blandad figurmålning
+6
Matt_Public
cas
johan r
glimturen
TommyKillander
RVB
10 posters
Sida 9 av 11
Sida 9 av 11 • 1, 2, 3 ... 8, 9, 10, 11
Sv: blandad figurmålning
hatten av själv för de kommentarerna:)
mycket lättare nu med allt nedpackat och märkt, att bara att dra fram och ställa upp, så när den sista nederländska divisionen är klar, så kommer mer noggranna bilder.
mycket lättare nu med allt nedpackat och märkt, att bara att dra fram och ställa upp, så när den sista nederländska divisionen är klar, så kommer mer noggranna bilder.
RVB
Bra lösning på förvaringen!
Håkan
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Håller på att organisera om bland alla bataljonerna, så varför inte passa på att ta en bild. Bara en droppe i havet utav första kåren,2:a nederländska divisionen
RVB
Imponerande många och ser snyggt ut!
Håkan
Håkan
tack ni båda:)
de är nederländare, så ingen disciplin och spikraka led råder;)
de är nederländare, så ingen disciplin och spikraka led råder;)
RVB
Helt enastående ,, vad med jobb som ligger i varje figur o tid ,,,hatten av för dig
// Kent
// Kent
Gigabyte
med tusentals nu målade, så är det nog hög tid att börja fundera på själva slagfältet. har frågat runt lite och försökt hitta ett lätt sätt att göra det på. eftersom det handlar om ett så stort fält, så fick jag rådet att dela upp fältet i 3-4 mindre sektioner, typ 1 för konfrontationerna i väst, en för de i mitten och en för de i öst(preusarna ni vet). nått som först fick mig att skratta men som sen nästan fick mig att falla bakåt på stolen då det såg så bra ut, är vanliga handdukar, aldrig sett något liknande förut som används för slagfälts material. krävs nog en hel del träning för att få till nyanserna, men nog är det något värt att forska lite mer kring tycker jag. här är 1 exempel
RVB
Intressant val av material! Bara att testa med ett gäng gamla handdukar!
Håkan
Håkan
back to the ancient.
napsarna får sig en kort paus så att jag kan måla 400 st utav dessa. alexander den stores macedoniska phalanf. skalan blir 1:1. extremt ömtåliga sarisas, redan lyckas ha sönder 2 st i min ivrighet att få börja med dem.
napsarna får sig en kort paus så att jag kan måla 400 st utav dessa. alexander den stores macedoniska phalanf. skalan blir 1:1. extremt ömtåliga sarisas, redan lyckas ha sönder 2 st i min ivrighet att få börja med dem.
RVB
Nu blåser det minsann upp till råtufft enligt den gamla skolan!
Men såhär kan vi väl inte hålla på utan stämningsmusik?
Men såhär kan vi väl inte hålla på utan stämningsmusik?
Matt_Public- Master of DNF
tror det jag med faktiskt, 400 sarissas, en hel skog utav spjut, kan knappt vänta tills det är klart:)
RVB
Wow!
En bredsida med fällda lansar på det viset kommer bli kalasers
Tommy
En bredsida med fällda lansar på det viset kommer bli kalasers
Tommy
TommyKillander
Story so far. Fick nå skit i ögat så jag har inte kunnat måla på hela helgen, men nu är det iaf half fart framåt i maskineriet.
RVB
Läckert!
Tur att ögat är på topp igen, det ser ut att behövas örnblick för att kunna måla det där!
Tommy
Tur att ögat är på topp igen, det ser ut att behövas örnblick för att kunna måla det där!
Tommy
TommyKillander
mönstren på sköldarna är inte så lätta, speciellt inte med en massa salva i ögat vilket gör allt suddigt, på vissa blev resultatet mer som kinesiska bokstäver än det riktiga mönstret , men tur att majoriteten utav de figurerna står mitt i massan utav allt och aldrig kommer att synas.
tack alla:)
tack alla:)
RVB
Vilket pill att måla alla sköldarna, men snyggt blev det!
Håkan
Håkan
Fina små figurer ,,inte lätt att måla i vanliga fall och verkligen imponerande då du inte har full synskärpa på ögonen vid det tillfället .
Snyggt jobbat där
//Kent
Snyggt jobbat där
//Kent
Gigabyte
Sida 9 av 11 • 1, 2, 3 ... 8, 9, 10, 11
Liknande ämnen
» Figurmålning 101 - German Fallschirmjäger
» Funderar på att börja med figurmålning
» Tränar upp min figurmålning... Ryska spcialstyrkor i vintercamo. Zvezda 1/35
» Funderar på att börja med figurmålning
» Tränar upp min figurmålning... Ryska spcialstyrkor i vintercamo. Zvezda 1/35