IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

+21
Patrik K
PAX
rsm.gbg
Andre B
linusorn
Gigabyte
johan r
Alper
Tobias
Caverö
Henrik Bergman
Janne.S
Warsawpact
Brage
cas
TommyKillander
Matt_Public
glimturen
Azgaron
Stefan E
Marlin
25 posters
Skapa nytt ämne   Det här ämnet är låst så du kan varken svara på eller ändra det.

Sida 31 av 40 Föregående  1 ... 17 ... 30, 31, 32 ... 35 ... 40  Nästa

Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 31 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Marlin tis aug 07 2018, 09:26

Stefan E skrev:Jag ordinerar starkt ljus, lugnande musik, och lugn och ro, efteråt en rejäl whiskeypinne.  Laughing

S

lol!

Låter som en bra plan. Very Happy
/Bosse
Marlin
Marlin


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 31 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av TommyKillander tis aug 07 2018, 09:53

Stefan E skrev:Jag ordinerar starkt ljus, lugnande musik, och lugn och ro, efteråt en rejäl whiskeypinne.  Laughing

S

Fina inköp!

Lyssna på doktorns ordination Very Happy

Mitt råd är att preppa allt, men att man sätter dit som efter all spackling, slipning och liknande "grovgöra" är avklarat.

cheers
Tommy
TommyKillander
TommyKillander


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 31 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Marlin tis aug 07 2018, 10:19

Tack Tommy. Very Happy
Kärran är primad.
Jag tror jag ska försöka ge mig på dem i eftermiddag.
Det är nog bäst att limma dit dem innan jag börjar måla.

/Bosse
Marlin
Marlin


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 31 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Azgaron tis aug 07 2018, 23:10

Intressanta inköp, Bosse! Hoppas du får dit dem, utan allt för mycket bortfall! Smile

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 31 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av glimturen ons aug 08 2018, 00:52

Mycket gott småpill att se fram emot Bosse!
cheers
glimturen
glimturen


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 31 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Gäst ons aug 08 2018, 15:25

Senaste inköpen ifrån Borås och Sanis guldgruva Very Happy 

1. maskerna är inköpta på lokal butik på första långgatan , perfekt för att använda vid mall/målning U name it.
2. MIM-23.an perfekt för Svenskt robotbygge
3. Den spårbundna artillerivagnen finns liiite potential att bygga lite mer (gäller dock att hitta en Dragon Pzkpfw IV med inredd torn för löjligt billig peng typisch)


Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 31 RBuKpj7uXQC6s_WVp38DbndvZgWwYjUyspSqtGyS6ZvTTSz5X5AAf76sDMzB4Pa-r-D5bvESHKY-PEBRtEvnPxiueS45WcrceNQSoNlnetGaoXXg6y0i-AY41UANmrn3Ba8qBsLQyHlDdwgRGBhv2qYJHasayXBQpnXvpKdgzVB_kPZeQw2xbTY_XGBzNRur9VI6y4NBvcF9hIzOZ1JqdWmIt702FE9X4dy_duG37he44IvrKHWKKAjQswyTa7DKu4WDm-xIh6KNep6qu0jDMe51qzxZlLXoKijXi344wRD_4jOr630oINE1TNWUlfQT7a_esrva8cUetYzclOAH-IHxledLJQ6g-a50hhaJkZYEKSmMh8PGcuWiYTUqTooLtb-XHyQ5smn83lSL35Y0NK1s3JG-MGL_aPHk2PMrFI-_bha0_4wKSAUa_9A1UCZxm1y-FjGEkggopLSgmvkvmWv3EfCYh2LO_yUJBRypffpFpDG-3hvVnMTIdF0gStDsybJ7KnNdYipKBfiASnaONFs_JJb8endbyePeWC-rbFEiDW9HV308aUw5nqHjXGLUto_bbndSwF94vzRAQuG2x_kEJ3fmr23Ir7DEqC4=w708-h943-no

Gäst
Gäst


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 31 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Matt_Public ons aug 08 2018, 22:33

Uj, vilket manligt lass! cyclops

Jänkarnas gamla halvbandare är minsann bättre än både fläsk och glass, alltså. Very Happy
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 31 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Azgaron ons aug 08 2018, 23:07

Trevliga inköp, Ola! Smile

Lite minnen med de där halvbandarna! Smile

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 31 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av TommyKillander ons aug 08 2018, 23:09

Himla fina inköp där, Ola! king

Själv skulle jag bara köpa en längd med akrylstav, men kom hem med detta Twisted Evil

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 31 43885631782_735ea59dbf_k

Ny skärmatta, 5 ark 1.5 mm styrenplast, en Proxxon och 4 längder akrylstav (4, 6, 8 och 10mm)

Men jag är lika glad ändå Wink Laughing

cheers
Tommy
TommyKillander
TommyKillander


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 31 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av glimturen ons aug 08 2018, 23:27

Järnvägar och skrammelhalvor, inte illa Ola!

Tommy, så det kan bli.... Laughing

cheers
glimturen
glimturen


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 31 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Stefan E tor aug 09 2018, 08:48

@ Ola; Härliga vagnar!  cheers

Särskilt järnvägsvagnarna ser intressanta ut, vilken skala är det på dem?

@ Tommy; Mycket användbara verktyg och brukbar plast!  cheers

Hur många skärmattor gör du av med per år?

Jag gör av med en om året ungefär, jag lyckas aldrig hålla dem rena någon längre stund.  Embarassed

Stefan   sunny
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 31 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Gäst tor aug 09 2018, 10:14

Stefan E skrev:@ Ola; Härliga vagnar!  cheers

Särskilt järnvägsvagnarna ser intressanta ut, vilken skala är det på dem?

@ Tommy; Mycket användbara verktyg och brukbar plast!  cheers

Hur många skärmattor gör du av med per år?

Jag gör av med en om året ungefär, jag lyckas aldrig hålla dem rena någon längre stund.  Embarassed

Stefan   sunny


Tjena Stefan  


De är i ynka skala 1/35 så de blir lagom stora  Very Happy 


Mvh Ola

Gäst
Gäst


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 31 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av TommyKillander tor aug 09 2018, 11:19

Stefan E skrev:

@ Tommy; Mycket användbara verktyg och brukbar plast!  cheers

Hur många skärmattor gör du av med per år?

Jag gör av med en om året ungefär, jag lyckas aldrig hålla dem rena någon längre stund.  Embarassed

Stefan   sunny

Dom håller väl i två år kanske, såvida jag inte spiller ut en halv flaska TET, som jag gjorde med den senaste clown
Jag brukar försöka hålla dom rena från färg och annat genom att torka av dem lite då och då.

cheers
Tommy
TommyKillander
TommyKillander


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 31 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Stefan E lör aug 11 2018, 09:35

Eduard hade en liten REA och med 30% rabatt blir priserna helt klart intressanta, så en del inhandlades;
 
 
I och för sig så har jag tillräckligt med Eduards Spittar, men den här lådan köpte jag bara för de israeliska dekalerna!
 
Av de sex alternativen i lådan kommer jag helt säkert att bygga fyra.
 
 
 
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 31 43961066191_767f0f2bab
 
 
 
TIGER, TIGER, TIGER!
 
 
 
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 31 43912781352_db74f3a0f6
 
 
 
AMK´s underbara lilla L-29 Délfin med ett fantastiskt dekalark, ett måste för en NATO-Tiger fan!
 
 
 
Den här lådan föll jag pladask för, ökencammo och mina favoritversioner av alla 109or, F och tidig G, två Profipack till 60% av ordinarie pris (BFC-Special), oslagbart!
 
 
 
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 31 43912781152_6fb8857ea0
 
 
 
Messerschmittar i all ära, men mitt favoritplan bland de tyska är framförallt Focke-Wulf 190 och särskilt de allra tidigaste, kortnosade, varianterna.
 
Från den här lådan kan man bygga två kompletta modeller  av A-2, A-3 eller A-4 varianterna (en av varje), man får också 14 dekalalternativ, två uppsättningar ets och annat godis som vanligt i Royal-Class lådor.




Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 31 29023154587_455cb4a3f7



 
….som det här fina glaset i äkta Böhmisk kristall (vad annars, det kommer ju ifrån Tjeckien!);
 
 
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 31 43912781422_590b2ce739
 
 
Lite ets blev det naturligtvis också, detta till ett nära förestående projekt;
 
 
 
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 31 43055865995_7acf8f2097
 
 
 
…till ett projekt lite längre in i framtiden;
 
 
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 31 43912781022_11fdc9574c
 
 
…och till ett projekt där jag ännu inte köpt modellen;
 
 
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 31 43912780502_2c3a891bfb
 
 
 
Jag siktar på Revells släpp av den här modellen.
 
 
Limma Lugnt!
 
Stefan
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 31 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Marlin lör aug 11 2018, 15:58

Fina prylar Stefan. Very Happy
Walrus bygget ser jag fram emot. cheers

/Bosse
Marlin
Marlin


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 31 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av TommyKillander lör aug 11 2018, 18:50

Fina inköp Stefan! cheers

Själv köpte jag lite färg och slipstickor tidigare idag och kunde inte motstå denna skönhet från Manchuriet.

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 31 29043182107_ea2b9e9011_k

cheers
Tommy
TommyKillander
TommyKillander


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 31 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av cas lör aug 11 2018, 21:46

Ohhhh, finfina grejjer där Stefan!
Velveta-boxningen har ju båda du, Rikard, jag och kanske Bosse också så det borde nästan räcka för ett eget gruppbygge!

Slipstickor! Det borde jag köpa istället för såna här
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 31 38880894_10209372959919665_7427479084629753856_o
Nåja, jag har ju också kirrat en födelsedagspresent som förmodligen blir svår att hålla sig ifrån...

_________________
På byggbordet just nu:
2x P-38J Lightning 1/72, P-47M 1/72, Shackleton MR3 1/72, F-14A Tomcat 1/48

I skämslådan:
Fairey Gannet 1/48, Tornado IDS 1/48, P-61A Black Widow 1/48, Harrier GR9 1/72, Harrier GR3 1/72,  F-100F Wild Weasel 1/72, Sea Vixen 1/48,  F-4C 1/48, Seamew 1/72,Mirage IIIC 1/48,  Messerschmitt BF110C 1/48, mfl
cas
cas
Vicesheriff


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 31 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Stefan E lör aug 11 2018, 22:00

@Tommy;

Sådana däringa slipstickor har jag också tänkt skaffa....

Läcker Japansk kärra, spännande....   cheers   bounce




@CAS

Ah, en riktig Whirlwind!


En Classic Airframe´s byggsats som har oförtjänt dåligt rykte om sig att vara svårbyggd!

Gör man rätt är det inga problem, jag rekommenderar dig starkt att läsa Tom Cleavers bygge NOGA;


http://www.modelingmadness.com/review/allies/gb/cleaverwhirl.htm

Följ hans byggordning och det är inga större problem, 
Detta var mitt första short-run multimedia bygge (mer än 15år tillbaka....) och jag hade inga svårigheter efter att ha läst Cleavers recension.

@Bosse;

Walrusen blir nog nästa projekt....  bounce
Stefan  sunny
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 31 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av glimturen lör aug 11 2018, 23:47

Mycket fina saker som trillar in! Många fina byggtrådar skådas i höst! cyclops


Dags för mig att göra avbön före AIM. Då lär det ju bli mer.... Embarassed


Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 31 DSCN8632
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 31 DSCN8629
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 31 DSCN8631
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 31 DSCN8701
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 31 DSCN8702
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 31 DSCN8703
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 31 DSCN8704
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 31 DSCN8705
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 31 DSCN8706
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 31 DSCN8707
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 31 DSCN8744
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 31 DSCN8745
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 31 DSCN9060
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 31 DSCN9059
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 31 DSCN9061
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 31 DSCN9062
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 31 DSCN9063
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 31 DSCN9003
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 31 DSCN9004

cheers
glimturen
glimturen


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 31 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av cas sön aug 12 2018, 08:18

Där tog du hem ledningen!
Jisses vad mycket godsaker...
Skall du stressa Håkan med att starta en Stirling?

_________________
På byggbordet just nu:
2x P-38J Lightning 1/72, P-47M 1/72, Shackleton MR3 1/72, F-14A Tomcat 1/48

I skämslådan:
Fairey Gannet 1/48, Tornado IDS 1/48, P-61A Black Widow 1/48, Harrier GR9 1/72, Harrier GR3 1/72,  F-100F Wild Weasel 1/72, Sea Vixen 1/48,  F-4C 1/48, Seamew 1/72,Mirage IIIC 1/48,  Messerschmitt BF110C 1/48, mfl
cas
cas
Vicesheriff


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 31 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Stefan E sön aug 12 2018, 09:36

Jösses, vilken laddning!  Shocked cheers

Många spännande byggtrådar där!   bounce


Stefan  sunny
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 31 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Pyret sön aug 12 2018, 10:24

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 31 20180812_101243


Lite mer plast!

Dock inte lika mycket som Glimturen! Smile Snyggt
Pyret
Pyret


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 31 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av glimturen sön aug 12 2018, 22:18

cas skrev:Där tog du hem ledningen!
Jisses vad mycket godsaker...
Skall du stressa Håkan med att starta en Stirling?

Nja, Timo har fortfarande mer. Kanske, kanske jag hetsar Håkan.... Very Happy Medger att det var inspiration med alla bombarbyggen. Jag valde dock en nyare modell med lite bättre panellinjer. Vi får se när jag ger mig in i bomber command…..

Stefan E skrev:Jösses, vilken laddning!  Shocked cheers

Många spännande byggtrådar där!   bounce

Stefan  sunny

Det hoppas jag med Stefan! Very Happy

Pyret skrev:
Lite mer plast!

Fina vagnar där Pyret! Blir spännande!
cheers
glimturen
glimturen


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 31 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Azgaron mån aug 13 2018, 00:10

En hel drös nice plast där! Smile

Inte fel med en bättre Stirling! Smile

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 31 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Zander_Lindstrom tis aug 14 2018, 01:42

Den där Draken II såg riktigt intressant ut!
Zander_Lindstrom
Zander_Lindstrom


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 31 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 31 av 40 Föregående  1 ... 17 ... 30, 31, 32 ... 35 ... 40  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

Skapa nytt ämne   Det här ämnet är låst så du kan varken svara på eller ändra det.
 
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet