SAAB Sk50 Safir, Tarangus 1/48
5 posters
Sida 1 av 1
SAAB Sk50 Safir, Tarangus 1/48
En lite juvel har blivit färdig.
Dety är ett beställningsjobb från en person som samäger just det här flygplanet tillsammans med andra i en flygförening.
Det var ett löjligt roligt bygge, jag hade möjligheten att gå bananas på detaljeringen för att göra den så lik orginalet som möjligt.
Cockpit är en mix av Maestros ets, modelldelar och scratchbygge, allt för att göra den individuell och unik.
Motorn är helt scratchbyggd likaså positionsljus och antenner.
Några av dekalerna kommer från mina sparade och från Maestros Safir ark och ännu några har jag fått hjälp av Anders Novotny, tack kompis!
På grund av det öppna motorutrymmet så kunde jag inte oeta in ballast så istället blev jag keativ med magneter för att hålla noshjulet nere.
Hela bygget finns bara att se på Patreon då jag gjorde den specifikt för mina följare där. Det kommer fler Patreon exklusiva byggtrådar i framtiden
och för att se dom så är man välkommen att följa mig på Patreon (se länken)
https://www.patreon.com/user?u=62899518&fan_landing=true
Där finns gallerier av tidigare byggen, modellrelaterade artiklar och byggbloggar. Patreon blir alltid uppdaterad först och det är en fördröjning på
byggtrådar på några veckor innan jag släpper på forumen.
Beslutet att ansluta till Patreon är på grund av vår rådande ekonomiska situation då jag varit sjukskriven i ett år nu och kommer vara det ett bra tag till.
Så för att överhuvudtaget ha råd med hobbyn så måste jag dryga ut med bidragen på Patreon genererar. Så vill du stötta mig i mitt skapande så är u välkommen att
följa mig på Patreon mot en symbolisk summa eller så mycket du anser att mitt skapande kan vara värd.
Tack för titten och här kommer bildrna!
Limma lugnt!
Dety är ett beställningsjobb från en person som samäger just det här flygplanet tillsammans med andra i en flygförening.
Det var ett löjligt roligt bygge, jag hade möjligheten att gå bananas på detaljeringen för att göra den så lik orginalet som möjligt.
Cockpit är en mix av Maestros ets, modelldelar och scratchbygge, allt för att göra den individuell och unik.
Motorn är helt scratchbyggd likaså positionsljus och antenner.
Några av dekalerna kommer från mina sparade och från Maestros Safir ark och ännu några har jag fått hjälp av Anders Novotny, tack kompis!
På grund av det öppna motorutrymmet så kunde jag inte oeta in ballast så istället blev jag keativ med magneter för att hålla noshjulet nere.
Hela bygget finns bara att se på Patreon då jag gjorde den specifikt för mina följare där. Det kommer fler Patreon exklusiva byggtrådar i framtiden
och för att se dom så är man välkommen att följa mig på Patreon (se länken)
https://www.patreon.com/user?u=62899518&fan_landing=true
Där finns gallerier av tidigare byggen, modellrelaterade artiklar och byggbloggar. Patreon blir alltid uppdaterad först och det är en fördröjning på
byggtrådar på några veckor innan jag släpper på forumen.
Beslutet att ansluta till Patreon är på grund av vår rådande ekonomiska situation då jag varit sjukskriven i ett år nu och kommer vara det ett bra tag till.
Så för att överhuvudtaget ha råd med hobbyn så måste jag dryga ut med bidragen på Patreon genererar. Så vill du stötta mig i mitt skapande så är u välkommen att
följa mig på Patreon mot en symbolisk summa eller så mycket du anser att mitt skapande kan vara värd.
Tack för titten och här kommer bildrna!
Limma lugnt!
Janne.S- Moderator
Azgaron and Gigabyte like this post
Sv: SAAB Sk50 Safir, Tarangus 1/48
Tackar ödmjukastGigabyte skrev:En fin ädelsten din safir ,mycket snyggt bygge janne
Janne.S- Moderator
Mycket snyggt bygge! Snygg Safir!
Håkan
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Tack HåkanAzgaron skrev:Mycket snyggt bygge! Snygg Safir!
Håkan
Janne.S- Moderator
Azgaron likes this post
Mycket välgjort Janne!
Gillar detaljeringen!
Gillar detaljeringen!
Tack Rickardglimturen skrev:Mycket välgjort Janne!
Gillar detaljeringen!
Ibland blir man bara så sugen på att detaljera, dessutom var det skönt att koppla av från viggen då och då
Janne.S- Moderator
Kan bara hålla med; en riktig liten ädelsten!
Stefan
Stefan
Stefan E- Linkebodamannen
Janne.S likes this post
Liknande ämnen
» Tarangus Saab Safir 1/48
» Säljes - Tarangus Saab Safir 1/48
» Tarangus 1/72 SAAB JA37 Viggen
» Saab Safir i 1/48
» SAAB Safir 91
» Säljes - Tarangus Saab Safir 1/48
» Tarangus 1/72 SAAB JA37 Viggen