IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

RAF Battle of Britain Airfield Set - Airfix 1/76

3 posters
Skapa nytt ämne   Svara på ämnet

Gå ner

RAF Battle of Britain Airfield Set - Airfix 1/76 Empty RAF Battle of Britain Airfield Set - Airfix 1/76

Inlägg av Azgaron tis jul 12 2022, 00:29

Jag började med detta bygge för ett litet tag sedan till ett gruppbygge på Facebook.

RAF Battle of Britain Airfield Set - Airfix 1/76 Raf_bob_airfield_set_76th_box

RAF Battle of Britain Airfield Set - Airfix 1/76 Raf_bob_airfield_set_76th_contents

Jag började med att ta loss och provpassa delar till Spitfiren.

RAF Battle of Britain Airfield Set - Airfix 1/76 Raf_bob_airfield_set_76th_build_1

Lite brittisk interiörfärg.

RAF Battle of Britain Airfield Set - Airfix 1/76 Raf_bob_airfield_set_76th_paint_1

Sen fick piloten lite färg.

RAF Battle of Britain Airfield Set - Airfix 1/76 Raf_bob_airfield_set_76th_paint_2

Så fort piloten var klar och lite detaljer målade kunde jag limma ihop kropp och vingar mm.

RAF Battle of Britain Airfield Set - Airfix 1/76 Raf_bob_airfield_set_76th_build_2

Egentligen hade det nog varit bäst att limma övre vinghalvorna först då där finns en kant som nu fick tryckas in under kanten på vingroten.
Det gick att fixa med lite trixande. Dock fick jag lite att fixa på undersidan.

RAF Battle of Britain Airfield Set - Airfix 1/76 Raf_bob_airfield_set_76th_build_3

Inga större svårigheter att få rätsida på det. Sen la jag på lite spackel på diverse fogar.
Under tiden det torkar så började jag med den ena tankbilen.

RAF Battle of Britain Airfield Set - Airfix 1/76 Raf_bob_airfield_set_76th_build_4

Det finns vare sig förare, ratt eller rattstång till denna, men det är möjligt att han tog dem med sig när han gick.
Den andra föraren har det inte lika lätt att smita iväg då han saknar ben! Smile

Det finns figurer med i trucksetet som behöver lite TLC för att bli av med allt gjutskägg! Smile

RAF Battle of Britain Airfield Set - Airfix 1/76 Raf_bob_airfield_set_76th_build_5

Underredet sattes ihop.

RAF Battle of Britain Airfield Set - Airfix 1/76 Raf_bob_airfield_set_76th_build_6

Klart för målning.

RAF Battle of Britain Airfield Set - Airfix 1/76 Raf_bob_airfield_set_76th_build_7

Sen fick delarna lite RAF blue (Hu96).

RAF Battle of Britain Airfield Set - Airfix 1/76 Raf_bob_airfield_set_76th_paint_3

Lite detaljer limmades.

RAF Battle of Britain Airfield Set - Airfix 1/76 Raf_bob_airfield_set_76th_build_8

Sen målade jag lite till!

RAF Battle of Britain Airfield Set - Airfix 1/76 Raf_bob_airfield_set_76th_paint_4

Sen kunde jag sätta ihop lite till.

RAF Battle of Britain Airfield Set - Airfix 1/76 Raf_bob_airfield_set_76th_build_9

RAF Battle of Britain Airfield Set - Airfix 1/76 Raf_bob_airfield_set_76th_build_10

Hjulen målades.

RAF Battle of Britain Airfield Set - Airfix 1/76 Raf_bob_airfield_set_76th_paint_5

Sen målades resten av bilen.

RAF Battle of Britain Airfield Set - Airfix 1/76 Raf_bob_airfield_set_76th_paint_6

Den andra tankbilen påbörjades.

RAF Battle of Britain Airfield Set - Airfix 1/76 Raf_bob_airfield_set_76th_build_11

Sen sattes den första bilen ihop.

RAF Battle of Britain Airfield Set - Airfix 1/76 Raf_bob_airfield_set_76th_build_12

Klarlack och dekaler ska på och sen förseglas innan vädring.

Fortsättning följer!

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009

Till överst på sidan Gå ner

RAF Battle of Britain Airfield Set - Airfix 1/76 Empty Sv: RAF Battle of Britain Airfield Set - Airfix 1/76

Inlägg av Azgaron ons jul 13 2022, 13:07

Kom på att detta nog skulle ligga under dioramor istället, så om nån snäll moderator/admin kan fixa detta, vore det bra! Smile

Har inte lagt upp fortsättningen än på min sajt än.
Har ingen annanstans att lägga upp bilderna då jag tycker det räcker att betala för ett ställe! Smile
Så det tar lite tid att posta ibland!

Håkan
Azgaron
Azgaron

RAF Battle of Britain Airfield Set - Airfix 1/76 Empty Sv: RAF Battle of Britain Airfield Set - Airfix 1/76

Inlägg av Tobias ons jul 13 2022, 20:08

Ah vad tufft! Förhöjer ju planen. Smile Haft något liknande en gång i tiden..
Tobias
Tobias

Azgaron likes this post

Inlägg av Stefan E ons jul 13 2022, 21:43

Snyggt bygge av de små last/Tankbilarna!   cheers

Stefan  sunny
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen

Azgaron and Tobias like this post

Inlägg av Azgaron ons jul 13 2022, 23:07

Tack Tobias och Stefan! Smile

Spitfiren, tankbilarna och figurerna har ju funnits som separata set tidigare om inte annat.
Sen har säkert Airfix gett ut lite olika varianter.

Håkan
Azgaron
Azgaron

Tobias likes this post

Inlägg av Tobias ons jul 13 2022, 23:52

Ja det var något ganska gammalt jag hade.. Även RAF crew har jag köpt..
Men dessa var snyggare!
Tobias
Tobias

Azgaron likes this post

Inlägg av Sponsored content

Sponsored content

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

Skapa nytt ämne   Svara på ämnet

Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet