Tobbes lilla Warhammer-armé..
+5
glimturen
Azgaron
Asuraswe
Sadolf
Tobias
9 posters
Sida 4 av 16
Sida 4 av 16 • 1, 2, 3, 4, 5 ... 10 ... 16
Sv: Tobbes lilla Warhammer-armé..
Inte vart så produktiv med målandet.. Men rensat upp lite orcs med två choppas.. De sista fem var ganka horrible.. begagnade, mycket gjutlinjer.. och limmade med mycket superlim.. emn det är enklare att bryta isär superlim-limmade plastgubabr! Så inte helt dåligt..
De komemr bli 20st. Sen troddde jag att de extra fem med spjut från samma begagnadehög var körda. men jag komemr få ihop dem med!
Lite snygga huvuden till dem, några från Matte!
Alltid tar något sluit - nu texture paint till baserna.. Men får fixa det1 Dock ingen brådska.. Skall rensa dessa "nya" med spjut och har de med pilbågar att måla..
De komemr bli 20st. Sen troddde jag att de extra fem med spjut från samma begagnadehög var körda. men jag komemr få ihop dem med!
Lite snygga huvuden till dem, några från Matte!
Alltid tar något sluit - nu texture paint till baserna.. Men får fixa det1 Dock ingen brådska.. Skall rensa dessa "nya" med spjut och har de med pilbågar att måla..
Tobias
Azgaron, Matt_Public and Asuraswe like this post
Han är ju det Matte?? Eller hur, haha! Jag använde inte den manliga torson med två läder-remmar dock, en annan snubbe fick den..
Haha, elelr hur Sadolf!
Haha, elelr hur Sadolf!
Tobias
Snyggt knåpat Tobbe! Fina huvuden att välja på!
Håkan
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
haha, de är värdefulla.. Sparar de som blir över tills jag får ihop fler bitz.. Har inga reserver alls nu.. men de fem är rensade och fixade. Nu med sköldarmen limmad innan målning.
ja gillar han med top-knot´en med, hehe!
Delarna ser ut så här från början, gjutlinjer och superlim-skräp... Men rensade relativt fort!
Bakre ranken i mob´en..
LKite udda att spendera tid på individuella boyz i en hord-armé men jag gillar figurerna..
De blir 25 då, sen 20 i en annan mob med två choppaz. En bra "core" tillsammans med Bight Goblins (40 plus 20). Har ganska ok med infanteri nu.. Skall bara måla upp den halvan som iten är målad, hehe..
Delarna ser ut så här från början, gjutlinjer och superlim-skräp... Men rensade relativt fort!
Bakre ranken i mob´en..
LKite udda att spendera tid på individuella boyz i en hord-armé men jag gillar figurerna..
De blir 25 då, sen 20 i en annan mob med två choppaz. En bra "core" tillsammans med Bight Goblins (40 plus 20). Har ganska ok med infanteri nu.. Skall bara måla upp den halvan som iten är målad, hehe..
Tobias
Azgaron and glimturen like this post
Tobias skrev:haha, de är värdefulla.. Sparar de som blir över tills jag får ihop fler bitz.. Har inga reserver alls nu.. men de fem är rensade och fixade. Nu med sköldarmen limmad innan målning.
Bakre ranken i mob´en..
Är inne på lite samma linje, att göra varje gubbe individuell. Kanske är för att jag trots allt mest lurar skirmish spel
Asuraswe
Tobias likes this post
Ja men det är kul. Hade du spelat Mordheim? Det är ju fantastiskt roligt, om de man spelar med inte ballar ur.. men potentioellt fantastiskt roligt. Reglerna finns ju gratis ochuppbackas av en bra community. Lagom stora Warband med.
Tobias
Asuraswe likes this post
Snyggt knåpat Tobbe!
Håkan
Håkan
Tobias skrev:Ja men det är kul. Hade du spelat Mordheim? Det är ju fantastiskt roligt, om de man spelar med inte ballar ur.. men potentioellt fantastiskt roligt. Reglerna finns ju gratis ochuppbackas av en bra community. Lagom stora Warband med.
Mordheim har jag inte spelat. Bara, necromunda
Asuraswe
Det är typ Necromunda för Warhamemr. Riktigt kuL!
Kika på reglerna
Det är populärt bland ganska trevligt folk, generellt.
Kika på reglerna
Tobias
Stiliga gossar!
Tack, gillar dem skarpt.. Skall plocka fram ´sprutan, som stoppats undan, och grunda dem, Arrer Boyz och de två herrarna i stridsvagnen..
Tobias
Tobias skrev:Det är typ Necromunda för Warhamemr. Riktigt kuL!
Kika på reglerna
Verkar vara ett roligt spel
Asuraswe
Tobias likes this post
Det är super.. Har dålig koll på om folk spelar i Göteborg men det finns en del i Varberg, på TOK. En del är till och med trevliga..
Tobias
Asuraswe likes this post
Det är rätt mycket på tok i Varberg, har jag hört.Tobias skrev:[...] men det finns en del i Varberg, på TOK.
Matt_Public- Master of DNF
cas and Tobias like this post
Tobias skrev:Det är super.. Har dålig koll på om folk spelar i Göteborg men det finns en del i Varberg, på TOK. En del är till och med trevliga..
Vi har en kampanj på gång på Gast. Dock är det alltid trevligt med miljöombyte
Asuraswe
Matt_Public skrev:Det är rätt mycket på tok i Varberg, har jag hört.Tobias skrev:[...] men det finns en del i Varberg, på TOK.
Haha. Matte såklart..
Vart hålelr GAST hus?
Tobias
Ah, är nog lite på gång igen.. Kommit lite mera info om The Old World - men itne när det komemr.. Dock verkar baserna bli större.. Gah.. Kommer itne basa om, kommer använda "spacer trays". För att kunna spela äldre upplagor och pallar inte..
Men de där sista fem spjutkillarna har fått primer, så även stridsvagnsbesättningen. Även grundat de tio Arrer Boyz´en..
Piskorna är inte till för de flatulenta grisarna utan de man kör förbi, friend or foe..
Men de där sista fem spjutkillarna har fått primer, så även stridsvagnsbesättningen. Även grundat de tio Arrer Boyz´en..
Piskorna är inte till för de flatulenta grisarna utan de man kör förbi, friend or foe..
Tobias
Azgaron likes this post
Blir fint när de får lite färg på sig också!
Håkan
Håkan
Ja jag är äntligen lite penselmålnings-sugen igen.. Och jag gillar att måla spear-Orcs. Herrarna med piskor är skäna med och kommer ge horden ltie oompf!
Tobias
Azgaron likes this post
Sida 4 av 16 • 1, 2, 3, 4, 5 ... 10 ... 16
Liknande ämnen
» Min lilla samling :)
» Min lilla Su-37 Berkut
» Eduards lilla MIG-15
» Min lilla ninjanurse
» Dwarfen mountain holds - Mitt lilla armébygge
» Min lilla Su-37 Berkut
» Eduards lilla MIG-15
» Min lilla ninjanurse