IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Airfix spitfire mk xix, S31 out of the box

+9
linusorn
flarpen
Stefan E
Matt_Public
cas
Azgaron
Mal
Henrik Bergman
frznlogic
13 posters
Skapa nytt ämne   Svara på ämnet

Sida 5 av 5 Föregående  1, 2, 3, 4, 5

Gå ner

Airfix spitfire mk xix, S31 out of the box  - Sida 5 Empty Sv: Airfix spitfire mk xix, S31 out of the box

Inlägg av Stefan E ons jul 30 2014, 14:01

Snyggt!  cheers 

Stefan  Very Happy
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen


Till överst på sidan Gå ner

Airfix spitfire mk xix, S31 out of the box  - Sida 5 Empty Sv: Airfix spitfire mk xix, S31 out of the box

Inlägg av cas ons jul 30 2014, 21:15

Mycket stiligt!  cheers  cheers 

Man blir ju inspirerad...

_________________
På byggbordet just nu:
2x P-38J Lightning 1/72, P-47M 1/72, Shackleton MR3 1/72, F-14A Tomcat 1/48

I skämslådan:
Fairey Gannet 1/48, Tornado IDS 1/48, P-61A Black Widow 1/48, Harrier GR9 1/72, Harrier GR3 1/72,  F-100F Wild Weasel 1/72, Sea Vixen 1/48,  F-4C 1/48, Seamew 1/72,Mirage IIIC 1/48,  Messerschmitt BF110C 1/48, mfl
cas
cas
Vicesheriff


Till överst på sidan Gå ner

Airfix spitfire mk xix, S31 out of the box  - Sida 5 Empty Sv: Airfix spitfire mk xix, S31 out of the box

Inlägg av frznlogic tor jul 31 2014, 00:07

Tackar alla =). Ska försöka lägga upp lite bilder någon dag på den. Jag har tittat litegrann på den nu under kvällen och måste ändå säga att jag är rätt nöjd med tanke på att det är min andra modell på 10 år som jag färdigställer.

Apropå fick nog så tog det där med glossningen lite udden av det hela Wink . Jag har fortsatt testa lite med vallejos gloss varnish men jag blir mest bara tokig på den Smile . Jag tror det var Mal som föreslog Tamiyas gloss men jag förstår mig inte riktigt på deras sortiment.. vilken bör man använda till vallejos akrylfärger och vart får man tag på färgerna?

frznlogic


Till överst på sidan Gå ner

Airfix spitfire mk xix, S31 out of the box  - Sida 5 Empty Sv: Airfix spitfire mk xix, S31 out of the box

Inlägg av Matt_Public fre aug 01 2014, 13:29

frznlogic skrev:[...] Jag tror det var Mal som föreslog Tamiyas gloss men jag förstår mig inte riktigt på deras sortiment. Vilken bör man använda till Vallejos akrylfärger, och vart får man tag på färgerna?
Tamiyas klarlack är prima prylar. Du hittar dem här: LÄNK!

X-22 är blanklack, X-35 är halvblank, XF-86 är matt och X-21 gör blanka färger matta.

Blank- och halvblank lack finns både på burk och spraybomb. Model Master, som återfinns överst i listan är för övrigt också bra.

Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF


Till överst på sidan Gå ner

Airfix spitfire mk xix, S31 out of the box  - Sida 5 Empty Sv: Airfix spitfire mk xix, S31 out of the box

Inlägg av Gigabyte lör aug 02 2014, 22:46

Snyggt bygge  cheers
Gigabyte
Gigabyte


Till överst på sidan Gå ner

Airfix spitfire mk xix, S31 out of the box  - Sida 5 Empty Sv: Airfix spitfire mk xix, S31 out of the box

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 5 av 5 Föregående  1, 2, 3, 4, 5

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

Skapa nytt ämne   Svara på ämnet
 
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet