Don efter person?
+9
Mal
rsm.gbg
Gigabyte
Sadolf
cas
Stefan E
LudvigN
Azgaron
LasseThid
13 posters
IPMS Göteborg :: Modellsnack :: Temabyggen :: Julstrul :: Julstrul 2023
Sida 3 av 4
Sida 3 av 4 • 1, 2, 3, 4
Sv: Don efter person?
Trevlig att se det går framåt. Själv orkade inte bygga något på mer än en månad...
Sadolf
Snyggt jobbat Lasse! Ser bra ut!
Håkan
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Tack för alla glada tillrop, det värmer.
Tyvärr är jag inne i en period där det är roligare att spela Escape From Tarkov än vad det är att bygga modeller, men som tur är sätter dottern gränser för hur mycket jag får använda datorn eftersom hon vill spela med sina kompisar...
Tyvärr är jag inne i en period där det är roligare att spela Escape From Tarkov än vad det är att bygga modeller, men som tur är sätter dottern gränser för hur mycket jag får använda datorn eftersom hon vill spela med sina kompisar...
LasseThid
Azgaron likes this post
Fint jobbat Lasse! Ser snyggt ut!
Håkan
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Nu börjar den se färdig ut, bara dekalerna kvar.
Men varför har du tagit av maskeringen på huven innan dekalerna och slutlackeringen?
Stefan
Men varför har du tagit av maskeringen på huven innan dekalerna och slutlackeringen?
Stefan
Stefan E- Linkebodamannen
Stefan E skrev:Men varför har du tagit av maskeringen på huven innan dekalerna och slutlackeringen?
Ja du Stefan... det undrar jag med...
Orutin eller bristande uppmärksamhet?
Jag kom på det dagen efter att jag tagit bort maskerna, som förvisso hade börjat släppa och resa sig.
LasseThid
LasseThid skrev:Stefan E skrev:Men varför har du tagit av maskeringen på huven innan dekalerna och slutlackeringen?
Ja du Stefan... det undrar jag med...
Orutin eller bristande uppmärksamhet?
Jag kom på det dagen efter att jag tagit bort maskerna, som förvisso hade börjat släppa och resa sig.
Been there, done that, got the T-shirt......
Stefan
Man kan maskera försiktig igen ...Ta bara " tejp med begagnat lim" så den håller inte så bra...Man behöver inte ha maskeringen på hela tiden, bara när man lägger på klarlacken... Jag brukar ibland ta bara en papperbit och hålla den med ena handen medans jag målar...
En annan metod är häftmassa och papper....
Själv har lite en annan teknik ibland- Jag tar bort maskeringen från glaset innan färgen torkade- för att jag ska inte riva bort färgen när maskeringen lyfts.
Jag limmar inte inglasningen på plats innan byggsatsen är klar. Så jag plockar bort den när jag jobbar med klarlacken...
En annan metod är häftmassa och papper....
Själv har lite en annan teknik ibland- Jag tar bort maskeringen från glaset innan färgen torkade- för att jag ska inte riva bort färgen när maskeringen lyfts.
Jag limmar inte inglasningen på plats innan byggsatsen är klar. Så jag plockar bort den när jag jobbar med klarlacken...
Sadolf
Azgaron and Mal like this post
Mycket snyggt Zero-bygge, Lasse!
...NU kan du ta av maskeringen!
Stefan
...NU kan du ta av maskeringen!
Stefan
Sida 3 av 4 • 1, 2, 3, 4
Liknande ämnen
» First Person View Of An Aircraft Carrier Flight Deck