Sherman MkIII
+8
T-34
Caverö
MagnusE
Azgaron
MiniStuff
JOooCKE
Janne.S
Gigabyte
12 posters
Sida 1 av 5
Sida 1 av 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Sherman MkIII
Så en Engelsk variant av en Sherman skall byggas,, är ett Dragon bygge, blir en vagn ur Royal Wiltshire Yeomary 1943
THE OLD BELL
så här långt är jag kommen nu
hej hopp Giga
THE OLD BELL
så här långt är jag kommen nu
hej hopp Giga
Gigabyte
Sv: Sherman MkIII
Ja Sherman är en av de där vagnarna man alltid har velat bygga men aldrig kommit för mig... kan ju iofs vara bra att äga en först
Blir det lite ngt litet mini-dio av detta månne?
/M
Blir det lite ngt litet mini-dio av detta månne?
/M
MiniStuff- Vicesheriff
Den blir kul att följa. Kort fråga, tvålen på byggbordet är den för handtvätt eller för något okänt modellbyggmässigt ändamål?
MagnusE
Tack för alla glada kommentarer
jo ett dio blir det lite sand o sten o en kaktus eller så.. öken blir det i alla fall.
Jag anv tomma tvålpumpar till Tsprit ,, spolarvätska ,, lacknafta , funkar fint bara att trycka till,,, lätt att få lämplig mängd ...har ej prövat med Tinner , med förmodar att det blir en härdsmälta då
jo ett dio blir det lite sand o sten o en kaktus eller så.. öken blir det i alla fall.
Jag anv tomma tvålpumpar till Tsprit ,, spolarvätska ,, lacknafta , funkar fint bara att trycka till,,, lätt att få lämplig mängd ...har ej prövat med Tinner , med förmodar att det blir en härdsmälta då
Gigabyte
Har fått tornet o lite tank lock eller vad det nu är , Tornet är härlit rå i gjutingen ,, ,nu skall tornet färdigställas ,,sen skall skärmarna på är ju i est så det blir väl den största utmaningen på bygget så långt
Gigabyte
Mycket fint Giga !
Blir mycket sugen på att börja bygga på min Abrams men jag har ju inte TUSK kitet än
/ Jocke
Blir mycket sugen på att börja bygga på min Abrams men jag har ju inte TUSK kitet än
/ Jocke
JOooCKE
Det sr bra ut det där spännande med lite ets å grejer
Nu ska jag berätta en hemlis för er alla.....
Det finns två objekt jag aldrig har byggt modell av....den första är Spitfire och den andra är Sherman! Det trodde ni aldrig va?
Nu ska jag berätta en hemlis för er alla.....
Det finns två objekt jag aldrig har byggt modell av....den första är Spitfire och den andra är Sherman! Det trodde ni aldrig va?
Janne.S- Moderator
Tackar ,, det var som tusan ,, känns det skönt att komma ut ur garderoben o lätta ditt samvete Janne Men skämt o sido då har du som jag ett fint bygge att se fram mot , och det är väl skönt att inte ha byggt allt eller hur !!
Gigabyte
Hehe...jepp, det finns fortfarande det okända kvar att utforska...och en Tamyia Spit i 1/32 känns oroväckande lockande...få se vad farbror Janne hittar på i julklapp åt sig själv
Janne.S- Moderator
har fått på lite delar nu är tornet nästan helt klart ,, lite est o andra hantag av tråd skall dit ,, sen väntar dom stora skärmarna i est som sitter över bandmagasinet Engelsmännen satte på dessa ,,,varför o vilkén funktion dom fyller är för mig en gåta ,,,,den enda som jag vet det är att jag kommer att få ett litet elende att få dom snygga !!!
Gigabyte
Jepp, det tror jag med! Ser bra ut!
Håkan
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Exakt...man ska ha lite blodsmak i munnen efter man börjar nalkas färdigt en modell
Tror du kommer lösa uppgiften gallant!
Harder the battle, the sweeter the victory!
Tror du kommer lösa uppgiften gallant!
Harder the battle, the sweeter the victory!
Janne.S- Moderator
Tack för all positiva kommentarer ,, har börjat med skärmarna nu i eftermiddag än så länge så löper det på fint ,,
Gigabyte
Ser snyggt ut Giga! Kan du vara nöjd med!
Håkan
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Tack för responsen ,, men detta är bara början på skärmelendet stora skärmar skall fästas på sidorna bockas med rundning vid främre driv hjulet mm
får ta lite bilder på tisdag kväll inte lätt att förklara med text ,,,,,,,
får ta lite bilder på tisdag kväll inte lätt att förklara med text ,,,,,,,
Gigabyte
Sida 1 av 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Liknande ämnen
» MiniArt - Dingo MKIII
» M4A3 Sherman
» Sherman Mk. III , Dragon 1:35
» M4A2 Sherman PTO
» Dragon 1/35 Sherman M4A3
» M4A3 Sherman
» Sherman Mk. III , Dragon 1:35