IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

FineMold's 1/48 Incom Corporation T-65 X-wing Space Superiority Fighter

+6
Stefan E
Gigabyte
JOooCKE
Janne.S
bjork_larsson
Warsawpact
10 posters

Sida 3 av 3 Föregående  1, 2, 3

Gå ner

FineMold's 1/48 Incom Corporation T-65 X-wing Space Superiority Fighter - Sida 3 Empty Sv: FineMold's 1/48 Incom Corporation T-65 X-wing Space Superiority Fighter

Inlägg av Warsawpact fre dec 12 2008, 12:42

Janne.S skrev:Jag får ont i plånboken...men undrar om man inte ska göra en beställning därifrpn när jullönen kommer.......ännu mer julklappar till sig själv
det är lite skillnad i pris liksom jäfört med här (om man inte åker på tull förstås)

Indeed, visst börjar det brännas lite i plåntan. Kommer att flänka iväg en beställning i början på Januari på HLj så får jag se vad som hamnar i postlådan tillslut.

Hoppas de inte får napp i min beställning och beslutar sig för att lägga på lite tullavgift.
Warsawpact
Warsawpact
Starwarsviritous
Starwarsviritous


Till överst på sidan Gå ner

FineMold's 1/48 Incom Corporation T-65 X-wing Space Superiority Fighter - Sida 3 Empty Sv: FineMold's 1/48 Incom Corporation T-65 X-wing Space Superiority Fighter

Inlägg av Janne.S fre dec 12 2008, 12:44

Har du varit inne på Starship modeler å kikat nåt?
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

FineMold's 1/48 Incom Corporation T-65 X-wing Space Superiority Fighter - Sida 3 Empty Sv: FineMold's 1/48 Incom Corporation T-65 X-wing Space Superiority Fighter

Inlägg av Warsawpact fre dec 12 2008, 12:49

Janne.S skrev:Har du varit inne på Starship modeler å kikat nåt?

Starship modeler? Nej det har jag desvärre inte, men kommer nu att göra det! Laughing

Här är ett annat kit som jag vill ha. Helt underbart! Är dock ej Star Wars.


Bandai's BATMOBILE i 1/35
Warsawpact
Warsawpact
Starwarsviritous
Starwarsviritous


Till överst på sidan Gå ner

FineMold's 1/48 Incom Corporation T-65 X-wing Space Superiority Fighter - Sida 3 Empty Sv: FineMold's 1/48 Incom Corporation T-65 X-wing Space Superiority Fighter

Inlägg av Janne.S fre dec 12 2008, 12:51

Huuuuuuu...det får finnas gränser Razz
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

FineMold's 1/48 Incom Corporation T-65 X-wing Space Superiority Fighter - Sida 3 Empty Sv: FineMold's 1/48 Incom Corporation T-65 X-wing Space Superiority Fighter

Inlägg av Warsawpact fre dec 12 2008, 12:54

Janne.S skrev:Huuuuuuu...det får finnas gränser Razz

Gaaaaaaaaah!!......var är defibrilatorn!!! Very Happy
V-wing

De har ju mängder av sköna, men dyra, star wars kits där! Synd bara på plånboken som får nästan brinner på bål efter en ev. beställning därifrån.

Finns även kits för Terje, Stargate skepp.
Nästan hädelse att nämna Stargate på en Star Wars tråd.

"Hmmm..meditate over this i must"
Warsawpact
Warsawpact
Starwarsviritous
Starwarsviritous


Till överst på sidan Gå ner

FineMold's 1/48 Incom Corporation T-65 X-wing Space Superiority Fighter - Sida 3 Empty Sv: FineMold's 1/48 Incom Corporation T-65 X-wing Space Superiority Fighter

Inlägg av Janne.S fre dec 12 2008, 13:02

Tur att allting är "out of stock".....en B-vinge i 1/48 helt i resin uj uj uj
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

FineMold's 1/48 Incom Corporation T-65 X-wing Space Superiority Fighter - Sida 3 Empty Sv: FineMold's 1/48 Incom Corporation T-65 X-wing Space Superiority Fighter

Inlägg av Warsawpact fre dec 12 2008, 13:02

Janne.S skrev:Tur att allting är "out of stock".....en B-vinge i 1/48 helt i resin uj uj uj

Hahah, såg precis den! Otroligt go!
Warsawpact
Warsawpact
Starwarsviritous
Starwarsviritous


Till överst på sidan Gå ner

FineMold's 1/48 Incom Corporation T-65 X-wing Space Superiority Fighter - Sida 3 Empty Sv: FineMold's 1/48 Incom Corporation T-65 X-wing Space Superiority Fighter

Inlägg av Warsawpact sön dec 21 2008, 17:06

Nu är dekaleringen av X-wingen i full schwung! cheers
Tack vara att jag lyckats införskaffa Micro Solen så har W-ingen närmat sig ännu ett steg mot att bli färdig.

Foton kommer inom ytterst kort!
Warsawpact
Warsawpact
Starwarsviritous
Starwarsviritous


Till överst på sidan Gå ner

FineMold's 1/48 Incom Corporation T-65 X-wing Space Superiority Fighter - Sida 3 Empty Sv: FineMold's 1/48 Incom Corporation T-65 X-wing Space Superiority Fighter

Inlägg av JOooCKE sön dec 21 2008, 17:07

suveränt ! cheers

foton i kväll kanske ? Smile

Jocke
JOooCKE
JOooCKE


Till överst på sidan Gå ner

FineMold's 1/48 Incom Corporation T-65 X-wing Space Superiority Fighter - Sida 3 Empty Sv: FineMold's 1/48 Incom Corporation T-65 X-wing Space Superiority Fighter

Inlägg av Warsawpact sön dec 21 2008, 17:38

JOooCKE skrev:suveränt ! cheers

foton i kväll kanske ? Smile

Jocke

Foton kommer upp ikväll utan tvekan!

Känns om om Wingen är ruggigt nära att bli färdig!
Och nog ångar jag på lite extra för att få den färdig!
Warsawpact
Warsawpact
Starwarsviritous
Starwarsviritous


Till överst på sidan Gå ner

FineMold's 1/48 Incom Corporation T-65 X-wing Space Superiority Fighter - Sida 3 Empty Sv: FineMold's 1/48 Incom Corporation T-65 X-wing Space Superiority Fighter

Inlägg av JOooCKE sön dec 21 2008, 17:45

det blir ju gärna att man bygger på lite när modellen börjar närma sig slutet Very Happy
JOooCKE
JOooCKE


Till överst på sidan Gå ner

FineMold's 1/48 Incom Corporation T-65 X-wing Space Superiority Fighter - Sida 3 Empty Sv: FineMold's 1/48 Incom Corporation T-65 X-wing Space Superiority Fighter

Inlägg av Warsawpact sön dec 21 2008, 20:27

Uppdatering.

I och med införskaffningen av Micro Sol ( vilket jag för övrigt lyckades spilla ut det mesta) så har nu dekalerna börjat åka på.

Här är några foton på framfarten.

FineMold's 1/48 Incom Corporation T-65 X-wing Space Superiority Fighter - Sida 3 DSC00176

FineMold's 1/48 Incom Corporation T-65 X-wing Space Superiority Fighter - Sida 3 DSC00177

FineMold's 1/48 Incom Corporation T-65 X-wing Space Superiority Fighter - Sida 3 DSC00178

FineMold's 1/48 Incom Corporation T-65 X-wing Space Superiority Fighter - Sida 3 DSC00179

Mer foton kommer!
Warsawpact
Warsawpact
Starwarsviritous
Starwarsviritous


Till överst på sidan Gå ner

FineMold's 1/48 Incom Corporation T-65 X-wing Space Superiority Fighter - Sida 3 Empty Sv: FineMold's 1/48 Incom Corporation T-65 X-wing Space Superiority Fighter

Inlägg av JOooCKE sön dec 21 2008, 20:36

Se där ! nu börjar det ju närma sig slutet...

Men ska inte cockpiten få lite färg Exclamation Question

Jocke rendeer
JOooCKE
JOooCKE


Till överst på sidan Gå ner

FineMold's 1/48 Incom Corporation T-65 X-wing Space Superiority Fighter - Sida 3 Empty Sv: FineMold's 1/48 Incom Corporation T-65 X-wing Space Superiority Fighter

Inlägg av Janne.S sön dec 21 2008, 20:56

OOooooooh så snyggt!!!!

Rejält skitig...underbart!!!! Meeeeer bilder!!!
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

FineMold's 1/48 Incom Corporation T-65 X-wing Space Superiority Fighter - Sida 3 Empty Sv: FineMold's 1/48 Incom Corporation T-65 X-wing Space Superiority Fighter

Inlägg av Warsawpact mån dec 22 2008, 21:51

Sista uppdateringen.

Nu är den klar!

Efter många timmars skrubbande med acryl lösare för att få fram den där rätta rymddammseffekten, åtskilliga timmar för dekalering och ett antal timmar för referensletande så är den nu som sagt klar.
Jag hoppas att ni har tyckt detta bygget har vart lika roligt som jag.
Och vem vet vilket Star Wars skepp som dyker upp härnest med en full historisk bakgrund medföljande!?
Dock så kommerr jag att lägga till lite mer vädring etc. lite pö om pö när jag har tid över.

Den färdiga Incom T-65 X-wing Space Supperiority Figher:
(...många foton)

FineMold's 1/48 Incom Corporation T-65 X-wing Space Superiority Fighter - Sida 3 DSC00180

FineMold's 1/48 Incom Corporation T-65 X-wing Space Superiority Fighter - Sida 3 DSC00181

FineMold's 1/48 Incom Corporation T-65 X-wing Space Superiority Fighter - Sida 3 DSC00182

FineMold's 1/48 Incom Corporation T-65 X-wing Space Superiority Fighter - Sida 3 DSC00183

FineMold's 1/48 Incom Corporation T-65 X-wing Space Superiority Fighter - Sida 3 DSC00184

FineMold's 1/48 Incom Corporation T-65 X-wing Space Superiority Fighter - Sida 3 DSC00185

FineMold's 1/48 Incom Corporation T-65 X-wing Space Superiority Fighter - Sida 3 DSC00186

FineMold's 1/48 Incom Corporation T-65 X-wing Space Superiority Fighter - Sida 3 DSC00187

FineMold's 1/48 Incom Corporation T-65 X-wing Space Superiority Fighter - Sida 3 DSC00188

FineMold's 1/48 Incom Corporation T-65 X-wing Space Superiority Fighter - Sida 3 DSC00189

FineMold's 1/48 Incom Corporation T-65 X-wing Space Superiority Fighter - Sida 3 DSC00190

FineMold's 1/48 Incom Corporation T-65 X-wing Space Superiority Fighter - Sida 3 DSC00191



Detta bygge är nu officiellt klart och därmed avslutat. (22/ 12 -2008) Smile
/
Christian
Warsawpact
Warsawpact
Starwarsviritous
Starwarsviritous


Till överst på sidan Gå ner

FineMold's 1/48 Incom Corporation T-65 X-wing Space Superiority Fighter - Sida 3 Empty Sv: FineMold's 1/48 Incom Corporation T-65 X-wing Space Superiority Fighter

Inlägg av Janne.S mån dec 22 2008, 22:03

Magnifikt Chrille !!!! cheers

Härligt skitig veteran X-Vinge!!!!! (även om dom verkar tvätta fönstren ofta på den Razz) Japp så ska en X-vinge se ut!
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

FineMold's 1/48 Incom Corporation T-65 X-wing Space Superiority Fighter - Sida 3 Empty Sv: FineMold's 1/48 Incom Corporation T-65 X-wing Space Superiority Fighter

Inlägg av johan r mån dec 22 2008, 22:06

Så himla läcker

Härmed är du numera utnämnd till Starwarsviritous. En titel att förvalta. Svår att föräras - lätt att förlora.

Självklart tar du med den på nästa möte i Göteborg.

mvh
Johan
johan r
johan r


Till överst på sidan Gå ner

FineMold's 1/48 Incom Corporation T-65 X-wing Space Superiority Fighter - Sida 3 Empty Sv: FineMold's 1/48 Incom Corporation T-65 X-wing Space Superiority Fighter

Inlägg av Warsawpact mån dec 22 2008, 22:46

Johan R skrev:Så himla läcker

Härmed är du numera utnämnd till Starwarsviritous. En titel att förvalta. Svår att föräras - lätt att förlora.

Självklart tar du med den på nästa möte i Göteborg.

mvh
Johan

Tack Johan!
Jag tackar allra mjukast för denna utmärkelse!
X-wingen kommer med till januarimötet.
Fler djupgående Star Wars byggen kommer att gå av stapeln från och med den 3e Januari 2009, så håll ögonen öppna på Sci-fi delen här på forumet.



Janne.
Ja, det är enligt mig såhär en X-winge skall se ut från vad jag har läst och sett.
Trevligt att du gillade den.



Det värmer att ni tyckte att bygget blev lyckat!!!



Med Vänliga Hälsningar
/
Starwarsviritouset Christian
Warsawpact
Warsawpact
Starwarsviritous
Starwarsviritous


Till överst på sidan Gå ner

FineMold's 1/48 Incom Corporation T-65 X-wing Space Superiority Fighter - Sida 3 Empty Sv: FineMold's 1/48 Incom Corporation T-65 X-wing Space Superiority Fighter

Inlägg av Azgaron mån dec 22 2008, 23:13

Mycket snyggt bygge Christian! Läcker X-wing!
Måste säga att min AMT eller vad det nu var för skrot ligger rejält i lä!

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

FineMold's 1/48 Incom Corporation T-65 X-wing Space Superiority Fighter - Sida 3 Empty Sv: FineMold's 1/48 Incom Corporation T-65 X-wing Space Superiority Fighter

Inlägg av bjork_larsson tis dec 23 2008, 00:12

Riktigt stilig Crille! Den ser helt underbar ut! Gillar verkligen denna detaljrika modell du gjort! Underbart, skall bli kul att se den på mötet 090109!

Jag har bara en fråga, kan du inte göra stället svart? =) Som att simulera den nästan ändlöst svarta rymden! =P

Riktigt fin Crille och grattis till titlen, ser fram emot fler starwars modeller! =)

Terje
bjork_larsson
bjork_larsson


Till överst på sidan Gå ner

FineMold's 1/48 Incom Corporation T-65 X-wing Space Superiority Fighter - Sida 3 Empty Sv: FineMold's 1/48 Incom Corporation T-65 X-wing Space Superiority Fighter

Inlägg av JOooCKE tis dec 23 2008, 09:57

klockrent ( eller skitit Razz ) gjort Chrille , den här kan du vara stolt över ! cheers

MVH Jocke
JOooCKE
JOooCKE


Till överst på sidan Gå ner

FineMold's 1/48 Incom Corporation T-65 X-wing Space Superiority Fighter - Sida 3 Empty Sv: FineMold's 1/48 Incom Corporation T-65 X-wing Space Superiority Fighter

Inlägg av Warsawpact tis dec 30 2008, 19:35

Tack så mycket allihop!

Jo jag är grymt stolt över den Jocke, och jag har en gnagande känsla av att den här X-wingen var startskottet på en lååång väg framöver med många, många, många Star Wars byggen! Very Happy

Skall lägga upp en separat bildtråd på en färdiga X-wingen, likt det Janne gjorde på sin Tie Fighter.


May the force be whit you all!!! cheers
Warsawpact
Warsawpact
Starwarsviritous
Starwarsviritous


Till överst på sidan Gå ner

FineMold's 1/48 Incom Corporation T-65 X-wing Space Superiority Fighter - Sida 3 Empty Sv: FineMold's 1/48 Incom Corporation T-65 X-wing Space Superiority Fighter

Inlägg av Viggen ons feb 11 2009, 18:55

Härlit att få se den klar..
Den blev ju helt kanon.
Skulle va kul att bygga en sånn.

Henke
Viggen
Viggen


Till överst på sidan Gå ner

FineMold's 1/48 Incom Corporation T-65 X-wing Space Superiority Fighter - Sida 3 Empty Sv: FineMold's 1/48 Incom Corporation T-65 X-wing Space Superiority Fighter

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 3 av 3 Föregående  1, 2, 3

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet