IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Sadolfs plastslageri- diverse 1:48

+4
glimturen
Azgaron
Tobias
Sadolf
8 posters
Skapa nytt ämne   Svara på ämnet

Sida 2 av 3 Föregående  1, 2, 3  Nästa

Gå ner

Sadolfs plastslageri- diverse 1:48 - Sida 2 Empty Sv: Sadolfs plastslageri- diverse 1:48

Inlägg av Matt_Public sön apr 24 2022, 13:34

Tjusigt, ju! king

Man ser torped-Stukas alltför sällan, i mitt tycke.
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF

Till överst på sidan Gå ner

Sadolfs plastslageri- diverse 1:48 - Sida 2 Empty Sv: Sadolfs plastslageri- diverse 1:48

Inlägg av Sadolf sön apr 24 2022, 15:22

Ja den är lite udda.... skulle bygga endast USA /Japan men fick tag i den och kunde inte låta bli... Den här cammo är lite min egen påhitt/ grundat på foton av den riktiga...
Det intressanta att den här var mix mellan "B" modellen och nyare "D" modellen
Sadolf
Sadolf

Inlägg av Tobias mån apr 25 2022, 16:44

Ser riktigt trevligt ut! Bygg ut hangaren så du kan köpa fler ´bolts bara! Wink
Tobias
Tobias

Inlägg av Sadolf tis apr 26 2022, 02:30

Just nu så har jag fullt --- men i framtida planer- razorback, 47 d av  Gabreski och 47 N -alla 3 tamiya....om inte nåt bettre kommer- har sett någon av ukrainska företag planerade superdetaljerat P47... kommer inte ihåg vilken...
Kollade- det var mini art förresten....
Sadolfs plastslageri- diverse 1:48 - Sida 2 P47
Sadolf
Sadolf

Azgaron and Tobias like this post

Inlägg av Matt_Public tis apr 26 2022, 05:50

Ååh, Yatzy! drunken

Att inte behöva stänga öppna luckor, vilka annars skulle leva rövare med konturlinjerna, vore som popcorn för själen. Very Happy
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF

Inlägg av Stefan E tis apr 26 2022, 08:32

Den kan nog bli något i hästväg!   cheers

Med tanke på Miniarts byggsatser som jag har så kan det bli väldigt pillrigt och detaljerat!  Very Happy

Gillar skarpt att de tagit upp "Eduard-stuket" med både en Basic byggsats och en "All-out" detaljerad byggsats.

Spännande!

Stefan  sunny
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen

Tobias likes this post

Inlägg av Tobias tis apr 26 2022, 11:38

Ja just det. Hur blev det med den?

Motorn vart fel på någon de visade upp, M´s? Men det hann de kanske fixa. Hoppas det. Smile
Tobias
Tobias

Inlägg av Sadolf ons apr 27 2022, 17:51

Vetefan hur de klarade sig, alla dessa företag var i Kiev... Hoppas de grabbar lever....
ICM skulle släppa ut Ki21 ...vilket jag väntade på....
Dora wings...
Nu MiniArt....
Jäv_-.,,,%¤&¤%la ryssen ....
Sadolf
Sadolf

Inlägg av Tobias tor apr 28 2022, 10:58

Aha, Kiev? Finns väl hopp då.. Den P-47-modellen har potential. Verkligen. Men jag är inte tokintresserad att byga synliga motorer på alla, så ser Tamiyas utmärkta modell som bra med. Det är väl kanske ytdetaljerna som dock är mest spännande då.
Och att det kan komma nya dekaler..
Tobias
Tobias

Inlägg av Sadolf tor apr 28 2022, 13:32

Vi få se. Än så länge så har jag gott om "bolts " att bygga/göra klart... Värre med tid och nu så har jag renovering i lägenheten så kan knappt leva här normalt, inte ens tänka bygga något i lugn ....
Sadolf
Sadolf

Inlägg av Tobias tor apr 28 2022, 13:46

Mmm, samma här.. Stambytet börjar på måndag. Plockat bort grejorna tills jag vet hur det blir, hehe..
Tobias
Tobias

Inlägg av glimturen sön maj 01 2022, 23:50

En trevlig utställning och en lovande produktionslinje! Very Happy

cheers

Inlägg av Sadolf tis maj 03 2022, 16:29

Tackar!
tyvärr nu stannade produktionslinje på grund av mycket jobb och badrumsrenovering...
Hann inte mycket med... Bf109 fick lacken men jag är inte riktig nöjd med den...Klantade lite med färgförtunning...
Sadolf
Sadolf

Inlägg av Tobias tis maj 03 2022, 18:43

Hur ser Knugen ut, du nämnde lackstadie.. Smile
Tobias
Tobias

Inlägg av Sadolf tis maj 03 2022, 22:54

Typ hytten klar, lite slipning och polering, några nitar och linjer måste förstärkas.... Det blir lite klurig med masking för att den ha "bildörrar"....
Sadolf
Sadolf

Tobias likes this post

Inlägg av Sadolf tor sep 22 2022, 06:39

Aichi Val " Kanbaku " fick en liten uppdatering i form av vädring ...
Sadolfs plastslageri- diverse 1:48 - Sida 2 AL9nZEWDX1GacS9J8iFuYtaDCF7EVwETrOd5qlbWYLXjdjW2u2oCyszCzLZilZ0y_9cV4DOp6TxFtECOryqord76yyjRXrqmA5m3IV-wstTwaj8QJ4RaIHw7RXpKJIcyj44oYXwIUqsqwbUoW-OFEoaB3z1_=w2321-h1128-no?authuser=0Sadolfs plastslageri- diverse 1:48 - Sida 2 AL9nZEWwzEprBMP_XzihKnxrFM0HWf37DHRPyNgHpiS96vVucSc06MXpN7tVC8XqnTt-QzwSvH0mQ7N9TFoQSOeg4XBp1aR_613Lev6F9C8ekzMY-UpcFd1nSOAfudbqyp2enVNonOIKUTtipyodVEk_RuQC=w2321-h1128-no?authuser=0Sadolfs plastslageri- diverse 1:48 - Sida 2 AL9nZEVEiRrBWK4vGl6ohn0uWp3em835xq4bCxQ3njVjWqNu9bbwJvb5RoWJz8zhJIkZqL14t1mn-C0GZ5PovYbGdNlO6vjN0K9c8FOhTfkAurS3DXqQ5YYEhuK_d1eqQcyoaOENmd3VM2Bq3iaoAl1LRzos=w2321-h1128-no?authuser=0
Sadolf
Sadolf

Azgaron and Gigabyte like this post

Inlägg av Azgaron tor sep 22 2022, 15:34

Tjusigt! Smile

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009

Inlägg av Tobias tor sep 22 2022, 16:47

Snyggt Sadolf! Gillar den färgglada stjärten. Smile Som en exotiskt fågel, vilekt det typ är? Wink
Tobias
Tobias

Inlägg av Sadolf tor sep 22 2022, 20:51

Ja en kanariefågel med 500 kilo pansarbrytande bomb...
Cool
Sadolf
Sadolf

Matt_Public and Tobias like this post

Inlägg av Tobias tor sep 22 2022, 21:08

Haha, japp. Synd att inte Japanerna gav sig på ryssarna.. Hade velat läsa om Tsushima 2 och hurd e ryska sketbåtarna blev "omhändertagna" av sådana..

Apropå typ ingenting, men har du itne sett den är det tragikomist å det grövsta.. ;9
Tobias
Tobias

Inlägg av Sadolf fre sep 23 2022, 15:16

Ja den där : bäst i det hela var Kamtschatka...
Riktig i linje med ryska traditioner....

Eller: det berättelse om pojken som ropade vargen i verklighet....

Kamtschatkas äventyr bör filmas...
Sadolf
Sadolf

Tobias likes this post

Inlägg av glimturen fre sep 23 2022, 21:00

Mycket snygg vädring! cyclops cyclops

cheers

Inlägg av Sadolf lör sep 24 2022, 07:09

glimturen skrev:Mycket snygg vädring! cyclops cyclops

cheers
Domo arigatou gozaimasu どもありがとうございます
Sadolfs plastslageri- diverse 1:48 - Sida 2 Volunteer-Pilots.-Getty-Images
Sadolf
Sadolf

Tobias likes this post

Inlägg av Tobias lör sep 24 2022, 14:31

Sadolf skrev:Ja den där : bäst i det hela var Kamtschatka...
Riktig i linje med ryska traditioner....

Eller: det berättelse om pojken som ropade vargen i verklighet....

Kamtschatkas äventyr bör filmas...

Monty Python utan att Monty Python är med? Wink
Tobias
Tobias

Inlägg av Sadolf lör sep 24 2022, 18:31

Kamchatka är mera Harold lloyd....
Sadolf
Sadolf

Tobias likes this post

Inlägg av Sponsored content

Sponsored content

Sida 2 av 3 Föregående  1, 2, 3  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

Skapa nytt ämne   Svara på ämnet

Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet