IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

+13
Mal
Sadolf
LudvigN
Gigabyte
LasseThid
Mårten Fredrik
Matt_Public
cas
Azgaron
Tobias
Noobson
Marlin
Stefan E
17 posters
Skapa nytt ämne   Svara på ämnet

Sida 16 av 17 Föregående  1 ... 9 ... 15, 16, 17  Nästa

Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 16 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Stefan E fre sep 06 2024, 09:03

Intressant drönare!   cheers

Stefan  sunny
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 16 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Marlin fre sep 06 2024, 09:09

Tackar mina Herrar. Very Happy 
Kul att ni gillar min drönare. 
Får se om det inte blir dags att bygga en till snart nu när höstmörkret närmar sig. 

/Bosse
Marlin
Marlin


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 16 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Marlin tor sep 12 2024, 07:37

Hejsan. Very Happy

Nu har jag handlat igen, konstigt va Question scratch

Lite masker till en av mina F-35:or, och till en framtida Kfir.
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 16 53989538410_13d7ddddc6_b20240911_172648 by Bosse Persson, on Flickr


Lite generiska, och MB Mk.6, utlösningshandtag från Eduard
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 16 53988218892_5973c51801_b20240911_172905 by Bosse Persson, on Flickr

Resinstol, hjul och ett svarvat pitot rör till Kfir.
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 16 53988218952_ac640082ab_b20240911_172949 by Bosse Persson, on Flickr

Och så en stol till min Adir Beast, Meng's plast kommer inte i närheten av hur den ska se ut, fler bilder på stolen kommer i min F-35 tråd.
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 16 53989348943_8cbf068938_b20240911_173113 by Bosse Persson, on Flickr


Kommer ett paket till, då allt inte rikigt fanns tillgängligt hos Super-Hobby.
Fortsättning följer.....
/Bosse
Marlin
Marlin


Azgaron and Matt_Public like this post

Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 16 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Stefan E tor sep 12 2024, 09:50

Fina och välbehövliga delar!   cheers


Stefan  sunny
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 16 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Marlin tor sep 12 2024, 10:10

Tack Stefan. Very Happy
Stashen har vuxit sig alldeles för stor för att lägga till särskilt många nya byggsatser.
Så sen en tid tillbaka och framåt slösar jag mina hobby pengar på tillbehör till det jag ska bygga ur stashen.
/Bosse
Marlin
Marlin


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 16 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Noobson fre sep 13 2024, 18:27

Trevliga inköp Bosse, en annans stash är fortfarande ynklig änsålänge 😅😉

Fick hem lite godis idag
Nål och munstycke till sprutan. Mer lim pch lite förtunning som jag läst skall funka kanon till vallejo. Plus en litem byggsats. Dock letade jag efter pe och aluminium pipan som saknades... Kollade runt i hobbyrummet om kag råkat föelägga eller tappat den när jag öppnade grejerna... tills jag insåg att en liten påse var tejpad på insida kartong... 😅Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 16 20240910
Noobson
Noobson


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 16 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Noobson fre sep 13 2024, 23:22

Glömde lägga upp bild på själva modellen Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 16 20240912
Noobson
Noobson


Azgaron and Matt_Public like this post

Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 16 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Matt_Public lör sep 14 2024, 06:41

Söt liten ökenfröken. sunny

Svårbortappade delar som likväl förefaller vara borta är både bästa och sämsta sortens.
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF


Noobson likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 16 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Stefan E lör sep 14 2024, 08:49

Gullig liten ökenracer!   cheers

Jag råkade också ut för samma sak med ett etsark fastsatt på 
insidan av locket!

Jag letade som en galning efter ett stort etsark som skulle finnas med i byggsatsen, normalt ligger det ju i botten.
Efter mycket letande och rivande i lådan (som jag köpt begagnad) fick jag syn på det , fasttejpat på insidan av locket!

Det var också en byggsats från Tamiya, så det är tydligen något som dom gör.   Laughing


Stefan  sunny
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen


Noobson likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 16 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Azgaron lör sep 14 2024, 14:01

Trevliga inköp Bosse och Noobson! Smile

Den kärran har jag varit sugen på att skaffa själv! Smile

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Noobson likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 16 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Noobson lör sep 14 2024, 19:18

Tack 😁👍

-Matt public visst är det så 🙈

-Stefan ja,en riktig sötnos älskar de små knasiga fordonen feån ww2 😁. Då är det inte bara jag som haft samma problem 😅

-Håkan tack, se det som ett tecken att det är dags nu 😁🍻
Noobson
Noobson


Azgaron likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 16 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Marlin mån sep 16 2024, 07:36

Hejsan. Very Happy

Då har jag hämtat upp mitt senaste inköp från Postombudet.
Jag såg någon använda detta till ett ganska komplicerat bygge med en massa fotoets.
Så man kan väl testa en flaska och se om det är något att ha.
Tamiyas Metal Primer.
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 16 53998733808_2731dbc4f6_b20240915_134941 by Bosse Persson, on Flickr

Sen köpte jag på mig lite masker till ett framtida bygge som troligen kommer bli av under vintern.
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 16 53998733893_963ece1725_b20240915_135024 by Bosse Persson, on Flickr
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 16 53998821369_67bb09f8d9_b20240915_135055 by Bosse Persson, on Flickr

Och sist men inte minst, nya dekaler till min Adir Beast.
Jag gillar inte alternativen som Meng skickar med.
Så min Beast kommer bli en från 117 "First Jet" Squadron.
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 16 53998734003_d37ea1f39f_b20240915_135236 by Bosse Persson, on Flickr
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 16 53998497551_27c395110f_b20240915_135249 by Bosse Persson, on Flickr
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 16 53998821569_68377f5a92_b20240915_135258 by Bosse Persson, on Flickr


Det var allt för denna gång, men det dröjer nog inte så länge tills det dimper in nytt igen. Very Happy
/Bosse
Marlin
Marlin


Azgaron likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 16 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Stefan E mån sep 16 2024, 08:16

En del nyttiga saker, framförallt de nya dekalerna såg liiite skojigare ut.        cheers


Stefan    sunny
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen


Matt_Public and Marlin like this post

Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 16 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Marlin mån sep 16 2024, 08:28

Tack Stefan. Very Happy
Isradecal gör fina dekaler, synd bara att de är så himla dyra.

/Bosse
Marlin
Marlin


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 16 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Matt_Public mån sep 16 2024, 08:37

Flagande färg på fotoets är ett elände. Hoppas att guckat som du har köpt är lösningen. Laughing
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF


Marlin likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 16 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Marlin mån sep 16 2024, 08:49

Tack Matt. Very Happy
Återstår att se, men jag ska göra ett test så fort tillfälle ges.

/Bosse
Marlin
Marlin


Matt_Public likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 16 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Azgaron mån sep 16 2024, 11:00

Bra inköp Bosse! Smile

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Marlin likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 16 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Marlin mån sep 16 2024, 11:39

Tack Håkan. Very Happy
/Bosse
Marlin
Marlin


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 16 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Marlin ons sep 18 2024, 07:37

Nu duggar paketen tätt i Upplands Väsby.
Det blir så när jag håller på och planerar byggen för 2025.
Så lite mer färg och lösningsmedel har kommit från Alfahobby och Biltema.
AK's xtreme metal thinner and cleaner är för dyr för att använda att göra rent sprutan med, och lacknafta funkar så där.
Så det fick bli Biltema Förtunning som borde vara Cellulose Thinner om jag har läst rätt.
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 16 54003538741_8f10d36fc7_b20240917_164602 by Bosse Persson, on Flickr

Nu har jag det jag behöver för att kunna snickra ihop en Ukrainsk Su-25
/Bosse
Marlin
Marlin


Azgaron and Tobias like this post

Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 16 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Stefan E ons sep 18 2024, 08:37

Jag vet inte vad som är i Biltemas förtunning, men den biter bra för MRP, Alclad och Humbrol.

Enda "dåliga" jag har märkt är att UMP´s primers inte gillar Biltema-förtunningen, jag har inte hittat någon bra förtunning för UMP ännu.

Stefan  sunny
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen


Marlin likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 16 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Marlin ons sep 18 2024, 08:51

Tack för informationen Stefan. Very Happy
Nu använder jag inte UMP's primer utan jag använder AK's med microfiller och till den är rekommendationen att använda AK's Xtreme Metal thinner. Så jag tror jag kan klara mig med Biltemas förtunning.
Och jag har bara tänkt att använda den för rengöring, inte spädning.

/Bosse
Marlin
Marlin


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 16 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Tobias lör sep 21 2024, 21:19

Ja precis, Biltemas är cellulosa thinner-nivå. Very Happy Så jäkla bra.
Tobias
Tobias


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 16 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av cas sön sep 29 2024, 20:57

Nu när man bestämmer själv vad man gör med allt sitt utrymme så passade jag på att hämta hem extern-stashen från Timo när jag var där i helgen.
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 16 54030545933_6bb71f97ba_o

Nu är allt samlat på rätt ställe!

_________________
På byggbordet just nu:
Westland Whirlwind

I skämslådan:
sådär en 30 olika..
cas
cas
Vicesheriff


Azgaron likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 16 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Stefan E sön sep 29 2024, 22:43

Lite blandade godsaker i den högen!

Innan du ger dig på Kinetics Harriers, kolla på Peter Oxleys "rant", den är inte lättbyggd!





Titta också på Jamie Haggios byggtråd för en lite mera nyanserad bild;



Ganska intressant att se två byggare ta sig an en lite "bråkig" modell.

Jag har bägge modellerna som du (SHAR och Gr.1) och sådana här videos får mig bara att bli än mera sugen på att bygga den!

Båda de här herrarna är mycket bra byggare och deras "kanaler" är fyllda med massor av bra tips & tricks, väl värda att spendera tid på.

Stefan  sunny
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen


Azgaron likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 16 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av cas mån sep 30 2024, 07:10

Vi hade ju en Tommy Kilander som byggde en FRS.1 så det finns inspiration på nära håll också.
Samma här, en modell som anses "svår" blir ju en kul utmaning att ge sig på!

_________________
På byggbordet just nu:
Westland Whirlwind

I skämslådan:
sådär en 30 olika..
cas
cas
Vicesheriff


Matt_Public likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 16 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 16 av 17 Föregående  1 ... 9 ... 15, 16, 17  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

Skapa nytt ämne   Svara på ämnet
 
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet