Necromunda
+2
Azgaron
Tobias
6 posters
Sida 5 av 7
Sida 5 av 7 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
Sv: Necromunda
Just! Man gör lätt karriär med ett granatgevär.Azgaron skrev:Ser väldans trevligt ut!
Matt_Public- Master of DNF
Azgaron and Tobias like this post
Fan, jag blev lite förvirrad ett tag. Vad man kallar den på svenska. Det finns nämligen "missile launchers" vilket är ett brett begrepp. Eller snarare, de har modellerat dem genom åren allt som ett GRG a la Carl Gustaf, men också som RPG eller tom trådstyrd robot..
Tänker på dem mer som granatgevär. (de skjuter lite hårdare än denna, både spräng och pansarspräng).
Men vad kallas detta?
Wiki sa granattillsats men för mig är det endast när du sätter diit en 40mm (eller motsvarande) på Ak-5 eller M-4a. De kallar dock den MGl från Sydafrika som vi testat - för "granatkarbin". tror aldrig jag hört det.
har för mig att det funnits, i spelet, vapen såsom M79 eller liknande. Även just granattillsats finns. jag har konverterat en. men plockade bort den från figuren och har strippat modellen (man kan inte köpa rök till tillsatts-varianten..)
Bara lite funderingar.. Vad benämningen är..
Inget behov av en "missile launcher" nu, men det finns, men denna "grenade launcher" kommer komma VÄL till pass. Spräng och någon form av pansarspräng ingår och rök är relativt billigt. Hela systemet är billigt! Så en donna kommer omgående ingå med denna pryl. Tror jag skall namnge henne efter dig med Matte! Du var generös med de där extra-tankarna och det pumpades in i införskaffandet av detta vapen..
Vad sägs om Mattie, Matty, Mattea eller Martina med efternamn som -Poisonscream, -Lektra, -Vhoadina, -Razorscar, -Stazie, -Slickblade.. (Jag har en namngenerator för Escher gangers men de första är ju de feminina versionerna av "Matt".
Vad tror du , andra förslag? )
Också snabbkluddat ihop två damer till, en med en dammsugare.. Wait! En Nightshade chem-thrower var det! Elak sak.. Skjuter gas som kan buffas med många olika, elaka substanser. Skoja inte med henne och be om en macka...
Den andre har en needle rifle, som också den kan buffa pilarna med gift i.... Verkar elak med. Lite kort räckvidd men mycket bra träffsäkerhet inom halva avståndet..
Tänker på dem mer som granatgevär. (de skjuter lite hårdare än denna, både spräng och pansarspräng).
Men vad kallas detta?
Wiki sa granattillsats men för mig är det endast när du sätter diit en 40mm (eller motsvarande) på Ak-5 eller M-4a. De kallar dock den MGl från Sydafrika som vi testat - för "granatkarbin". tror aldrig jag hört det.
har för mig att det funnits, i spelet, vapen såsom M79 eller liknande. Även just granattillsats finns. jag har konverterat en. men plockade bort den från figuren och har strippat modellen (man kan inte köpa rök till tillsatts-varianten..)
Bara lite funderingar.. Vad benämningen är..
Inget behov av en "missile launcher" nu, men det finns, men denna "grenade launcher" kommer komma VÄL till pass. Spräng och någon form av pansarspräng ingår och rök är relativt billigt. Hela systemet är billigt! Så en donna kommer omgående ingå med denna pryl. Tror jag skall namnge henne efter dig med Matte! Du var generös med de där extra-tankarna och det pumpades in i införskaffandet av detta vapen..
Vad sägs om Mattie, Matty, Mattea eller Martina med efternamn som -Poisonscream, -Lektra, -Vhoadina, -Razorscar, -Stazie, -Slickblade.. (Jag har en namngenerator för Escher gangers men de första är ju de feminina versionerna av "Matt".
Vad tror du , andra förslag? )
Också snabbkluddat ihop två damer till, en med en dammsugare.. Wait! En Nightshade chem-thrower var det! Elak sak.. Skjuter gas som kan buffas med många olika, elaka substanser. Skoja inte med henne och be om en macka...
Den andre har en needle rifle, som också den kan buffa pilarna med gift i.... Verkar elak med. Lite kort räckvidd men mycket bra träffsäkerhet inom halva avståndet..
Senast ändrad av Tobias den lör okt 12 2024, 19:39, ändrad totalt 1 gång
Tobias
Azgaron and Matt_Public like this post
Undrar om prickskyttedonnan färgade håret med chem throwern??
Tobias
Matt_Public likes this post
Tobias skrev:Vad tror du? Andra förslag?
Tobias likes this post
Mathilda Junkbottom it is! Det är fan humor!
Dr Snuggles är ju kung. Eller knug..?
Kände för att bygga en "Sister" med lasgun till. Hade "bara" tre. Ett huvud från Wyld Runner och en kastkniv från densamma och hon är förhoppningsvis unik. Ev får hon lite granater i bältet. men granater är oftast folk inte så kinkiga med om man har utan att modellen är översvämmad av dem. Och de gör målningen liite trixigare..
Ser dock coolt ut som fan. Faktiskt planerat att "pimpa" uppkommande Matriarchs med bolters med det..
Dr Snuggles är ju kung. Eller knug..?
Kände för att bygga en "Sister" med lasgun till. Hade "bara" tre. Ett huvud från Wyld Runner och en kastkniv från densamma och hon är förhoppningsvis unik. Ev får hon lite granater i bältet. men granater är oftast folk inte så kinkiga med om man har utan att modellen är översvämmad av dem. Och de gör målningen liite trixigare..
Ser dock coolt ut som fan. Faktiskt planerat att "pimpa" uppkommande Matriarchs med bolters med det..
Tobias
Det går fint framåt med dina hårt beväpnade bruttor!
Håkan
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Matt_Public and Tobias like this post
Hagelpappan är alltid en glädjespridare!
Tobias likes this post
Eller hur? Finns mycket spännande ammo med..
Om nu GW kunde skicka mina grejor så jag kan bygga Mathilda...
Även lite sugen på ett par Champions i resin..
Om nu GW kunde skicka mina grejor så jag kan bygga Mathilda...
Även lite sugen på ett par Champions i resin..
Tobias
Ser snyggt ut! Hagelbössor är inte fel!
Håkan
Håkan
Tobias likes this post
Tack Håkan - ja det är coolt.. De är bra mycket dyrare än lasguns och även autogun men har en del spännande regler..
Nu har GW skickat iaf. Kanske fick vänta på grejorna från England eller att skicka till Stockholmsbutiken, men nu är de på G iaf..
Igår satt jag och hade inget Necromunda att måla... Kändes jättekonstigt.
har iofs en Death Maiden till, men vill byta huvud till det i beställningen.. har ju hon med kastknivar men är inte primad..
Så tog fram lite Goblin-artilleri och började måla baserna..
Satt och kikade på nya grejor dock. Funderar på en eller ett par av deras "Champions" i resin..
Nu har GW skickat iaf. Kanske fick vänta på grejorna från England eller att skicka till Stockholmsbutiken, men nu är de på G iaf..
Igår satt jag och hade inget Necromunda att måla... Kändes jättekonstigt.
har iofs en Death Maiden till, men vill byta huvud till det i beställningen.. har ju hon med kastknivar men är inte primad..
Så tog fram lite Goblin-artilleri och började måla baserna..
Satt och kikade på nya grejor dock. Funderar på en eller ett par av deras "Champions" i resin..
Senast ändrad av Tobias den tis okt 15 2024, 12:13, ändrad totalt 1 gång
Tobias
Azgaron likes this post
Gillar den avsågade hagelbrakaren. Men hon behöver en puffra till, troligen en pistol, som han kan använda i närstrid. Avsågat hagelgevär är mera en cool grej en tokanvändbart tror jag. Eller kanske som back-up till en puffra?
Hon vill nog ändå in i närstrid med sin servo-claw..
Sen har vi nästa. Bolt-pistol-needler. inte dumt alls. Men jag skulle nog byta ut piskan. Kanske mot något så hyfsat enkelt som ett stilleto sword.. Skön frisyr!
Hon vill nog ändå in i närstrid med sin servo-claw..
Sen har vi nästa. Bolt-pistol-needler. inte dumt alls. Men jag skulle nog byta ut piskan. Kanske mot något så hyfsat enkelt som ett stilleto sword.. Skön frisyr!
Tobias
Azgaron likes this post
Tobias
Azgaron likes this post
Och siste men inte minst.. En specialkaraktär, en Bounty-hunter som också är Death Maiden. Riktigt snygg figur med en feminin pose, unik från de andra.
Men funderar på att byta huvud och ge henne en utsträckt arm som pekar, samma som min Apprentice Clan Chemyst.. Då har hon en long-las (eller en lasgun innan den är inhandlad på marknaden..). Vilket gör en dyr, extra snygg figur till en vanliga ganger - Sister.. Men det är ok.
Skulle också kunna funka med en laspistol rätt ut eller ett stilleto sword..
Men funderar på att byta huvud och ge henne en utsträckt arm som pekar, samma som min Apprentice Clan Chemyst.. Då har hon en long-las (eller en lasgun innan den är inhandlad på marknaden..). Vilket gör en dyr, extra snygg figur till en vanliga ganger - Sister.. Men det är ok.
Skulle också kunna funka med en laspistol rätt ut eller ett stilleto sword..
Tobias
De bruttorna kan nog bli rätt trevliga om du skaffar dem!
Håkan
Håkan
Tobias likes this post
Ja jag tror det med! Dyra dock, resin och GW-saltade priser på det. Det är Bounty Hunter-kroppen och plasma cannon-projektet som lockar mest. De andra är coola men lite lyx. Har inget behov av dem. Eg inte av den siste heller men så satans cool pose och detaljer på figuren..
Tobias
Nä, deras figurer är inte billiga och speciellt inte i resin!
Ja, den sista är riktigt snygg!
Cool bild!
Håkan
Ja, den sista är riktigt snygg!
Cool bild!
Håkan
Knappt någon idé att ta bilder, speciellt på kvällen, här. Det ser bra ut, tycker jag, IRL.. Skall försöka ta i dagsljus, utomhus, en dag. Eller hoppas på att få spela snart och kanske bättre där..
Donnan har inget namn ännu. Hon är en vanlig "Sister", en ganger.. med en pålitligt lasgun (och throwing knives kanske..)
Adira Glitterhaze? Lucia Roxxy?
Donnan har inget namn ännu. Hon är en vanlig "Sister", en ganger.. med en pålitligt lasgun (och throwing knives kanske..)
Adira Glitterhaze? Lucia Roxxy?
Tobias
Det blir aldrig bra på bild nej.. Får fösröka ute eller på spelplanen som sagt.. Får se om de som är mitt uppe i sin kampanj vill spela slag vid sidan om.. Erbjöd mit att vara stand-in iaf.
Med det som nu befinner sig i paris, på väg, och när det är målat kan jag nog sätta upp två start-gangs om det skulle behövas, samtidigt..
Med det som nu befinner sig i paris, på väg, och när det är målat kan jag nog sätta upp två start-gangs om det skulle behövas, samtidigt..
Tobias
Azgaron likes this post
Snyggt! Där har du fått ihop ett hyfsat stort gäng!
Håkan
Håkan
Tack Håkan! ja de är många. Mer än jag behöver. Men har.. åtta till att måla.. Börjat lite på min andra Death Maiden.. Beställde faktsikt två av de i resin. Dock inte hon som går med prickskyttegeväret.. Vid ett senare tillfälle?
Så jag har åtta kroppar till. Två av dem utan.. Plan liksom. Får se vad som händer med dem. Vad de får för beväpning.
Så jag har åtta kroppar till. Två av dem utan.. Plan liksom. Får se vad som händer med dem. Vad de får för beväpning.
Tobias
Azgaron likes this post
Lite tyngre vapen anlände idag.. Tar en vecka innan jag kan bygga plasmakanonen och en bolter (med granattillsats!) - men "Furiosa - med sin bionic arm! Och två bolt guns är gjorda! Sen är granat-karbinen till mathilda Junkbottom på G.. Gav henne ett bälte med extra granater, passade utmärkt på rumpen, ett bälte som hänger där (använda till ammo-lådan till heavy stubber eller plasma cannon)
Tobias
Sida 5 av 7 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
Sida 5 av 7
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet