PanzerIV en Ausf D med 7,5 cm knallpåk
+14
Matt_Public
MagnusE
Claes
merlin1953packard
Joppo
Caverö
johan r
denstore
JOooCKE
T-34
MiniStuff
Azgaron
Janne.S
Gigabyte
18 posters
Sida 3 av 3
Sida 3 av 3 • 1, 2, 3
Sv: PanzerIV en Ausf D med 7,5 cm knallpåk
... hrm..... hm... hm.... ordet buksvåger dyker genast upp i mitt huvud
MiniStuff- Vicesheriff
mmm känner att jag får bryta här
så här är andra kjoltyg i plåt runt tornet ,, visst är dessa vagnar lite extra kul att titta på , ,,snart dax för grundfärg på överdelen
så här är andra kjoltyg i plåt runt tornet ,, visst är dessa vagnar lite extra kul att titta på , ,,snart dax för grundfärg på överdelen
Gigabyte
uuu va fin! Var å letade en grej i källaren igår och råkade hitta en Dragonbyggsats med en Pz IV D som jag lagt undan åt mig själv från mitt lager. var inte lite sugen på att börja med en gång men jag bet mig i handen och sade till mig själv: gör färdigt de 4-5 andra projekt du redan håller på med!
Blir allt vacker denna Giga!
/Markus Inventeraren
Blir allt vacker denna Giga!
/Markus Inventeraren
MiniStuff- Vicesheriff
Det där ser riktigt bra ut Giga!
Ser fram emot färg
/ Jocke
Ser fram emot färg
/ Jocke
JOooCKE
Det ser mycket bra ut Giga Allt ser ut att vara väldigt noggrant byggt och målat.
/Jeppe
/Jeppe
Joppo
Grymt häftig!
Tur att de tyska ledarna var så efterblivna och inte byggde mängder av IV's för då kunde de mycket väl vunnit kriget!
Klockrent bygge må jag säga. Hade du några problem med ritningarna ( som jag)? Har skickat in en såkallad "ticket" till dragon ang. ritningen för den har totalt ballat ut och på vissa delar finns det inte en sifferbeteckning på :S
Tur att de tyska ledarna var så efterblivna och inte byggde mängder av IV's för då kunde de mycket väl vunnit kriget!
Klockrent bygge må jag säga. Hade du några problem med ritningarna ( som jag)? Har skickat in en såkallad "ticket" till dragon ang. ritningen för den har totalt ballat ut och på vissa delar finns det inte en sifferbeteckning på :S
Warsawpact- Starwarsviritous
Warsawpact skrev:Grymt häftig!
Tack för alla glada kommentarer
Jo det var lite strul ,, men det som är mycket dåligt är att dom rek att sätta på banden sist när skärmar sitter på ,,jo det kan gå om man inte har limmat hjulen ,,, men knaggligt blir det med dessa lösa länkar ,,som bar lever för att trilla isär
Gigabyte
Asså. Ni kan inte hålla på och snyggbygga såhär. Jag blir bara allt mer sugen på att bygga nån sorts pillerbagge jag också...
Matt_Public- Master of DNF
så nu har denna fått en mörk basfärg lite tysk gul skall på och en massa mottlarsmåblaffer det bli att ta fram der Mottle Mask ,,till Luftwaffe iofs men hoppas att det skall gå vägen ,
en mörkbild på en mörk vagn ,,jag måste lägga ner lite tid på någon form av ljustält ,,
en mörkbild på en mörk vagn ,,jag måste lägga ner lite tid på någon form av ljustält ,,
Gigabyte
Intressant med en modifierad/uppgraderad D-variant med mer pansar och piplängd
Obed
Obed skrev:Intressant med en modifierad/uppgraderad D-variant med mer pansar och piplängd
jo dom blev ju i lite olika versioner,, kul att bygga dom
lite målning ,, lite röda fält skall på
Gigabyte
Tack Mats
jo det kommer nog att bli bra
jag har använt en schablon,, var en trevlig bekantskap ,, då jag inte är så bra på air -b så är detta en mer än välkommen hjälp för mig!!!
jo det kommer nog att bli bra
jag har använt en schablon,, var en trevlig bekantskap ,, då jag inte är så bra på air -b så är detta en mer än välkommen hjälp för mig!!!
Gigabyte
Schabloner verkar vara vägen till seger.
Jag ska nog ta och testa min snart.
Dessutom: snyggt!
Matt_Public- Master of DNF
Den ser ju både snygg och elak ut!
Bra med såna där mottle-masker.
Behöver nog några stycken när jag ger mig i kast med Luftwaffe igen.
Bra med såna där mottle-masker.
Behöver nog några stycken när jag ger mig i kast med Luftwaffe igen.
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Tack alla
jo mottle mask är en kalaspryl ,,skall bygga en He 177 Greif 1/72 där kommer den att gå varm
jo mottle mask är en kalaspryl ,,skall bygga en He 177 Greif 1/72 där kommer den att gå varm
Gigabyte
Matt_Public skrev:Schabloner verkar vara vägen till seger.
tror du man får göra schablonavdrag i deklarationen sen?
Obed
Obed skrev:Matt_Public skrev:Schabloner verkar vara vägen till seger.
tror du man får göra schablonavdrag i deklarationen sen?
jo men visst
Gigabyte
satt i kväll med dom ökända Dragons hänglås beslag ,,efter en timme ,,så nästan när jag skulle få dit sista detaljen av 4 små flugskitar,, så vände jag mig om ,,och sedan var dom borta ,,vispat ner dom med luftdraget och med ett trägolv med gles spånt så var dom förlorade ,,men var ju en god övning i tålamod ,, med ett nytt ordföråd ,
Gigabyte
f-låt, men oj vad jag kände igen den där beskrivningen av mig själv
MiniStuff- Vicesheriff
Och jo jag har gett mig #### på att jag skall få ihop ett sådant lås ,, jag har ca 4-5 Dragon byggsatser där jag vad klok nog att inte ge mig på dessa faror för sin mentala hälsa,, så har ju då 10 st att öva mig på ,,men jag har inget hopp om framgång
Gigabyte
Sida 3 av 3 • 1, 2, 3
Liknande ämnen
» Sd.Kfz.251/Ausf.C
» Pz.Kpfw.IV Ausf -D
» PANZERKAMPFWAGEN III AUSF.N
» 1/35 Stug III Ausf B
» PzKpfw I Ausf F
» Pz.Kpfw.IV Ausf -D
» PANZERKAMPFWAGEN III AUSF.N
» 1/35 Stug III Ausf B
» PzKpfw I Ausf F