Siennar Fleet Systems TIE Interceptor, Fine Molds 1/72
+6
johan r
JOooCKE
Gigabyte
Warsawpact
MiniStuff
Janne.S
10 posters
Sida 2 av 2
Sida 2 av 2 • 1, 2
Sv: Siennar Fleet Systems TIE Interceptor, Fine Molds 1/72
Du fick ett fint djup på den med den grundfärgen ,, snyggt o kul att följa
Gigabyte
Tack Giga
Nu är den lackad och detaljmålad...nu får det härda tills de släpper ut mig på söndag förmiddag
Nu är den lackad och detaljmålad...nu får det härda tills de släpper ut mig på söndag förmiddag
Janne.S- Moderator
Snyggt Bygge!
Jag går och hoppas innerligt att en TIE-fighter blir nästa modell i 1/48, den måste vara ytte-pytte liten i 1/72!
Den ser ju bara så grym ut!
Snyggt bygge så här långt, och jag tänker "stjäla" en hel del av dina tekniker!
Limma Lungt!
Stefan
Jag går och hoppas innerligt att en TIE-fighter blir nästa modell i 1/48, den måste vara ytte-pytte liten i 1/72!
Den ser ju bara så grym ut!
Snyggt bygge så här långt, och jag tänker "stjäla" en hel del av dina tekniker!
Limma Lungt!
Stefan
Stefan E- Linkebodamannen
Ser snyggt ut Janne! Snyggt målat!
Håkan
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Tack Stefan å Håkan
Det är helt ok att stjäla tekniker hur som helst bara det blir resultat som får skådas inom kort
Det är helt ok att stjäla tekniker hur som helst bara det blir resultat som får skådas inom kort
Janne.S- Moderator
Vilken lycka att saj-faj-byggena fortsätter så man får se lite moderna saker även i fortsättningen på månadsmötena. Inte bara gamla luggslitna stridsvagnar från andra världskriget (som mina).
Obed
Tror det hör årstiden till....man får liksom göra något fantasifullt för att hanka sig fram i vintermörkret och man orkar kanske inte ge sig på för ambitösa byggen nu
Dina luggslitna P-vagnar är alldeles förträffliga!
Dina luggslitna P-vagnar är alldeles förträffliga!
Janne.S- Moderator
Oki Dags för den sista uppdatering på Interceptorn!
Stöden är klart, målat med Alclad Airframe Aluminium på en blank svart yta. Interceptorn är blanklackad och ny dekaliserad, dekalerna förseglas med ytterligare johnson.
Här är lite Fint Mögel Magi! Solpanelerna, varje "vinge" har 11 paneler, varje panle en egen del och alla delarna bara ramlade på plats med en sött litet klick! Passformen är så tajt så jag får inte in ett hobby knivblad mellan ramen och panelen! så exakt är passformen!
Behövde knappt använda någe lim (precis som du sa Klasse!), enda jag gjorde vara att trimma av gjutstammen!
Sedan blev det min sedvanliga wash...svart och bränd umbra.
Då så, nu ska jag torka av washen, mattlacka och sedan till vidare till bildrutan!
Limma lugnt!
Stöden är klart, målat med Alclad Airframe Aluminium på en blank svart yta. Interceptorn är blanklackad och ny dekaliserad, dekalerna förseglas med ytterligare johnson.
Här är lite Fint Mögel Magi! Solpanelerna, varje "vinge" har 11 paneler, varje panle en egen del och alla delarna bara ramlade på plats med en sött litet klick! Passformen är så tajt så jag får inte in ett hobby knivblad mellan ramen och panelen! så exakt är passformen!
Behövde knappt använda någe lim (precis som du sa Klasse!), enda jag gjorde vara att trimma av gjutstammen!
Sedan blev det min sedvanliga wash...svart och bränd umbra.
Då så, nu ska jag torka av washen, mattlacka och sedan till vidare till bildrutan!
Limma lugnt!
Janne.S- Moderator
The force is whit you Janne!
Jag blir glad bara av att se på dina WIP bilder på slipsen! Förbannat bra måste jag säga. Du håller sci-fi fanan högt!
Ska det va sci-fi så skall det ALLTID...då menar jag ALLTID...vara skitigt o vädrat. Skall bli intressant å se hur det blir när du svept bort det värsta av washen på TIE'n.
Var inte förvånad om en Backgrund o Historia post om TIE Interceptor smyger sig in så smått nu i dagarna på din tråd XD
Känns som om jag letts på irrvägar av Ma.K. Dags för en fet återkomst till Star Wars inom den närmaste månaden känns det som.
Diggar TIE basen rejält!
Svart och Blankmetall, kan det bli mer Imperialiskt ?!
Jag blir glad bara av att se på dina WIP bilder på slipsen! Förbannat bra måste jag säga. Du håller sci-fi fanan högt!
Ska det va sci-fi så skall det ALLTID...då menar jag ALLTID...vara skitigt o vädrat. Skall bli intressant å se hur det blir när du svept bort det värsta av washen på TIE'n.
Var inte förvånad om en Backgrund o Historia post om TIE Interceptor smyger sig in så smått nu i dagarna på din tråd XD
Känns som om jag letts på irrvägar av Ma.K. Dags för en fet återkomst till Star Wars inom den närmaste månaden känns det som.
Diggar TIE basen rejält!
Svart och Blankmetall, kan det bli mer Imperialiskt ?!
Warsawpact- Starwarsviritous
Ser bra ut Janne! Ser också fram emot slutresultatet!
Håkan
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Snyggt Janne!!
Rätt så skitig manick
/ Jocke
Rätt så skitig manick
/ Jocke
JOooCKE
Tack pojkar