Volvo 760 GLE - Italeri 1/24 - Projekt "Shorty"
+4
JOooCKE
Janne.S
Gigabyte
Azgaron
8 posters
IPMS Göteborg :: Modellsnack :: In The Works :: Civilt
Sida 1 av 1
Volvo 760 GLE - Italeri 1/24 - Projekt "Shorty"
Kan man sätta kniven i en gammal raritet som den här?
Tja, om den inte var en raritet när ingreppet gjordes går det väl bra!
För en himla massa år sedan (bortåt 20 kanske) så hade de nån modellbyggartävling där man endast kunde delta med Italeris Volvomodell!
Den skulle jag delta i då tänkte jag och skaffade en modell (hade jag vetat hur svåra de skulle bli att få tag i skulle jag nog köpt fler än en) och började att leta idéer.
Efter att ha kollat i diverse biltidningar som wheels m.fl. så hade jag kommit på vad jag ville göra och satte sågen i modellen!
Golvet kapades i bitar!
Likaså chassiet som blev så här!
Om nån nu tycker att det ser lite kort ut så är det för att det faktiskt är så!
Det är en rätt bra bit som kapats. Här är den ena biten bortkapad sida!
Vad månde det då bli av det här? Jo en "Shorty"!
Fortfarande en hel del att göra och mycket som ska kapas och passas in. Färgen ska bort och allt ska spacklas och slipas!
Eftersom baksätet inte längre får plats så får jag bygga upp en ny bakdel så att det ser snyggt ut!
Funderar på ifall jag ev. ska försöka skaffa andra däck och fälgar!
Ska försöka planera in byggtid för det här projektet också! Hittade lådan när jag rotade runt efter lite prylar i mina hyllor!
Kanske är det nån som sett det här tidigare, men jag hittade ingen tråd här så jag la ut bygget!
Håkan
Tja, om den inte var en raritet när ingreppet gjordes går det väl bra!
För en himla massa år sedan (bortåt 20 kanske) så hade de nån modellbyggartävling där man endast kunde delta med Italeris Volvomodell!
Den skulle jag delta i då tänkte jag och skaffade en modell (hade jag vetat hur svåra de skulle bli att få tag i skulle jag nog köpt fler än en) och började att leta idéer.
Efter att ha kollat i diverse biltidningar som wheels m.fl. så hade jag kommit på vad jag ville göra och satte sågen i modellen!
Golvet kapades i bitar!
Likaså chassiet som blev så här!
Om nån nu tycker att det ser lite kort ut så är det för att det faktiskt är så!
Det är en rätt bra bit som kapats. Här är den ena biten bortkapad sida!
Vad månde det då bli av det här? Jo en "Shorty"!
Fortfarande en hel del att göra och mycket som ska kapas och passas in. Färgen ska bort och allt ska spacklas och slipas!
Eftersom baksätet inte längre får plats så får jag bygga upp en ny bakdel så att det ser snyggt ut!
Funderar på ifall jag ev. ska försöka skaffa andra däck och fälgar!
Ska försöka planera in byggtid för det här projektet också! Hittade lådan när jag rotade runt efter lite prylar i mina hyllor!
Kanske är det nån som sett det här tidigare, men jag hittade ingen tråd här så jag la ut bygget!
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Sv: Volvo 760 GLE - Italeri 1/24 - Projekt "Shorty"
Vilken kul ide Håkan!! Skall bli intressant att följa din mini Volvo till färdigt skick
Gigabyte
Hahhaha..den ser ju för rolig ut!
Verkar som byggena går i sågens tecken på sistone Skoj!
Verkar som byggena går i sågens tecken på sistone Skoj!
Janne.S- Moderator
Kan bli riktigt kul det där !
Inte undra på att jag tyckte chassiet såg väldans kort ut
En modell som många gärna har , en modell som många gärna slipper att bygga vad jag har hört på bilbyggar forumen
Jocke
Inte undra på att jag tyckte chassiet såg väldans kort ut
En modell som många gärna har , en modell som många gärna slipper att bygga vad jag har hört på bilbyggar forumen
Jocke
JOooCKE
Tack Giga, Janne och Jocke!
Jo, att de är eftertraktade har man ju hört! Finns en snubbe som jämt tjatar om att få köpa den!
Kanske ingen höjdarmodell, men jag kan inte förstå varför man skulle vilja slippa bygga den!
Jo, en del sågande har det ju blivit! Hade nog underlättat om jag hade haft så tunna sågblad då, som jag har nu!
Sen ska jag ju försöka komma på vad jag ska ha för spännande lack på den! Tror inte jag kan slå dig på fingrarna Jocke, men försöka duger!
Håkan
Jo, att de är eftertraktade har man ju hört! Finns en snubbe som jämt tjatar om att få köpa den!
Kanske ingen höjdarmodell, men jag kan inte förstå varför man skulle vilja slippa bygga den!
Jo, en del sågande har det ju blivit! Hade nog underlättat om jag hade haft så tunna sågblad då, som jag har nu!
Sen ska jag ju försöka komma på vad jag ska ha för spännande lack på den! Tror inte jag kan slå dig på fingrarna Jocke, men försöka duger!
Håkan
Kul Håkan!! En reversed limmo, något av det knasigaste jag sett.
Men kul som sagt.
Men kul som sagt.
Caverö
Tack Mattias!
Om den blir klar lär ju folk lägga märke till den iaf!
Håkan
Om den blir klar lär ju folk lägga märke till den iaf!
Håkan
Du kan ju försöka få klar den till nästa års modell GBG
Jocke
Jocke
JOooCKE
Ja, det får jag väl hoppas! Den och kanske nått mer i bilväg! Vill ju inte bli ensam i en klass! Sen vet man ju inte hur publiken röstar!
Håkan
Håkan
ensam i bilklass blir du inte
Ja ska va med i bilklassen nästa år
Jocke
Ja ska va med i bilklassen nästa år
Jocke
JOooCKE
Låter trevligt Jocke!
Vet inte om det blir nån muskelmaskin till nästa år. Däremot kanske Custom och Hot Rod!
Får se vad jag hinner få klart!
Håkan
Vet inte om det blir nån muskelmaskin till nästa år. Däremot kanske Custom och Hot Rod!
Får se vad jag hinner få klart!
Håkan
Liten uppdatering!
Slänge karossen i ett litet rengöringsbad! Tja, nu hade jag inte så mycket kvar så jag fick vrida runt den lite!
Den mesta färgen släppte och resten får jag ta manuellt!
Tyvärr hände det jag fasade för lite. Limmet släppte i dörrskarvarna! Ev. får jag shimsa med lite plastark och limma ihop det igen!
Håkan
Slänge karossen i ett litet rengöringsbad! Tja, nu hade jag inte så mycket kvar så jag fick vrida runt den lite!
Den mesta färgen släppte och resten får jag ta manuellt!
Tyvärr hände det jag fasade för lite. Limmet släppte i dörrskarvarna! Ev. får jag shimsa med lite plastark och limma ihop det igen!
Håkan
Aj då , hoppas att du får i ordning på skarven
Jocke
Jocke
JOooCKE
No pain no gain!
Det fixar du lätt!
Det fixar du lätt!
Janne.S- Moderator
Jo, det ska jag nog få! Mycket beror nog på att då jag sågade den här en gång i tiden hade jag inte tillgång till de fina etsade sågbladen jag har nu utan sågade med ett ganska grovt sågblad och var kanske inte jättenoga med mätningen!
Går ju att fixa som sagt. Blir bara lite extra jobb, men det kan det nog vara värt i slutändan!
Håkan
Går ju att fixa som sagt. Blir bara lite extra jobb, men det kan det nog vara värt i slutändan!
Håkan
Det var en kul variant på en "sossecontainer" du bygger, Håkan! Bara en gissning; skall det bli en EPA-traktor?
merlin1953packard
Tack Merlin!
Jag hade väl inte tänkt åt det hållet även om EPA stuket ligger nära till hands!
Håkan
Jag hade väl inte tänkt åt det hållet även om EPA stuket ligger nära till hands!
Håkan
Roligt litet bygge Håkan, skall bli kul att se hur det blir!
Terje
Terje
bjork_larsson
Tack Terje!
Ska snart ge mig på att limma ihop skarvarna igen. Har ett par byggen med deadline som ska avslutas först!
Håkan
Ska snart ge mig på att limma ihop skarvarna igen. Har ett par byggen med deadline som ska avslutas först!
Håkan
Katastrof!
Utöver att jag kanske blev för ivrig med färgborttagningen, så råkade jag lägga delarna på ett aningen olämpligt ställe, så lite annan bröte hade hamnat ovanpå!
Dessutom verkar det som att rengöringsmedlet kanske gjorde ett lite för bra jobb och gjorde plasten skör!
Ska se om jag får ihop den igen. Får förstärka med plasticard också om det går!
Håkan
Utöver att jag kanske blev för ivrig med färgborttagningen, så råkade jag lägga delarna på ett aningen olämpligt ställe, så lite annan bröte hade hamnat ovanpå!
Dessutom verkar det som att rengöringsmedlet kanske gjorde ett lite för bra jobb och gjorde plasten skör!
Ska se om jag får ihop den igen. Får förstärka med plasticard också om det går!
Håkan
Ajaj, det där ser inte bra ut. Men det är ingenting som inte lite lim och spackel kan lösa...
/Stefan
/Stefan
Stefan Karlsson
Nä, jag hoppas ju det!
Håkan
Håkan
hoppsan den har blivit illa behandlad ,, men när plast blir skört så behövs det inte mycket ,, hoppas att du kan pyssla ihop den och inte tappa sugen för bygget
Gigabyte
Tja, jag ska försöka iaf. men inte just nu!
Har ett par deadlines att försöka hålla!
Håkan
Har ett par deadlines att försöka hålla!
Håkan
Liknande ämnen
» Italeri Volvo FH (1993-2002) 1/24
» Italeri Volvo VN780 '' European Style '' 1/24
» Tornado IDS/ECR, "Black Panther", Italeri 1/48
» Månadsmöte IPMS Göteborg Tema "Utländskt i svensk tjänst"
» Johan "Lill Honken" Holmqvist SM GULD 1999
» Italeri Volvo VN780 '' European Style '' 1/24
» Tornado IDS/ECR, "Black Panther", Italeri 1/48
» Månadsmöte IPMS Göteborg Tema "Utländskt i svensk tjänst"
» Johan "Lill Honken" Holmqvist SM GULD 1999