Mals Way B-17G Kapitel 1 avslutat, Fw190A8 kapitel 2 avsutat, kapitel 3 fortsättning följer på sidan 21 en oob BF109G6 Mals Way, eller hur det sket sig direkt med OOB, igen.
+12
rsm.gbg
linusorn
LudvigN
LasseThid
glimturen
Gigabyte
Marlin
Matt_Public
Stefan E
cas
Azgaron
Mal
16 posters
Sida 18 av 21
Sida 18 av 21 • 1 ... 10 ... 17, 18, 19, 20, 21
Sv: Mals Way B-17G Kapitel 1 avslutat, Fw190A8 kapitel 2 avsutat, kapitel 3 fortsättning följer på sidan 21 en oob BF109G6 Mals Way, eller hur det sket sig direkt med OOB, igen.
Mycket, mycket snyggt!
Stefan
Stefan
Stefan E- Linkebodamannen
Mal
Azgaron, Gigabyte, Matt_Public and Marlin like this post
Sv: Mals Way B-17G Kapitel 1 avslutat, Fw190A8 kapitel 2 avsutat, kapitel 3 fortsättning följer på sidan 21 en oob BF109G6 Mals Way, eller hur det sket sig direkt med OOB, igen.
Mycket jobb, måhända, men jämrans imponerande resultat.
Matt_Public- Master of DNF
Mal likes this post
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Mal likes this post
Så grymt snyggt Mal! Jag är mäkta imponerad, ett riktigt hantverk. Skall ta en Öl och lyssna på "for those about to rock, we salute you" i din ära
Noobson
Mal likes this post
Mal
Azgaron and Zander_Lindstrom like this post
Attans snyggt! Gott jobbat Mal!
Håkan
Håkan
Mal likes this post
Det blir allt bättre!
Stefan
Stefan
Mal likes this post
Tackar alla för de fina orden verkligen, vädringen är verkligen en utmaning....fasiken svårt altså, men ska jäklar klara det ...målet en skitball modell i vitrin skåpet.
Foton, alla är olika, en del foton (den tidens fotoshop) med manskap på bilden kärran verkar tvättad eller?, kvalificerad gissning, samt livslängden på kärrorna och förväntade livlängden på bessätningarna, en del som klarade sig länge blev slitna utav bara den och reparerade (rena frankenstein) osv. så rätt mkt här altså för att inte snacka om historie lektion, men har hittat en hel del och japp mina gissningar visar sig hyffsat rätt, ex m strängen längs undersidan på buken mm
Japp över till bilder
Det blev slitet verkligen olika, som naturen tänkt.
Foton, alla är olika, en del foton (den tidens fotoshop) med manskap på bilden kärran verkar tvättad eller?, kvalificerad gissning, samt livslängden på kärrorna och förväntade livlängden på bessätningarna, en del som klarade sig länge blev slitna utav bara den och reparerade (rena frankenstein) osv. så rätt mkt här altså för att inte snacka om historie lektion, men har hittat en hel del och japp mina gissningar visar sig hyffsat rätt, ex m strängen längs undersidan på buken mm
Japp över till bilder
Det blev slitet verkligen olika, som naturen tänkt.
Mal
Azgaron likes this post
Läckert i kvadrat Mal
Gigabyte
Mal likes this post
Senast ändrad av Mal den lör apr 27 2024, 19:39, ändrad totalt 3 gånger
Mal
Azgaron likes this post
Mycket snyggt, Mal!
Stefan
Stefan
Tackar Stefan, värmer gott m dem orden verkligen.
Mkt ny teknik jag använder mig av, never done it before, så jäkligt mkt error and trial, mkt nytt för mig, men så är det med modell bygge, man lär sig hela tiden på nytt..fast fasen vad tråkigt det skulle vara om man kunde allt
Mkt ny teknik jag använder mig av, never done it before, så jäkligt mkt error and trial, mkt nytt för mig, men så är det med modell bygge, man lär sig hela tiden på nytt..fast fasen vad tråkigt det skulle vara om man kunde allt
Mal
Ser mycket snyggt ut! Fint jobbat Mal!
Jo, man behöver ju prova lite nya tekniker ibland och detta gick ju över förväntan!
Håkan
Jo, man behöver ju prova lite nya tekniker ibland och detta gick ju över förväntan!
Håkan
Mal likes this post
Mycket tjusigt! Bara att få ihop det sista nu då!
Håkan
Håkan
Mal likes this post
Nu blire inga fler uppdateringar på detta projekt Mals Way.
flr den är nämligen klar.
Bygget har varit jäkligt kul, trots mkt skit m modellen överlag, etc.
Allt är kanske inte 100% rätt, men fasen, målet är en ball modell i vitrinskåpet, nu ska jag inte kritisera mitt eget bygge, för jag är den värsta sorten på mig själv.
Saker som.jag har löst på mitt sätt och lagt til extra som jag känner tillför helheten, detta gäller även målningen.
brutit mkt ny mark på vädring för mig. sista bygget jag färdigställde flyg var många många år sen, samt detta är min första 1/72 modell jag byggt (okej när jag var sju bast, det räknas inte ). mkt egenblandade färg coctails, etc.
Kommer komma bilder i bildrutan senare när jag fått tid och har en systemkamera till låns samt ett vitt papper stort sådant för fotografering.
Jaja...slut tjatat iaf
hoppas ni haft lika kul som jag på detta bygge.
Märkligt nog ser jag mig som en nybörjare hela tiden, en sak kan jag med handen på hjärtat säga, jag vet vad jag inte ska göra, erfarenheten rikare, misslyckande bygger rekält med skills för att fixa i byggen, man blir lixom mindre rädd för åta sig projekt om en model är i sig dålig i sig för det finns så mkt att lära sig, det är det som är galet kul
flr den är nämligen klar.
Bygget har varit jäkligt kul, trots mkt skit m modellen överlag, etc.
Allt är kanske inte 100% rätt, men fasen, målet är en ball modell i vitrinskåpet, nu ska jag inte kritisera mitt eget bygge, för jag är den värsta sorten på mig själv.
Saker som.jag har löst på mitt sätt och lagt til extra som jag känner tillför helheten, detta gäller även målningen.
brutit mkt ny mark på vädring för mig. sista bygget jag färdigställde flyg var många många år sen, samt detta är min första 1/72 modell jag byggt (okej när jag var sju bast, det räknas inte ). mkt egenblandade färg coctails, etc.
Kommer komma bilder i bildrutan senare när jag fått tid och har en systemkamera till låns samt ett vitt papper stort sådant för fotografering.
Jaja...slut tjatat iaf
hoppas ni haft lika kul som jag på detta bygge.
Märkligt nog ser jag mig som en nybörjare hela tiden, en sak kan jag med handen på hjärtat säga, jag vet vad jag inte ska göra, erfarenheten rikare, misslyckande bygger rekält med skills för att fixa i byggen, man blir lixom mindre rädd för åta sig projekt om en model är i sig dålig i sig för det finns så mkt att lära sig, det är det som är galet kul
Mal
Azgaron and Gigabyte like this post
Ett mycket, mycket snyggt bygge, Mal!
Jag har byggt modeller sen jag var fem, det blir snart 60år, de senaste 25 lite mera "på allvar" och jag lär mig fortfarande nya saker hela tiden.
Men man bygger upp ett register med tips o trix för att fixa alla fel och klantigheter man gör.
Fel som egentligen ingen annan än jag själv ser kommer det alltid att bli, men huvudsaken är att man är nöjd med sitt bygge.
Huvudsaken är att du har kul med modellen du bygger.
Jag ser redan fram mot ditt nästa projekt!
Stefan
Jag har byggt modeller sen jag var fem, det blir snart 60år, de senaste 25 lite mera "på allvar" och jag lär mig fortfarande nya saker hela tiden.
Men man bygger upp ett register med tips o trix för att fixa alla fel och klantigheter man gör.
Fel som egentligen ingen annan än jag själv ser kommer det alltid att bli, men huvudsaken är att man är nöjd med sitt bygge.
Huvudsaken är att du har kul med modellen du bygger.
Jag ser redan fram mot ditt nästa projekt!
Stefan
Azgaron likes this post
Sida 18 av 21 • 1 ... 10 ... 17, 18, 19, 20, 21
Liknande ämnen
» FW190A8 Mals Way, klar, nåja nästan se det som kapitel 2 avslutat
» Mals Adventure FW190A8 continues.....
» Jannes Airbrush ABC , Kapitel #1 Vilken spruta ska jag ha?
» Mals Way Fw190A8 R2 (R8?) Sturmbock. Part: I. The End, It Is Done......
» Mals Way...FW190A8 R2 (R8) Part: I. Stürmbock.
» Mals Adventure FW190A8 continues.....
» Jannes Airbrush ABC , Kapitel #1 Vilken spruta ska jag ha?
» Mals Way Fw190A8 R2 (R8?) Sturmbock. Part: I. The End, It Is Done......
» Mals Way...FW190A8 R2 (R8) Part: I. Stürmbock.
Sida 18 av 21
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet