Tobbes lilla Warhammer-armé..
+5
glimturen
Azgaron
Asuraswe
Sadolf
Tobias
9 posters
Sida 6 av 16
Sida 6 av 16 • 1 ... 5, 6, 7 ... 11 ... 16
Sv: Tobbes lilla Warhammer-armé..
Enbart squigsen i sig utgör en hord.Tobias skrev:Börjar nästan kännas som en liten hord.
Matt_Public- Master of DNF
Tobias likes this post
Din hord artar sig fint!
Håkan
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Tobias likes this post
Den lilla armén börjar bli stor....
Tack tack grabz! Ja börjar likan något.. men mycket jag vill lägga till.. Troll, både Stone- och River. En Giant, fler orcs, Boarboyz, artilleri, etc.. Får se när nya spelet kommer och hur de reglerna ser ut bara..
Tog fram en Ork jag gjorde till Shadow War Armageddon 2019.. Har en Boss till och båda (har en tredje redan målad) är alla bra varianter.. Men ville snabbmåla något annat.
Inte så avancerat men fungerar bra att spela med.. Körde ltie vallejo-färger, US WW2 såsom US Field Drab, Olive Drab etc.. Kommer nog använda dem mer på orcs. och US Field drab kommer jag testa på koger.. Bra, beige nyans.
Tog fram en Ork jag gjorde till Shadow War Armageddon 2019.. Har en Boss till och båda (har en tredje redan målad) är alla bra varianter.. Men ville snabbmåla något annat.
Inte så avancerat men fungerar bra att spela med.. Körde ltie vallejo-färger, US WW2 såsom US Field Drab, Olive Drab etc.. Kommer nog använda dem mer på orcs. och US Field drab kommer jag testa på koger.. Bra, beige nyans.
Tobias
Fan svårt att ta bilder med bara iPhone o kasst ljus.. Allt annat utom patronbandet dämpas.. men det lyfts upp ltie på 1a o 2a bilden. Blev nästan nöjd.. Körde en guldfärg (har ingen mässing) som jag washade med brunt, Canvas på vad som då blev ett tygband och stålspetsar..
Kanske borde göra någon effekt att han skjuter? Hylsorna flyger ju 8lite klurigt att se)
Kanske borde göra någon effekt att han skjuter? Hylsorna flyger ju 8lite klurigt att se)
Tobias
Azgaron and Asuraswe like this post
Den ser ju cool ut! Lite Rambo vibbar!
Håkan
Håkan
Tobias likes this post
tack. Haha, har ju haft en Ork som hette Rambork.. Var Nob i en kommando Mob.. Borde kanske ge denna det namnet igen..
Lite inspirerad av hicks har han en shoota-blasta-hagelbrakare på ryggen med när Da Bug Eyz komerm för nära..
Lite inspirerad av hicks har han en shoota-blasta-hagelbrakare på ryggen med när Da Bug Eyz komerm för nära..
Tobias
Azgaron and Asuraswe like this post
Tack Matte.
Finns mycket man kan göra bättre, mängder med detaljer och bättre målning, finare highlights.. men det tar evigheter.. Kanske ta det lite lugnare senare när jag fått ihop något vettigt? Behöver skaffa ganska mycket nya penslar med.
Kört Springer nu, syntet och natur. Syntet är bäst i början men blir dåliga relativt fort, spretiga.. Natur är lite för mjuk för min smak men bra för detaljer.
Finns mycket man kan göra bättre, mängder med detaljer och bättre målning, finare highlights.. men det tar evigheter.. Kanske ta det lite lugnare senare när jag fått ihop något vettigt? Behöver skaffa ganska mycket nya penslar med.
Kört Springer nu, syntet och natur. Syntet är bäst i början men blir dåliga relativt fort, spretiga.. Natur är lite för mjuk för min smak men bra för detaljer.
Tobias
Trälimmet är fortfarande vitt här med, haha. Det syns inte när det torkat..
Tobias
Snyggt jobbat med orcherna!
Håkan
Håkan
Tobias likes this post
Tack Håkan.. Lite kladdigt o så men..
Körde det vinröda på bågarba.. Funderade länge men kände att det funkade, den genomgående färgen.. Kudne kanske räckt med de där två huvudtofsarna och någon annanstans men blev så.. Hehe.. Skall skaffa de i metall vid ett tillfälle men måla deras bågar i trä.
Körde det vinröda på bågarba.. Funderade länge men kände att det funkade, den genomgående färgen.. Kudne kanske räckt med de där två huvudtofsarna och någon annanstans men blev så.. Hehe.. Skall skaffa de i metall vid ett tillfälle men måla deras bågar i trä.
Tobias
Azgaron likes this post
Precis lagom stor skara för att kunna dela ut blådäng i stor skala.
Matt_Public- Master of DNF
Tobias likes this post
ja förhoppningsvis sker det under sommaren.. Kan göra en ok 1000-1200p-lista. Det är emr poäng men blir ganska obalanserat (läs kasst) om jag pushar det. lagom för småslag! Det är 6th Ed vi kör och Squigsen är väldigt dyra där t ex.
men kommer lägga till mycket.. Mycket emra.. Bla River Trolls, Stone Trolls och Common Trolls.. Kanske de från dina trakter? Har planer..
men kommer lägga till mycket.. Mycket emra.. Bla River Trolls, Stone Trolls och Common Trolls.. Kanske de från dina trakter? Har planer..
Tobias
Trevlig liten arme!
Håkan
Håkan
Tack Håkan.. Mycket skall läggas till.. HAde gärna satt in dem i Ukraina.. Strv 123 där med två grisar hade gjort nytta..
Har troll av alla de slag, jättar o annat planerat..
Har troll av alla de slag, jättar o annat planerat..
Tobias
Skapligt kalssfoto på gänget!
Tack!
Vart lite lugnt ett tag men inhandlat nya grejor.. Hoppas de kommer i veckan..... Visar då..
Annars har jag börjat lite smått på mina Orc Warriors med två choppas - de kommer nog få vara "Big ´uns", lite starkare, lite bättre på att slåss.
Mycket glad över bannéret som jag fick av Matte..
Men det är typ.. Haubitzar på väg hit.......
Vart lite lugnt ett tag men inhandlat nya grejor.. Hoppas de kommer i veckan..... Visar då..
Annars har jag börjat lite smått på mina Orc Warriors med två choppas - de kommer nog få vara "Big ´uns", lite starkare, lite bättre på att slåss.
Mycket glad över bannéret som jag fick av Matte..
Men det är typ.. Haubitzar på väg hit.......
Tobias
Azgaron likes this post
Din armé växer fram fint!
Håkan
Håkan
Tobias likes this post
Tack Håkan, ja nu börjar det snart bli något "balanserat" och spelbart.. Tror det blir lite spelat i augusti med. Men har inte ordnat något att transportera dem i och kan bli knepigt att åka tåg med.. Men får lösa det..
Hoppas på ett par 1500p slag i augusti. Men då måste dessa och de kommande Rock Lobbas målas.
Hoppas på ett par 1500p slag i augusti. Men då måste dessa och de kommande Rock Lobbas målas.
Tobias
Azgaron and Matt_Public like this post
Trevligt, och rent och fint också!
Då får man väl hoppas att besättningen har bra eye-ball Mk.I sikte!
Håkan
Då får man väl hoppas att besättningen har bra eye-ball Mk.I sikte!
Håkan
Tobias likes this post
Sida 6 av 16 • 1 ... 5, 6, 7 ... 11 ... 16
Liknande ämnen
» Min lilla samling :)
» Min lilla Su-37 Berkut
» Eduards lilla MIG-15
» Min lilla ninjanurse
» Dwarfen mountain holds - Mitt lilla armébygge
» Min lilla Su-37 Berkut
» Eduards lilla MIG-15