IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

+39
Pyret
TommyKillander
joopet
LudvigN
Franky
Timo P
Tobhol
Martin Bo
Galdrin
Patrik K
Gigabyte
flarpen
Björn Eriksson
Caverö
Stråhatt
MiniStuff
Tobiasr
Hayabusa
Brage
Janne.S
Jojje
David
SAU
Exelon
linusorn
Warsawpact
Tobias
Stefan E
ernie87
Fisken35
frznlogic
Henrik Bergman
Mal
andersb80
cas
Matt_Public
Marlin
denstore
Azgaron
43 posters
Skapa nytt ämne   Det här ämnet är låst så du kan varken svara på eller ändra det.

Sida 19 av 40 Föregående  1 ... 11 ... 18, 19, 20 ... 29 ... 40  Nästa

Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 19 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Marlin fre dec 05 2014, 12:38

Det stämmer Stefan.
Nästan allt finns med i lådan för att bygga en GR.1
Men som du säger saknas vapenlasten.
Det enda man får med är en tysk spaningskapsel och två helt värdelösa försök till Sidewinders.
Men det finns ju eftermarknads detaljer att köpa.

/Bosse
Marlin
Marlin


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 19 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Tobias fre dec 05 2014, 13:51

Den där Marineflieger ser riktigt, riktigt fin ut.. Gillar det gråa och den vita buken.. Smile Får kanske haka på Tonkorna.. (Men blir inte mina Fantomer ledsna då??)



Tog tag i ännu ett litet spännande projekt och skaffade resin-delarna till en Mustang Mk. I.. Väntat med det då jag inte hade bra dekaler (oftast det som är svårast med dessa lite ovaligare projekten ju.. Sad )

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 19 Ultracast-48031

Får se om det blir såhär eller en Temperate scheme´d kärra..

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 19 X48106
Tobias
Tobias


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 19 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Gigabyte fre dec 05 2014, 16:31

Hämtade ut min  F-4  från Stefan  och vad som var extra roligt var att han skickade med en  jul klapp i form av en F-5 Freedom Fighter ,, tack för den glada överraskningen Stefan Very Happy  
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 19 IMGP0474_zps3ac1f23f

Har åxå fått hem min MPM Greif 


Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 19 IMGP0473_zps9654707d
Gigabyte
Gigabyte


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 19 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Tobias fre dec 05 2014, 17:04

Trevligt med julklappar! Very Happy
Vad är det för en trevlig F-4 modell, ser gammal ut? Fin..?

Greif´en är ju spännande med!
Tobias
Tobias


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 19 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Stefan E fre dec 05 2014, 18:06

Kul att leka tomte ibland!  santa
Ännu en husvill modell som hittat ett nytt hem!

Trevlig Greif du köpt, samma boxning som jag har!
Jag rekommenderar Eduards maskering för fönstren på den här!

Tobbe, Phantomen är en Monogrambyggsats, gammal, ja, men riktigt fin både i detaljering och att bygga!

Enda "nackdelen" är upphöjda panellinjer, för en del är det en stor nackdel, för andra helt ovidkommande.

Sedan är ju satsen relativt gammal (-80tal?), så den går inte att jämföra med tex Academys nya, men den är faktiskt bara snäppet under Hasegawas.

Stefan  Very Happy
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 19 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Tobias fre dec 05 2014, 21:08

Låter ju trevligt! Aldrig byggt en monogram och undviker upphöjda panellinjer om jag kan, men skyr dem iaf inte som pesten.. Wink
Tobias
Tobias


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 19 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av cas lör dec 06 2014, 10:43

Tobias skrev:
Tog tag i ännu ett litet spännande projekt och skaffade resin-delarna till en Mustang Mk. I.. Väntat med det då jag inte hade bra dekaler (oftast det som är svårast med dessa lite ovaligare projekten ju.. Sad )

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 19 Ultracast-48031

Hmmm, det där var ju rejäla doningar! Undrar om det är bra till en A-36 också?
cas
cas
Vicesheriff


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 19 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Stefan E lör dec 06 2014, 10:46

Det där är Britternas version av A-36 Apache!   sunny

Stefan  Very Happy
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 19 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Tobias lör dec 06 2014, 14:45

Nope! Det är faktiskt en Mustang Mk. I! Wink

Mustang Mk I - tillsammans med Mk. Ia (4x Hispanos) är de första. Denna har 2x .50 bakom propellern och en i varje vinge tillsammans med 2x .3 (möjligen .303 på vissa kärror). Mk. Ia kallas P-51 av amerikanarna.

Mustang Mk. II är samma som P-51A (något bättre Allison-motor och 2x .50 i varje vinge)

A-36 (vingklaffar för dykning - vad det nu kallas), kunde bära 500 lb under varje vinge och hade 6x .50 (två som denna och två i varje vinge). Användes knappt av Britterna men de testflög några och "lånade" några i Burma.
Tobias
Tobias


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 19 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Tobias lör dec 06 2014, 14:46

cas skrev:Hmmm, det där var ju rejäla doningar! Undrar om det är bra till en A-36 också?

Italeris box finns, mycket bättre. Dessa ving-sprutor ser inte ut så på A-36. Just de tidigae Allison-Mustangerna har typ olika beväpning på varje version..! Smile
Tobias
Tobias


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 19 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Stefan E lör dec 06 2014, 19:35

Tobias skrev:Nope! Det är faktiskt en Mustang Mk. I! Wink

Mustang Mk I - tillsammans med Mk. Ia (4x Hispanos) är de första. Denna har 2x .50 bakom propellern och en i varje vinge tillsammans med 2x .3 (möjligen .303 på vissa kärror). Mk. Ia kallas P-51 av amerikanarna.

Mustang Mk. II är samma som P-51A (något bättre Allison-motor och 2x .50 i varje vinge)

A-36 (vingklaffar för dykning - vad det nu kallas), kunde bära 500 lb under varje vinge och hade 6x .50 (två som denna och två i varje vinge). Användes knappt av Britterna men de testflög några och "lånade" några i Burma.
oops...  Har alltid trott Mk.I och A-36 var samma?  

Nu vågar jag aldrig svara på något mera...  Razz Embarassed

Stefan  Very Happy
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 19 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Tobias lör dec 06 2014, 20:21

Haha, klart du gör!

Nej, A-36 beställdes för att det inte fanns budget för fler jaktplan så man (amerikanerna) fulade till det och satte på dykbromsar och bombställ (tror inte det fanns på Mustang Mk. I) för det fanns fortfarande pengar för attackplan. Men de var ju ganska lika och användes inte helt olikt.. Men de hade som sagt lite olika beväpning.

Ganska sugen på den Italeri-boxen, Accurate Miniatures formar - men bättre dekaler..

Edit: Fann en bra länk här.
Tobias
Tobias


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 19 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Janne.S lör dec 13 2014, 20:32

Nu ramlade in lite mys med posten....

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 19 IMG_1818_zpsf106d12e
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 19 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av cas lör dec 13 2014, 20:44

Visste att det var nåt jag hade glömt från Hannants....men det kanske blir nån individ över som man kan bli vid?

_________________
På byggbordet just nu:
2x P-38J Lightning 1/72, P-47M 1/72, Shackleton MR3 1/72, F-14A Tomcat 1/48

I skämslådan:
Fairey Gannet 1/48, Tornado IDS 1/48, P-61A Black Widow 1/48, Harrier GR9 1/72, Harrier GR3 1/72,  F-100F Wild Weasel 1/72, Sea Vixen 1/48,  F-4C 1/48, Seamew 1/72,Mirage IIIC 1/48,  Messerschmitt BF110C 1/48, mfl
cas
cas
Vicesheriff


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 19 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Janne.S sön dec 14 2014, 00:41

cas skrev:Visste att det var nåt jag hade glömt från Hannants....men det kanske blir nån individ över som man kan bli vid?
Inte omöjligt Smile
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 19 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Matt_Public mån dec 15 2014, 13:39

Janne.S skrev:
cas skrev:Visste att det var nåt jag hade glömt från Hannants... Men det kanske blir nån individ över som man kan bli vid?
Inte omöjligt.  Smile
Efter att ha blivit mordhotad med sked över ämnet av Janne så hävdar jag förtur. Laughing
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 19 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Caverö tis dec 16 2014, 16:44

Tänk att få ha ett eget dekalark Rolling Eyes

Fick ett litet paket med posten.

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 19 20141215_184932_zpswsfksbse

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 19 20141215_185131_zps312qjp0o

Det vart min saknade fönsterruta till 111:an Very Happy
Caverö
Caverö


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 19 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Janne.S tis dec 16 2014, 20:50

cas skrev:Visste att det var nåt jag hade glömt från Hannants....men det kanske blir nån individ över som man kan bli vid?

Matt_Public skrev:
Janne.S skrev:
cas skrev:Visste att det var nåt jag hade glömt från Hannants... Men det kanske blir nån individ över som man kan bli vid?
Inte omöjligt.  Smile
Efter att ha blivit mordhotad med sked över ämnet av Janne så hävdar jag förtur. Laughing



Fight fight fight!

Det är kompletta stenciler till två flygplan och sedan är det rumpkoder.........
Jag ska göra en Tamyia F-16C så WA koderna är tingade...men det finns en C som fick stjärt kod på SW och flög på sitt gamla förband med CAS kammot, sedan är det A och B modellerna, rumpkod HL , en teknologi demonstrator B med kod GD. samma maskin även i ett demo utförande med tail art.
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 19 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Matt_Public ons dec 17 2014, 07:25

Janne.S skrev:Fight, fight, fight!
Näh, det vore skam att bråka vid Jul. santa

Christer var först till kvarn och har säkert varit snällare i år ändå, så. Very Happy
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 19 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av cas ons dec 17 2014, 08:32

Men jag kommer inte starta nån F-16 under 2015 i vilket fall, så jag kan nöja mig med svanskoderna! (har ju inte ens en F-16 i stashen Embarassed )

_________________
På byggbordet just nu:
2x P-38J Lightning 1/72, P-47M 1/72, Shackleton MR3 1/72, F-14A Tomcat 1/48

I skämslådan:
Fairey Gannet 1/48, Tornado IDS 1/48, P-61A Black Widow 1/48, Harrier GR9 1/72, Harrier GR3 1/72,  F-100F Wild Weasel 1/72, Sea Vixen 1/48,  F-4C 1/48, Seamew 1/72,Mirage IIIC 1/48,  Messerschmitt BF110C 1/48, mfl
cas
cas
Vicesheriff


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 19 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Matt_Public ons dec 17 2014, 08:50

cas skrev:Men jag kommer inte att starta nån F-16 under 2015 i vilket fall, så jag kan nöja mig med svanskoderna!
Tänk vad naturen är vist ordnad!

Blockbokstäverna intresserar mig föga, då jag bygger en fantasi-maskin. Det är de svarta små otäckingarna som jag behöver.
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 19 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Janne.S ons dec 17 2014, 11:48

Ni delade upp det där fint ju Wink
Stenciler till matt och rumpkod till Christer.....
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 19 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Tobias ons dec 17 2014, 17:40

Hehe, här kom den, ändå fran Australien..

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 19 001_zpsa0427abd

Man får till och med dekaler för ögonen på piloten så även det skall nog lösa sig.. Cool
Tobias
Tobias


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 19 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Azgaron lör dec 20 2014, 21:14

Kul! Smile Får nog bli en sån framöver.

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 19 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av denstore tis dec 23 2014, 18:36

En lite udda sak damp ner på ICA. Pit Roads (sammarbete med GWH) 1/48 F-14DJ.

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 19 Fz6yjn

Jag har en J bokad från samma ställe, och en B/D på väg från Hong Kong också. Smile
denstore
denstore


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 19 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 19 av 40 Föregående  1 ... 11 ... 18, 19, 20 ... 29 ... 40  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

Skapa nytt ämne   Det här ämnet är låst så du kan varken svara på eller ändra det.
 
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet