IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Black Orc Blood Bowl-team

4 posters

Sida 1 av 2 1, 2  Nästa

Gå ner

Black Orc Blood Bowl-team Empty Black Orc Blood Bowl-team

Inlägg av Tobias sön jul 24 2022, 22:49

Tack Håkan för att du började för annars hade jag inte kommit igång.. Wink

Kör lite parallellt med de andra gubbarna - det där trollet kommer eventuellt att få proxa ett Mordheim-troll lite..

Detta:

Black Orc Blood Bowl-team 52238653796_83d326f2ea_hIMG_0908 by Tobias Björkman, on Flickr

Blev färdigmålade! Vaddå, Black orcs?? Wink

Köpte ju Mr Surfacer 1500 på burk när stambytet hindrade airbrushing..
Den är bra, men airbrusha är bättre - denna gröna plasten och att använda burk gjorde att jag fick putsa upp med ´sprutan ändå. Så de är redigt primade..

Black Orc Blood Bowl-team 52238649911_42357ee02c_hIMG_0910 by Tobias Björkman, on Flickr

Tappade en stackare ute på loftgången.. Ställde dem på den lutande brevlådan.. Känner lig lika slug som trollet.. Men plast.. Ett liitet jag i axelklaffen på en, ser bättre ut! och armen lossnade, men itne skadad - så lätt fixat!

Svårt att se mycket..

Black Orc Blood Bowl-team 52238661548_3d2433c8a4_hIMG_0909 by Tobias Björkman, on Flickr

Men här är det målat av någon annan. Black Orc Blood Bowl-team 52238663458_dca8327f60_zBloodBowlTroll_260bb025-300c-4881-85d7-a2da6055063b_580x by Tobias Björkman, on Flickr

Så snyggt blir det ju inte.. Men planen är att blanda ihop någon grön geggamoja från Tamiya och Gunze-färger och basa lite med. Sen penselmåla resten.
Har också dekaler till Orcs´en. Messade lite med Håkan - lyfte idén om att lägga på dem, lacka, och penselmåla över dekalerna, som mall. Kan det funka tro? Dekalerna ser liksom, kanske, "för" neat ut.

Skall bli roligt! Figurerna är riktigt jävla super-fett nica som kidsen (?) säger. Gillar dem starkt!


Senast ändrad av Tobias den mån jul 25 2022, 17:14, ändrad totalt 1 gång
Tobias
Tobias


Matt_Public likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Black Orc Blood Bowl-team Empty Sv: Black Orc Blood Bowl-team

Inlägg av Matt_Public mån jul 25 2022, 12:23

Tobias skrev:Köpte ju Mr. Surfacer 1500 på burk när stambytet hindrade airbrushing.
Den är bra, men att airbrusha är bättre.
Det här har du troligen redan koll på, men ändå: Värm gärna sprayburken i hetvatten (inte kokhett, utan från kranen) i två minuter innan du målar, färgen flödar bättre då.
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF


Till överst på sidan Gå ner

Black Orc Blood Bowl-team Empty Sv: Black Orc Blood Bowl-team

Inlägg av Tobias mån jul 25 2022, 12:55

Jo det har jag. Gjorde inte det varje gång för att jag var lat. Litar på att det är så, inte direkt jämfört. Smile Dock lägger den sig fint, färgen, det är nog bara att det ser annorlunda ut med grön plast under som syns på sina ställen. Den är itne "fet" elelr något (och jag har inte tvättat den)

Sitter o funderar på att testa spreja Citadell i sprutan.. Får ju förtunna typ 70%.. men funkar det, är fördelen att det gåt att bättra på, putsa, fixa, med pensel. Lite klurigare med blandad Tamiya och/eller Gunze.. Har dock sköna, gröna färger där..

Eller så penselmålar jag rätt upp-och-ner..

Trainded Troll - hur gick det till tro? Fetch Fish, få belöning. Lägga fisken på boll.. Eller på något som liknar motståndaren? Stora frågaor.. Men som coach vill jag veta..

Wink
Tobias
Tobias


Till överst på sidan Gå ner

Black Orc Blood Bowl-team Empty Sv: Black Orc Blood Bowl-team

Inlägg av Azgaron ons jul 27 2022, 07:16

Kul att se att det går framåt med dina figurer! Du har ju fått upp dina på plattorna, vilket är mer än jag har! Smile

Hehe, jo man kan ju verkligen undra hur de tränar troll! Smile

Proffsmålat troll är ju snyggt, men man får ju göra så gott det går! Smile

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

Black Orc Blood Bowl-team Empty Sv: Black Orc Blood Bowl-team

Inlägg av Tobias ons jul 27 2022, 12:16

Ja, hade nog vart lite seg med det om inte du också satt igång.. Men jag har liite Mordheim-grejor kvar med (Crossbow-Orcs snart klara med!)

hehe, jupp! Troligen ett frustrerande jobb. Breaking in Trolls..

Jupp, det kommer ju inte bli riktigt så nej. Men när man kikar lite och bryter ner det i delar.. Så känsn det iaf som om man kan göra det! hehe. Får ta det i etapper.
Tobias
Tobias


Azgaron likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Black Orc Blood Bowl-team Empty Sv: Black Orc Blood Bowl-team

Inlägg av Tobias mån aug 01 2022, 22:12

Stora framsteg.. Nu har alla fått textur-färg i form av Stirland Mud. Spelar ingen roll, jag målar ju den sen, men GWs texture-paints är helt ok! Tur man har gamla penslar som man kan slabba med dock!

Black Orc Blood Bowl-team 52255771177_a728f3ad51_hIMG_0943 by Tobias Björkman, on Flickr
Tobias
Tobias


Azgaron likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Black Orc Blood Bowl-team Empty Sv: Black Orc Blood Bowl-team

Inlägg av Azgaron tis aug 02 2022, 01:08

Bra start! Smile

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Tobias likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Black Orc Blood Bowl-team Empty Sv: Black Orc Blood Bowl-team

Inlägg av Tobias tis aug 02 2022, 13:32

tack Håkan. Smile

Gustaf Trolle:

Black Orc Blood Bowl-team 52258413214_10d50c0f45_hIMG_0945 by Tobias Björkman, on Flickr

Körde samma gröna färger som till min Orcs men lite andra ratios och mera av de ljusare lagren (Skarsnik Green).

Black Orc Blood Bowl-team 52258621010_4ddd3d4880_hIMG_0946 by Tobias Björkman, on Flickr

Mindre high-light på fjäll eller vad det är.. Skall förka washa ner dem lite och göra det andra lite ljusare. men med benfärgade taggar bland fjällen blir det nog ok utan tokstor skillnad. En del har målad dem mycket mörkare eller en helt annan färg.

Blir en ganska synlig linje på hans högra sida, mellan delarna, om man tittat vineklrätt. Du kanske hinner göra något på din Håkan? Men det syns knappt om man inte tittar rakt på, nära och in under armen.. Så jag kan leva med det. Men hade fyllt igen om jag vetat..


Synlig gjutlinje fram på hans vänstra ben som jag missat eller inte skrapat ordentligt.. Ignorerar det med.  Beroende på hur han blir får jag väl göra en ny.. Wink  Inte målat en sånhär stor figur innan. Och så stor är han itne eg..
Tobias
Tobias


Azgaron likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Black Orc Blood Bowl-team Empty Sv: Black Orc Blood Bowl-team

Inlägg av Tobias tis aug 02 2022, 18:32

Inte bästa bilden men lagt lite fler basfärger på Gustaf Trolle.. Wink

Black Orc Blood Bowl-team 52259156555_632cb05951_hIMG_0948 by Tobias Björkman, on Flickr
Tobias
Tobias


Azgaron likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Black Orc Blood Bowl-team Empty Sv: Black Orc Blood Bowl-team

Inlägg av Tobias tis aug 02 2022, 21:16

Skall han heta Gustaf Trolle elleer Jimmy Dean tro? Skän låt att spela när han lufsar in på plan..? Wink

Tobias
Tobias


Till överst på sidan Gå ner

Black Orc Blood Bowl-team Empty Sv: Black Orc Blood Bowl-team

Inlägg av Tobias tis aug 02 2022, 23:41

Målade lite till.. Mera imorgon!

Black Orc Blood Bowl-team 52259266651_035ffa2294_h296291628_384653493776121_6059943738937634721_n by Tobias Björkman, on Flickr
Tobias
Tobias


Azgaron likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Black Orc Blood Bowl-team Empty Sv: Black Orc Blood Bowl-team

Inlägg av Azgaron ons aug 03 2022, 00:06

Snyggt målat! Går ju framåt fint! Smile

Ska kolla det där med synliga skarvar och fylla i om det behövs!

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

Black Orc Blood Bowl-team Empty Sv: Black Orc Blood Bowl-team

Inlägg av Tobias ons aug 03 2022, 00:46

Ja just det, kan ju ta bild. Det är inte helt kul. Men det sitter inte helt öppet heller. Det poppade ut mer under målningen.
Tobias
Tobias


Till överst på sidan Gå ner

Black Orc Blood Bowl-team Empty Sv: Black Orc Blood Bowl-team

Inlägg av Tobias ons aug 03 2022, 12:58

Sitter o väntar på låsbyte så kan lika gärna måla? Very Happy

Fler basfärger - klorna fick just sin första, Zandri Dust följt av min gamla Devlan Mud Wash (har redan två Agrax som de heter nu men kvar en del Devlan, bra, brun wash!) - Ushabti Bone och Screaming Skull på G. Så samma färger som skallarna och benen typ.

Black Orc Blood Bowl-team 52260543254_f79de90e0b_h
Black Orc Blood Bowl-team 52260281533_a113bd27a4_h

En rolig figur. Smile En del folk målar insidan av öronen rosa eller annat. Får se hur mycket detaljer jag klarar men faktiskt nöjd, efter min förmåga, redan..
Sparar det lilla kräket i näven till sist, han har en boll också. Trollet kan ju kasta Goblins - risken är att han först är Stupid, som vanligt men också att han käkar upp Goblinen. Trollet är ju Always Hungry..
Vill nästa se det hända i första matchen.. Hehe.
Tobias
Tobias


Azgaron likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Black Orc Blood Bowl-team Empty Sv: Black Orc Blood Bowl-team

Inlägg av Tobias ons aug 03 2022, 16:03

Svårt att ta bra bilder.. Det gröna speciellt, lider.. Ser kladdigare ut på kort.. Men hittils ganska nöjd!

Black Orc Blood Bowl-team 52260575423_ecf2d73650_h
Black Orc Blood Bowl-team 52260576178_ecf8ffd432_h
Tobias
Tobias


Azgaron and Matt_Public like this post

Till överst på sidan Gå ner

Black Orc Blood Bowl-team Empty Sv: Black Orc Blood Bowl-team

Inlägg av Matt_Public ons aug 03 2022, 16:24

Black Orc Blood Bowl-team Jimmy-
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF


Tobias likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Black Orc Blood Bowl-team Empty Sv: Black Orc Blood Bowl-team

Inlägg av Tobias ons aug 03 2022, 16:34

Jimmy Dean it is? Wink

Hur tänkte du måla dina Troll Matte?  Jag har inte färgerna som GW föreslår för River Trolls, men funderar på att måla ett River Troll just så - får väl handla..
Tobias
Tobias


Matt_Public likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Black Orc Blood Bowl-team Empty Sv: Black Orc Blood Bowl-team

Inlägg av Matt_Public ons aug 03 2022, 21:28

Tobias skrev:Hur tänkte du måla dina troll, Matte? 
Hyfsat i linje med anvisningarna på lådan, skulle jag tro.

Men en eller annan avvikelse blir det så gott som alltid. GW ska liksom inte få sista ordet. Very Happy
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF


Till överst på sidan Gå ner

Black Orc Blood Bowl-team Empty Sv: Black Orc Blood Bowl-team

Inlägg av Tobias ons aug 03 2022, 21:51

haha, det är rätt. Smile De har ganska bra färgförslag, deras Base, layer, washer etc funkar ganska bra. Blir mera upp till om det är skit bakom penseln eller icke. och det vet jag ju att det inte är i Östersund. Wink
Min bild av Norrland är ju att det i bästa fall är en John bauer-skog utanför fönstert, i värsta fall lite elakare troll..

Wink
Tobias
Tobias


Till överst på sidan Gå ner

Black Orc Blood Bowl-team Empty Sv: Black Orc Blood Bowl-team

Inlägg av Azgaron tor aug 04 2022, 00:08

Går ju framåt fint! Ser bra ut! Smile

Ser fram emot att börja måla trollet sen! Smile

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Tobias likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Black Orc Blood Bowl-team Empty Sv: Black Orc Blood Bowl-team

Inlägg av Tobias tor aug 04 2022, 00:52

Tack. Smile

Ja det är kul, hehe. Det är en ikon på handsken, och lite snören. Målat snörena men det fösvann lite i washen.. Skall göra om det. Skippar nog dock märket, en Bad Moon har jag för mig. Men svårt att se vart det går.. Pallar itne.. Hehe.

Satte nr 13 på hans träskylt, dekalen, hehe. Kommer gå bra att rulla tärningarna för Stupid med nr 13.........
Tobias
Tobias


Till överst på sidan Gå ner

Black Orc Blood Bowl-team Empty Sv: Black Orc Blood Bowl-team

Inlägg av Tobias tor aug 04 2022, 12:19

Jimmy har fått sitt team-nr tilldelat!

Black Orc Blood Bowl-team 52261453232_d8e23a5c59_h

Tyckte 13 passar bra, mycket kan gå fel så många tärningar måste rullas så han inte gör något dumt.. 13 passar bra då! utmana ödet.. Wink
Sen kom jag på att det är 6 Gobbos och 6 Blorcs, så han är ju faktiskt nr 13!

Dekal. kanske skulle målat, den är lite liten.. Men kommer passa de andra nuffror bra iaf.

Tänka kladda ihop Gobbon o bollen ikväll.
Tobias
Tobias


Azgaron and Matt_Public like this post

Till överst på sidan Gå ner

Black Orc Blood Bowl-team Empty Sv: Black Orc Blood Bowl-team

Inlägg av Tobias tor aug 04 2022, 13:59

Tobias
Tobias


Azgaron and Matt_Public like this post

Till överst på sidan Gå ner

Black Orc Blood Bowl-team Empty Sv: Black Orc Blood Bowl-team

Inlägg av Matt_Public tor aug 04 2022, 19:19

Tobias skrev:Min bild av Norrland är ju att det i bästa fall är en John Bauer-skog utanför fönstret, i värsta fall lite elakare troll.
Jag har faktiskt ett naturreservat inom bekvämt promenadavstånd. Urskog och rikkärr, det är primitivt värre där. Trollskådning värd namnet måste man dock åka till Strömsund för och där räknas man som hona ifall ens naglar är någorlunda rena. Neutral


Senast ändrad av Matt_Public den tor aug 04 2022, 19:22, ändrad totalt 1 gång
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF


Marlin likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Black Orc Blood Bowl-team Empty Sv: Black Orc Blood Bowl-team

Inlägg av Tobias tor aug 04 2022, 19:22

Ajdå.. Hur många klor finns det på deras händer där? Fem - eller sex? Och är de duktiga på banjo?

Wink
Tobias
Tobias


Till överst på sidan Gå ner

Black Orc Blood Bowl-team Empty Sv: Black Orc Blood Bowl-team

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 1 av 2 1, 2  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet