PanzerIV en Ausf D med 7,5 cm knallpåk
+14
Matt_Public
MagnusE
Claes
merlin1953packard
Joppo
Caverö
johan r
denstore
JOooCKE
T-34
MiniStuff
Azgaron
Janne.S
Gigabyte
18 posters
Sida 2 av 3
Sida 2 av 3 • 1, 2, 3
Sv: PanzerIV en Ausf D med 7,5 cm knallpåk
så har fått på nya bandlänkar o överdelen ,lite mera saker skall på sedan tornet ,, jag gillar att bygga torn på plåtskrällen som den här , jag vet inte varför men det är det roligaste på bygget
Gigabyte
Ser bra ut Giga!
Tråkigt att länkarna pajjade. Kul att du fått på de nya!
Håkan
Tråkigt att länkarna pajjade. Kul att du fått på de nya!
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Klart tornet är roligast....det är ju där den feta knallpåken sitter!
Det ser finfint ut med banden!
Det ser finfint ut med banden!
Janne.S- Moderator
Ser ju ut att ha blivit kanoners med dom banden, naturligt skönhäng och bra färg.
Caverö
Härligt att se lite framgångar på denna
Även jag tycker att tornet är det roligaste på pansar byggen
/ Jocke
Även jag tycker att tornet är det roligaste på pansar byggen
/ Jocke
JOooCKE
Blir det några figurer till din vagn, månde? I så fall föreslår jag Gamle i tornluckan, Porta vid spakarna med öppen förarlucka, eftersom han då har sin gula cylinderhatt på sig (monokeln ävenså). Lillebror kan ju sitta och röka cigarr bakom tornet etc. Allt detta sagt som ett kreativt men ödmjukt förslag. Annars - vad jag kan döma av bilderna, står sig ett sådant praktbygge väl för sig själv utan figurer...
merlin1953packard
merlin1953packard skrev:Blir det några figurer till din vagn, månde? I så fall föreslår jag Gamle i tornluckan, Porta vid spakarna med öppen förarlucka, eftersom han då har sin gula cylinderhatt på sig (monokeln ävenså). Lillebror kan ju sitta och röka cigarr bakom tornet etc. Allt detta sagt som ett kreativt men ödmjukt förslag. Annars - vad jag kan döma av bilderna, står sig ett sådant praktbygge väl för sig själv utan figurer...
Glöm inte en "organiserad" spädgris ett överviktigt luder och en låda vin :-D så är hassel-scenen komplett
Claes
får ring Hobbybokhandlen och fråga om dom har något sådant inneClaes skrev:merlin1953packard skrev:Blir det några figurer till din vagn, månde? I så fall föreslår jag Gamle i tornluckan, Porta vid spakarna med öppen förarlucka, eftersom han då har sin gula cylinderhatt på sig (monokeln ävenså). Lillebror kan ju sitta och röka cigarr bakom tornet etc. Allt detta sagt som ett kreativt men ödmjukt förslag. Annars - vad jag kan döma av bilderna, står sig ett sådant praktbygge väl för sig själv utan figurer...
Glöm inte en "organiserad" spädgris ett överviktigt luder och en låda vin :-D så är hassel-scenen komplett
Gigabyte
MiniStuff- Vicesheriff
Claes skrev:merlin1953packard skrev:Blir det några figurer till din vagn, månde? I så fall föreslår jag Gamle i tornluckan, Porta vid spakarna med öppen förarlucka, eftersom han då har sin gula cylinderhatt på sig (monokeln ävenså). Lillebror kan ju sitta och röka cigarr bakom tornet etc. Allt detta sagt som ett kreativt men ödmjukt förslag. Annars - vad jag kan döma av bilderna, står sig ett sådant praktbygge väl för sig själv utan figurer...
Så sant som det var sagt...
merlin1953packard
fått på tornet lite slipa o finspackling innan hantag mm monteras
o målning invändigt skall göras
o målning invändigt skall göras
Gigabyte
ursäkta mig....
men....
FAN VAD VACKER DEN ÄR! (hoppas inte frugan ser detta )
/M
men....
FAN VAD VACKER DEN ÄR! (hoppas inte frugan ser detta )
/M
MiniStuff- Vicesheriff
Hahahahahah jo vi är nog lite skruvade , visade frugan hon suckade tung ,,ni och era modeller väste hon
Gigabyte
Jäla snygg! Ska det sitta besättning i luckorna?
Magnus
Magnus
MagnusE
Sjyrre byrre Giga Blir det några Hasselgubbar? Din Panzer 4 och min Gypsy Panther skulle ju kunna bli värsta teamet på Modell Gbg
Joppo
Verkar kunna bli bra det där Giga
Blir ni inte förstådda i hemmet? Min sambo brukar i alla fall klappa mig snällt på huvudet när jag visar upp mina eskapader
Blir ni inte förstådda i hemmet? Min sambo brukar i alla fall klappa mig snällt på huvudet när jag visar upp mina eskapader
Janne.S- Moderator
Tack för alla glada o positiva kommentarer ,
figurer jo det är väl inte planerat , jag är ju en urusel figur målare
men dom kan ju få en påse över skallen , men även om figurena inte bli så bra ,,så blir det en annan dimension på bygget , och om det är möjligt så skulle en gul cylinderhatt vara kul inslag !
Jo det är något fel på kvinnorna ,, dom fattar inte livets krydda dvs Teknik,, Historia ,, Modellbygge
figurer jo det är väl inte planerat , jag är ju en urusel figur målare
men dom kan ju få en påse över skallen , men även om figurena inte bli så bra ,,så blir det en annan dimension på bygget , och om det är möjligt så skulle en gul cylinderhatt vara kul inslag !
Jo det är något fel på kvinnorna ,, dom fattar inte livets krydda dvs Teknik,, Historia ,, Modellbygge
Gigabyte
Gigabyte skrev: Jo, det är något fel på kvinnorna. De fattar inte livets krydda (dvs. Teknik, Historia & Modellbygge)
Mja. Nja. Hade en donna ett tag som hade grym kläm på alla tre. Smått uppfriskande...
Matt_Public- Master of DNF
Ja jo, hade en donna en gång i tiden som faktiskt byggde modeller.... men där tog de goda egenskaperna slut
Janne.S- Moderator
Matt_Public skrev:Gigabyte skrev: Jo, det är något fel på kvinnorna. De fattar inte livets krydda (dvs. Teknik, Historia & Modellbygge)
Mja. Nja. Hade en donna ett tag som hade grym kläm på alla tre. Smått uppfriskande...
Å henne släppte du!?
/M
MiniStuff- Vicesheriff
MiniStuff skrev:
Å henne släppte du!?
Släppte och släppte, hon drog.
Utöver sina positiva egenskaper så var hon även tokig som en grötkniv. Good riddance, liksom.
Grötkniv! hahahaha nu fick jag le stort och fnittra för mig själv på jobbet igen
ungefär lika gött ord som KÖTTKLISTER eller KÖTTGLASS
ungefär lika gött ord som KÖTTKLISTER eller KÖTTGLASS
MiniStuff- Vicesheriff
Matt_Public skrev:MiniStuff skrev:
Å henne släppte du!?
Släppte och släppte, hon drog.
Utöver sina positiva egenskaper så var hon även tokig som en grötkniv. Good riddance, liksom.
LOL samma person kanske? hörde att hon försvann norröver........
Janne.S- Moderator
Janne.S skrev:LOL, samma person kanske? Hörde att hon försvann norröver...
Hujedamej! Jag tycker å det bestämdaste att vi avstår från att undersöka saken närmare.
Sida 2 av 3 • 1, 2, 3
Liknande ämnen
» Sd.Kfz.251/Ausf.C
» Pz.Kpfw.IV Ausf -D
» PANZERKAMPFWAGEN III AUSF.N
» 1/35 Stug III Ausf B
» PzKpfw I Ausf F
» Pz.Kpfw.IV Ausf -D
» PANZERKAMPFWAGEN III AUSF.N
» 1/35 Stug III Ausf B
» PzKpfw I Ausf F