IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

P-47N..Revell 1/48

+4
Sadolf
Matt_Public
cas
Tobias
8 posters
Skapa nytt ämne   Svara på ämnet

Sida 7 av 7 Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7

Gå ner

P-47N..Revell 1/48 - Sida 7 Empty Sv: P-47N..Revell 1/48

Inlägg av Tobias mån apr 11 2022, 13:46

Tack - tack. Ganska roliga färger med unika variationer (svart-vita på bladen), gillar det. Plus en schysst pin-uppa och det svarta huven.
Insidan på hjulen, fälgarna, eller skydden.. De skulle vara Insignia Blue men jag hittade inte min sån.. Kom på senare att den köpte jag ju i MRP, hehe.. Annan låda.. Var säker på att jag hade den från Gunze..
Men körde en Tamiya, snarlik - det blev en schysst, mörkblå färg plus dekalerna. Ännu en grej som gör denna kärran unik.

Måste flytta ut mitt kök och badrum snart, stambyte.. Så kärrorna kommer få samla damm ett tag.. Skåpet behövs för glas och annat.. Rolling Eyes Hehe.. Hoppas bara jag har plats att måla när det sker!
Tobias
Tobias


Till överst på sidan Gå ner

P-47N..Revell 1/48 - Sida 7 Empty Sv: P-47N..Revell 1/48

Inlägg av Sadolf mån apr 11 2022, 13:58

Tobias skrev:Tack. Smile
Klart du skall lägga upp din D! Vill gärna se!
lite osäker på mins öde.. Hade behövt fylla in lite med plasticard trots all, vid vä kulsprutepanel.. Pallar inte nu.. Bajsmodell. Hade pushat på om inte det krånglade dock.

En Tamiya-´bolt eller fem skall du absolut skaffa!

Nee... Jag menar jag är känd malkontent- och Din revell hade finare gjutning- Så rena bajset är det nog inte...
Kämpa!  Den ser ut på bilder jättefint...

Om det gäller mera diunderbolt så var det razorback från hasse på tradera nu i helgen- i sout pacific utförande med aires cockpit ditto. Tyvärr jag var inte den ena som var intresserad och jag lyckades inte köpa den, för att priset gick upp...
Jag menar allt OK med hasse men den kom så högt i pris så blev den dyrare än tamiyas razorback... Och om jag ska välja så tamiya är bättre!.

Måste nog bromsa- jag har så många byggsatser nu i stashen...( ja jag uppreppar det varje gång och köper mer..det j-a sjuk...)

Min revell är inte klar än - men börjar se mera som den ska...Inom gränserna som plasten tillåter...


Senast ändrad av Sadolf den tis apr 12 2022, 22:09, ändrad totalt 1 gång
Sadolf
Sadolf


Till överst på sidan Gå ner

P-47N..Revell 1/48 - Sida 7 Empty Sv: P-47N..Revell 1/48

Inlägg av Tobias mån apr 11 2022, 15:37

Ah, ytan är opolerad så sådär.. Kommer nog färdigställa, men ingen brådska, nu gör den mig bara irriterad.. Wink
AJ 37an man ser på en bild, har legat där några år, hehe.. Skall bara måla hjulhusen och sen är det primer men inte vart sugen.

Hade vart kul med den hassen men blir den dyrare än Tamiya (som den oftast är!) är det inte värt det för mig, mer än att jämföra.. För dem är det AM-dekaler för mig ändå, det finns så många bra och Hasses är sådär..
MJ har inte tagit in nya sen jag länsade etablissemanget tyvärr - men maila dem? De tar typ 299.. Bästa priset tror jag.

Haha, ja.. Du prioriterar *fel"*.. Wink Annat tjafs före bultar!! What a Face Wink 

Mhm, förstår vad du menar.. Men jag glömmer hela tiden vem som byggde en här, Rolle? Den var otroligt vacker.. Jag klarar inte det dock.
Tobias
Tobias


Till överst på sidan Gå ner

P-47N..Revell 1/48 - Sida 7 Empty Sv: P-47N..Revell 1/48

Inlägg av Sadolf tis apr 12 2022, 22:14

Jag tycker tamiyas är överlägsen hasses- inte mycket men den är. Hasses och tamiyas dekaler är fina , men lägga överpris bara att det hasses "pacific " utgåva är nog int evärt.
Bättre köpa tamiya och externa dekaler, jag är sugen på de tjeckiska transfer dekaler- de hade väldigt fin ark med pacific P 47....
Revell suger litegrann , men man fått iaf. cartograf dekaler och de är mums mums
Sadolf
Sadolf


Till överst på sidan Gå ner

P-47N..Revell 1/48 - Sida 7 Empty Sv: P-47N..Revell 1/48

Inlägg av Tobias tis apr 12 2022, 23:28

Nej, nej. Inte värt det nej.
Japp! Finns riktigt många fina! Du som vill ha en Razorback med. Smile Dk Decals och vad det var, HGW med va?

Haha, ja du fick.. Fast sämre gjutning.. Wink Jag fick skitdekaler men bättre gjutning..
Tobias
Tobias


Till överst på sidan Gå ner

P-47N..Revell 1/48 - Sida 7 Empty Sv: P-47N..Revell 1/48

Inlägg av Sadolf ons apr 13 2022, 19:03

Var inte cartograf dekaler i Din?=
Nu som regel revell har cartograf--- köpte deras utgåva av FW 190 Dora med cartograf dekaler det var mums dekaler, samma i Val...med undantag till de japanska röda "hamburgare " som hade mysko färg, men det var fina dekaler...

Ja HGW var namnet, måste kolla deras våttransfers!
Sadolf
Sadolf


Till överst på sidan Gå ner

P-47N..Revell 1/48 - Sida 7 Empty Sv: P-47N..Revell 1/48

Inlägg av Tobias ons apr 13 2022, 20:25

Nej tyvärr, var något skräp.. kan ta en bild!

Just det, HGW, men har för mig DK Decals gör en massa med?
Tobias
Tobias


Till överst på sidan Gå ner

P-47N..Revell 1/48 - Sida 7 Empty Sv: P-47N..Revell 1/48

Inlägg av Sadolf ons apr 13 2022, 21:18

Dk vet inte men på HGW har de ton of fina grejor- decaler till razorback och corsair bl. an.  Massa fina säkerhetsbälten...
Sadolf
Sadolf


Till överst på sidan Gå ner

P-47N..Revell 1/48 - Sida 7 Empty Sv: P-47N..Revell 1/48

Inlägg av Tobias tor apr 14 2022, 10:08

Jupp. Smile Derglat över det som fanns hos Hannants.. Inget tokbehov av fler dekaler just nu och har ganska många fina från Stilla Havet, men kommer skaffa någon gång. Smile
Hur var det de våt-dekalerna funkade nu igen - är det samma som Eduards nya?
Tobias
Tobias


Till överst på sidan Gå ner

P-47N..Revell 1/48 - Sida 7 Empty Sv: P-47N..Revell 1/48

Inlägg av Sadolf tor apr 14 2022, 14:01

Typ. Men som Eduard säger deras är "vanliga" med option att ta bort filmen för att den ligger övanpå.
HGW har tjockare flim som jag ser på videon- man monterar dessa på ett normalt sätt. Sen väntar man ett par timmar och dra av filmen.
Själv har endast testad Eduards- det funkar MEN... Men om någon del av motivet har inte fastnad ordentlig till underlaget så följer den filmen....
Så man måste vara supernoga att man tryckt ordentlig i alla skarvar, linjer, nitar- annars åker den delen av med den yttre filmen...
Skulle de ge dubbla dekaler som reserv så skulle jag köra den tekniken- men om man ha bara en motiv så ibland vill man inte riskera.
Sadolf
Sadolf


Tobias likes this post

Till överst på sidan Gå ner

P-47N..Revell 1/48 - Sida 7 Empty Sv: P-47N..Revell 1/48

Inlägg av Sadolf fre apr 15 2022, 15:43

Glåd Påsk till Alla!
Very Happy
Sadolf
Sadolf


Till överst på sidan Gå ner

P-47N..Revell 1/48 - Sida 7 Empty Sv: P-47N..Revell 1/48

Inlägg av Tobias fre apr 15 2022, 17:01

Glad Påsk!

Fan.. Så sugen att prova Eduards dekaler.. Får köra på, på Mussen..? Smile
Tobias
Tobias


Till överst på sidan Gå ner

P-47N..Revell 1/48 - Sida 7 Empty Sv: P-47N..Revell 1/48

Inlägg av Matt_Public fre apr 15 2022, 17:51

Sadolf skrev:Glad Påsk till alla! Very Happy
Tobias skrev:Glad Påsk!

P-47N..Revell 1/48 - Sida 7 Dont-confuse-happy-easter-meme
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF


cas and Tobias like this post

Till överst på sidan Gå ner

P-47N..Revell 1/48 - Sida 7 Empty Sv: P-47N..Revell 1/48

Inlägg av Tobias fre apr 15 2022, 18:49

haha, lätt hänt annars! Very Happy
Tobias
Tobias


Till överst på sidan Gå ner

P-47N..Revell 1/48 - Sida 7 Empty Sv: P-47N..Revell 1/48

Inlägg av Tobias lör apr 16 2022, 15:26

´bultarna förökar sig.. Den tredje på hyfsat kort tid trillade ihop och jag tog fram min AJ.. Kanske dags att måla den?

P-47N..Revell 1/48 - Sida 7 52007152512_9c5d97f667_hIMG_0580

Känns faktiskt trevligr med den tredje där, bubbeltop men itne en M.. ^^ Men skall ta tag i mina Mussar också.. och Beau´n..
Tobias
Tobias


Azgaron and cas like this post

Till överst på sidan Gå ner

P-47N..Revell 1/48 - Sida 7 Empty Sv: P-47N..Revell 1/48

Inlägg av glimturen mån apr 18 2022, 23:31

Mycket stiliga bultar! cyclops

Sen poppade en spetsnos plötsligt fram! Klart du skall måla den! Very Happy

cheers

_________________
Jag är inte alls beroende av plastmodeller, jag kan sluta närsomhelst.....
glimturen
glimturen


Tobias likes this post

Till överst på sidan Gå ner

P-47N..Revell 1/48 - Sida 7 Empty Sv: P-47N..Revell 1/48

Inlägg av Sadolf sön apr 24 2022, 14:26

Han kallar till Dig Tobbe....Med minneskraft.... " måla mig måla mig.....!"
Sadolf
Sadolf


Tobias likes this post

Till överst på sidan Gå ner

P-47N..Revell 1/48 - Sida 7 Empty Sv: P-47N..Revell 1/48

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 7 av 7 Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

Skapa nytt ämne   Svara på ämnet
 
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet