Tobbes lilla Warhammer-armé..
+5
glimturen
Azgaron
Asuraswe
Sadolf
Tobias
9 posters
Sida 5 av 16
Sida 5 av 16 • 1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 10 ... 16
Sv: Tobbes lilla Warhammer-armé..
Ett stycke stridsvagn.. Köpte ju den begagnad, strippade herrarna från färg. De var snygga men hade tydliga gjutlinjer och gul rustning.. Nu ser de ut som mina orcs.. Vagnen saknar en del delar, bla selen till grisarna skall ha lite mer och bladen vid hjulen kom itne med. Bannéret var avbrutet så klippte ned det helt. Men kommer fixa fler som blir kompletta så kanske bra att de ser olika ut.
Snubban baktill har en piska och spjut donerade av matte. Hans originalspjut vart brutet tyvärr. han höll det i två händer, gillade det. Men får bli på bästa. Nu kan de piska, bägge två, folk de åker förbi..
Snubban baktill har en piska och spjut donerade av matte. Hans originalspjut vart brutet tyvärr. han höll det i två händer, gillade det. Men får bli på bästa. Nu kan de piska, bägge två, folk de åker förbi..
Tobias
Azgaron likes this post
Lite framsteg på Leonidork´s nya grabbar, bakre ledet.. Lite detaljer kvar, framförallt tänder, ben. De är målade väldigt snabbt och enkelt men de ser helt ok ut som sin enhet, nu snart 25 "man". Deras sköldar är primade och jag airbrushade de andras sköldikon men kommer penselmåla dessa herrars. För lat att mixa och det "kostar" mycket förg, som jag har ltie ont om.
Tobias
Azgaron and Asuraswe like this post
Snärtigt!Tobias skrev: Nu kan de, båda två, piska folk som de åker förbi.
Matt_Public- Master of DNF
Tobias likes this post
haha, typiskt bra Matte-kommentar.. Bodde du i Östersund eller Götteborg?
Tobias
I Östersund, men man är ju ändå hyfsat rapp.Tobias skrev:Bodde du i Östersund eller Göteborg?
Tobias likes this post
Snyggt jobbat Tobbe! Ser snyggt ut!
Håkan
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Tobias likes this post
Tack Håkan.. Skall färdigställa spjutkillarna sen står Arrer Boyz, Night Gobbos med kortbågar och de där spindelkillarna redan på kö..
Skall stridsvagnen, grisarna, också producera fekalier tro? Funderar på ett par högar på den basen med..
Skall stridsvagnen, grisarna, också producera fekalier tro? Funderar på ett par högar på den basen med..
Tobias
Helst! Jag har en luftburen trollspya vilken skulle kunna tjänstgöra som fullfarts-tömning.Tobias skrev:Ska stridsvagnen, alltså grisarna, också producera fekalier, tro?
Tobias likes this post
Skapligt farlig jordfräs!
Snygga boyz!
Snygga boyz!
Kanske, utan provpassing vet man inte med säkerhet.Tobias skrev:Tror du att det hade fungerat?
Tobias likes this post
Snyggt jobbat! Din armé artar sig fint!
Håkan
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Riktigt roligt att se din utveckling
Asuraswe
Tobias likes this post
Tack - tack, det är skönt när det rullar på.. Tänkte måla allt jag har innan jag skaffar mera men ett par Rock lobbas, Spear Chukkas, Stone & River Trolls, Giant, fler Chariots, Boar Boyz hade suttit fiint sen..
Kladdar på spindel-killarna, två Bigbosses (också Big ´uns i Mordheim) och sen de där 10 Arrer Boyz..
Kladdar på spindel-killarna, två Bigbosses (också Big ´uns i Mordheim) och sen de där 10 Arrer Boyz..
Tobias
Azgaron and Asuraswe like this post
Tobias skrev:Tack - tack, det är skönt när det rullar på.. Tänkte måla allt jag har innan jag skaffar mera men ett par Rock lobbas, Spear Chukkas, Stone & River Trolls, Giant, fler Chariots, Boar Boyz hade suttit fiint sen..
Rock lobbas! En utav mina absoluta favorit enheter.
Asuraswe
Ja de är klockrena.. Nog min favvo-warmachine med. Namnet med, haha. Får nog ha två.. Men behöver eg tre. Man behöver tre i The idol of Gork-kampanjen, sista scenariot har jag för mig..
Tobias
Tog en bild till en bit ifrån..
För jag målar lite åt dip-tekniken, typ.. Så blaskar på basfärger och washar allt.. Sen ev lite highlights. Inte direkt finess men hyfsat fort och ser hyfsat ut som grupp, en bit ifrån. Men här är inget washat ännu.. Och då ser de inget vidare ut.. men jobbar med lite olika grejor samtidigt..
Funderade länge o väl på Arrer Boyz´ens bows - vinröda eller bruna/trä? Körde till slut vinröda, det är ju den färgen som jag försöker få igenom som ett tema och det passade bäst där. Da krimson krushers heter de ju.
Får se om det blir bra eller om jag målar om 8använder Chocolate brown, vallejo, på sånt annars)
För jag målar lite åt dip-tekniken, typ.. Så blaskar på basfärger och washar allt.. Sen ev lite highlights. Inte direkt finess men hyfsat fort och ser hyfsat ut som grupp, en bit ifrån. Men här är inget washat ännu.. Och då ser de inget vidare ut.. men jobbar med lite olika grejor samtidigt..
Funderade länge o väl på Arrer Boyz´ens bows - vinröda eller bruna/trä? Körde till slut vinröda, det är ju den färgen som jag försöker få igenom som ett tema och det passade bäst där. Da krimson krushers heter de ju.
Får se om det blir bra eller om jag målar om 8använder Chocolate brown, vallejo, på sånt annars)
Tobias
Azgaron likes this post
Vilka rara små våldsverkare!
Tobias likes this post
Tack! Med bågar donerad från Norrland..
De är redo att börja raida Da Stunties ölbryggerier i närområdet. ja det mesta i närområdet... Skall se när de kan få lite action, dags nu..
Skall se om jag kan ta bättre bilder en dag..
De är redo att börja raida Da Stunties ölbryggerier i närområdet. ja det mesta i närområdet... Skall se när de kan få lite action, dags nu..
Skall se om jag kan ta bättre bilder en dag..
Tobias
Tabletop-standard... Var aldrig förtjust i dessa.. Men fick dem, elelr bytte till mig, så de var typ gratis.. Och ännu något som fyller ut. Var lite svårt att motivera mig att måla dem. Mycket jobb.. Så tog tid och de är väldigt enkelt gjorda och ganska kladdiga.. men de funkar att spela med!
Kommer nog byta ut dem mot Goblin Wolf Riders när tillfälle ges...
Och har deras kortbågar och koger kvar att måla /7st, så alla utom command group´en)
Kommer nog byta ut dem mot Goblin Wolf Riders när tillfälle ges...
Och har deras kortbågar och koger kvar att måla /7st, så alla utom command group´en)
Tobias
Azgaron likes this post
Sida 5 av 16 • 1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 10 ... 16
Liknande ämnen
» Min lilla samling :)
» Min lilla Su-37 Berkut
» Eduards lilla MIG-15
» Min lilla ninjanurse
» Dwarfen mountain holds - Mitt lilla armébygge
» Min lilla Su-37 Berkut
» Eduards lilla MIG-15
» Min lilla ninjanurse