IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

+13
Mal
Sadolf
LudvigN
Gigabyte
LasseThid
Mårten Fredrik
Matt_Public
cas
Azgaron
Tobias
Noobson
Marlin
Stefan E
17 posters
Skapa nytt ämne   Svara på ämnet

Sida 15 av 17 Föregående  1 ... 9 ... 14, 15, 16, 17  Nästa

Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 15 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Azgaron tor jul 25 2024, 21:47

Jo, det blev ju så! Kunde inte låta bli! Smile

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 15 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Mal tis jul 30 2024, 21:30

Azgaron skrev:Trevligt med praktiska inköp! Smile

Ett mindre praktiskt paket hämtades idag! Smile

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 15 B-17f_the_bloody_hundreth_43_48th_box

HKM i Eduard tappning kan ju vara rätt trevligt! Smile

Håkan


Ska vara en jäkligt fin modell den där, det äre en HK models som jag fattat det som, men hey med Eduard Cool
Mal
Mal


Azgaron and Marlin like this post

Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 15 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Azgaron tor aug 01 2024, 07:27

Jo, det är HK och det kan nog bli ett intressant bygge! Smile
Den åker eventuellt med på kollot!

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 15 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Marlin ons aug 07 2024, 15:35

Hejsan. Very Happy

Ja då har man handlat lite till- Razz
Kollade på Phil Florys Vulcan bygge på hans Youtube kanal under semester och såg något jag behövde.
Skårade skärbrådor för maskering.
Och självklart kunde jag hitta dem i AK Interactives web shop.
Och jag föll för köptrycket och köpte båda varianterna.
En för rundlar, spriraler och alla andra former.
Och en för kvadrater, remsor etc.
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 15 53906865057_5f646807b7_k20240806_144723 by Bosse Persson, on Flickr
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 15 53908006358_8cd6c3dfbb_k20240806_144731 by Bosse Persson, on Flickr
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 15 53908006793_88b7e102a4_k20240806_144735 by Bosse Persson, on Flickr

Och så hittade ett nytt klar lack som kanske främst vänder sig till bil och MC byggare.
Men jag har inget emot ett hårt och slätt klarlack att sätta dekaler på till mina flygplan.
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 15 53908007743_cd8ca9bbcd_k20240806_144833 by Bosse Persson, on Flickr

Så lite mer nyttoprylar till byggbordet.
/Bosse
Marlin
Marlin


Azgaron and Matt_Public like this post

Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 15 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Matt_Public ons aug 07 2024, 21:32

De där kap-plattorna är prima prylar. Har en drös av dem nu. Very Happy
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 15 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Azgaron tor aug 08 2024, 11:04

Bra inköp Bosse! Smile

Ja, de plattorna är praktiska att ha!

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 15 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Marlin tor aug 08 2024, 13:33

Tackar mina Herrar. Very Happy
Jag ser fram emot att testa skärbrädorna framöver.

Ett paket till trillade in.
När The 48ers fick in Quinta 3D dekaler till Tornado igen, och dessutom gav 15% i rabatt, blev jag tvungen att lägga en beställning.
Inte billigt, men vad gör man inte...

En uppsättning till en tysk IDS, och två till tysk ECR.
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 15 53910148734_f58d7706f0_k20240808_121719 by Bosse Persson, on Flickr

Dessa skiljer sig markant mot tidigare set då de också innehåller 3D printade delar.
IDS innehåller de sedvanliga dekalerna in instrument och stolar.
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 15 53908910327_fc1a5ae237_k20240808_121856 by Bosse Persson, on Flickr

Och 3D printade bakkonsoler, Revells är för små, och lite små delar.
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 15 53910050643_b4b607dcb9_k20240808_121946 by Bosse Persson, on Flickr

ECR innehåller också 3D dekaler till instrument och stolar.
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 15 53909805326_0206ac4302_k20240808_122242 by Bosse Persson, on Flickr

Och samma 3D printade delar, samt lite ECR specifika delar.
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 15 53908911347_d29dbf3039_k20240808_122457 by Bosse Persson, on Flickr

Det var nog allt för denna gång.
/Bosse
Marlin
Marlin


Azgaron likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 15 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Azgaron tor aug 08 2024, 20:20

Ser fint ut det där! Smile

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 15 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Marlin tis aug 27 2024, 12:00

Hejsan. Very Happy

Nu har jag problem med färgsprutan igen.
Den stänger inte av när man släpper avtryckaren utan den fortsätter att spruta luft, men även färg.
Tror satt det är kolven som för fram nålen, och kanske även längst fram där packningen sitter som kärvar.
Så nu på lunchen besökte jag Clas Ohlson och köpte en riktig ultraljudstvätt för en 500 hundring.
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 15 53951169341_2c51943cdb_b20240827_115256 by Bosse Persson, on Flickr

Kanske hinner jag testa den redan till kvällen.
Denna modell har ett kärl i rostfritt vilket min Kina-imorterade stycke inte hade.
Jag testar först med bara vatten och lite diskmedel.
Hjälper inte det så testar jag med lacknafta lite senare.

/Bosse
Marlin
Marlin


Azgaron and Matt_Public like this post

Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 15 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Matt_Public tis aug 27 2024, 20:31

Ah, en slow cooker. Very Happy
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF


Marlin likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 15 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Azgaron ons aug 28 2024, 10:36

Praktiskt inköp Bosse! Smile

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Marlin likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 15 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Stefan E ons aug 28 2024, 12:12

En hel del roligt har trillat in sedan sist (April...)….
 
Jag försöker att inte handla så mycket, men en del modeller går bara inte att motstå!
 
 
GWH har ÄNTLIGEN kommit ut med en Vickers Valiant, nu är V-bombarsamlingen (Vulcan, Valiant och Victor) komplett!
 
 
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 15 53943268999_84b57368ce_h

 
Den här har jag tittat på läääänge och när MBK sålde ut den på rea för en riktigt liten peng kunde jag inte motstå.
 
 
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 15 53942932666_8727985ef7_h

 
ICM (mitt nya favoritmärke!) har ju släppt en hel del civila bilar från sekelskiftet i 1/35 (pansarskalan) under ett par år.
Men nu har ICM börjat släppa dem även i 1/24, den ”normala” bilmodellskalan!
 
Den här 30-tals Forden är helt ny och bara så läcker!


 
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 15 53943183733_53b278eb0b_h

 
Ännu häftigare är den här Speedstern med ett par figgar!
Jag byggde massor av Airfix 1/32 veteranbilar när jag bodde hemma, men jag har alltid tyckt att den skalan var för liten, i 1/24 blir det lite mera rejäla modeller!


 
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 15 53942030277_26524c0aa7_h

 
Efter att ha stretat med i många år (och tappat lusten för) Monograms gamla Marauder, var detta en skänk från ovan!
 
En av mina favoritbombare från en av mina favorittillverkare var en no-brainer!
Jag har suktat efter denna byggsatsen ända sedan ICM aviserade den och nu är den här!
 
 
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 15 53943183708_2bd27189d8_h


Jag kan bara säga att den var värd att vänta på!
 
Tja, vad ska man säga, en söt liten Lill-Cub, en klassiker som man aldrig trodde att man skulle få se en storserie modell av (ja, jag räknar SH till storserietillverkarna nu)!


 
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 15 53943183703_a0dfb71da2_h
 
 
Det har blivit svårt att få tag på Airfix numera, Sagoland har gått över till Revell, ALFA tar hur lång tid som helst, MBK (Tyskland) får bara hem ett fåtal varje gång och de tar slut direkt och Hannants (Storbritannien) ligger utanför EU.
 
Men nu bet jag i den sura gurkan (den VAR sur, det blev dyrt…) och beställde hem ett par eftertraktade modeller.
 
Först Airfix underbara lilla Bulldog Mk.II…
 
 
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 15 53942031062_fb6cb8d454_k

 
Efter en titt i den här lådan förpassade jag min SMER-modell till det runda arkivet!   Very Happy
 
 
Någon som hört talas om Fairey Flycatcher?
 
Det hade inte jag heller, inte förrän Ukrainska Armory (de har mest gjort tillbehör i småskalorna) släppte en full-modell i 1/48, den här modellen har fått lysande recensioner så jag är väldigt nyfiken på den.
 
Dessutom är det inte ofta man ser flygplan från mellankrigs perioden, så där har Armory hittat en nisch.


 
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 15 53943386505_c35d65ba2f_h

 
Ett flygplan som jag aldrig trtt att jag skulle få se i 1/48 är DeHavillands vackra airliner från 20/30-talet, DH89 Dragon Rapide!


 
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 15 53943269634_e682810834_k

 
Som sagt, det kommer alldeles för mycket roliga modeller nu, men jag klagar inte!   Laughing
 
Problemet är väl att man behöver tid för att bygga dem, men Maraudern, Bulldogen och Dragon Rapide kommer att dyka upp på mitt byggbord inom en snar framtid!   Very Happy
 
 
 
 
Stefan   sunny


Senast ändrad av Stefan E den ons aug 28 2024, 12:21, ändrad totalt 1 gång
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen


Azgaron and cas like this post

Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 15 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Marlin ons aug 28 2024, 12:17

Många fina inköp Stefan. cheers
Valiant har jag kollat lite på och kommer nog kanske köpa den, och de andra och göra min egen lilla V-Force i 1/144.

/Bosse
Marlin
Marlin


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 15 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Stefan E ons aug 28 2024, 12:24

Marlin skrev:Många fina inköp Stefan. cheers
Valiant har jag kollat lite på och kommer nog kanske köpa den, och de andra och göra min egen lilla V-Force i 1/144.

/Bosse

Tack, Bosse!   Very Happy
  
Ja, 1/144 är den enda vettiga skalan om man vill bygga alla tre V-bombarna!

Stefan  sunny
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen


Marlin likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 15 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Azgaron ons aug 28 2024, 16:12

Många trevliga inköp Stefan! Smile

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 15 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Noobson ons aug 28 2024, 17:28

Trevliga inköp stefan, ju mer brittiskt ju bättre 😉
Den där Maraudern är ju nått jag själv suktar efter så gärna en byggtråd när det är dags 😀
Noobson
Noobson


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 15 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Matt_Public ons aug 28 2024, 18:56

Oooh, Rapide är vackrare än det mesta.  I love you

En nöjestur i den vore minsann mums för Måns.
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 15 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Tobias tor aug 29 2024, 12:09

Fan, har ju forumet bokmärkt på In the Works.. Måste in här o kolla mer, oftare.. 

Den Fairy Flycatcher gillar jag! Very Happy Vilken fin liten en!
Tobias
Tobias


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 15 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Azgaron tor aug 29 2024, 16:49

Fick hem ett litet paket idag!

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 15 Hkm_metal_landing_gears_32nd_box

Med detta innehåll!

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 15 Hkm_metal_landing_gears_32nd_contents

Så nu ska jag se om jag få ihop delarna och få dem på plats. Sen kan jag snart fortsätta med resten av bygget.

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Marlin likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 15 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Noobson tor aug 29 2024, 17:52

Rejäla strutar det där, Håkan.
Noobson
Noobson


Azgaron likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 15 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Stefan E tor aug 29 2024, 21:44

Dom ställen ser stabila ut!    cheers

Stefan  sunny
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen


Azgaron likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 15 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Azgaron lör aug 31 2024, 00:08

Tack Noobson och Stefan! Smile

Ja, de verkar helt klart rejäla!

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 15 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Marlin fre sep 06 2024, 07:39

Hejsan, Very Happy 

Jag behövde fylla på färgförrådet hemma och då fick den här lilla rackaren följa med hem från Polen. 
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 15 53974813319_325819c0b8_b20240905_161659 by Bosse Persson, on Flickr

Sakta men säkert håller jag nog på med att bygga upp en liten drönar samling tror jag.  Razz
/Bosse
Marlin
Marlin


Azgaron likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 15 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Noobson fre sep 06 2024, 08:23

Trevlog UAV det där, är det en hellfire som går mot mål?
När man ser allt godis här är det svårt att fokusera på vad man själv håller på med, lätt att få dumma ideer 😋
Noobson
Noobson


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 15 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Azgaron fre sep 06 2024, 08:48

Intressant inköp, Bosse! Smile

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 15 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 15 av 17 Föregående  1 ... 9 ... 14, 15, 16, 17  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

Skapa nytt ämne   Svara på ämnet
 
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet