Tobbes lilla Warhammer-armé..
+5
glimturen
Azgaron
Asuraswe
Sadolf
Tobias
9 posters
Sida 11 av 16
Sida 11 av 16 • 1 ... 7 ... 10, 11, 12 ... 16
Sv: Tobbes lilla Warhammer-armé..
Jag gillar snubben till vänster med yxan....Ser ut som Opel Corsa ägare....
Sadolf
Tack Håkan - glada grabbar.
Tack Sadolf, haha. Har de små kranium och stora underbett. Eller är det yxan? Kan inget om bilar...
Tack Sadolf, haha. Har de små kranium och stora underbett. Eller är det yxan? Kan inget om bilar...
Tobias
Azgaron likes this post
Haha, nej då! De är glada grabbar! Bara lite sammanbitna, det vankas nyplundrad dvärg-öl strax.. Och grabbarna är lite otåliga i leden så mycket disciplin behövs..
Opel Corsa, ingen höjdare? Opel känns sådär för mig.. Kommer bara ihåg en klasskompis, den famlijen verkade köra någon opel i evigheter. Inte var den vacker heller..
Opel Corsa, ingen höjdare? Opel känns sådär för mig.. Kommer bara ihåg en klasskompis, den famlijen verkade köra någon opel i evigheter. Inte var den vacker heller..
Tobias
Coola boys!
Tack Glimmis.
Målade klart 21 Night Goblins som stått sedan - september? Minimal effort.. Ljuset sabbar, de ser ok ut men är långt ifrån fantastiska.. Pallar ingen herrejössesjobb på små Night Goblins..
Drybrushade fan deras svarta kappor.. Lite skabbigt.. Sen basfärger som washats. itne ens nogrannt.. Men som en hög ser de ok ut och räknas som målade.. Troll nu? Black Orcs sen?
Målade klart 21 Night Goblins som stått sedan - september? Minimal effort.. Ljuset sabbar, de ser ok ut men är långt ifrån fantastiska.. Pallar ingen herrejössesjobb på små Night Goblins..
Drybrushade fan deras svarta kappor.. Lite skabbigt.. Sen basfärger som washats. itne ens nogrannt.. Men som en hög ser de ok ut och räknas som målade.. Troll nu? Black Orcs sen?
Tobias
Azgaron and Matt_Public like this post
Tack Matte! Jävla grisjobb, hehe.. Fotot gör dem lite ljusare men jag slabbade på Skarsnik Green över Warboss Green med. Brukar inte det. Men hade väl eg tänkt göra det på just Gobbis.. Kanske skall se över de föregående.. Ljusare är ju lika med vekare så.. Bör vara ljusare än mina hårda orcs..
Tobias
Matt_Public likes this post
Gott jobbat Tobbe! Ser bra ut!
Håkan
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Tack Håkan..
Fixa movement-trays´en ligger på listan att göra med.. Ser ltie trist ut med den gråa plasten.. kanske vart bättre att foya utan.. Skall kanske göra det - i en 5x4-formation.
Fixa movement-trays´en ligger på listan att göra med.. Ser ltie trist ut med den gråa plasten.. kanske vart bättre att foya utan.. Skall kanske göra det - i en 5x4-formation.
Tobias
Azgaron and Matt_Public like this post
Det har tjänats mycket guld.. Raidat Dwarf breweries ger kosing.. Så nu har Warbossen köpt ett Blood Bowl-team.. Redan målat trollet, har mina Goblin Bruiser efter detta men det flyter på..
Basfärger mest. Har lite snören kvar och stygn på brallor och handskar - sen en massa guld, alla spännen och en hel del bultar och knappar.
Efter det, wash och high-light och skinnet.. Bara en washad basfärg där, kommer bli mera gränt och ljusare..
En kass bild..
Sex Black orc Blockers plus Varag Ghoul-Chewer
Man f¨år även klibbisar till så de får nuffror. 1-6 här. Varag får nummer 14 (trollet är nummer 13....)
I team-boxen får man lite mera dekaler, bl a dog-teeth som hade vart användbara på pansaret.. men köper inte en box till för bara det.. (Fick mina i starter-boxen)
Basfärger mest. Har lite snören kvar och stygn på brallor och handskar - sen en massa guld, alla spännen och en hel del bultar och knappar.
Efter det, wash och high-light och skinnet.. Bara en washad basfärg där, kommer bli mera gränt och ljusare..
En kass bild..
Sex Black orc Blockers plus Varag Ghoul-Chewer
Man f¨år även klibbisar till så de får nuffror. 1-6 här. Varag får nummer 14 (trollet är nummer 13....)
I team-boxen får man lite mera dekaler, bl a dog-teeth som hade vart användbara på pansaret.. men köper inte en box till för bara det.. (Fick mina i starter-boxen)
Tobias
Azgaron likes this post
Bara basfärger fortfarande.. Men valde att göra deras dojjor som GW typ - löpardojjor.. Annars funderade jag på brunt.. Men det är en satirisk värld, de skall ha gympadojor vilket blir lustigt med allt annat runt omkring..
Lite kladdigt, men testade färgen. var ltie tveksam först.. men tror det blir bra med blått tyg och den ljusare som kant och sula.. Skall washa allt med blått med, testat på en ful-figur och det verkar lovande..
Tobias
Azgaron and Marlin like this post
Mycket snyggt målat, Tobbe!
Stefan
Stefan
Stefan E- Linkebodamannen
Tobias likes this post
Snyggt målat så långt Tobbe!
Håkan
Håkan
Ihoptråcklade byxbakar är en busbra detalj.
Matt_Public- Master of DNF
Tobias likes this post
Fina eller hur? GW hade målat sina liknande med bruna brallor och beige styn.. Tyckte det var coolt. Har de spruckit tro? De har ganska vältränade stjärtar, fasta skinkor..
Brorsan frågade om de hade blöjor.. Ser nästan så ut på vissa bilder.
Eller är det halfling-maten? En "unducement" man kan köpa är ju att man har en Halfling Master Chef som tillagat en festmåltid.. Motståndarens spelare glufsar i sig och blir mätta o slöa.. Kanske gasiga.. (Vilket leder till att man tarrar en D3 re-rolls från sin pool har jag för mig)
De kommer säkert sticka ut med efter en wash om jag highlightar dem fint med..
Deras dojjor ser fortfarande för jävliga ut - men det förstoras upp här.. Skall bli liite bättre om jag målar kanterna med basfärgen igen och snyggar till kladd..
Brorsan frågade om de hade blöjor.. Ser nästan så ut på vissa bilder.
Eller är det halfling-maten? En "unducement" man kan köpa är ju att man har en Halfling Master Chef som tillagat en festmåltid.. Motståndarens spelare glufsar i sig och blir mätta o slöa.. Kanske gasiga.. (Vilket leder till att man tarrar en D3 re-rolls från sin pool har jag för mig)
De kommer säkert sticka ut med efter en wash om jag highlightar dem fint med..
Deras dojjor ser fortfarande för jävliga ut - men det förstoras upp här.. Skall bli liite bättre om jag målar kanterna med basfärgen igen och snyggar till kladd..
Tobias
En kass bild till..
Klor, tänder och horn har fått sin basfärg med.. Lite kladdigt.. Får gå över och måla tillbaka lite grönt på en del fingrar.. Zandri Dust som jag använder är liite intorkad o kletig, borde ha förtunnat bättre..
Nu, dags för wash på rätt mycket.. Inte bestämt mig om det röda får en röd eller Agrax (brun), brukar köra Agrax och det funkar bra..
Klor, tänder och horn har fått sin basfärg med.. Lite kladdigt.. Får gå över och måla tillbaka lite grönt på en del fingrar.. Zandri Dust som jag använder är liite intorkad o kletig, borde ha förtunnat bättre..
Nu, dags för wash på rätt mycket.. Inte bestämt mig om det röda får en röd eller Agrax (brun), brukar köra Agrax och det funkar bra..
Tobias
Matt_Public likes this post
Snyggt målat, Tobbe! Blir ett fint team!
Håkan
Håkan
Tobias likes this post
Ooh, duktigt tight vuxenblöja på det trollet.
Busbra målat, minsann.
Busbra målat, minsann.
Tobias likes this post
Hah, illvätten käkade nog räv-kebab efter pubrundan. Klassisk Strömsunds-syn.
Tobias likes this post
Är det trollen eller om man hälsar på hos trollen?
Jag o en polare köpte en pizza var, inte kebabrulle, en sommarnatt på det lokala, populära Turk-haket.. cas skulle känna till det tror jag, Campino, eller Svampino..
Tog fem minuter så låg vi båda så.. Visst hade vi druckit öl men råttkebaben var nog inte fräsch..
Sköna modeller.. Han är någon bonus..
Jag o en polare köpte en pizza var, inte kebabrulle, en sommarnatt på det lokala, populära Turk-haket.. cas skulle känna till det tror jag, Campino, eller Svampino..
Tog fem minuter så låg vi båda så.. Visst hade vi druckit öl men råttkebaben var nog inte fräsch..
Sköna modeller.. Han är någon bonus..
Tobias
Azgaron likes this post
Sida 11 av 16 • 1 ... 7 ... 10, 11, 12 ... 16
Liknande ämnen
» Min lilla samling :)
» Min lilla Su-37 Berkut
» Eduards lilla MIG-15
» Min lilla ninjanurse
» Dwarfen mountain holds - Mitt lilla armébygge
» Min lilla Su-37 Berkut
» Eduards lilla MIG-15