Junkers Ju87B Stuka
+4
Stefan E
Tobias
Matt_Public
LasseThid
8 posters
Sida 3 av 3
Sida 3 av 3 • 1, 2, 3
Sv: Junkers Ju87B Stuka
Snyggt! Bra början till lite chippning sen!
Håkan
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Japp, det är det som är tanken.
MRP White Aluminium som grund, lite hårspray på det och sedan RLM 70 och71 till cammot.
Tyvärr glömde jag av att jag skulle spraya hårspray innan jag målade hela undersidan i RLM 65, men det går nog att fixa till i alla fall. Jag får väl slaska på lite washer och panel liners och nöja mig med det...
Lite nybörjarfel här och var på grund av att jag inte varit helt fokuserad på sistone, men det blir vad det blir. Detta var ändå tänkt som ett experimentbygge i alla fall.
MRP White Aluminium som grund, lite hårspray på det och sedan RLM 70 och71 till cammot.
Tyvärr glömde jag av att jag skulle spraya hårspray innan jag målade hela undersidan i RLM 65, men det går nog att fixa till i alla fall. Jag får väl slaska på lite washer och panel liners och nöja mig med det...
Lite nybörjarfel här och var på grund av att jag inte varit helt fokuserad på sistone, men det blir vad det blir. Detta var ändå tänkt som ett experimentbygge i alla fall.
LasseThid
Matt_Public likes this post
NMF är då minsann ett underskattat utförande för Stukas.
Matt_Public- Master of DNF
Vi får se om det händer så mycket mer med denna då jag går på semester om en vecka, Escape From Tarkov uppdaterades och wipeade samt att det är skapligt väder ute.
Eventuellt får jag försöka multitaska genom att kolla på Twitch samtidigt som jag försöker måla färdigt Stukan eller också får den helt enkelt vänta till v31.
Eventuellt får jag försöka multitaska genom att kolla på Twitch samtidigt som jag försöker måla färdigt Stukan eller också får den helt enkelt vänta till v31.
LasseThid
Hoppsan...
MRP verkar inte vara någon höjdare att lägga ovan hårspray.
Jag skulle maska för kamouflaget, men var tvungen att flytta på tejpen...
MRP verkar inte vara någon höjdare att lägga ovan hårspray.
Jag skulle maska för kamouflaget, men var tvungen att flytta på tejpen...
LasseThid
Jag gjorde en del försök att rädda den, men den sköts ner ovanför papperskorgen och krashlandade i densamma...
Nåväl... Jag lärde mig en del nyttiga saker och det var huvudsyftet med den...
LasseThid
LasseThid skrev:Jag gjorde en del försök att rädda den, men den sköts ner ovanför papperskorgen och krashlandade i densamma...
SÅ illa var det väl inte???
Men jag förstår känslan, det har varit mer än nära för ett par av mina också...
Ibland är det bättre att stryka ett streck och gå vidare.
Stefan
Stefan E- Linkebodamannen
Nej med deet går väl att fixa..? Skulle vara tråkigt om den slängdes..
Om du slipar ner färgen.. Kör lite extra, utefter några väl vaalda panellinjer - så kan det se ut som ett vingbyte, eller del därav. Om färgerna blir nåågot annorlunda?
Trodde sån färg satt stenhårt..
Om du slipar ner färgen.. Kör lite extra, utefter några väl vaalda panellinjer - så kan det se ut som ett vingbyte, eller del därav. Om färgerna blir nåågot annorlunda?
Trodde sån färg satt stenhårt..
Tobias
Tydligen ska man vänta 24 timmar med att tejpa om man lagt ett lager hårspray under annars drar tejpen med sig färgen.
Och med färgen försvann även hårsprayen tydligen för den färg jag målade där för att fylla i satt som berget.
@Stefan: Ett antal mindre delar och detaljer bröts av i hanteringen, så det kändes som att den lika gärna kunde åka i papperskorgen.
Plus att det hade gått ännu fler om jag skulle försöka tvätta rent ovansidan av vingen för att försöka fixa den.
Och med färgen försvann även hårsprayen tydligen för den färg jag målade där för att fylla i satt som berget.
@Stefan: Ett antal mindre delar och detaljer bröts av i hanteringen, så det kändes som att den lika gärna kunde åka i papperskorgen.
Plus att det hade gått ännu fler om jag skulle försöka tvätta rent ovansidan av vingen för att försöka fixa den.
LasseThid
Helt underbar strip, den är klockren!
Kalle & Hobbe är vår absoluta favoritserie!
Stefan
Kalle & Hobbe är vår absoluta favoritserie!
Stefan
Stefan E- Linkebodamannen
Tobias likes this post
Sida 3 av 3 • 1, 2, 3
Liknande ämnen
» Kamouflage Ju87B-1 Stuka
» Revell Junkers JU 88 A4/D1 1/72
» Airfix 1:48 Junkers Stuka 87R-2, III./St. G.2
» JUnkers Ju87D Stuka, Hasegawa 1/32
» Junker Stuka
» Revell Junkers JU 88 A4/D1 1/72
» Airfix 1:48 Junkers Stuka 87R-2, III./St. G.2