till de olika individerna.

Fairey Flycatcher  - Armory Hobby 1/48 - lådtitt Fairey_flycatcher_48th_contents_6

Fairey Flycatcher  - Armory Hobby 1/48 - lådtitt Fairey_flycatcher_48th_contents_7

Fairey Flycatcher  - Armory Hobby 1/48 - lådtitt Fairey_flycatcher_48th_contents_8

Fortsätter med innehållet i nästa inlägg.

Håkan
Wow !
Håll på missa den här posten men vilken grej!
Har aldrig hört om tillverkaren men den är superballt-.
Vet det finns en annan firma i Ukraina som gör den japanska dubbeldäckare från hangarfartyg som liknar väldigt mycket flycatcher... eller så var det firma från Tjeckien förresten....Men de tar ganska dyrt för småserie...
Sadolf
Sadolf


Azgaron likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Fairey Flycatcher  - Armory Hobby 1/48 - lådtitt Empty Sv: Fairey Flycatcher - Armory Hobby 1/48 - lådtitt

Inlägg av Azgaron sön jan 30 2022, 13:14

Jo, det verkar vara en trevlig modell! Har inte heller hört talas om företaget tidigare!
Denna ingår i min "planering" så den ska upp på byggbordet så snart det blir möjligt! Smile

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

Fairey Flycatcher  - Armory Hobby 1/48 - lådtitt Empty Sv: Fairey Flycatcher - Armory Hobby 1/48 - lådtitt

Inlägg av Sadolf sön jan 30 2022, 16:24

Jag kollade och de gör rätt mycket resin och grejor inom militär fordon, men 1:48 plan så har de nyligen släppt ut flycatcher i 3 olika smaker: tidig med jaguar motor, sen variant och flottör varianten.
Sadolf
Sadolf


Azgaron likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Fairey Flycatcher  - Armory Hobby 1/48 - lådtitt Empty Sv: Fairey Flycatcher - Armory Hobby 1/48 - lådtitt

Inlägg av Azgaron tis feb 01 2022, 13:53

Vad jag har förstått så är modellen väldigt ny, så ny att en del har den som förbeställning, eller hade för ett tag sen.
Jag fick ju den här i julklapp, levererad direkt från Ukraina! Smile

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

Fairey Flycatcher  - Armory Hobby 1/48 - lådtitt Empty Sv: Fairey Flycatcher - Armory Hobby 1/48 - lådtitt

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet