Figurmålning 101 - German Fallschirmjäger
+11
MagnusE
T-34
JOooCKE
Stefan Karlsson
Gigabyte
Caverö
Azgaron
Warsawpact
Janne.S
johan r
MiniStuff
15 posters
Sida 2 av 2
Sida 2 av 2 • 1, 2
Sv: Figurmålning 101 - German Fallschirmjäger
Oj massa glada färger på joddlaren!
Snyggt snyggt! å fortsatt lärorikt!
Snyggt snyggt! å fortsatt lärorikt!
Janne.S- Moderator
Snyggt!!!
Figur målning är något jag har haft svårt med men det ska nog gå bra efter det här
Jocke
Figur målning är något jag har haft svårt med men det ska nog gå bra efter det här
Jocke
JOooCKE
Mycket snygga cammo fält !!!!Hur gör du dom,, använder du en liten papp mall som du vänder o vrider på för att få så distingta o skarpa fält ?
Gigabyte
Mycket snyggt målat Markus! Kul att se en uppdatering!
Håkan
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Gigabyte skrev:Mycket snygga cammo fält !!!!Hur gör du dom,, använder du en liten papp mall som du vänder o vrider på för att få så distingta o skarpa fält ?
ingen mall nej
Stadig hand, lagom utspädd färg och en bra pensel. Sen är det bra att ha något typ av foto, referensbild etc. Hade i detta fallet studerat ett antal bilder i böcker och på nätet.
Och tack för alla fina ord.
/M
MiniStuff- Vicesheriff
Bumpar tråden. Om du fortsätter med figurren så lovar jag att handla från ministuff
Obed
Obed skrev:Bumpar tråden. Om du fortsätter med figurren så lovar jag att handla från ministuff
Sagt och gjort!
Här kommer en liten liten uppdatering...
Har tagit lite uppehåll på denna då jag har funderat på hur jag skulle göra "regnstrecken" som skall finnas på kammot, små typ hundratals streck i blek svart/mörkbrun färg ovanpå hela överdelen. Har nu testat lite på en liten del av jackan (dock inga bilder på det just nu) men är inte helt hundra på att det blir tillräckligt smått/svagt. Enklaste sättet är att använda en riktigt smal filtpenna och den jag använt är en Sakura 005 (vilket blir ca 0,2mm streck) svart, men skulle nog vilja ha en likadan i brunt.
Det jag däremot har lite bilder på är stövlarna som är målade med Charadon Granite (Citadel Foundation), som är en färg jag gillar skarpt, och sen övermålade med Badab Black Wash. Skall nog lägga till en highlight men har inte riktigt bestämt mig än.
Bilderna är tagna rätt nära och medvetet stora, ganska bra när man skall avslöja "skavanker" som man inte alltid ser med egna ögon. Hittade ett ställe jag behöver bättra på, se om ni kan hitta det också.
/M
Senast ändrad av MiniStuff den tis feb 07 2012, 22:03, ändrad totalt 1 gång (Orsak för redigering : fixat bildlänkarna)
MiniStuff- Vicesheriff
Ser riktigt bra ut Markus!
Håkan
Håkan
Hm, skulle väl vara det lilla bruna dutten på bralloran något annat hittar inte jag. Snygga kängor
Magnus
Magnus
MagnusE
MagnusE skrev:Hm, skulle väl vara det lilla bruna dutten på bralloran något annat hittar inte jag. Snygga kängor
Magnus
stämmer. om man kollar med "vanliga" ögon syns den knappt, men nu när jag vet att den är där så måste den bort.
/M
MiniStuff- Vicesheriff
ErikM skrev:Vart ser ni den?
Förstora 3:e bilden och kolla där byxa möter jacka på högra benet, en liten felmålning av mig - brunt från kammot ner på byxan. Ska åtgärda det så snart vi har grejat lite i huset frun o jag.
/M
MiniStuff- Vicesheriff
Ja där ja, Vad tydligt det syns nu när man vet om det
ErikM
Förutom denna tråds utmärkta instruktion fann jag en annan som inte var så dum faktiskt.
http://zyclyon-tutorials.blogspot.com/2009/03/1_28.html
Magnus
http://zyclyon-tutorials.blogspot.com/2009/03/1_28.html
Magnus
MagnusE
Klart intressant! Den tackar och bockar vi oss för man kan aldrig bli riktigt fullärd i detta.
/M
/M
MiniStuff- Vicesheriff
Inte skulle det gå att fixa till bilderna i denna tråd?
// Ernst
// Ernst
ernie87
ernie87 skrev:Inte skulle det gå att fixa till bilderna i denna tråd?
// Ernst
Du det är inte omöjligt. Hade bilderna på en privat server som inte "finns" längre men jag bör ha originalen kvar någonstans i datorn. Ska kolla runt lite...
/Markus
*edit: hittade bilderna och har fixat alla bildlänkar. Nu skulle jag bara leta fram figuren och slutföra den också
MiniStuff- Vicesheriff
Gott att se att bilderna är tillbaka!
Ser fram emot fortsättningen!
Håkan
Ser fram emot fortsättningen!
Håkan
Denna tråd var otroligt lärorik
Hoppas också på att den ska tas upp igen.
Hoppas också på att den ska tas upp igen.
Viggen
Sida 2 av 2 • 1, 2
Liknande ämnen
» Regn Fallschirmjäger
» blandad figurmålning
» Funderar på att börja med figurmålning
» Tränar upp min figurmålning... Ryska spcialstyrkor i vintercamo. Zvezda 1/35
» The German
» blandad figurmålning
» Funderar på att börja med figurmålning
» Tränar upp min figurmålning... Ryska spcialstyrkor i vintercamo. Zvezda 1/35
» The German