IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Aoshima's 1/24 D1GP Team Samurai Project FC3S RX-7

+2
JOooCKE
Warsawpact
6 posters
Skapa nytt ämne   Svara på ämnet

Gå ner

Aoshima's 1/24 D1GP Team Samurai Project FC3S RX-7 Empty Aoshima's 1/24 D1GP Team Samurai Project FC3S RX-7

Inlägg av Warsawpact ons aug 26 2009, 18:09

Aoshima's 1/24 D1GP Team Samurai Project FC3S RX-7 Nomura
Maythe sound of a roaring FC3S engine guide you ! - Nomura Ken



Några "få" dagar kvar till modell GBG och som vi alla vet så kommer denna edition av Modell GBG att ha temat JAPAN.
....ett vinnande koncept helt enkelt!
Vad symboliserar Japan om inte vråltrimmade riskokare med ofantligt mycket reklam på !? Jag tänkte nämligen dra mitt strå till stacken och bygga så mycket jag möjligen kan på mina D1 bilar innan Modell GBG går av stapeln.

Och nu, utan några fler uppehåll, ger jag er Team Samurai Project Rx-7.

Aoshima's 1/24 D1GP Team Samurai Project FC3S RX-7 _DSC3360

Aoshima's 1/24 D1GP Team Samurai Project FC3S RX-7 _DSC3361

Aoshima's 1/24 D1GP Team Samurai Project FC3S RX-7 _DSC3364
D1GP emblemet. Skönt att veta att det är officeillt godkänt av D1GP concernen. Kvalitet, likhet med orginalet och generellt j****gt bra kit.
Inte många kits man ser sådant på, kanske någon airliner eller F-16 som har ett litet "Fjolling" ( Boeing ) märke tryckt längst bak, längst ner, i byggritningen.
Inte här, ack nej.....wear it whit pride!

Aoshima's 1/24 D1GP Team Samurai Project FC3S RX-7 _DSC3365
Vad som väntas ta form till en illgul Mazda RX-7a.
Warsawpact
Warsawpact
Starwarsviritous
Starwarsviritous


Till överst på sidan Gå ner

Aoshima's 1/24 D1GP Team Samurai Project FC3S RX-7 Empty Sv: Aoshima's 1/24 D1GP Team Samurai Project FC3S RX-7

Inlägg av JOooCKE ons aug 26 2009, 18:15

Det här ska bli riktigt kul att följa ! Very Happy
Och jag har ju inte skaffat mig någon D1 bil ännu Neutral
Jag bara måste göra det !

Lycka till.

Jocke
JOooCKE
JOooCKE


Till överst på sidan Gå ner

Aoshima's 1/24 D1GP Team Samurai Project FC3S RX-7 Empty Sv: Aoshima's 1/24 D1GP Team Samurai Project FC3S RX-7

Inlägg av Azgaron ons aug 26 2009, 18:27

Ser intressant ut! Lycka till med byggandet så du hinner till Modell Gbg!

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

Aoshima's 1/24 D1GP Team Samurai Project FC3S RX-7 Empty Sv: Aoshima's 1/24 D1GP Team Samurai Project FC3S RX-7

Inlägg av Warsawpact ons aug 26 2009, 18:28

JOooCKE skrev:Det här ska bli riktigt kul att följa ! Very Happy
Och jag har ju inte skaffat mig någon D1 bil ännu Neutral
Jag bara måste göra det !

Lycka till.

Jocke

Tack Jocke Very Happy

Wentzels i Stockholm har mängder med D1GP bilar, så om du har vägarna förbi huvudstaden så är Wentzels Hobby väl värt ett besök.
Du kan faktiskt beställa driftbilar eller vilka modeller som helst från Wentzels nu uppdaterade hemsida. Väldigt enkelt och framförallt om du beställer något som de redan har så borde det gå fort som sjutton att få den hemskickad.
Warsawpact
Warsawpact
Starwarsviritous
Starwarsviritous


Till överst på sidan Gå ner

Aoshima's 1/24 D1GP Team Samurai Project FC3S RX-7 Empty Sv: Aoshima's 1/24 D1GP Team Samurai Project FC3S RX-7

Inlägg av JOooCKE ons aug 26 2009, 18:32

Ska se hur mycket pengar jag har kvar efter modell GBG , kanske blir en blitz Skyline då Laughing

Jocke
JOooCKE
JOooCKE


Till överst på sidan Gå ner

Aoshima's 1/24 D1GP Team Samurai Project FC3S RX-7 Empty Sv: Aoshima's 1/24 D1GP Team Samurai Project FC3S RX-7

Inlägg av Janne.S ons aug 26 2009, 20:21

Se där...hoppas inte dekalerna tröttar ut dig Razz


Är den klar än?


Edit/
Titta man behöver bara ha kunskap i modell bygge om man är under 15! (läs den suddiga texten under D1 emblemet)
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Aoshima's 1/24 D1GP Team Samurai Project FC3S RX-7 Empty Sv: Aoshima's 1/24 D1GP Team Samurai Project FC3S RX-7

Inlägg av Warsawpact ons aug 26 2009, 20:37

Janne.S skrev:Se där...hoppas inte dekalerna tröttar ut dig Razz


Är den klar än?


Edit/
Titta man behöver bara ha kunskap i modell bygge om man är under 15! (läs den suddiga texten under D1 emblemet)

.....det är räknat i drifting år.

Dekalerna på den här magnifika mazdan är ca 50% mindre till mängden än till mina gröna KEI Silvia S15 som finns på forumet. Dock så är dekalerna klart maffigare i storlek.

Bilen är lika färdig som Windows Vista är i dagsläget, dvs, far from complete Cool
Warsawpact
Warsawpact
Starwarsviritous
Starwarsviritous


Till överst på sidan Gå ner

Aoshima's 1/24 D1GP Team Samurai Project FC3S RX-7 Empty Sv: Aoshima's 1/24 D1GP Team Samurai Project FC3S RX-7

Inlägg av bjork_larsson tor aug 27 2009, 13:11

Men, men, men du? Vad skall detta bli? En damsugare, eller vad är det för någe? Razz

Terje
bjork_larsson
bjork_larsson


Till överst på sidan Gå ner

Aoshima's 1/24 D1GP Team Samurai Project FC3S RX-7 Empty Sv: Aoshima's 1/24 D1GP Team Samurai Project FC3S RX-7

Inlägg av merlin1953packard fre aug 28 2009, 00:45

Jaha, ännu en drifting-bil! Ser ut att vara en färgglad rackare. Är den avbildade mannen i inledningen chauffören till densamma?
merlin1953packard
merlin1953packard


Till överst på sidan Gå ner

Aoshima's 1/24 D1GP Team Samurai Project FC3S RX-7 Empty Sv: Aoshima's 1/24 D1GP Team Samurai Project FC3S RX-7

Inlägg av Warsawpact lör aug 29 2009, 12:11

bjork_larsson skrev:Men, men, men du? Vad skall detta bli? En damsugare, eller vad är det för någe? Razz

Terje

Dammsugare, nej....det är faktiskt ingen Honda.


merlin1953packard skrev:Jaha, ännu en drifting-bil! Ser ut att vara en färgglad rackare. Är den avbildade mannen i inledningen chauffören till densamma?

Jag har äntligen fått fram ett fotografi på föraren. Inte undra på att de kallas för Team Samurai med han som förare (...och maskot)
Han är en riktig skojare, på round 5 i Ebisu år 2007 så moonade han åt publiken när han åkte förbi på uppvisningsloppet.....i 110 knyck.
Aoshima's 1/24 D1GP Team Samurai Project FC3S RX-7 1067

Mannen i inledningen är myten, legenden, titanen, hänföraren, guden, Ken "Saru" Nomura och han kör för Team Blitz i sin kritvita Nissan Skyline ER-34
Jag har några foton som strax kommer upp, härnäst blir det till att skära upp hela fronten.
Warsawpact
Warsawpact
Starwarsviritous
Starwarsviritous


Till överst på sidan Gå ner

Aoshima's 1/24 D1GP Team Samurai Project FC3S RX-7 Empty Sv: Aoshima's 1/24 D1GP Team Samurai Project FC3S RX-7

Inlägg av Warsawpact lör aug 29 2009, 18:48

Aoshima's 1/24 D1GP Team Samurai Project FC3S RX-7 DSC03371

Aoshima's 1/24 D1GP Team Samurai Project FC3S RX-7 DSC03370

Aoshima's 1/24 D1GP Team Samurai Project FC3S RX-7 DSC03369

En snabb foto update.
Fronten skall möbleras om samt att genierna på Aoshima har av någon anledning tyckt att inkludera alla sidolister och bumpers i själva chassit var bara tramms.............
Warsawpact
Warsawpact
Starwarsviritous
Starwarsviritous


Till överst på sidan Gå ner

Aoshima's 1/24 D1GP Team Samurai Project FC3S RX-7 Empty Sv: Aoshima's 1/24 D1GP Team Samurai Project FC3S RX-7

Inlägg av Janne.S lör aug 29 2009, 20:07

Se där...det börjar röra på sig i Borås åxå Very Happy
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Aoshima's 1/24 D1GP Team Samurai Project FC3S RX-7 Empty Sv: Aoshima's 1/24 D1GP Team Samurai Project FC3S RX-7

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

Skapa nytt ämne   Svara på ämnet
 
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet