Handley Page H.P.42 "Heracles", Airfix 1.144, FÄRDIG
+6
Azgaron
Gigabyte
Tobias
Matt_Public
rsm.gbg
Stefan E
10 posters
IPMS Göteborg :: Modellsnack :: In The Works :: Civilt
Sida 1 av 2
Sida 1 av 2 • 1, 2
Handley Page H.P.42 "Heracles", Airfix 1.144, FÄRDIG
Dags för ännu ett Airliner-bygge!
Airfix Handley Page H.P.42 som flyger förbi Pyramiderna i Giza utanför Kairo på väg till Kapstaden i Sydafrika, den underbara boxarten är målad av legendaren Roy Cross.!
Det här är en modell som jag jagat och velat bygga de senaste 20åren, ja egentligen ända sen när modellen kom ut 1965!
Man kan säga att detta var ”modellen som kom undan”, jag byggde mig igenom i stort sett hela Airfix katalog, men just den här modellen fick jag aldrig tag i!
Den kom ut redan 1965 och har bara återutgetts två gånger tidigare, 1984 och 1993 innan den återutgavs en tredje gång i slutet av 2021.
Jag var inne i min MJ-period -84 och -93, så när Airfix aviserade ett återutsläpp i december 2021 kunde jag knappt hålla mig!
Men nu, nu har jag den äntligen i mina händer, en barndomsdröm som äntligen gått i uppfyllelse!
Airfix är ärliga och talar om precis vad det är som finns i asken;
Priset var också lite lägre än dagens priser, bra gjort Airfix!
I lådan hittar man den sedvanliga plastpåsen med delar, dekaler och en ritning….
Mycket bättre än originalutgåvan som hade alla delar skramlande runt i lådan utan plastpåse!
Dekalerna är moderna och tryckta av Cartograf, så top-notch kvalitet här!
Inte så värst många delar, bara 74, på två öppna gjutramar, vingar och kroppshalvor, inklusive en klar gjutram med fönster.
Gjutningen är mycket bättre än vad man kan förvänta sig av en så här pass gammal modell, inget (jo, extremt lite) gjutskägg, väldigt lite sjunkmärken och alla delar ser krispiga o fina ut!
De här formarna har inte gått mycket!
Lite mörk bild men här ser man hur fin detaljeringen är;
Tyvärr är inte de klara delarna lika fina, tjocka och bubbliga, men de duger….
Det här kommer att bli ett kul bygge!
Om ni vill veta mera om flygplanet kan jag kekommendera Wiki;
https://sv.wikipedia.org/wiki/Handley_Page_H.P.42
Kommer mera snart!
Stefan
Airfix Handley Page H.P.42 som flyger förbi Pyramiderna i Giza utanför Kairo på väg till Kapstaden i Sydafrika, den underbara boxarten är målad av legendaren Roy Cross.!
Det här är en modell som jag jagat och velat bygga de senaste 20åren, ja egentligen ända sen när modellen kom ut 1965!
Man kan säga att detta var ”modellen som kom undan”, jag byggde mig igenom i stort sett hela Airfix katalog, men just den här modellen fick jag aldrig tag i!
Den kom ut redan 1965 och har bara återutgetts två gånger tidigare, 1984 och 1993 innan den återutgavs en tredje gång i slutet av 2021.
Jag var inne i min MJ-period -84 och -93, så när Airfix aviserade ett återutsläpp i december 2021 kunde jag knappt hålla mig!
Men nu, nu har jag den äntligen i mina händer, en barndomsdröm som äntligen gått i uppfyllelse!
Airfix är ärliga och talar om precis vad det är som finns i asken;
Priset var också lite lägre än dagens priser, bra gjort Airfix!
I lådan hittar man den sedvanliga plastpåsen med delar, dekaler och en ritning….
Mycket bättre än originalutgåvan som hade alla delar skramlande runt i lådan utan plastpåse!
Dekalerna är moderna och tryckta av Cartograf, så top-notch kvalitet här!
Inte så värst många delar, bara 74, på två öppna gjutramar, vingar och kroppshalvor, inklusive en klar gjutram med fönster.
Gjutningen är mycket bättre än vad man kan förvänta sig av en så här pass gammal modell, inget (jo, extremt lite) gjutskägg, väldigt lite sjunkmärken och alla delar ser krispiga o fina ut!
De här formarna har inte gått mycket!
Lite mörk bild men här ser man hur fin detaljeringen är;
Tyvärr är inte de klara delarna lika fina, tjocka och bubbliga, men de duger….
Det här kommer att bli ett kul bygge!
Om ni vill veta mera om flygplanet kan jag kekommendera Wiki;
https://sv.wikipedia.org/wiki/Handley_Page_H.P.42
Kommer mera snart!
Stefan
Senast ändrad av Stefan E den ons jul 24 2024, 11:37, ändrad totalt 1 gång
Stefan E- Linkebodamannen
Azgaron and Gigabyte like this post
Sv: Handley Page H.P.42 "Heracles", Airfix 1.144, FÄRDIG
Oh, najs
Udda och mycket trevlig kärra
Jag älskar såna här plan.
- Roland
Udda och mycket trevlig kärra
Jag älskar såna här plan.
- Roland
rsm.gbg
Sv: Handley Page H.P.42 "Heracles", Airfix 1.144, FÄRDIG
Ooh, den där har jag också.
Hur tänker du tillverka gardinerna?
Hur tänker du tillverka gardinerna?
Matt_Public- Master of DNF
Sv: Handley Page H.P.42 "Heracles", Airfix 1.144, FÄRDIG
Häftigt Stefan! Tycker jag minns att du visade när du fick hem den och jag hade nog precis läst på om den och sett någon video! Den är helfestligt! blir kul att följa.
Tobias
Sv: Handley Page H.P.42 "Heracles", Airfix 1.144, FÄRDIG
Ser ju riktigt bra ut! Lycka till med bygget!
Håkan
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Sv: Handley Page H.P.42 "Heracles", Airfix 1.144, FÄRDIG
Det där är en gammal goding!
Med rätt sinnelag så är det där en rolig modell.
Med rätt sinnelag så är det där en rolig modell.
_________________
På byggbordet just nu:
Westland Whirlwind
I skämslådan:
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Sv: Handley Page H.P.42 "Heracles", Airfix 1.144, FÄRDIG
Detta är en av ytterst få modeller som aldrig hamnade i stashen, utan den gick direkt upp på byggbordet!
Jag började bygget i cockpi….
…nej, det FINNS ingen cockpit i den här modellen, så jag började i andra änden, med stabben!
Först av allt borrade jag ett par små hål i stabben för rigglinorna och sedan limmade jag dit fenan i mitten och trädde genom de första rigglinorna….
Jag kom underfund med att jag trätt rigglinorna fel, så här ska det se ut, de är limmade med lite CA-lim överst på fenan.
Här har jag fyllt även hålen i stabben med CA-lim.
Sedan kunde jag limma dit de andra två fenorna och toppstabben…
Min sedvanliga ihoptejpning visade på en mycket bra passform och nu fick jag en uppfattning om storleken på kärran…
Tillbaka till stabben;
De små stödfenorna(?) limmade på plats;
Det lilla staget mellan stödfenan och den stora fenan gjorde jag av en bit rundstav, ca 0,65mm…
Nu är stabben klar!
Kommer mera snart!
Stefan
Jag började bygget i cockpi….
…nej, det FINNS ingen cockpit i den här modellen, så jag började i andra änden, med stabben!
Först av allt borrade jag ett par små hål i stabben för rigglinorna och sedan limmade jag dit fenan i mitten och trädde genom de första rigglinorna….
Jag kom underfund med att jag trätt rigglinorna fel, så här ska det se ut, de är limmade med lite CA-lim överst på fenan.
Här har jag fyllt även hålen i stabben med CA-lim.
Sedan kunde jag limma dit de andra två fenorna och toppstabben…
Min sedvanliga ihoptejpning visade på en mycket bra passform och nu fick jag en uppfattning om storleken på kärran…
Tillbaka till stabben;
De små stödfenorna(?) limmade på plats;
Det lilla staget mellan stödfenan och den stora fenan gjorde jag av en bit rundstav, ca 0,65mm…
Nu är stabben klar!
Kommer mera snart!
Stefan
Stefan E- Linkebodamannen
Azgaron, Marlin and Tobias like this post
Sv: Handley Page H.P.42 "Heracles", Airfix 1.144, FÄRDIG
Ah shit, missade att den var 1/144! Så extra imponerande! Härligt att se rigging men slipper gärna själv, för klumpig..
Tobias
Sv: Handley Page H.P.42 "Heracles", Airfix 1.144, FÄRDIG
Snyggt jobbat med stabbe och riggning, Stefan!
Håkan
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Sv: Handley Page H.P.42 "Heracles", Airfix 1.144, FÄRDIG
Jojo! Riggningsarbete i skala 1/144
_________________
På byggbordet just nu:
Westland Whirlwind
I skämslådan:
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Sv: Handley Page H.P.42 "Heracles", Airfix 1.144, FÄRDIG
Vilken cool nostalgitripp.
Tror faktiskt att det är första gången jag ser modellen.
Kommer ihåg den snygga bilden från Airfix katalog, men själv var jag aldrig intresserad av civila plan på den tiden.
Jag bänkar mig.
/Bosse
Marlin
Sv: Handley Page H.P.42 "Heracles", Airfix 1.144, FÄRDIG
Ja, jag såg också modellen i Airfix-katalogen och tänkte att "den där måste jag ha", men jag såg den aldrig i någon affär, inte förrän mycket, mycket senare!
Flygplanet dök upp i ett Serie album av Roger LeLoup på -70 talet; Youko Tsuno; "Spökplanet" där "Det nionde flygplanet" ( Det byggdes bara i 8 exemplar) nästan har huvudrollen...
Det här seriealbumet har blivit en av mina främsta referenser!
För den som inte känner till Youko Tsuno kan jag berätta att hon är en blandning mellan James Bond och Modesty Blaise.
Serien är mycket vältecknad i en realistisk stil och så realistisk som en serie kan vara och innehåller mycket humor, i stilen närmast som Jetpiloterna, Modesty Blaise och Buck Danny.
Mycket varmt rekomenderad serie!
Åter till modellen;
”Glaset” limmat i kroppshalvorna, de är så tjocka att det ger en glasblockseffekt, en tröst är att de i alla fall passar perfekt!
Sorry, Matte, Inga gardiner!
Undre vingen ihoplimmad…
Kroppen ihoplimmad utan någon som helst dramatik….
Den långa skarven på undersidan blev riktigt bra….
Alla delar, och då menar jag ALLA, behöver få gjutsömmen bortsandad!
Inte helt enkelt med alla dessa långa och mycket ömtåliga stag!
Det här momentet var det som tog absolut längst tid på hela modellen!
Båda vingarna ihoplimmade och sandade...
Kommer mera snart!
Stefan
Flygplanet dök upp i ett Serie album av Roger LeLoup på -70 talet; Youko Tsuno; "Spökplanet" där "Det nionde flygplanet" ( Det byggdes bara i 8 exemplar) nästan har huvudrollen...
Det här seriealbumet har blivit en av mina främsta referenser!
För den som inte känner till Youko Tsuno kan jag berätta att hon är en blandning mellan James Bond och Modesty Blaise.
Serien är mycket vältecknad i en realistisk stil och så realistisk som en serie kan vara och innehåller mycket humor, i stilen närmast som Jetpiloterna, Modesty Blaise och Buck Danny.
Mycket varmt rekomenderad serie!
Åter till modellen;
”Glaset” limmat i kroppshalvorna, de är så tjocka att det ger en glasblockseffekt, en tröst är att de i alla fall passar perfekt!
Sorry, Matte, Inga gardiner!
Undre vingen ihoplimmad…
Kroppen ihoplimmad utan någon som helst dramatik….
Den långa skarven på undersidan blev riktigt bra….
Alla delar, och då menar jag ALLA, behöver få gjutsömmen bortsandad!
Inte helt enkelt med alla dessa långa och mycket ömtåliga stag!
Det här momentet var det som tog absolut längst tid på hela modellen!
Båda vingarna ihoplimmade och sandade...
Kommer mera snart!
Stefan
Stefan E- Linkebodamannen
Azgaron likes this post
Sv: Handley Page H.P.42 "Heracles", Airfix 1.144, FÄRDIG
Lysande bygge.
Nu är jag riktigt sugen på en själv
Jag såg en bild på en färdig i feeden på Scalemates.
Det kommer bli riktigt bra det här
- Roland
Nu är jag riktigt sugen på en själv
Jag såg en bild på en färdig i feeden på Scalemates.
Det kommer bli riktigt bra det här
- Roland
rsm.gbg
Sv: Handley Page H.P.42 "Heracles", Airfix 1.144, FÄRDIG
Jo, detta är nostalgi det!
Snyggt jobbat Stefan!
Snyggt jobbat Stefan!
_________________
Jag är inte alls beroende av plastmodeller, jag kan sluta närsomhelst.....
glimturen
Sv: Handley Page H.P.42 "Heracles", Airfix 1.144, FÄRDIG
Det är så gött när buksömmen bara försvinner.
Schysst!
Borde inte Kristal Kleer funkat bättre än de där glasblocken?
Schysst!
Borde inte Kristal Kleer funkat bättre än de där glasblocken?
_________________
På byggbordet just nu:
Westland Whirlwind
I skämslådan:
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Sv: Handley Page H.P.42 "Heracles", Airfix 1.144, FÄRDIG
Jo, det hade kanske varit bättre med rutor av Krislal Klear, men jag har aldrig lyckats med så här pass stora rutor.
Nåja, man kommer inte att se så värst mycket av inredningen i alla fall, det finns ju ingen!
Hela ”stabbepaketet” monterat på kroppen, det krävdes en hel del jucklande med slipstickan innan det passade som det skulle.
När limmet satt sig riggade jag klart stabben, hålen ser väldigt stora ut, men jag fyller dem med CA-lim senare.
Ett mycket litet sjunkmärke fylldes med CA-lim och efter ett par minuter kunde jag slipa ner det.
CA-lim går utmärkt att fylla mindre sprickor med, men man måste slipa ner inom max 5-10 minuter, när limmet väl härdat blir det hårdare än plasten!
Det korrugerade kabin-taket består av inte mindre än tre delar som måste passa ihop perfekt!
Jag började bakifrån med den största biten, efter lite slipande så blev skarven riktigt bra.
Den aktra vingskarven blev också bra men den kommer nog tyvärr att synas, men den kommer att döljas till stor del under den stora vingen.
Jag gjorde så gott jag kunde, vi får se när färgen kommer på.
Den främre takbiten passade bra mot vingen men lämnade ett gap på ca 1mm i framkanten.
Kommer mera snart!
Stefan
Nåja, man kommer inte att se så värst mycket av inredningen i alla fall, det finns ju ingen!
Hela ”stabbepaketet” monterat på kroppen, det krävdes en hel del jucklande med slipstickan innan det passade som det skulle.
När limmet satt sig riggade jag klart stabben, hålen ser väldigt stora ut, men jag fyller dem med CA-lim senare.
Ett mycket litet sjunkmärke fylldes med CA-lim och efter ett par minuter kunde jag slipa ner det.
CA-lim går utmärkt att fylla mindre sprickor med, men man måste slipa ner inom max 5-10 minuter, när limmet väl härdat blir det hårdare än plasten!
Det korrugerade kabin-taket består av inte mindre än tre delar som måste passa ihop perfekt!
Jag började bakifrån med den största biten, efter lite slipande så blev skarven riktigt bra.
Den aktra vingskarven blev också bra men den kommer nog tyvärr att synas, men den kommer att döljas till stor del under den stora vingen.
Jag gjorde så gott jag kunde, vi får se när färgen kommer på.
Den främre takbiten passade bra mot vingen men lämnade ett gap på ca 1mm i framkanten.
Kommer mera snart!
Stefan
Stefan E- Linkebodamannen
Azgaron, cas, Marlin and Tobias like this post
Sv: Handley Page H.P.42 "Heracles", Airfix 1.144, FÄRDIG
Det syns att detta är gamla gjutformar.
Men du gör ett lysande jobb med den.
Starkt jobbat.
- Roland
Men du gör ett lysande jobb med den.
Starkt jobbat.
- Roland
rsm.gbg
Sv: Handley Page H.P.42 "Heracles", Airfix 1.144, FÄRDIG
Mycket snyggt jobbat på den gamla, men fina (?) modellen Stefan! Den har sådan karaktär, kan se mig Indiana Jones ta den förbi pyramiderna i något äventyr vi aldrig fick se..
Tobias
Marlin likes this post
Sv: Handley Page H.P.42 "Heracles", Airfix 1.144, FÄRDIG
Tack ska ni ha!
@Roland;
Ja, visst är formarna gamla och detaljeringen därefter, men jisses vad bra passformen har varit överlag, särskilt när man tänker på åldern på byggsatsen.
Det jag var som mest orolig över var att Airfix skulle ha använt sin moderna mjuka baby-blå plast i den här dubbeldäckaren.
Hjärtat sjönk när jag såg färgen på plasten när jag först öppnade lådan, hur ska detta gå?
Men Airfix har faktiskt använt en hårdare plast än den vanliga supermjuka, moderna plasten, inte heller var det den spröda, hårda silverfägade plasten från originalutgåvan heller.
Plasten i den här utgåvan påminner väldigt mycket om den plast Airfix använde på 70-80talet, nästan så man kan tro att det var ett osålt gammalt lager de hittat.
Väldigt lite sjunkmärken, de som finns är få och väldigt små, i stort sett inget gjutskägg, och nästan inga utstötsmärken och krispig gjutning överlag.
Kroppshalvorna och vingarna var spikraka, även om de var långa!
@Tobbe;
Ja, Indy borde ha tagit en H.P.42 till Kairo, den ligger rätt tidsmässigt!
Imperial Airways flög linjerna London - Kapstaden, London - Berlin och London - Karachi under mer än 10år med dessa bjässar!
Det tog 10dagar (12 dagar till Karachi) att flyga från London till Kapstaden, med ett otal mellanlandningar, räckvidden var 80mil och marchfarten var runt 150km/t (toppfart strax under 200km/t).
Det var ett annat sorts resande då...
Stefan
@Roland;
Ja, visst är formarna gamla och detaljeringen därefter, men jisses vad bra passformen har varit överlag, särskilt när man tänker på åldern på byggsatsen.
Det jag var som mest orolig över var att Airfix skulle ha använt sin moderna mjuka baby-blå plast i den här dubbeldäckaren.
Hjärtat sjönk när jag såg färgen på plasten när jag först öppnade lådan, hur ska detta gå?
Men Airfix har faktiskt använt en hårdare plast än den vanliga supermjuka, moderna plasten, inte heller var det den spröda, hårda silverfägade plasten från originalutgåvan heller.
Plasten i den här utgåvan påminner väldigt mycket om den plast Airfix använde på 70-80talet, nästan så man kan tro att det var ett osålt gammalt lager de hittat.
Väldigt lite sjunkmärken, de som finns är få och väldigt små, i stort sett inget gjutskägg, och nästan inga utstötsmärken och krispig gjutning överlag.
Kroppshalvorna och vingarna var spikraka, även om de var långa!
@Tobbe;
Ja, Indy borde ha tagit en H.P.42 till Kairo, den ligger rätt tidsmässigt!
Imperial Airways flög linjerna London - Kapstaden, London - Berlin och London - Karachi under mer än 10år med dessa bjässar!
Det tog 10dagar (12 dagar till Karachi) att flyga från London till Kapstaden, med ett otal mellanlandningar, räckvidden var 80mil och marchfarten var runt 150km/t (toppfart strax under 200km/t).
Det var ett annat sorts resande då...
Stefan
Senast ändrad av Stefan E den mån apr 04 2022, 15:52, ändrad totalt 1 gång
Stefan E- Linkebodamannen
Matt_Public and Tobias like this post
Sv: Handley Page H.P.42 "Heracles", Airfix 1.144, FÄRDIG
Wow, så länge?? Hade jag inte gissat.. Och Hade fått för mig att de bara flög mot orienten, Berlin var ju spännande!
Lika spännande som atlantångarna a la Titanic!
Lika spännande som atlantångarna a la Titanic!
Tobias
Sv: Handley Page H.P.42 "Heracles", Airfix 1.144, FÄRDIG
Snyggt jobbat Stefan! Ser snyggt ut!
Håkan
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Sv: Handley Page H.P.42 "Heracles", Airfix 1.144, FÄRDIG
Glipan i taket måste fixas till, jag klippte till ett par bitar tunn plasticard och limmade på plats…
När limmet torkat klippte jag ner bitarna, slipade av resten med en nagetfil och polerade upp plasten igen.
Förhoppningsvis skadade jag inte taket…
I efterhand så borde jag ha limmat dit plasticardbitarna INNAN jag limmade på taket, det hade varit mycket enklare att slipa ner det då, men det är lätt att vara efterklok!
Landstället gick på utan några som helst problem efter att alla gjutsömmar slipats av.
Lite flimsiga bitar, men det blev överraskande stabilt när limmet väl hade torkat.
Äntligen står hon på egna ben…
Som ni Kanske marker har jag lämnat byggbeskrivningen långt bakom mig nu.
Airfix vill att man bygger hela vingpaketet innan man monterar det på flygplanet!
IMG_9002 by Stefan Ericsson, on Flickr
Hela mitt inre revolterade mot den idén, NO WAY att jag skulle göra på det viset!
Det skulle göra hela bygget onödigt komplicerat och helt omöjligt att fixa till takskarvarna på ett rimligt sätt.
Så jag började med att limma dit undervingen, som ni sett, och sen fixa till taket.
NU är det läge att börja med övervåningen!
Jag började att slipa av alla gjutsömmar på alla stag som skall användas och limmade dit de stora, långa W-stagen först….
Jag limmade dit mitt-stagen som håller upp motorerna till övervingen.
Se upp här om ni bygger den här modellen, stagen är handade då stöttorna är olika långa, det syns knappt (skiljer bara 1-2mm), men det märks, tro mig!
När allt har torkat ordentligt kan man limma på övervingen till stöttorna, passningen är utmärkt, men det är ett rejält fippligt jobb.
Jag rekommenderar alla att borra upp hålen för alla stöttorna som jag har gjort, hålen är väldigt grunda och det kan ställa till problem.
Lite tejp för att hålla ihop det hela medan limmet torkar….
Kommer mera snart!
Stefan
När limmet torkat klippte jag ner bitarna, slipade av resten med en nagetfil och polerade upp plasten igen.
Förhoppningsvis skadade jag inte taket…
I efterhand så borde jag ha limmat dit plasticardbitarna INNAN jag limmade på taket, det hade varit mycket enklare att slipa ner det då, men det är lätt att vara efterklok!
Landstället gick på utan några som helst problem efter att alla gjutsömmar slipats av.
Lite flimsiga bitar, men det blev överraskande stabilt när limmet väl hade torkat.
Äntligen står hon på egna ben…
Som ni Kanske marker har jag lämnat byggbeskrivningen långt bakom mig nu.
Airfix vill att man bygger hela vingpaketet innan man monterar det på flygplanet!
IMG_9002 by Stefan Ericsson, on Flickr
Hela mitt inre revolterade mot den idén, NO WAY att jag skulle göra på det viset!
Det skulle göra hela bygget onödigt komplicerat och helt omöjligt att fixa till takskarvarna på ett rimligt sätt.
Så jag började med att limma dit undervingen, som ni sett, och sen fixa till taket.
NU är det läge att börja med övervåningen!
Jag började att slipa av alla gjutsömmar på alla stag som skall användas och limmade dit de stora, långa W-stagen först….
Jag limmade dit mitt-stagen som håller upp motorerna till övervingen.
Se upp här om ni bygger den här modellen, stagen är handade då stöttorna är olika långa, det syns knappt (skiljer bara 1-2mm), men det märks, tro mig!
När allt har torkat ordentligt kan man limma på övervingen till stöttorna, passningen är utmärkt, men det är ett rejält fippligt jobb.
Jag rekommenderar alla att borra upp hålen för alla stöttorna som jag har gjort, hålen är väldigt grunda och det kan ställa till problem.
Lite tejp för att hålla ihop det hela medan limmet torkar….
Kommer mera snart!
Stefan
Stefan E- Linkebodamannen
Azgaron and Marlin like this post
Sv: Handley Page H.P.42 "Heracles", Airfix 1.144, FÄRDIG
Schyssta öron! Du skulle nästan behållit dem.. ;)Snyggt fixat.
Och oj vad liten den blev helt plötsligt, när jag ser andra grejor för skalan. Men snygg, fortfarande!
Och oj vad liten den blev helt plötsligt, när jag ser andra grejor för skalan. Men snygg, fortfarande!
Tobias
Sv: Handley Page H.P.42 "Heracles", Airfix 1.144, FÄRDIG
Riktigt läcker sak Stefan.
Ska bli kul att se hur du riggar den.
Jag våndas inför en sådana uppgift.
Ge mig hellre 700 millimeter stora stenciler att applicera.
/Bosse
Ska bli kul att se hur du riggar den.
Jag våndas inför en sådana uppgift.
Ge mig hellre 700 millimeter stora stenciler att applicera.
/Bosse
Marlin
Sida 1 av 2 • 1, 2
Liknande ämnen
» Reliant Bond Bug, Airfix 1/32, FÄRDIG
» SR-N1 Hovercraft, Airfix 1/72, FÄRDIG
» BAC Concorde, Airfix 1/144, FÄRDIG
» A-4P Skyhawk - Airfix 1/72 - Färdig!
» Ferret Scout Car Mk.2, Airfix 1/35, FÄRDIG
» SR-N1 Hovercraft, Airfix 1/72, FÄRDIG
» BAC Concorde, Airfix 1/144, FÄRDIG
» A-4P Skyhawk - Airfix 1/72 - Färdig!
» Ferret Scout Car Mk.2, Airfix 1/35, FÄRDIG
IPMS Göteborg :: Modellsnack :: In The Works :: Civilt
Sida 1 av 2
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet
|
|