IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Siennar Fleet Systems TIE Interceptor, Fine Molds 1/72

+6
johan r
JOooCKE
Gigabyte
Warsawpact
MiniStuff
Janne.S
10 posters

Sida 2 av 2 Föregående  1, 2

Gå ner

Siennar Fleet Systems TIE Interceptor, Fine Molds 1/72 - Sida 2 Empty Sv: Siennar Fleet Systems TIE Interceptor, Fine Molds 1/72

Inlägg av Gigabyte fre jan 08 2010, 18:23

Du fick ett fint djup på den med den grundfärgen ,, snyggt o kul att följa Siennar Fleet Systems TIE Interceptor, Fine Molds 1/72 - Sida 2 Icon_smile
Gigabyte
Gigabyte

Till överst på sidan Gå ner

Siennar Fleet Systems TIE Interceptor, Fine Molds 1/72 - Sida 2 Empty Sv: Siennar Fleet Systems TIE Interceptor, Fine Molds 1/72

Inlägg av Janne.S fre jan 08 2010, 23:15

Tack Giga Very Happy

Nu är den lackad och detaljmålad...nu får det härda tills de släpper ut mig på söndag förmiddag Razz
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator

Inlägg av Stefan E lör jan 09 2010, 12:12

Snyggt Bygge!

Jag går och hoppas innerligt att en TIE-fighter blir nästa modell i 1/48, den måste vara ytte-pytte liten i 1/72!

Den ser ju bara så grym ut!

Snyggt bygge så här långt, och jag tänker "stjäla" en hel del av dina tekniker! Siennar Fleet Systems TIE Interceptor, Fine Molds 1/72 - Sida 2 Icon_razz

Limma Lungt!

Stefan
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen

Inlägg av Azgaron lör jan 09 2010, 14:02

Ser snyggt ut Janne! Snyggt målat!

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009

Inlägg av Janne.S lör jan 09 2010, 18:33

Tack Stefan å Håkan Very Happy

Det är helt ok att stjäla tekniker hur som helst bara det blir resultat som får skådas inom kort Very Happy
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator

Inlägg av Obed sön jan 10 2010, 11:24

Vilken lycka att saj-faj-byggena fortsätter så man får se lite moderna saker även i fortsättningen på månadsmötena. Inte bara gamla luggslitna stridsvagnar från andra världskriget (som mina).
Obed
Obed

Inlägg av Janne.S sön jan 10 2010, 13:55

Tror det hör årstiden till....man får liksom göra något fantasifullt för att hanka sig fram i vintermörkret och man orkar kanske inte ge sig på för ambitösa byggen nu Very Happy

Dina luggslitna P-vagnar är alldeles förträffliga!
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator

Inlägg av Janne.S sön jan 10 2010, 16:15

Oki Dags för den sista uppdatering på Interceptorn!

Stöden är klart, målat med Alclad Airframe Aluminium på en blank svart yta. Interceptorn är blanklackad och ny dekaliserad, dekalerna förseglas med ytterligare johnson.
Siennar Fleet Systems TIE Interceptor, Fine Molds 1/72 - Sida 2 DSC01448

Här är lite Fint Mögel Magi! Solpanelerna, varje "vinge" har 11 paneler, varje panle en egen del och alla delarna bara ramlade på plats med en sött litet klick! Passformen är så tajt så jag får inte in ett hobby knivblad mellan ramen och panelen! så exakt är passformen!
Behövde knappt använda någe lim (precis som du sa Klasse!), enda jag gjorde vara att trimma av gjutstammen!
Siennar Fleet Systems TIE Interceptor, Fine Molds 1/72 - Sida 2 DSC01449

Sedan blev det min sedvanliga wash...svart och bränd umbra.
Siennar Fleet Systems TIE Interceptor, Fine Molds 1/72 - Sida 2 DSC01450
Siennar Fleet Systems TIE Interceptor, Fine Molds 1/72 - Sida 2 DSC01451

Då så, nu ska jag torka av washen, mattlacka och sedan till vidare till bildrutan!
Siennar Fleet Systems TIE Interceptor, Fine Molds 1/72 - Sida 2 DSC01452

Limma lugnt!
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator

Inlägg av Warsawpact sön jan 10 2010, 17:18

The force is whit you Janne!
Jag blir glad bara av att se på dina WIP bilder på slipsen! Förbannat bra måste jag säga. Du håller sci-fi fanan högt!
Ska det va sci-fi så skall det ALLTID...då menar jag ALLTID...vara skitigt o vädrat. Skall bli intressant å se hur det blir när du svept bort det värsta av washen på TIE'n.

Var inte förvånad om en Backgrund o Historia post om TIE Interceptor smyger sig in så smått nu i dagarna på din tråd XD

Känns som om jag letts på irrvägar av Ma.K. Dags för en fet återkomst till Star Wars inom den närmaste månaden känns det som.

Diggar TIE basen rejält!
Svart och Blankmetall, kan det bli mer Imperialiskt ?!
Warsawpact
Warsawpact
Starwarsviritous
Starwarsviritous

Inlägg av Azgaron sön jan 10 2010, 17:52

Ser bra ut Janne! Ser också fram emot slutresultatet! Smile

Håkan
Azgaron
Azgaron

Inlägg av JOooCKE sön jan 10 2010, 18:49

Snyggt Janne!! cheers
Rätt så skitig manick Razz

/ Jocke
JOooCKE
JOooCKE

Inlägg av Janne.S sön jan 10 2010, 18:51

Tack pojkar Very Happy
Ett underhållande bygge som jag skarpt rekommenderar Very Happy
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator

Inlägg av Sponsored content

Sponsored content

Sida 2 av 2 Föregående  1, 2

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet