blandad figurmålning
+6
Matt_Public
cas
johan r
glimturen
TommyKillander
RVB
10 posters
Sida 1 av 11
Sida 1 av 11 • 1, 2, 3 ... 9, 10, 11
blandad figurmålning
hej
joinade nyss efter en rekommendation utav en från ett annat forum. vet inte riktigt vad jag ska tycka om denna sidan än, men jag hoppas att ett intresse för figurmålning finns här och att det finns någon poäng i att posta, men det lär visa sig.
tänkte starta denna tråden nu för framtida bruk där jag kommer att posta bilder utav mina växande armeer.
jag brinner för allt som har med modell världen att göra, bygger tanks, civilt, båtar, flyg osv, men brinner extra mycket för figurmålningen, i alla epoker i stort sätt, från forntida till modernt.
jag målar i så gott som alla skalor men är helt såld på 6mm då man får plats med så mycket på så liten plats, så ni kommer att få se mycket utav det.
detta får bli en presentation till att börja med och bilder kommer.
kan passa på att fråga, hur laddar man upp en bild här? går det att ladda direkt från datorn till denna sidan?
joinade nyss efter en rekommendation utav en från ett annat forum. vet inte riktigt vad jag ska tycka om denna sidan än, men jag hoppas att ett intresse för figurmålning finns här och att det finns någon poäng i att posta, men det lär visa sig.
tänkte starta denna tråden nu för framtida bruk där jag kommer att posta bilder utav mina växande armeer.
jag brinner för allt som har med modell världen att göra, bygger tanks, civilt, båtar, flyg osv, men brinner extra mycket för figurmålningen, i alla epoker i stort sätt, från forntida till modernt.
jag målar i så gott som alla skalor men är helt såld på 6mm då man får plats med så mycket på så liten plats, så ni kommer att få se mycket utav det.
detta får bli en presentation till att börja med och bilder kommer.
kan passa på att fråga, hur laddar man upp en bild här? går det att ladda direkt från datorn till denna sidan?
RVB
Sv: blandad figurmålning
Välkommen!
Det finns helt klart ett intresse för figurmålning här - personligen är jag skitkass på det så jag tar gärna åt mig tips så jag kanske blir lite bättre
Bilder länkar du från dina inlägg till t.ex. Photobucket, ImageShack eller liknande lagringstjänst. Det kan rent av finnas en tutorial på detta någonstans, men annars är det bara att fråga om hjälp
Tommy
Det finns helt klart ett intresse för figurmålning här - personligen är jag skitkass på det så jag tar gärna åt mig tips så jag kanske blir lite bättre
Bilder länkar du från dina inlägg till t.ex. Photobucket, ImageShack eller liknande lagringstjänst. Det kan rent av finnas en tutorial på detta någonstans, men annars är det bara att fråga om hjälp
Tommy
TommyKillander
stort tack:) jag hoppas jag kommer att trivas och att ni kommer gilla det ni kommer att få se framöver:).
har målat figurer sen barn, men känner mig inte som någon expert, finns så mycket att lära har jag märkt.
jaha, man måste gå den vägen alltså, ok, ska regga mig på något utav de sidorna, om man typ inte kan länka direkt från facebook? när jag reggade mig här så reggades jag även på en annan sida automatiskt såg jag, någon "serving" sida, såg ut att ha nått med bilder att göra. vad är det för något?
magnus
har målat figurer sen barn, men känner mig inte som någon expert, finns så mycket att lära har jag märkt.
jaha, man måste gå den vägen alltså, ok, ska regga mig på något utav de sidorna, om man typ inte kan länka direkt från facebook? när jag reggade mig här så reggades jag även på en annan sida automatiskt såg jag, någon "serving" sida, såg ut att ha nått med bilder att göra. vad är det för något?
magnus
RVB
Hej och välkommen till forumet!
Tips på att lägga upp bilder hittat du här:
https://ipmsgoteborg.swedishforum.se/t53-lagga-upp-bilder
Ser fram emot att se dina figurer!
Tips på att lägga upp bilder hittat du här:
https://ipmsgoteborg.swedishforum.se/t53-lagga-upp-bilder
Ser fram emot att se dina figurer!
glimturen
Hahahaha
Du kan ju inte bara lägga upp den bilden !!!!!!!
Varmt välkommen till vår skara!!!!!
Ser fram emot att följa dina byggen och lära mig mer i den ädla fiurmålningskonsten.
Du kan ju inte bara lägga upp den bilden !!!!!!!
Varmt välkommen till vår skara!!!!!
Ser fram emot att följa dina byggen och lära mig mer i den ädla fiurmålningskonsten.
johan r
Kul att du lydde mitt råd Magnus!
Varmt välkommen hit, hoppas att du trivs. Stället blir ju vad man gör det till, så går man all in och engagerar sig i vad alla går, så blir det mycket roligare för samtliga
Det går också att länka direkt till FB-bilder ifall man känner ett behov av att dela sådana.
Mycket nöje!
Rätt så stöddig kanon också!
Varmt välkommen hit, hoppas att du trivs. Stället blir ju vad man gör det till, så går man all in och engagerar sig i vad alla går, så blir det mycket roligare för samtliga
Det går också att länka direkt till FB-bilder ifall man känner ett behov av att dela sådana.
Mycket nöje!
Rätt så stöddig kanon också!
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Jag är CAS helhjärtade eko.cas skrev:Rätt så stöddig kanon, också!
Matt_Public- Master of DNF
tack för tipset om forumet:) och du har ju en poäng i det du säger, har spanat runt lite och har funnit mycket trevliga och fina bilder på andras byggen, så det ska bli ett nöje att engagera sig.
den är rätt så maffig och då är detta bara 1/72 versionen:P
den är rätt så maffig och då är detta bara 1/72 versionen:P
RVB
jag kan börja att posta lite bilder på det jag håller på med just nu. förutom ett karolin regemente i 28mm(bilder kommer på det också allt eftersom) så är det detta jag går all in för just nu, 6mm figurer. fruktansvärt enkla och snabba att måla då man enbart målar de viktigaste utstickande delarna utav figurerna och sedan låter en wash sköta resten. det blir självklart inte lika snyggt detaljerat som med de större skalorna, men det är liksom inte grejen med 6mm, att måla varje figur individuellt detaljerat, utan det är masseffekten man är ute efter, rader efter rader med trupper, tätt ihoppackade. jag är mycket för american civil war och romar tiden och målar därefter, men är även ett stort fan utav napoleon krigen, men har inte riktigt vågat mig på den eran i 6mm än(håller just nu på att studera hur man lägger upp målningen). jaja, nog med prat, här kommer bilderna, hoppas de gillas:)
RVB
och så några på karolin regementet näke-värmland som jag målar åt en familjemedlem
RVB
Sida 1 av 11 • 1, 2, 3 ... 9, 10, 11
Liknande ämnen
» Figurmålning 101 - German Fallschirmjäger
» Funderar på att börja med figurmålning
» Tränar upp min figurmålning... Ryska spcialstyrkor i vintercamo. Zvezda 1/35
» Funderar på att börja med figurmålning
» Tränar upp min figurmålning... Ryska spcialstyrkor i vintercamo. Zvezda 1/35
Sida 1 av 11
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet
|