Tobbes lilla Warhammer-armé..
+5
glimturen
Azgaron
Asuraswe
Sadolf
Tobias
9 posters
Sida 3 av 16
Sida 3 av 16 • 1, 2, 3, 4 ... 9 ... 16
Sv: Tobbes lilla Warhammer-armé..
Tack. Fan, jag kom nog aldrig så långt eller så har jag glömt den.. Men vet hur den är, typ, på brädet.. Elak.. Blir jobbigt att stabba med spjuten..
Måste fasiken kika om det finns att lira igen.. Eller skall man lira Total War: Warhammer 1-3? Fastnat i Diablo 1 igen, hehe... Men kanske 2-3 snart?
Gillar Orcs´en i WHFB (och 40k) som fan, bra humor. Bra färg.. I Sagan om (Stjrärt-)ringen är de inte roliga, bara onda, det funkar inte..
De flesta gillar Goblins mera (och de är eg regelmässigt bättre) - en polare i Varberg kör stenhårt på rena Goblins i både WHFB och Mordheim.. Så han får citat av mig från böckerna..
"-Gork an´ Mork made da Gobblinz for us ta kick, kill an eat. Dey is nothin´, dey is less than nothin´. Even dere magic is weak an´ pointless. Only use dey got in a fight iz katchin´ Humie arrows. Wiv der´ eadz.."
Bra med mörk humor.. Sen har vi ju han Orcen som hittade en hjälm - som inte passade huvudet.. Så han bankade - huvudet, tills det passade hjälmen.... Priceless.
Måste fasiken kika om det finns att lira igen.. Eller skall man lira Total War: Warhammer 1-3? Fastnat i Diablo 1 igen, hehe... Men kanske 2-3 snart?
Gillar Orcs´en i WHFB (och 40k) som fan, bra humor. Bra färg.. I Sagan om (Stjrärt-)ringen är de inte roliga, bara onda, det funkar inte..
De flesta gillar Goblins mera (och de är eg regelmässigt bättre) - en polare i Varberg kör stenhårt på rena Goblins i både WHFB och Mordheim.. Så han får citat av mig från böckerna..
"-Gork an´ Mork made da Gobblinz for us ta kick, kill an eat. Dey is nothin´, dey is less than nothin´. Even dere magic is weak an´ pointless. Only use dey got in a fight iz katchin´ Humie arrows. Wiv der´ eadz.."
Bra med mörk humor.. Sen har vi ju han Orcen som hittade en hjälm - som inte passade huvudet.. Så han bankade - huvudet, tills det passade hjälmen.... Priceless.
Tobias
Orcs var superroliga i gamla warcraft 1 och 2...Om man minns det...
Sadolf
Tobias likes this post
De är ganska lika Warhammer Orcs va? Spelade men inte så mycket, brorsan hade det - och datorn..
Tobias
Ja det är just det spelet jag snackade om... Historien om steam tank är bra...heheh.
Bra spel och mycket humör i den...
Bra spel och mycket humör i den...
Sadolf
Jag lånade det av en polar så kom nog itne så långt, hade det ett kort tag. Men gillade det jag såg. Skall kika lite.
Tobias
Det finns ett video på youtube med hela spelet i princip.
Den hade mycket känsla man spelar med figurer, det var gott humör och intressant manus...
Superspel!
"Ze Orcs Ze orcs..zey commink for our tonk!!"
Den hade mycket känsla man spelar med figurer, det var gott humör och intressant manus...
Superspel!
"Ze Orcs Ze orcs..zey commink for our tonk!!"
Sadolf
Jag kör den i bakgrunden när jag målar.. Bra röster o såm, kul som fan!
Tobias
"-Crush them!" "-We are victorious!!" och de där goofy nyllena, haha. Love it.
Skall hämta förstärkning senare........
Skall hämta förstärkning senare........
Tobias
Det bästa i dark omen är när en magiker dör - ljudet vilken de ger ut---IZZZZZZZZ.
Eller historien om när de öppnade en grimoar och magiker kommer typ halvmanglad med blåöga och sönderrivna kläder...Jag hade gott skratt...
Eller historien om när de öppnade en grimoar och magiker kommer typ halvmanglad med blåöga och sönderrivna kläder...Jag hade gott skratt...
Sadolf
Tobias likes this post
Eller hur? Squigs ör klockrena, roliga modeller med.. Jag har 10 så de bumpar upp dem till 20. Måste skaffa fler baser dock, herderna har inga just nu..
Satt ihop 8 redan.. Hoppas jag kan måla dem hyfsat likadant som de första..
Black orcsen är lite jobbiga att ranka upp men skall nog få ihop det med..
Haha! Jag har itne sett det Sadolf! Måste kika vidare, hehe. Låter festligt. Typ..
Satt ihop 8 redan.. Hoppas jag kan måla dem hyfsat likadant som de första..
Black orcsen är lite jobbiga att ranka upp men skall nog få ihop det med..
Haha! Jag har itne sett det Sadolf! Måste kika vidare, hehe. Låter festligt. Typ..
Tobias
De trillade ihop fort! Dum vinkel för skyttegraven mellan huvud, kropp o ben ser överdriven ut här.. Det blir fint när de är målade. Svårt att åtgärde med, skulle kräva väldigt omfattande skulptering. Men som sagt, det ser bra ut när de är målade.
Den enda som blir lite tråkig (jag kombinerade inga huvuden och kroppar identiskt som förra omgången) är han som käkar en Goblin kanske.. Men vad gör man? Funderade på att ändra goblinens ben men struntade i det till slut. Risk för fuck ups.. inte värt det.
Målat baserna med textur-färg redan, fortsätter med Blorcs och målar lite på spindelkillarna (skinn)..
Den enda som blir lite tråkig (jag kombinerade inga huvuden och kroppar identiskt som förra omgången) är han som käkar en Goblin kanske.. Men vad gör man? Funderade på att ändra goblinens ben men struntade i det till slut. Risk för fuck ups.. inte värt det.
Målat baserna med textur-färg redan, fortsätter med Blorcs och målar lite på spindelkillarna (skinn)..
Tobias
Tjusigt! Det går ju framåt fint!
Håkan
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hela scoutgänget redo att hjälpa en tant över gatan!
Haha, eller hur! Skulle dra på röd nr 2 på dem, satt lite tankspridd och greppade min MLT istället för IPA eller min Ultimate Acryclic Thinner.. Blev sådär i blandningen. provade itne att spruta det..
Kan itne rekommendera MLT till den typen av akrylfärg! Hehe..
Kan itne rekommendera MLT till den typen av akrylfärg! Hehe..
Tobias
Azgaron likes this post
Lite oklart vad "Matte" står o fiskar efter utåt sidan där - ja vad gör han Matte?
Tobias
Tjusigt! Din armé artar sig fint!
Håkan
Håkan
Tack Håkan.
Beställde väl detta den femte januari, från England.. Tog mer än 3v att skicka, sen skulle tullen ha sitt och sega. Sen PostNord-lotteriet.. Det avr iaf inte krångligt att få ut det på hemköp, trevlig kille..
En stridsvagn och lite bågskyttar plus extra boyz till de andra två mobsen..
Skall strippa besättningen i vagnen, gjutlinjer och färgerna passar inte.. Men behållar vagnen som den är. Selen till grisarna är inkomplett men funkar och bladen på hjulen måste ersättas. men easy peasY!
Beställde väl detta den femte januari, från England.. Tog mer än 3v att skicka, sen skulle tullen ha sitt och sega. Sen PostNord-lotteriet.. Det avr iaf inte krångligt att få ut det på hemköp, trevlig kille..
En stridsvagn och lite bågskyttar plus extra boyz till de andra två mobsen..
Skall strippa besättningen i vagnen, gjutlinjer och färgerna passar inte.. Men behållar vagnen som den är. Selen till grisarna är inkomplett men funkar och bladen på hjulen måste ersättas. men easy peasY!
Tobias
Azgaron and glimturen like this post
Lite att pyssla med, men ser ju trevligt ut!
Håkan
Håkan
Tobias likes this post
Sida 3 av 16 • 1, 2, 3, 4 ... 9 ... 16
Liknande ämnen
» Min lilla samling :)
» Min lilla Su-37 Berkut
» Eduards lilla MIG-15
» Min lilla ninjanurse
» Dwarfen mountain holds - Mitt lilla armébygge
» Min lilla Su-37 Berkut