PanzerIV en Ausf D med 7,5 cm knallpåk
+14
Matt_Public
MagnusE
Claes
merlin1953packard
Joppo
Caverö
johan r
denstore
JOooCKE
T-34
MiniStuff
Azgaron
Janne.S
Gigabyte
18 posters
Sida 1 av 3
Sida 1 av 3 • 1, 2, 3
PanzerIV en Ausf D med 7,5 cm knallpåk
Ett dragon bygge i1 :35 skalan en heldel prylar i lådan..så det kommer nog att ta tid ,, själva vagnen är en uppgraderad panzer IV med då en lite större pipa.. sidoskydd vid tornet ..vilken jag tycker är mumsigt !
Gigabyte
Sv: PanzerIV en Ausf D med 7,5 cm knallpåk
Där har vi ett spännande bygge....Tigrar å Panthrar i all ära men 4:orna var tyskarnas riktiga vagnar!
Janne.S- Moderator
Ser spännande ut Giga!
Håkan
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
mmmm....
stod i källaren förut och kollade en Dragonlåda med just en Pz IV (från MiniStufflagret, så inte min eg) och blev såååå sugen på att bygga en sån igen. Var ett antal år sedan sist...
Det är inte lite delar i Dragonlådorna, kan jag hålla med om. Men de går ihop riktigt smidigt och är riktigt kul att bygga.
/M
stod i källaren förut och kollade en Dragonlåda med just en Pz IV (från MiniStufflagret, så inte min eg) och blev såååå sugen på att bygga en sån igen. Var ett antal år sedan sist...
Det är inte lite delar i Dragonlådorna, kan jag hålla med om. Men de går ihop riktigt smidigt och är riktigt kul att bygga.
/M
MiniStuff- Vicesheriff
Bra val Kent. Pz4 var ju den riktiga arbetshästen så att säja. Ska bli kul att få se denna.
Ska du ha någon platta till den?
Magnus
Ska du ha någon platta till den?
Magnus
T-34
Tack för alla glada tillrop
jo denna kan jag rekommendera,, Mega mycket prylar för pengarna
så knip MiniStuff DR 6330 om den inte har gått än
JO T34 det blir nog en platta men en enkel med gatsten o någon figur
jo denna kan jag rekommendera,, Mega mycket prylar för pengarna
så knip MiniStuff DR 6330 om den inte har gått än
JO T34 det blir nog en platta men en enkel med gatsten o någon figur
Gigabyte
så har "knopatihop" banden o lite annart pyssel nu skall hjulen målas och underredet lika så ,,funderar på att måla mattsvart som grund denna gång
Gigabyte
tjusigt Giga! Det ser ut som om att du har haft roligt med banden
/ Jocke
/ Jocke
JOooCKE
Verkligen!
Vad är den där stora pluppen mitt i vagnen? Ska tornet fästas i den eller? Aldrig sett något liknande på någon pansar modell
Vad är den där stora pluppen mitt i vagnen? Ska tornet fästas i den eller? Aldrig sett något liknande på någon pansar modell
Janne.S- Moderator
Janne.S skrev:Verkligen!
Jag gissar på att det är där själva kanonpjäsen vilar och spinner runt på... men jag kan ha fel. Så är det iaf i min Tamiya stug IV.
/M
MiniStuff- Vicesheriff
Gigabyte skrev:Ett dragon bygge i1 :35 skalan en heldel prylar i lådan..så det kommer nog att ta tid ,, själva vagnen är en uppgraderad panzer IV med då en lite större pipa.. sidoskydd vid tornet ..vilken jag tycker är mumsigt !
Hade inte 4:an 75:a hela tiden? Eller har denna en längre?
Och förresten, detta handlar inte om att vara näsig. Jag bara är nyfiken vad Dragon kallar sin modell, och ifall det har framkommit något nytt på researchfronten.
denstore
Tack alla ,,jo jag har haft kul man är väl inte riktigt navlad o avlad men gillar att plocka med Dragons tracksJOooCKE skrev:tjusigt Giga! Det ser ut som om att du har haft roligt med banden
/ Jocke
Gigabyte
Gigabyte skrev:Tack alla ,,jo jag har haft kul man är väl inte riktigt navlad o avlad men gillar att plocka med Dragons tracksJOooCKE skrev:tjusigt Giga! Det ser ut som om att du har haft roligt med banden
/ Jocke
jo janne är väl inte hundra själv men tornes runda basplatta skall vila på den , ,
Gigabyte
Kul projekt Giga!
Hur gjorde du när du klibbade ihop banden? Byggde du den på monterade bärhjul (heter det så?) eller är dom byggda på frihand?
// Johan
Hur gjorde du när du klibbade ihop banden? Byggde du den på monterade bärhjul (heter det så?) eller är dom byggda på frihand?
// Johan
johan r
denstore skrev:Gigabyte skrev:Ett dragon bygge i1 :35 skalan en heldel prylar i lådan..så det kommer nog att ta tid ,, själva vagnen är en uppgraderad panzer IV med då en lite större pipa.. sidoskydd vid tornet ..vilken jag tycker är mumsigt !
Hade inte 4:an 75:a hela tiden? Eller har denna en längre?
Och förresten, detta handlar inte om att vara näsig. Jag bara är nyfiken vad Dragon kallar sin modell, och ifall det har framkommit något nytt på researchfronten.
jo denna har en längre pipa
Gigabyte
OK, så det är en Dragonmodell som föreställer en Ausf.D med uppgraderad kanon och tornskjöldar? Fräckt!
I första delen av Achtung Panzer-bokserien från Model Graphix, så tar de Tamiyas gamla PIVD och uppgraderar den till en senare standard med nytt pansar. Ser sjukt fräck ut.
I första delen av Achtung Panzer-bokserien från Model Graphix, så tar de Tamiyas gamla PIVD och uppgraderar den till en senare standard med nytt pansar. Ser sjukt fräck ut.
denstore
Johan R skrev:Kul projekt Giga!
// Johan
Till den över delen så följde med en vågformad gigg så det var bara att limma tracksen o sen när limmet torkat lite,,, klämma på giggen o några klä-nypor för att fixera bandet,, så fick man bandhänget mellan löprullarna,
sen klämma på den undre-delen av bandet upp på halva drivhjul o bakre stora löphjul ,, lätt o ledigt
Gigabyte
denstore skrev:OK, så det är en Dragonmodell som föreställer en Ausf.D med uppgraderad kanon och tornskjöldar? Fräckt!
Jag gillar panzar III IV varför vet jag inte må hända är det formen.. men dess historisk utveckling är för mig en dold faktor... jo jag är väl intresserad ,,,, men jag bygger med dom premisser som modellfabrikanten ger i sin utgåva
Gigabyte
så lite har det hänt skall vädra vidare på bandet sen nu få limmet bita innan jag vågar röra den
Gigabyte
Vilket härligt häng på banden!!!
Tycker den där bilden andas rörelse fast den står still.....knepigt.
Fortsätt så Giga!!
Tycker den där bilden andas rörelse fast den står still.....knepigt.
Fortsätt så Giga!!
Janne.S- Moderator
Det där blev riktigt tjusigt Giga!
Snyggt häng på banden
/ Jocke
Snyggt häng på banden
/ Jocke
JOooCKE
Tackar ,,men mina band is no more ,, dom ramla i sär jo bokstavligen !! efter min behandling med MIG pigmet fixer så blev dom hårda o spröda o gick av när man röde vid dom ,,så den blir att köpa metall länkar till den ,, har lösa plast länkar ,,men vill pröva en annan lösning denna gång
Gigabyte
Jo lite surt men jag får ju en förevändning att köpa metall band så inte något ont som inte har något positivt med sig OCH jag skall börja bygga en DML 88 i väntan på länkarna
Gigabyte
Tråkigt med banden, jag fattade inte riktigt vad som hände låter konstigt!
Hoppas du får en fin upplevelse med frulleband istället. Dom är för fräcka men inte gratis.
Hoppas du får en fin upplevelse med frulleband istället. Dom är för fräcka men inte gratis.
Caverö
Sida 1 av 3 • 1, 2, 3
Liknande ämnen
» Sd.Kfz.251/Ausf.C
» Pz.Kpfw.IV Ausf -D
» PANZERKAMPFWAGEN III AUSF.N
» 1/35 Stug III Ausf B
» PzKpfw I Ausf F
» Pz.Kpfw.IV Ausf -D
» PANZERKAMPFWAGEN III AUSF.N
» 1/35 Stug III Ausf B
» PzKpfw I Ausf F