IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Kompressor Dynamic TC186

5 posters
Skapa nytt ämne   Svara på ämnet

Gå ner

Kompressor Dynamic TC186 Empty Kompressor Dynamic TC186

Inlägg av Lunkwill mån maj 25 2015, 10:02

Hej!
Ny här på forumet och jag vet att det redan finns en tråd om detta men den vart gammal så jag gör en ny.
Jag behöver en kompressor till min luftspruta, har suttit på en 40 litare ett bra tag men flyttat ifrån Jkpg och min atelje till lägenhet o kan inte har kvar det monstret.
I alla fall är den Dynamic TC186 som finna på Alfaspel bra??
Jag har lekt med en biltema ett tag o det var riktig skit, tappar trycket efter bara nån minut och klarar inte av sprutan när man sänker trycket.
Så TC186:an ligger mer i min prisabild om man säger så, men får man vad man betalar för eller hur funkar den, nån som har en?

Lunkwill


Till överst på sidan Gå ner

Kompressor Dynamic TC186 Empty Sv: Kompressor Dynamic TC186

Inlägg av Janne.S mån maj 25 2015, 14:29

Hej Lunkwill Very Happy

Välkommen till forumet, var vad jag främst ville säga Very Happy

Jag kan inte utala mig om TC186 specifikt men oftast är det så med kompressorer att man får det man betalar för.

Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Kompressor Dynamic TC186 Empty Sv: Kompressor Dynamic TC186

Inlägg av Matt_Public tis maj 26 2015, 08:12

Janne.S skrev:Välkommen till forumet, var vad jag främst ville säga. Very Happy
Samma här! Varmt välkommen rentav.  cheers

Den enda jag kan bidra med är att jag själv övervägde att köpa en, men sedan valde en kompressor av typen Sil-Air. Det kändes vettigare, till slut och sist.
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF


Till överst på sidan Gå ner

Kompressor Dynamic TC186 Empty Sv: Kompressor Dynamic TC186

Inlägg av Stefan E tis maj 26 2015, 11:55

Hejsan!


...och mycket varmt välkommen hit till vårt forum!

Jag var lite (bara liiite...   Embarassed ) dumsnål och köpte en kompressor med 6-liters tank från Claes Olsson.

Den fungerar alldeles utmärkt för mina behov så det stör inte när den kör igång.
Men den bullrar rätt mycket när den fyller tanken, det tar bara någon minut, men kan nog vara rätt störigt.

Inget problem för mig då jag bor i egen villa (vi har hobbyrummet i källaren och sovrummet på övervåningen) , men det skulle knappast varit OK i en lägenhet, särskilt om man vill hålla på sent om kvällarna!
Idag skulle jag satsat lite mera och köpt en tyst kompressor, typ Sil-Air (som kommer att bli min nästa), det är en bra investering.

Stefan  Very Happy
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen


Till överst på sidan Gå ner

Kompressor Dynamic TC186 Empty Sv: Kompressor Dynamic TC186

Inlägg av frznlogic tor maj 28 2015, 04:29

Hej och välkommen, 

Jag idlar en del på sistone (inte hemma direkt...) , men jag kan bara instämma i exakt det alla andra redan sagt. Jag hade tidigare en liten Kompressor utan tank, lät som ett as (56db enligt spec, 60 drygt uppmätt om jag minns rätt) , och jag slutade mer eller mindre att bygga pga det i en förfärlig massa år. När jag började bygga igen fick jag hålla mig till penselmålning för det mesta, tills jag också skaffade en sil air 20a. Älskar den. Kan måla med barnen sovandes på andra sidan en gipsvägg utan att de vaknar :-)

frznlogic


Till överst på sidan Gå ner

Kompressor Dynamic TC186 Empty Sv: Kompressor Dynamic TC186

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

Skapa nytt ämne   Svara på ämnet
 
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet